Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW BORA 2000 rok - brak napiecia na przewodzie silownika klapy bagaznika

dorian_gray 16 Paź 2011 23:43 26713 21
  • #1 16 Paź 2011 23:43
    dorian_gray
    Poziom 8  

    WItam Serdecznie.

    Prosze o porade konkretnie chodzi o klape bagażnika.
    Otóż klapa odmówiła posluszeństwa i nie daje sie otworzyć.
    Po przewertowaniu kilku forum bezproblemowo dostałem sie do bagażnika rozkręcając dywanik(tapicerke).
    Warto wspomnieć iż po naciśńięciu klamki słyszalne jest buczenie "siłownika" - natomiast brak jakiegokolwiek ruchu mechanizmu w środku.
    Po rozkręceniu wszystkiego doszedłem do wniosku iż nie ma mechanicznego uszkodzenia dzwigieŃ bądż też mechanizmu.
    Problem tkwi w tym siłowniku. Zatem udałem sie do ASO i poprosiłem o ten siłownik. ZAkupiłem i pomyślałem sobie... sprawdze na parkingu.
    Włożyłem końcówke przewodu w slot siłownika, nacisnołem klamke i co??? I nic znowu buczenie i ani drgnie.
    Poszedłem to oddać. Pan z serwisu sugerował iż możliwe że któryś z przewodów uległ przetarciu i nie ma masy tak jak powinno być ( to jego słowa ).
    Po powrocie do domu podłaczyłem siłownik bezpośrednio z akumulatora i mechaniz zadziałał tzn prowadnica wysuneła się.
    Sprawdziłem miernikiem napiecie przy koncówce o której wyżej wspominałem i pokazuje tylko 5.1 Volta. ZAtem to troche za mało aby ten silnik zadziałał.
    Stąd też te buczenie bo silniczek nie dostaje mocy. ZAtem pytam co teraz gdzie szukać przyczyny.
    Zrobiłem kilka fotek które załaczam.
    Czytałem gdzies na forum że przewody od klapy lubią się przecierać.
    ZAtem dostałem sie do przewodów i faktycznie pięć z nich było przetartych.
    Wiązkę kabli wymontowałem, kable polutowałem i sprawdziłem miernikiem.
    ( w tym miejscu przepraszam za używanie być może niewłaściwych określeń - nie jestem elektrykiem ).
    Po założeniu wiązki do bagażnika okazało sie iż:
    - lampka bagażnika zaczeła działać
    - na desce rozdzielczej pojawia sie info o otwarciu bagażnika ( podczas otwierania )
    - podświetlenie tablicy rejestracyjnej działa

    Niestety nie ma napiecia na przewodzie zasilającym siłownik bagażnika.
    Sprawdziłem przewody po raz kolejny.
    Oto co sprawdziłem:
    - przewody po raz kolejny
    - mikrotstyk klamki bagażnika
    - wszystkie bezpieczniki w środku samochodu

    Według mojego rozumowania ( nie jestem elektrykiem ) po naciśnięciu klamki bagażnika sygnał jest przekazaywany gdzieś do centralnego modułu a ten wysyła napięcie do przewodu siłownika???

    Dodam iż reszta drzwi poza jednymi ( nie działaly od początku zakupu auta )działa tzn drzwi zamykaja się prawidłowo.

    ZAtem co nastepne mógłbym sprawdzić samemu?
    Być może zamek w klapie ma coś wspólnego bo nie zawsze centralny reaguje na przekręcenie kluczyka.

    Pomóżcie proszę bo sen mi to spędza z oczu.

    VW BORA 2000 rok - brak napiecia na przewodzie silownika klapy bagaznika VW BORA 2000 rok - brak napiecia na przewodzie silownika klapy bagaznika VW BORA 2000 rok - brak napiecia na przewodzie silownika klapy bagaznika VW BORA 2000 rok - brak napiecia na przewodzie silownika klapy bagaznika

    0 21
  • #2 17 Paź 2011 06:45
    T5
    Moderator Samochody

    Przetarte przewody-bezpieczniki całe?
    Sygnał idzie do i z modułu komfortu.Umiejscowionego z lewej strony kolumny kierowniczej -dostęp po zdjęciu plastiku.

    0
  • #3 17 Paź 2011 10:22
    Z.B.
    Poziom 16  

    Skoro 5 przewodów było przetartych jest możliwe,że pozostałe też są uszkodzone i na bank trzeba zdjąć izolację,zwłaszcza te kolory,które idą na siłownik,wewnątrz może być szczotka z drucików miedzianych(z zewnątrz tego nie widać).To miejsce gdzie klapa pracuje na zawiasach,jest raczej jedynym gdzie mogą się uszkodzić kable przy normalnej eksploatacji.Jeszcze w progu i przy nogach kierowcy,jeśli wiązka idzie dostatecznie nisko,może być mocno zawilgocona i skorodowane kable,ale w tym modelu tam nie robiłem nic(w passacie z tego rocznika owszem).

    0
  • #4 17 Paź 2011 22:54
    dorian_gray
    Poziom 8  

    Z.B. napisał:
    Skoro 5 przewodów było przetartych jest możliwe,że pozostałe też są uszkodzone i na bank trzeba zdjąć izolację,zwłaszcza te kolory,które idą na siłownik,wewnątrz może być szczotka z drucików miedzianych(z zewnątrz tego nie widać)


    Racja ale sprawdzałem miernikiem ale poza tym przewody nie przetarte byly innego koloru.

    Czy jest zwiazek zamka bagaznika a napieciem na kablu siłownika.
    Sam nie znam sie na schemacie dlatego pytam.

    0
  • #5 18 Paź 2011 16:44
    Z.B.
    Poziom 16  

    Ja bym jeszcze sprawdził(żarówką)na tych przewodach siłownika ,ale przy lewym słupku(przy odpiętym siłowniku)-jeżeli będzie tak samo jak z tyłu-możliwe uszkodzenie modułu-z tego co wiem można je zdiagnozować przez obd.Ten schemat co zamieściłeś jest od szyb tylnych ogrzewanych :D ,jak masz od zamków to rzuciłbym okiem.Nie wiem czy w tym modelu ten siłownik jest traktowany oddzielnie,aby można było otwierać np.pilotem sam bagażnik,czy też jest rozprowadzenie prądu na wszystkie równolegle.

    0
  • #6 18 Paź 2011 22:56
    dorian_gray
    Poziom 8  

    Z.B. napisał:
    Ja bym jeszcze sprawdził(żarówką)na tych przewodach siłownika ,ale przy lewym słupku(przy odpiętym siłowniku)-jeżeli będzie tak samo jak z tyłu-możliwe uszkodzenie modułu-z tego co wiem można je zdiagnozować przez obd.Ten schemat co zamieściłeś jest od szyb tylnych ogrzewanych :D ,jak masz od zamków to rzuciłbym okiem.Nie wiem czy w tym modelu ten siłownik jest traktowany oddzielnie,aby można było otwierać np.pilotem sam bagażnik,czy też jest rozprowadzenie prądu na wszystkie równolegle.



    Dziekuje za zainteresowanie i pomoc. Tak jak wspominałem nie jestem elektrykiem dlatego też bardziej przez niewiedze a nie głupote załączyłem ten schemat - przepraszam.
    Udało mi się odszukać schemat a konkretniej dwa schematy. Nie wiem który pasuje do mojego auta.
    Odpowiadajac na Towje pytanie: otwierało sie bagażnik po dwukrotnym naciśnieciu pilota. Po jednym naciśnięciu otwierały się drzwi. Sprawdzałem miernikiem napięcie przy kostce i niestety też nie ma napięcia.
    Czytałem o tym module komfortu ale zanim go zakupie proszę o weryfikacje schemtau.

    VW BORA 2000 rok - brak napiecia na przewodzie silownika klapy bagaznika VW BORA 2000 rok - brak napiecia na przewodzie silownika klapy bagaznika

    0
  • Pomocny post
    #7 19 Paź 2011 16:51
    Z.B.
    Poziom 16  

    Na lewym schemacie jest schemat klapy-switch F124 i siłownik V53(na schemacie od passata kolory się zgadzają również)-zielony i niebieski idą od modułu komfortu do siłownika-jak wspomniałem wyżej sprawdź żarówką przy wyjściu z modułu(siłownik odpięty-kostka)-wtedy będziesz pewny,że kable od przodu do tyłu dobre.Z tego co wiem te moduły można sprawdzić komputerem,zakup jest raczej dużym wydatkiem.

    0
  • #8 23 Paź 2011 20:42
    dorian_gray
    Poziom 8  

    Sprawdziłem przewody po raz kolejny i okazało sie że wszystkie były ok. ZAtem jest to duże prawdopodobieństwo iż moduł komfortu jest padnięty. Póki co ustawiłem zamek i mogę otwierać manualnie kluczykiem. Z czasem spróbuje wymienić ten moduł i zobaczymy czy to pomoże.

    Dziekuje za pomoc.

    1
  • #9 03 Lut 2012 14:14
    hannibal1
    Poziom 1  

    Witam,

    Panowie mam ten sam problem.
    Nie dochodzi wogole napiecie, przewody sprawdzilem, niewiem który bezpiecznik za to odpowiada??

    1
  • #10 04 Lut 2012 11:58
    dorian_gray
    Poziom 8  

    WItam.

    Ja tak jak wczesniej pisałem walczyłem w tym problemem przez dłuższy czas i nieststy poddałem się ( zimno za oknem ). Powróce do tego problemu na wiosne.

    Natomiast powiem krotko - jest to najprawdopodobniej uszkodzony moduł komfortu.
    U mnie wszystko działa sprawnie poza ..... tylnym zamkiem bagażnika.

    Sugeruje przestawić( wyregulować) nieco dźwignię klapy bagażnika tak aby można było otwierać ją z kluczyka ( jest taka możłiwość ). W ten sposób radzę sobie od jesieni.


    Pozdrawiam

    0
  • #11 04 Lut 2012 12:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Po pierwsze przewody, trzeba prześwietlić pod obciążeniem, po drugie błędy w komforcie a na koniec: ten moduł łatwo naprawić przy tej usterce. Sam zobaczysz idąc po pinie odpowiedzialnym za otwarcie siłownika.

    0
  • #12 11 Lut 2012 10:39
    Chester11-86
    Poziom 16  

    Witam :)
    Dołączę się do tematu :)
    Mnie tez klapa wysiadła a posiadam BORĘ 2000 ROK SEDAN. Posprawdzałem miernikiem przewody i mniej więcej doszedłem który za co odpowiada ale zaciekawiło mnie jedno:
    gdy zdejmuję wtyczkę z siłownika i sprawdzam piny to jak je razem połączę to jest "przejście" prądu. Wygląda na to że gdzieś jest na nich zwarcie i tutaj moje pytanie czy tak ma być? Czy po prostu gdzieś się przewód przetarł i dlatego tak się to wszytko zachowuję?

    Z góry dziękuję za odpowiedź :)
    Pozdrawiam :)

    0
  • #13 20 Lut 2012 15:36
    dm414
    Poziom 9  

    mam ten sam problem moduł mam na jedną wtyczkę (bora sedan 99rok)
    nie ma wogule napięcia na siłowniku, które bezpieczniki odpowiadają za tylną klape?
    siłownik ustawił sie w takim miejscu że nie idzie zamknąć klapy muszę odłączyć cięgno żeby zamknąć ale otwieranie możliwe jedynie od środka przez kanape?
    do siłownika dochodzi kabele koloru brązowego i czerwony z niebieskiem paskiem przy module znalazłem jeden tylko kabel koloru czerwonego z niebieskim kablem i na nim jest napięcie w okolicach tylnych drzwi ściągnąłem plastik z progu i znalazłem dwa kable czerwono niebieskie na jednym jest napięcie a na drugim nie ma ktoś pinout modułu z jedną wtyczką ??

    0
  • #14 16 Maj 2012 16:52
    tomaszostry
    Poziom 12  

    Witam.

    Widzę, że problem się nie rozwiązał zatem ja dodam swój dotyczący modułu komfortu.
    Auto się same zamyka gdy otwieram klapę bagażnika lub jak maduł wyłączy światła w kabinie i jak ręcznie próbuje je włączyć. Załączają się i jednocześnie zamyka się auto. Najlepsze jest to, że nie mogę go otworzyć klamką od środka. Otwiera się tylko pilotem lub kluczykiem od zewnątrz. Mam BORĘ kombi z 1999 roku 115 koni silnik AJM.

    Oddałem auto na warsztat i elektryk dwa dni przy nim dłubał i postawił diagnozę, że to przyczyna modułu komfortu. Nowy moduł kosztuje około 800zł, ale może ktoś ma jakiś schemat modułu komfortu + opisy pinów który za co odpowiada.

    1
  • #15 19 Maj 2012 14:02
    Chester11-86
    Poziom 16  

    Witam!
    Ja rozwiązałem swój problem oddając samochód do elektryka ale ta usterka jest możliwa do rozwiązania samemu tylko po prostu nie miałem na to czasu a potrzebowałem jak najszybciej mieć działający bagażnik (1 dzień pracy).
    Ja swój bagażnik naprawiałem już 3 razy.
    Sprawa wygląda tak, że jak się otwiera klapa bagażnika tam po lewej stronie w takim gumowym jakby przewodzie są kable które odpowiadają za napięcia na siłowniku, na przełączniku, oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Po kilkunastu otwarciach bagażnika te kable chcąc nie chcąc troszkę się załamują i tak kilka tysięcy razy i się przerywają. Za pierwszym i drugim razem lutowałem przewody ale to wytrzymywało 2-3 miesiące i znowu :( natomiast za trzecim razem już oddałem do elektryka który mi wymienił całą wiązkę i skasował za to 100 zł i już wytrzymuję do tej pory od lutego czyli można powiedzieć 4 miesiąc idzie :)
    Jeżeli samemu chce się naprawiać najlepiej załatwić sobie schemat jak to wszystko jest tam podłączone dużo tego jest w necie. Najlepiej wymieniać całe przewody a nie lutować na dłużej to starcza :)
    U mnie taka diagnoza pomogła :)
    Pozdrawiam i życzę udanej naprawy :)

    0
  • #17 03 Cze 2012 00:30
    sloniu82
    Poziom 2  

    Mnie również dopadła przypadłość nie działającego siłownika w klapie.
    Sprawdziłem kable i wyglądają dobrze, pozostaje więc komfort.
    Są jakieś sposoby naprawy komfortu? Rozumiem że taki przekaźnik można wymienić (tylko który to i gdzie taki dostać?).
    Dodam że sprawdzałem vagiem czy nie ma błędów w komforcie i nic nie wykazał.
    Cała reszta funkcji komfortu działa poprawnie.

    1
  • #18 03 Cze 2012 09:22
    Chester11-86
    Poziom 16  

    W jaki sposób sprawdziłeś te kable? Popatrzyłeś sobie na nie i spodobały Ci się z wyglądu czy sprawdziłeś dokładnie całą wiązkę? Od sterownika do siłownika?
    Sam zauważ, że sprawdzałeś vagiem i nic nie wykazało błędów w komforcie a chcesz go wymieniać :(

    0
  • #19 03 Cze 2012 09:41
    sloniu82
    Poziom 2  

    Sprawdzałem klasycznie, miernikiem: punkt - punkt od siłownika do kostki w komforcie.
    idą tam 3 kable - 2 do komfortu duża kostka, jeden do słupka w drzwiach kierowcy. Co dziwne ten w słupku dalej nigdzie nie jest podłączony (ka kostce w słupku się kończy). Pozostaje więc tylko to co do komfortu jest podłączone.

    Czy jest sposób samemu jakoś zdiagnozować poprawne działanie tych przekaźników?

    0
  • #20 07 Cze 2012 00:13
    chio
    Poziom 10  

    Witam ,mam kolege który posiada bore 99r, a przez ten zamek to brak mi sił do roboty przy tym samochodzie :evil: .Ale dałem rade i zrobiłem ,na samym początku padł siłowniczek eletryczny -zakupiony 2 podziałał chwile i się poddał .Póżniej brak prądu na przewodach dlatego że wiązka miała przerwane kable na zawiasie ale to chyba standart, ale największy bałagan robił mikrowłącznik w samym zamku ten co zapala lampke w bagażniku ,przez niego siłowik za długo dostaje prąd i lubi się spali

    0
  • #21 01 Lip 2012 12:10
    sloniu82
    Poziom 2  

    Po weekendzie spędzonym z borą i jej klapą wreszcie udało się to uruchomić.
    W moim przypadku palnięte były oczywiście kable, do tego 2 jednocześnie. Jak sprawdzałem miernikiem wszystko niby było ok, ale wystarczyło poruszać kablami to robiły się przerwy.
    Zresztą nawet jak był styk to przejście było słabe (miernik na diodzie pokazywał dziwnie małę wartości) że chyba dlatego siłownik nie chciał się włączać.
    Po wymianie kabli na nowe wszystko śmiga.
    Dziękuje za pomoc, oszczędziliście mi wydatku na nowy komfort który w pierwszej kolejności podejrzewałem.

    1
  • #22 06 Paź 2012 17:30
    kgauto
    Poziom 1  

    witam w moim przypadku brak zasilania na silowniku spowodowany byl brakiem styku na przekazniku znajdujacym sie pod kierownica dokladnie numer 79 umiejscowony nr 2 od gory . po czyszczeniu wszystko dziala .

    1