Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wiązka haka - brak kierunków

17 Paź 2011 20:20 4791 8
  • Poziom 8  
    Witam,

    Zakupiłem niedawno używany hak który już zamontowałem w samochodzie.
    Wraz z nim otrzymałem oryginalną wiązkę haka.
    Niby wszystko szybko, sprawnie i pięknie miało być ale pojawił się problem.
    Podpinam wiązkę pod kostki lamp i pozycyjne światełka ładnie świecą.
    Wszystko sprawdzam probówką wpiętą na masę pojazdu ale kierunków jak nie było tak nie ma.
    Nadmieniam, że na kostce przy lampie mruga aż miło ale na kablach przy gnieździe nie ma nic. Zamieszczam zdjęcia.
    Czy ktoś wyjaśni mi do czego slużą te przekaźniki?
    Gniazdo mam na 13pinów, dysponuję odpowiednimi schematami jak podpiąć dane kabelki z tym, że bez kierunków póki co nie wpinam się na stałe do gniazda.
    Rozumiem, że zielono-zółty kabelek z oczkiem to masa.
    Ktoś podpowie, dlaczego tych kierunków brakuje?

    Wiązka haka - brak kierunków Wiązka haka - brak kierunków
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 37  
    Bo brakuje podstaw wiedzy!... I opisu, co to za auto.
    fatoom87 napisał:
    Gniazdo mam na 13pinów, dysponuję odpowiednimi schematami jak podpiąć dane kabelki

    Więc chcialoby się zapytać: w czym problem?

    Przekaźniki są by "oszukać" ewentualną szynę CAN czy też inaczej zwane moduły elektroniki pojazdu. Muszą mieć podane zasilania na pin 30 i masy. Czy mają?
    Powinno być:
    30 do zasilania;
    87 wyjście do haka, na kierunkowskazy przyczepki;
    86 (lub 85) masa;
    85 (lub 86 - bo są zamienne) z przewodu do żarówek kierunkowskazu lamp tylnych.
    A:
    fatoom87 napisał:
    Rozumiem, że zielono-zółty kabelek z oczkiem to masa.

    to niekoniecznie - musi Kolega sam tam popatrzeć; choć elektrycy taki przewód stosują jako uziemienie, niekoniecznie w pojazdach :D Powinien być taki, jaki producent stosuje jako masę: brąz w niemieckich, czarny we włoskich itd.
    Gdzie idzie czerwony z przekaźnika?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Czerwony wychodzi na kostkę pod instalację samochodu przy lewej lampie
    i tylko ta kostka ma 5pinów. Przy prawej lampie posiada 4piny.
    Samochód to Peugeot 406.
  • Poziom 37  
    Tak, francuzi dali masę koloru żółto-zielonego :roll:
    Peugeota 406 tak dobrze nie znam i mam co prawda jakiś schemat, lecz nie wiem czy od tego modelu. W każdym razie, na tym pinie musi być napięcie cały czas. Proszę sprawdzić, czy tak jest. Wówczas to powinno działać.
  • Poziom 8  
    chyba się poddam bo to sensu nie ma.
    Wpinam tak jak fabryka nakazała, i nic.
    Wpinam probówkę zmasowaną na tłumiku (na tłumiku również podpięta masa - przewód zielono-żółty) na pin przy lampie tylnej od zarówki kierunkowskazu i przekaźnik zaczyna ładnie "pykać" jak przerywacz.
    Ciezki temat a dla mnie juz za późno.
    Ale dzięki za pomoc. Jutro podejmę batalię znowu.

    Pozdro
  • Poziom 12  
    Kolego zrób tak:
    Wywal te przekaźniki łącząc +12V z kierunkowskazu z stykiem 87 wypiętego przewody z przekaźnika i to samo zrób z drugim kierunkiem i przekaźnikiem.
    Tak więc wypnij przekaźniki i w miejsce gdze był styk 87 podepnij impuls +12V z lampy kierunku.
    Powinno być gra i buczy.
  • Poziom 37  
    A mnie się wydaje że migacze idą przez "komputer", będzie błąd i alarm, czyż nie? Choć może on "krzyczy" tylko gdy NIE świeci?
  • Moderator Samochody
    Tak w ogóle ta masę to miałeś podpiętą? Bez niej przekaźniki nie mogły by zadziałać.
  • Poziom 8  
    Oczywiście, że miałem podpiętą.
    Zaraz będę robił testa na krótko.