Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podgrzanie paliwa przed filtrem podgrzewaczem przepływowym

karolrz 16 Paź 2011 22:53 7089 16
  • #1 16 Paź 2011 22:53
    karolrz
    Poziom 9  

    Witajcie
    Zbliża się zima i chciałbym zamontować w swoim Renault Rapid 95r. 1,9di podgrzewacz przepływowy. Jak to wygląda, czy wystarczy np. od Mercedesa w124. czy potrzebny będzie jakiś inny.

    Dzięki

  • #2 16 Paź 2011 23:11
    panam
    Poziom 29  

    Spokojnie wystarczy, technologia jest taka sama, tylko upewnij się czy czyjnik temperatury paliwa też jest w zestawie?

  • #3 16 Paź 2011 23:24
    karolrz
    Poziom 9  

    Dowiem się, a jak nie ma to wtedy będzie podgrzewać paliwo cały czas, nawet gdy silnik jest już ciepły, o to chodzi?

  • Pomocny post
    #4 16 Paź 2011 23:37
    panam
    Poziom 29  

    dokładnie tak

  • #5 16 Paź 2011 23:40
    karolrz
    Poziom 9  

    Ok, to jutro napisze. Pojade na szrot i coś przywiozę. btw. do czego ten podgrzewacz podłączyć do aku?

  • #6 17 Paź 2011 17:34
    karolrz
    Poziom 9  

    Jedna rzecz mnie zastanawia. Jest ten podgrzewacz, ale paliwo ktore jest już w wtryskach i za filtrem jest zimne, więc to nic nie da?

  • #7 17 Paź 2011 18:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Podgrzewacze daje się po to żeby w filtrze się parafina nie wytrącała i praktycznie wystarczające jest jak filtr jest ogrzewany paliwem z powrotu.

  • #8 17 Paź 2011 18:46
    karolrz
    Poziom 9  

    ok, to kupie z jakiegos japonczyka filtr z podgrzewaczem i zamienie.
    A jeszcze mam pytanie, pompa ręczna do oleju lub taka na wiertarke da rade przepompować olej z beczki do drugiej beczki, gdzie włoże dwa filtry żeby oczyściło?

  • #9 18 Paź 2011 16:22
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Zależy jak gęsty olej i jaka jego ilość. Jeśli dobrze się domyślam to taka pierdołka się rozleci.
    Do podgrzewania paliwa radzę zamontować podgrzewacz wpięty w układ chłodzenia silnika.
    Jaki masz filtr w tym rapidzie (symbol).

  • #11 20 Paź 2011 00:59
    anaba255
    Poziom 17  

    Jesli chcesz montowac podgrzewacz, to najskuteczniejszy bedzie elektryczny w filtrze paliwa, podgrzeje ON w miejscu, gdzie w pierwszej kolejności wytworzy sie parafina. Możesz go podłączyć pod świece po przez przekaźnik.
    Przepływowy podgrzewacz pobierający ciepło w układu chłodzenia nie sprawdzi sie, podgrzeje paliwo dopiero po jakimś czasie, gdy silnik sie zagrzeje.
    Kolejne miejsce, gdzie powstanie parafina to przewód doprowadzający paliwo ze zbiornika do filtra, ale podgrzewac to wszystko??? Można zastosować przewody o wiekszej średnicy.
    I jedna prosta sprawa, przed zimą wymiana filtra paliwa, jeśli jest filterek w baku też mozna go przeczyścić, lejemy dobrą rope, zimową, można dolac dodatku do ON czy niewielką ilość bezyny(max 20%) i zima klekotowi nie straszna.
    Pozostałe kłopoty z odpalaniem to wina zużytego/niesprawnego silnika i jego oporządzenia.

  • #12 20 Paź 2011 09:38
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Cytat:
    elektryczny w filtrze paliwa

    No fajnie, tylko jaki i jak go tam umieścić.
    Cytat:
    Możesz go podłączyć pod świece

    No jeszcze lepiej, podgrzeje paliwo na 5-10s przed rozruchem i 10-20s po uruchomieniu, a po 5-10 min. jazdy auto stanie bo filtr zaklei parafina.

    karolrz Czyli masz wkład PM815. Najprościej zakłada się podgrzewacze do filtra przykręcanego typu PP837 , 843 itp. stosowane w wielu markach. Niektóre modele aut były seryjnie wyposażone w podgrzewacze elektryczne z termostatem, taka płytka około 2cm. między filtrem a podstawą.
    Do tego filtra można też zamontować płytowy wymiennik ciepła zasilany z układu chłodzenia i to jest najlepsze rozwiązanie które stosuje nie tylko ja.
    Temperatura cieczy w układzie chłodzenia wzrasta bardzo szybko, a parafina z zimowego ON nie wytrąci się przy 0*C.
    Dolewanie 10% benzyny też jest dobrym rozwiązaniem.

  • #13 20 Paź 2011 10:25
    anaba255
    Poziom 17  

    MSWOLA napisał:
    No fajnie, tylko jaki i jak go tam umieścić.

    Miałem na mysli podstawę filtra z podgrzewaczem, do tego odpowiedni filtr, tak trudno sie domyslić. :wink:
    MSWOLA napisał:
    No jeszcze lepiej, podgrzeje paliwo na 5-10s przed rozruchem i 10-20s po uruchomieniu, a po 5-10 min. jazdy auto stanie bo filtr zaklei parafina.

    Jeśli od razu nie zaklei, to potem też nie zaklei. Przekaźnik można dać z opóźnieniem czasowym.

  • #14 20 Paź 2011 11:22
    MSWOLA
    Poziom 18  

    anaba255 chyba nigdy nie jeździłaś dieslem zimą. Parafina właśnie wytrąca się w filtrze w czasie przepływu przez niego, a nie w czasie postoju.
    Taka podstawka podgrzewa paliwo wpływające do filtra, a nie to znajdujące się w nim.

  • #15 20 Paź 2011 12:44
    ociz
    Moderator Samochody

    To nie na postoju wytrąca się i zamarza parafina a przy dłuższej jeździe. Osobiście nie spotkałem się z takim problemem w samochodach gdzie filtr podgrzewany jest wyłącznie paliwem z powrotu (grupa VAG). Rozwiązanie proste i skuteczne dlatego takie właśnie preferuje.

  • #16 20 Paź 2011 18:20
    anaba255
    Poziom 17  

    Jeżdze własnie dieslami, bez podgrzewaczy, jak napisałem wyżej, jesli jest dobre paliwo nie sa potrzebne i mi jak dotąd nie były. Dla spokoju w większe mrozy dolewam benzyny i tyle.
    Z ciekawości kiedyś załozyłem podgrzewacz przepływowy na układ chłodzenia i nie było żadnej różnicy, więc wyleciał.

  • #17 21 Paź 2011 12:55
    |bst|
    Poziom 14  

    W 2.0 HDI jest podgrzewacz, w niektorych modelach. Przeplywowy, za filtrem AFAIR.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME