Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara 2.0HDi ile maksymalnie paliwa z przelewów po 2min.

saly 17 Paź 2011 21:52 6801 9
  • #1 17 Paź 2011 21:52
    saly
    Poziom 32  

    Witam jak działa zaworek w filtrze paliwa, takim jak na foto.
    dwa króće są na przelot, a jeden idzie przez zaworek i brak przepływu obie strony. Chyba powinien działać jako zwrotny.
    Słyszałem o usterkach tego zaowrka. Ale mnie to się trafiło pierwszy raz.

    Xsara 2.0HDi ile maksymalnie paliwa z przelewów po 2min.

    1 9
  • Pomocny post
    #2 18 Paź 2011 01:03
    zeimp
    Moderator Samochody

    To Ci podpowie w zrozumieniu :) Trochę inaczej to widać na schemacie, ale jak przestudiujesz drogę paliwa, to zrozumiesz...

    saly napisał:
    brak przepływu obie strony

    I tak ma być, jak będziesz miał przepływ, to albo nie uruchomisz, lub z problemami silnik, albo będzie brakowało mocy przy np. 150km/h (szarpanie, cudowanie...), zależy jak się przytnie...
    Xsara 2.0HDi ile maksymalnie paliwa z przelewów po 2min.

    0
  • #3 18 Paź 2011 06:02
    saly
    Poziom 32  

    Ok dzięki, bo właśnie mam problem, przy przyspieszaniu auto gaśnie i notuje błąd związany z ciśnieniem na magistrali.
    Wtryski sprawdzone regulator na pompie podstawiony i dalej kicha.
    Przyspieszasz auto jak zimne to gaśnie rzadko jak ciepły to już przy 2500obr/min, jak zgaśnie to nieodpalisz przez 10min. Pomaga odkręcenie korka wlewu paliwa wtedy pali od razu. Dlatego sprawdzam filtr, wiem że tam jest zaworek regulacyjny ale on nie otwiera się nawet przy ciśnieniu.

    A masz może schemat podciśnień, widze że wężyk który idzie z vacu pompy jest ucięty i zaślepiony nie wiem gdzie powinien iść.

    0
  • Pomocny post
    #4 18 Paź 2011 11:45
    zeimp
    Moderator Samochody

    Z filtrem nic nie kombinuj, nie naprawiaj, bo to nic dobrego nie da... Trzeba całą obudowę wymienić i znów dwie stówy...asz te samochody :) Schematu poszukam, ale nie obiecuję...

    0
  • #6 19 Paź 2011 20:36
    saly
    Poziom 32  

    Tak dla potwierdzenia że dobrze myśle. Zrobiłem test przelewowy ciepłym silniku, czas trwania 2min, bieg jałowy.
    Chyba wszystkie wtryski nie zmieściły się w normie.

    Wtryskiwacz 1 - 120ml
    Wtryskiwacz 2 - 110ml
    Wtryskiwacz 3 - 90ml
    Wtryskiwacz 4 - 95ml

    Oczywiście notuje mi błąd P1112 (sygnał zbyt niski )

    0
  • #7 19 Paź 2011 21:02
    zeimp
    Moderator Samochody

    saly napisał:
    błąd P1112

    Możliwości masz takie:
    Wiązka przewodów, czujnik ciśnienia paliwa, zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia paliwa, układ paliwowy, komputer sterujący silnika. Co do tych wtryskiwaczy to faktycznie, jak na 2min. to lipa...

    0
  • #8 19 Paź 2011 21:59
    saly
    Poziom 32  

    Regulator na pompie podstawiony.

    No wszystko rozumiem ale po setce z wtrysków to chyba za dużo. nak 20ml po 2.5minucie to już full.
    Jak silnik zimny ciągnie ładnie i wtryski po 2 wypluły po 50ml, gaśnie sporadycznie, jak silnik się rozgrzeje to gaśnie jak przkroczy 3tyś obrotow na 4 biegu, bardzo często.

    0
  • Pomocny post
    #9 19 Paź 2011 22:40
    zeimp
    Moderator Samochody

    Saly. To, że są tak wysokie (bo są) wyniki Twojego testu, jeszcze nie świadczy o uszkodzonych wtryskach. Żeby je prawidłowo zdiagnozować, należy wykonać test sprężania, korekcja wtryskiwaczy i dane z testu przelewowego. W tedy dopiero można mówić o stanie wtryskiwaczy. A powiedz mi, czy są jakieś oznaki, że się za wtryski wziąłeś? Źle pali, dymi, brak mocy, itd?

    0