Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator skuter chiński - opis kabelków

wow 17 Paź 2011 22:35 41615 41
  • #1 17 Paź 2011 22:35
    wow
    Poziom 27  

    Witam.

    Mógłby ktoś podpowiedzieć który przewód do czego powinien iść?

    Regulator skuter chiński - opis kabelków

    2 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Paź 2011 22:47
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jakiś typ tego czegoś? Schemat pojazdu, w którym ma być zastosowane? Wtyczki do czegoś pasują? COKOLWIEK?

    4
  • Sklep HeluKabel
  • #3 17 Paź 2011 22:49
    wow
    Poziom 27  

    Witaj Błażeju.
    No właśnie nie ma nic...

    Na znanym portalu widnieje jako:
    REGULATOR NAPIĘCIA 12V SKUTER QUAD ATV 5 PRZEWODÓW

    2
  • #4 17 Paź 2011 23:18
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zielony wygląda na masę. Ale też niekoniecznie :)
    Po prostu musisz przebrnąć przez kilka schematów do wytworów chińskich rączek i porównać.
    Generalnie masz dwa podstawowe systemy - z zasilaniem pojazdu napięciem wyprostowanym i zasilanie napięciem wyprostowanym tylko akumulatora, a na światła leci sobie zmienne (można dać słabszy prostownik/regulator).
    Do czego chcesz to wmaślić?

    3
  • #6 17 Paź 2011 23:28
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    O! Od czego ten zestaw? Masz jakieś jego parametry techniczne? Choćby moc tego alternatora? Jeśli masz to w ręku, to podaj średnicę koła magnesowego.

    0
  • #7 17 Paź 2011 23:30
    wow
    Poziom 27  

    Od czego zestaw? Również pewnie od jakiegoś Chińczyka.
    Dokładnie nie wiem...
    Na magnecie ma napisane 90W, ale nie chce mi się wierzyć...
    Średnica koła - późno jest - całość w garażu, ale dużo mniejsza niż oryginalne przy Wuesce :)

    0
  • Pomocny post
    #8 17 Paź 2011 23:30
    ociz
    Moderator Samochody

    Z wyglądu to identyczny mam w Zumico GR500. Chodzi o ten pierwszy regulator.

    0
  • #9 17 Paź 2011 23:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Aż takiego pośpiechu nie ma. Ale będę wdzięczny, jakbyś to pomierzył. Też mam silnik do wstawienia czegoś nowszego, niż archaiczna technika.
    Ociz - masz jakieś materiały na ten temat? Jest jakiś chiński wytwór w miarę przyzwoity, by go zastosować w innym silniku?

    W tych filmikach zastanawia mnie zawsze jedno - silniki są odpalane jakimiś wkrętarkami, wiertarkami, czyli wysokimi obrotami.

    0
  • #10 18 Paź 2011 00:00
    wow
    Poziom 27  

    Ciężko jest odpalać nożnym starterem mając silnik w zwykłym stojaku.

    Co do odpalania wiertarką to miałem skręconą na min obroty :)
    Szkoda, że nie miałem sprzęgła (w wiertarce) bo jak za późno wyciągałem wiertarkę to mi odkręcało nakrętkę od magneta.

    Bardzo ciekawy filmik wyszedł: http://www.youtube.com/watch?v=opcWVieRfMg

    1
  • #11 18 Paź 2011 00:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dobra. Skoro to odpaliłeś, to jak ma się sprawa z pasowaniem koła magnesowego na czop wału? Pasuje, czy coś przerabiałeś?

    0
  • #12 18 Paź 2011 00:11
    wow
    Poziom 27  

    Przydałoby się poszerzyć rowek na klin w magnecie...
    Osobiście zeszlifowałem delikatnie klin i wskoczyło idealnie ;-)

    0
  • #14 18 Paź 2011 14:48
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 18 Paź 2011 17:48
    gromleon
    Poziom 32  

    Rycho T napisał:
    Czyżby to było to, może ktoś potwierdzi.


    Wydaje mi się że to właśnie to tylko zamiast dwóch żółtych kabli ze schematu mamy dwa czerwone.
    Jest schemat można co nieco pomierzyć miernikiem i sprawa będzie jaśniejsza.

    0
  • #16 18 Paź 2011 18:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zielony - masa (widać, przykręconą do korpusu blaszkę)
    niebieski z białym paskiem - cewka wyzwalająca
    czarny z czerwoną kreską - cewka zasilająca moduł
    biały , żółty - fazy?
    Swoją drogą, to jeśli wiesz, od czego to zestaw, to czemu nie kupisz dedykowanego regulatora do zestawu? Pewnie mają w firmie, w której kupowałeś resztę.

    0
  • #17 18 Paź 2011 18:45
    wow
    Poziom 27  

    Opisy na zapłonie znam ;)
    Chodzi mi o regulator....

    Nie wiem wlaśnie od czego mam ten zapłon :)
    Kumpel mi to gdzieś zamawiał nawet nie mam kontaktu....



    Kiedyś rozmawiałem z bardzo ogarniętym człowiekiem w temacie.
    I powiedział, że najlepiej zrobić takie cos:

    Regulator skuter chiński - opis kabelków



    Czyli wszystko byłoby zasilane z akumulatora...
    No własnie do tego potrzebowałbym regulator....

    1
  • #18 19 Paź 2011 03:01
    Billy Corgan
    Poziom 19  

    Rycho już w zasadzie odpowiedział odnośnie połączeń.
    W tym regulatorze:
    zielony - masa
    czerwony - + do aku
    żółty - żółty ze statora
    pomarańczowy - biały ze statora
    czarny - to kabel który podłączasz np do tylnego stopu

    na podstawie tej strony: http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.php?f=116&t=46038 żebyś mi później rachunku za regulator nie przysłał XD

    1
  • #19 19 Paź 2011 07:27
    gromleon
    Poziom 32  

    Billy Corgan napisał:
    Rycho już w zasadzie odpowiedział odnośnie połączeń.
    W tym regulatorze:
    zielony - masa
    czerwony - + do aku
    żółty - żółty ze statora
    pomarańczowy - biały ze statora
    czarny - to kabel który podłączasz np do tylnego stopu

    na podstawie tej strony: http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.php?f=116&t=46038 żebyś mi później rachunku za regulator nie przysłał XD


    Tylko spójrz że regulator o który pyta kolega ma dwa czerwone kable a oznacza to że producent specjalnie oznaczył je jednym kolorem bo ponieważ nie ma znaczenia gdzie który podłączymy. Rozwijając dalej myśl te kable łączymy do statora ale do cewek nie "umasowionych". Przy cewkach umasowionych podłączamy jeden kabel do masy a drugi do cewki ale wtedy moc jaką "wyciągniemy" z tej prądnicy spadnie o połowę.
    Moje typy kalbi
    2 czerwone stator (cewki) jak kto woli
    żółty + akumulatora
    zielony - akumulatora (masa)
    czarny tzw przewód sense jeśli pełni on role tak jak na schemacie (światła nie są zasilane prądem zmiennym a stałym z akumulatora ) to musi być bezwzględnie podłączony ale nie do stopu a np akumulatora bo dzięki temu przewodowi ten akurat typ regulatora "czuje" poziom napięcia w instalacji z miejscu podłączenia tego przewodu. Bez podłączonego tego przewodu regulator nie bedzie regulował.
    Trochę inna funkcję ten przewód ma w instalacjach z regulatorem gdzie światła zasilane są prądem zmiennym. Chodź w sumie prawie o to samo chodzi ale do ładowania akumulatora wtedy ten przewód nie jest konieczny do podłączenia.

    Teraz pytanie jak te cewki w tym statorze są podłączone?

    0
  • #20 19 Paź 2011 08:28
    gromleon
    Poziom 32  

    Czyli biały to początek uzwojenia a zielony to koniec i jest umasowiony?
    Jeśli tak to odizoluj go od masy i podłącz do regulatora pod dwa przewody czerwone. Tylko pomierz co nieco regulator czy się zgadza ze schematem zamieszczonym przez kolegę wyżej, masz tam przecież mostek prostowniczy dużo to wyjaśni.
    No dobrze a żółty to środek ?

    0
  • #21 19 Paź 2011 09:10
    wow
    Poziom 27  

    gromleon napisał:
    Czyli biały to początek uzwojenia a zielony to koniec i jest umasowiony?



    1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR
    2. CZARNO CZERWONY - CEWKA ŁADUJĄCA MODUŁ
    3. BIAŁY - CEWKA ŁADOWANIA AKU
    4. ŻÓŁTY - CEWKA ŚWIETLNA
    5. ZIELONY - MASA

    2
  • Pomocny post
    #22 19 Paź 2011 11:38
    gromleon
    Poziom 32  

    A widzisz, ty masz układ statora przystosowany do zasilania świateł napięciem zmiennym, czyli "odmasowujesz" przewód zielony, żółty odłączasz potem biały i zielony do czerwonych regulatora, żółty do akumulatora (+) zielony z regulatora do masy (-) czarny np na zacisk akumulatora. Tylko wykonaj pomiary regulatora czy jest zgodny ze schematem, który tu jest wklejony.

    2
  • #23 19 Paź 2011 11:42
    wow
    Poziom 27  

    gromleon z chęcią wykonam sam taki regulator tylko powiedz mi czy dobrze kombinuję odmasowując cewkę i stosując taki patent jak wspomniałeś?

    Masz może jakiś fajny schemat takiego regulatora?

    0
  • Pomocny post
    #24 19 Paź 2011 12:26
    gromleon
    Poziom 32  

    Przecież schemat masz już wyżej już nic lepszego nie wymyślisz / nie znajdziesz. Linki do innych schematów też masz
    Z od masowaniem cewki to dobry pomysł. Po prostu w regulatorze masz mostek prostowniczy gdzie prąd będzie prostowany dwu połówkowo dla cewki umasownionej stosuje się regulator z jedną zazwyczaj diodą prostowniczą, prostowanie jednopołówkowe po odmasowieniu wykorzystasz obie połówki sinusoidy a nie tylko jedna jak z cewką umasowioną , na wszelki wypadek kontroluj na początku temperaturę uzwojeń.

    0
  • #25 19 Paź 2011 12:44
    wow
    Poziom 27  

    Ten Sense również dać na plus do aku??

    Regulator skuter chiński - opis kabelków

    0
  • Pomocny post
    #26 19 Paź 2011 16:50
    gromleon
    Poziom 32  

    wow napisał:
    Ten Sense również dać na plus do aku??

    Regulator skuter chiński - opis kabelków

    Kurcze byłem pewien że Ci już odpowiedziałem ale mój post gdzieś wcieło, nie wnikam co i kto i jak.
    Podłącz do akumulatora to sense, gdybyś natomiast miał oświetlenie zasilane napięciem zmiennym przy tym inny regulator to wtedy należy podłączyć sense do żarówki np z przodu czy też stopu zapobiegnie to spaleniu żarówek. W tym konkretnym regulatorze należy podłączyć do plusa akumulatora, bez tego przewodu nie będzie regulacji i akumulator może się po prostu zagotować. Po wykonaniu instalacji wykonaj pomiary poziomu ładowania przy uruchomionym silniku.

    1
  • #27 19 Paź 2011 16:55
    wow
    Poziom 27  

    Jaki mostek prostowniczy wsadzić w ten układ?
    Dysponuje ktoś może schematem płytki do wyżej wymionego regulatora??

    Czyli mogę to sense połączyć razem z +12 Volt bezpośrednio na ścieżkach płytki??

    Regulator skuter chiński - opis kabelków

    0
  • Pomocny post
    #28 19 Paź 2011 17:21
    gromleon
    Poziom 32  

    Nie, sense do zacisku akumulatora to tam masz "mierzyć" napięcie a nie w regulatorze!
    Nie dysponuje wzorami płytek ani spisem elementów
    Mostek taki aby był jak najniższy spadek napięcia i odpowiednią wytrzymałość prądową, poza tym napięcie, które może sięgać nawet 80 volt, cóż tu więcej pisać?
    A nie lepiej i szybciej taki regulator zakupić przy tym taniej!?
    Ledwie zaczynasz budowę tego regulatora a masz pytania odnośnie części, szkoda czasu i pieniędzy kup gotowy.

    0
  • #29 19 Paź 2011 17:24
    wow
    Poziom 27  

    Ale przecież +12V będzie podłączone do akumulatora co nie?
    Po co ciągnąć dwa przewody które i tak złączą się na zaciskach akumulatora?




    gromleon napisał:
    Ledwie zaczynasz budowę tego regulatora a masz pytania odnośnie części, szkoda czasu i pieniędzy kup gotowy.

    Kupić gotowy nie ma sprawy, ale jaki? :-)
    Ten z pierwszego postu nie wiadomo czy się nada...

    0
  • #30 19 Paź 2011 17:30
    gromleon
    Poziom 32  

    wow napisał:
    Ale przecież +12V będzie podłączone do akumulatora co nie?
    Po co ciągnąć dwa przewody które i tak złączą się na zaciskach akumulatora?

    Bo to nie jest zwykły alternator i nie jest to zwykły regulator jeśli zewrzesz te przewody w regulatorze to napięcie będzie błędnie mierzone ze względu choćby na sposób regulacji napięcia w tym ustrojstwie, dlaczego chcesz sobie utrudniać. Czy myślisz, że producenci ten dodatkowy i wg Ciebie niepotrzebny przewód dodają bo im się coś ubzdurało? Przy zasilaniu napięciem zmiennym oświetlenia ten przewód też występuje i dlaczego podłącza się go przy żarówce przecież równie dobrze można zewrzeć to w regulatorze ale czy na pewno.
    Nie utrudniaj sobie życia regulator, który pokazałeś kosztuje 29 zł na allegro kup zamontuj i jeździj.

    Kurczę najpierw pytasz o pinologię regulatora a teraz jaki regulator kupić?
    Ja odpadam z dyskusji.

    0