Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diesel i woda... zasilanie silnika diesla mieszanką pary wodnej i ropy

lewlub 16 Paź 2011 13:45 9660 0
  • #1
    lewlub
    Poziom 9  
    Zabieram się za wykonanie instalacji do wspomagania silnika diesla parą suchą przegrzaną. Trochę teorii. Para sucha przegrzaną o temperaturze 130 s.t C. Z historii biorąc, w samolotach Stuka (popularne "sztukasy) instalowano do silnika wtryskiwacze wody o ciśnieniu przekraczającym 300 bar. Odparowana woda oddawała energię przy rozprężaniu i tym samym silnik otrzymywał więcej mocy w takcie pracy. Spotkałem się w Maroku z autem Peugeot 405 zasilanym silnikiem diesla, gdzie zastosowano konstrukcję opartą o reaktor pary zamocowany na kolektorze wydechowym. W dolot powietrza wmontowano przegrodę zwężająca przepływ powietrza, a tuż za nią wlot pary suchej przegrzanej. Reaktorem była rurka miedziana "ułożona" na kolektorze wydechowym. Woda podawana była ze zbiornika około 10 litrowego zamieszczonego w komorze silnika. Do wody dodawany był na 10 ltr, 0,5 ltr alkoholu denaturowanego. Woda podawana była ze zbiornika za pomocą rurki, a do zbiornika podłączono odprowadzenie z trójnika z przewodu odmy silnika (celem wytworzenia ciśnienia nad wodą w zbiorniku).
    Zabieram się za wykonanie takiego zasilania jak na tym linku.
    http://www.youtube.com/watch?v=rCine6EDGjo
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.