Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo 97 - problem z układem chłodzenia

irek_s 03 Dec 2004 16:57 2376 6
  • #1
    irek_s
    Level 14  
    Jestem niezbyt szczęścliwym posiadaczem Mondeo 98 Kombi.
    W sierpniu po awarii pompy wodnej uległ przegrzaniu silnik.
    Silnik został wyremontowany (kapitalka - blok + głowica) i bardzo dokładnie sprawdzony przez fachowców, według których zarówno blok jak i głowica (kanał wodny) są szczelne. Pompa wymieniona na nową - oryginalną, sprawdzona chłodnica - 100% sprawna, wymieniona chłodniczka, zbiornik wyrównawczy z korkiem, sprawdzona nagrzewnica, wymieniony termostat i obudowa termostatu na nowe, czujniki temp. wymienione na nowe, komputer zresetowany i ustawiony prawidłowo w auotryzowanym serwisie. Efekt - bicie powietrza w zbiorniku wyrównawczym po wyłączeniu silnika (ale nie na zimnym silniku), czasami wyrzucanie płynu, mimo że nie ma ciśnienia w zbiorniku.
    Moim zdaniem trafiony jest blok, który po rozgrzaniu ulega rozszczelnieniu. Serwis twierdzi, że to niemożliwe i odsyła mnie na drzewo. Jak uważacie? Proszę o posty.
  • #2
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Prędzej głowica uszkodzona.
  • #3
    steffy
    Level 17  
    Ano. popieram p.Stanisława.
    Nie masz wrażenia że czasami płyn się chowa do układu a potem wychodzi?
  • #4
    michal__
    Level 16  
    Ja też się z reszta zgadzam że to może być głowica...
  • #5
    Aktor
    Level 17  
    To może być głowica ale też uszczelka pod głowicą. Wiem, że założyli nową ale to nic nie znaczy, zresztą mogli źle dokręcić. Jeśli chodzi o głowicę, to może być ona pęknięta.
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    We Wrocławiu są napewno rzeczoznawcy,zrób opinię przez biegłego,napraw silnik w innym warsztacie i do poprzedniego zanieś rachunek z ekspertyzą biegłego.Jeżeli dalej będą wysyłać Cię na drzewo,
    pozostaje tylko Sąd.
    Chociaż można zrobić dokładne badanie wcześniej.Potrzebny jest Tobie
    odpowiedni sprzęt w miejsce korka na zbiorniczku wlewowym wkręca się czy montuje manometr, po uruchomieniu silnika zaraz widać usterkę.
    Zyczę powodzenia w pozytywnym załatwieniu reklamacji.
  • #7
    steffy
    Level 17  
    Można włożyć analizator spalin do zbirnika chłodziwa (nie zanurzać) i jak pokaże na zapalonym silniku węglowe wodory i inne śmiecie ze spalania to masz cóś walnięte w głowicy. Uszczelka albo osobiście głowiczka.