Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki piec gazowy do domu z grzejnikami, podłogówką i kominkiem z płaszczem

19 Paź 2011 14:27 10755 12
  • Poziom 11  
    Witam, mam pytanie. Jeszcze nie konsultowałem tego tematu z firma hydrauliczną ale chciałbym aby ktoś kto ma wiedzę i chwilę czasu doradził mi cokolwiek z piecem gazowym do mojego domu.

Pow. użytkowa: 144,5 m² + 30,2 m² garaż.
    Projekt: Z charakterem 3, Domy z wizja.

W domu będę miał zainstalowane grzejniki, w niektórych miejscach są położone rury do ogrzewania podłogowego.
    W salonie kominek z płaszczem wodnym: moc 12 kW, układ zamknięty.
    Dane techniczne i opis kominka: http://www.lechma.com.pl/pl/lux.php

Nie szukam czegoś taniego ani też wyjątkowo drogiego. Interesuje mnie dobry piec a cenowo w granicach zdrowego rozsądku.

Niestety nie znam się na tym, nawet nie mam czasu poczytać na ten temat.
  • Pomocny post

Poziom 24  
    Kolego u Ciebie kocioł jest najmniej istotną sprawą, ponieważ każdy na swój sposób będzie działał. Tutaj ważniejszy jest sposób poprawnego montażu tego w jedną całość. Można to zrobić w bardzo tani sposób - ale mało doskonały (pomijając niepoprawne systemy) np. stała temperatura na ogrzewanie podłogowe (bez względu na to które urządzenie grzeje), podgrzewanie c.w.u. wyłącznie kotłem gazowym, itp. Można wprowadzić zrobić zaawansowaną automatykę pogodową z mieszaczem na ogrzewanie podłogowe, można podzielić dom na strefy grzewcze itp itd... Wszystko zależy od tego ile chcesz wydać pieniędzy.

Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź.

Kominek będzie służył tylko do małego wspomagania w odpowiednich porach. Nie chciałbym mieć kotłowni w salonie.

Co do sprzętu to szukam dobrej opcji, niekoniecznie najtańszej. Jakie sugerujesz rozwiązanie ?