Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia, wpomaganie KOYO - 816

17 Oct 2011 18:25 7327 7
  • Level 10  
    Witam,

    Po wstawieniu pompy wspomagania z innego samochodu pojawia się błąd:
    00816 - Power Steering Sensor (G250)
    27-00 - Implausible Signal
    Błąd można skasować, jednak pojawia się po przejechaniu kilku km.
    Podczas kręcenia kierownicą vag pokazuje cały czas 0 stopni/sek.
    Czujnik podmieniony na inny, również używany, ale jest tak samo.
    Czy nie jest wymagana tutaj adaptacja?
    Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 12  
    Witam
    Ja miałem pokazywany identyczny błąd /816/ z instalacją TRW, kiedy był uszkodzony czujnik prędkości kątowej kierownicy. Też VAG pokazywał prędkość kątową "stała wartość 128". Pomimo, że zapalała się lampka "brak wspomagania", to wspomaganie pracowało ale nie poprawnie. Ponadto przy niesprawnym czujniku podczas kręcenia kierownicą obroty pompy były stałe. Po wymianie czujnika, podłączyłem VAG, pojawiły się wskazania prędkości kątowej obracanej kierownicy, oraz zmiana obrotów pompy przy kręceniu kierownicą i przestała zapalać się lampka informująca o braku wspomagania.
    Ten wymieniony u Ciebie czujnik kąta skrętu jeżeli nie reaguje na obracanie kierownicą, jest wadliwy. Sprawdż jeszcze wiązkę łączącą czujnik i złącza.
    Myślę, że ta zamiana pompy była na identyczną. Bo gdyby wcześniej była TRW a wymieniono na Koyo, to i czujnik musiałby być do Koyo, ale to wiązało by się z wymianą całej maglownicy.
    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Witam,
    Pompa zmieniona na taką samą. Czy istnieje sposób sprawdzenia tego czujnika? Czujnik ma 4 wyjścia, które wyjścia są sygnałowe, i jakiej postaci jest to sygnał? Czy jest to czujnik który po prostu wysyła impulsy podczas kręcenia kierownicą czy jest to jakaś transmisja danych?
  • Level 35  
    Kolego bierzesz autka a nie potrafisz ich sam rozgryść.
    Skoro czujnik zdechł to zdechł. Wymiana, pewno w cenie wspomagania ze szrotu.
  • Level 10  
    Kolego, pytałem o sposób sprawdzenia tego czujnika i wyprowadzenia. Może pompa lub maglownica ma usterkę, a nie czujnik. W serwisie skody powiedzieli że może to być pompa, czujnik lub maglownica. Za samą diagnozę zażyczyli 450 zł. Nie biorę autek, to jest mój samochód.
  • Level 35  
    marswies wrote:
    Za samą diagnozę zażyczyli 450 zł.


    Nie jest łatwe zdjagnozowanie.
  • Level 39  
    marswies wrote:
    Nie biorę autek, to jest mój samochód.

    To nie znaczy że ty musisz go naprawić. Potrzebujesz warsztatu i niekoniecznie serwisu.
  • Level 12  
    Kiedy ja miałem problem, też byłem w servisie Skody. Na wstepie dowiedziałem się, że będzie mnie to kosztować ok. 500PLN jeżeli jest dobra pompa. Kosztowało mnie to 160PLN bo tyle zapłaciłem za regenerowany czujnik /bez oddawania uszkodzonego/ i wymieniłem sam. Czujnika sam nie sprawdzisz. Też szukałem info na temat sprawdzania i nie znalazłem. Czujnik TRW posiada 3 kabelki. Robiłem pomiary na sprawnym i uszkodzonym. Niczym się nie różniły. Zajrzeć do środka też się nie da bo elektronika zalana twardą masą. Pozostaje tylko zakup /albo pożyczenie dla sprawdzenia/ sprawnego.
    Pozdrawiam