Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immergas Victrix 26 zużycie gazu.

ziubek 30 Gru 2011 16:42 95969 424
  • #121 30 Gru 2011 16:42
    MarudaP
    Poziom 20  

    A na jaką wartość ustawiłeś P 66/B ?

    Przy takiej zimie jak obecna może być 60*C.

  • #122 30 Gru 2011 17:00
    mirku1985
    Poziom 12  

    Jeżeli dobrze pamiętam to było 85 ustawione ale zmienię zgodnie z sugestią

  • #123 01 Sty 2012 13:21
    mirku1985
    Poziom 12  

    Panowie nie jest dobrze a wręcz tragicznie piec spalił za 48h 50 m3 gazu. Już nie wiem co jest grane woda CO na piecu ma w granicach 35- 40C przy takich temperaturach. Wyłączyłem auto optymalizację już nie wiem gdzie ręce wsadzić

  • #124 01 Sty 2012 15:26
    MarudaP
    Poziom 20  

    U mnie w tej chwili jest 38*C, moc pokazuje jeden kwadracik i praktycznie chodzi non stop. Temperatura ustawiona jest na 20*C. Zużycie gazu 6-10 m*3/doba.
    Dom 120 m*2, nieocieplony. Czyli Twoje zużycie gazu jest trzy razy większe. Jak pracuje kocioł? Czy kocioł przy uruchomianiu był regulowany przez serwisanta? U mnie do regulacji używał trzech mierników.
    Sprawdź na kotle co pokazuje: M5- SERVICE-
    P57 AUTO
    P62 25,8
    P63 4,7
    P64 19
    P65 4,7

    P66 A 25*C
    B 60*C
    C -20*C
    D +25*C

    Takie wartości są u mnie, to dla porównania. W mieszkaniu porównaj wskazania temp. przez sterownik z niezależnym termometrem. U mnie była różnica 2*C, o tyle mniej pokazywał sterownik, co dawało zwiększone zużycie gazu. W jakim miejscu znajduje się sterownik?

  • #125 01 Sty 2012 22:48
    stelmas
    Poziom 11  

    Witam,

    To rzeczywiście u kolegi jest problem , tez mnie interesuje jakie bedzie rozwiązanie bo zużycie 53 m3 na dwa dni to duży problem. Ja mam piec Victrix Zeus Superior i spalanie za ostatni miesiąc wyniosło 400m3 , dom bardzo solidnie ocieplony , zarówno ściany jak i dach , piwnicy nie ogrzewam na podlodze parteru jest 6cm styropianu, w piwnicy jest caly czas 10 stopni , strych jest rownież docieplony mam waska klatke schodowa z drzwiami wewnetrznymi ale strychu tez nie ogrzewam wychodzi na to ze zuzycie mam w granicach 12-13 m3 i tez mnie to martwi , też szukam optymalnego rozwiązania , bo sluchajac was ze macie domy nieocieplone i zuzywacie 10m3 dziennie to wydaje mi sie moje spalanie bardzo wysokie. Chcialbym zaznaczyć ze dom ogrzewam pierwszy sezon. Strych 30m2 piwnica 70m2 i powierzchnia ogrzewana 140m2. Parametry na piecu(krzywą grzewczą) mam ustawione na -20 to +50 stopni a +18 to 30 stopni , temperatura zasilania nie przekracza 40 stopni na SCAR mam ustawione 20 stopni, mam sonde zewnetrzna , praktycznie podlogowka załatwia całe ogrzewanie tylko bardzo żadko załączaja się grzejniki w pokojach( jest oddzielny termostat ustawiony na 19 stopni. Czy wedlug was moje zyzycie jest OK? bo jak sobie porównuje to caly sezon bedzie kosztował z 5tys a przy dobrze ocieplonym domu to chyba przesada. Boję się ze woda w podłogówce wychładza sie szybko przez ten słabo docieplony strop piwnicy.

  • #126 02 Sty 2012 07:03
    MarudaP
    Poziom 20  

    U mnie w piwnicy jest +14*C.W lecie bez otwarcia okien +17*C.
    Podane zużycie dotyczy takiej zimy jak obecnie. W zeszłą przy dużych i długotrwałych mrozach zużycie wzrastało nawet do 17 m*3/doba.

    Trzeba sprawdzić nastawy kotła i jak wygląda płomień podczas pracy. Drugi problem to prawidłowe umieszczenie sterownika i prawidłowe jego wskazania. Ja musiałem zrobić korektę wskazań temperatury, ale i tak do końca się nie udało. i muszę poprawkę uwzględnić przy ustawieniu temp. pokojowej.

    Każdą zmianę ustawienia robimy tylko z jednym parametrem i czekamy aż elektronika się nauczy.

    Tak duże zużycie gazu może być spowodowane złym licznikiem: http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,5090411.html

  • #127 02 Sty 2012 10:04
    stelmas
    Poziom 11  

    Te nastawy kotła o których pisałeś wcześniej P62 itd to u mnie tam jest prędkość wentylatora ktorą według instrukcji ustawia się moc a u ciebie jak widać podana jest tam moc grzewcza.Jaki wogole masz typ kotła? Szczerze to troche nie mam zaufania do tego co zrobił serwisant podczas uruchomienia pieca, a czy znasz jakie są u ciebie parametry uruchomienia kotła te z gwarancji ktore wpisał serwisant? Ciekawe czy da się gdzieś zobaczyć ile czasu podczas doby był włączony palnik, można by to wtedy porównać do zuzycia gazu przy danej mocy z tabeli , a wiem ze zawsze piec uruchamia sie na 1 kresce jak grzeje C.O wiec powinien raczej minimalnej mocy używać. Ciekawe też bo wiem że te predkosci wentylatora ustawia sie dla wylotu spalin wiekszego niż 1m, serwisant raczej tego nie robil ale w razie nie przestawienia spada moc pieca ponoć i tylko tyle.

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Rozmawiałem przed chwilą z doradcą Immergas i polecił mi ustawienie zwiększonej temperatury zasilania na 50 stopni i ustawienie temperatury nocnej na max -1,5 stopnia, to ma spowodować ponoć rzadsze włączanie się kotła oraz zapewnienie lepszych warunków do kondensacji z powodu większej różnicy między temperatura powrotu i zasilania, poza tym ciągle mówi że jest to pierwszy sezon grzewczy. Musze jeszcze sprawdzić jak często i ile pracuje palnik w ciągu doby to też dużo mi rozjaśni.
    Zastanawiam się tylko do jakiej maxymalnej temperatury zasialania piec chodzi na minimalnej mocy, zakładając ze budynek jest juz nagrzany do zalozonej temperatury a piec wlacza sie tylko na podtrzymanie jej

  • #128 02 Sty 2012 10:23
    MarudaP
    Poziom 20  

    Parametry: P57, P62, P63, P64, P65, były ustawione przez serwisanta podczas uruchomienia kotła przy ciśnieniu gazu w sieci= 24,57 mbara. Robił tylko korzystając z mierników i komputera. I lepiej tego samemu nie ruszać.
    Przy pomocy parametrów P66: A,B,C,D ustawiamy nachylenie krzywej grzewczej ( patrz na moje i wcześniej obrazek).

    Ja co roku do przeglądu i regulacji wzywam sprawdzonego i rzetelnego serwisanta. Za 250 zł mam wszystko sprawdzone i wyczyszczone. Ja tylko eksperymentuję na ustawieniach krzywej i wartościach na sterowniku. Czwarty rok już użytkuję kocioł i widzę corocznie mniejsze zużycie (chociaż nie są to jakieś rewelacje). Ważniejszy jest komfort.

    M1- P12 przedstawia całkowitą ilość godzin pracy kotła.
    P13 przedstawia liczbę uruchomień palnika.

  • #129 02 Sty 2012 12:13
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Serwisantów Immergas-a dobrze uczą. :D
    Każde uruchomienie palniika w kotle to strata.
    Radzę sobie w wolnym czasie usiąść przy kotle i policzyć, że każde uruchomienie palika to wyrzucenie "w błoto" 1 zł (jest to trochę mniej ale tak łatwiej się liczy).
    Prawidłowo wyregulowany piec powinien się włączać ....... około 5-7 razy w ciągu doby (24 godzin). Aby nie dołować wszystkich ...... ani razu nie udało mi się dojść do 5.
    Zejście na poziom piec się włącza rzadziej niż raz na 3 godziny jest już wyczynem (dla mnie).

  • #130 02 Sty 2012 12:34
    MarudaP
    Poziom 20  

    Wszystko zależy od minimalnej mocy kotła. Im mniejsza tym rzadziej się wyłącza. Mój kocioł ma moc minimalną 4,7 kW, ale nowsze mają już 3 kW. Przy całkowitych mrozach, kocioł pracuje non-stop. Przy takiej zimie jak obecna wyłącza się kilka razy. Nie sprawdzałem tego.

  • #131 02 Sty 2012 12:57
    stelmas
    Poziom 11  

    Wiem ze każda instalacja jest indywidualna ale mógłbyś powiedzieć co robisz aby zminimalizować uruchomienia palnika u siebie? Oprócz zwiększenia temperatury zasilania.
    Dziś sprawdzę ile razy uruchamia mi się palnik ale stawiam ze jest to kilkadziesiąt !
    Co może być jeszcze powodem częstego załączania się palnika?

  • #132 02 Sty 2012 13:26
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Znam tylko dwa sposoby zmniejszenia częstotliwości załączania się pieca:
    Najprostszy to zwiększenie histerezy układu czyli różnicy temperatur pomiędzy włączeniem i wyłączeniem układu ;
    I drugi teoretycznie kłócący się z ekonomiką układu ....
    podwyższenie temperatury CO. Tu w skrócie wyjaśnię o co chodzi.
    Podwyższając temperaturę CO np. z 40°C st do 50°C obniża się sprawność kotła powiedzmy o 2% (to jest strata) większe jednak straty powoduje sam start i wygaszenie kotła. Wyższa temperatura czynnika CO umożliwia dłuższe oddawanie przez niego ciepła bez potrzeby załączania kotła.
    Czyli strata 2% z racji wyższej temperatury czynnika jest z nawiązką rekompensowana przez ograniczenie strat z racji częstych startów kotła.
    Nie jest to paradoks lecz prawda którą każdy zna z innego podwórka. Samochód w mieście pali dużo więcej niż jadąc ze stałą prędkością 90km/h pomimo, że nigdy w mieście nie osiąga 90km/h czyli opory powietrza są dużo niższe.

  • #133 02 Sty 2012 13:38
    16czarny16
    Poziom 13  

    Najpierw piszę do kolegi, który napisał, że ogrzewa pierwszy sezon. Kolego, pierwszy sezon jest najgorszy!!! Dom wysycha, ściany, podłogi itp, dom musi wyschnąć, wygrzać się itp, w przyszłym roku zobaczysz różnicę.
    Teraz pytanie do wszystkich. A mianowicie jak najlepiej i najoszczędniej ustawić kocioł, chodzi mi o temp. zasilania ( czy to ta wyświetlana na kotle podczas pracy? ) U mnie jest ok 35 - 40 stopni, zużycie tak jak pisałem wczesniej ok 4-6 m3 na dobę, powierzchnia ok 120m2.

  • #134 02 Sty 2012 13:50
    stelmas
    Poziom 11  

    A w jaki sposób w kotłach victrix ze sterowaniem SCAR zmienić te histerezę układu, nie kojarzę tego ustawienia gdzie to się robi.
    Tylko że mi sie wydaje ze jak zasilam praktycznie teraz podłogówke a puki co ona mi tylko wystarcza do max 40 stopni to przestawienie zasilania na 50 stopni może nic nie dać. Szczerze to jakoś marnie to widzę, jesli nawet kocioł bedzie chodził na minimum czyli 4,7 kw to zużywa 0,53m3 na godzine to wychodzi właśnie to moje zużycie 12-13 m3 na dzień , co do taktowania to jak żadziej go włacze to nie dogrzeje pomieszczenia, a nie wiem czy gdzieś w kotle jest taki zapas wody aby po nagrzaniu jej pompa sobie mieliła bez uruchomionego palnika i woda z niższa temperatura zasilała podłogówke. Rurki mam ułożone gęsto co 10cm powierzchnia podłogówki 65m2. Bede to wszystko sprawdzał w praktyce ale czy masz może jakaś inna logike na moja sytuacje i zużycie gazu? :)

  • #135 02 Sty 2012 13:56
    16czarny16
    Poziom 13  

    stelmas napisał:
    A w jaki sposób w kotłach victrix ze sterowaniem SCAR zmienić te histerezę układu, nie kojarzę tego ustawienia gdzie to się robi.
    Tylko że mi sie wydaje ze jak zasilam praktycznie teraz podłogówke a puki co ona mi tylko wystarcza do max 40 stopni to przestawienie zasilania na 50 stopni może nic nie dać. Szczerze to jakoś marnie to widzę, jesli nawet kocioł bedzie chodził na minimum czyli 4,7 kw to zużywa 0,53m3 na godzine to wychodzi właśnie to moje zużycie 12-13 m3 na dzień , co do taktowania to jak żadziej go włacze to nie dogrzeje pomieszczenia, a nie wiem czy gdzieś w kotle jest taki zapas wody aby po nagrzaniu jej pompa sobie mieliła bez uruchomionego palnika i woda z niższa temperatura zasilała podłogówke. Rurki mam ułożone gęsto co 10cm powierzchnia podłogówki 65m2. Bede to wszystko sprawdzał w praktyce ale czy masz może jakaś inna logike na moja sytuacje i zużycie gazu? :)


    Czytaj post wyżej, a w szczególności pierwszę jego część. Kiedy dom został wykończony, pobudowany, ocieplony?
    I pytanie najważniejsze, jakie masz ustawione temperatury ekonomiczna i komfortowa i jak przedstawia się ich rozłożenie podczas całego dnia?

  • #136 02 Sty 2012 13:56
    stelmas
    Poziom 11  

    Jeszcze nasuwa mi sie mysl aby obnizyć maxymalnie temperature powrotu przy zasilaniu do max 50 stopni , chyba zmniejsze obieg pompy od podlogówki na 1- szy bieg, a czy u Was pompa w piecu chodzi ciagle na 3 biegu, co raz to sprawdze to wlasnie tak u mnie jest.

  • #137 02 Sty 2012 14:03
    16czarny16
    Poziom 13  

    Kolego potrzebujesz rady a odpowiesz na moje pytania z poprzedniego postu?

  • #138 02 Sty 2012 14:13
    stelmas
    Poziom 11  

    Dom został pobudowany w 2009, ocieplony w 2010 i przez zimę nie był ogrzewany, od października tego roku ogrzewam, było ostatnio trochę prac wykończeniowych malowanie gładzie i ogólnie w tym roku, i w związku z tym trochę wilgoci to może i spalanie wzrosło. Zakładałem ze 8m3 przy temperaturze średniej około 0 stopni na zewnatrz powinno być realne w moim przypadku. Chciałbym tylko zaznaczyć ze komfort cieplny mam naprawde dobry , te 20 stopni przebywając na podłogówce to jest naprawde ok.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Temperatury ekonomicznej i komfortowej nie używam jeszcze. Caly czas grzeje z jedna temperatura.

  • #139 02 Sty 2012 14:36
    16czarny16
    Poziom 13  

    I właśnie czekałem na taka Twoją odpowiedź. Ja na początku tez korzystałem z jednej ustawionej temperatury 20 stopni przez cały dzień i zużycie wynosiło ok 6-8 m3/24h, i możesz mi wierzyć albo nie ale przy ustawieniach komfortowej 21 i ekonomicznej 19 spadło mi na 4-6 m3/24h!!! Chyba że masz sytuację, że masz zawsze kogoś w domu i potrzebna Ci taka temp? Zredukowanie temp o 1 stopień to oszczędność ok 15%. Fakt później musi się kocioł włączyc i dogrzać np do 21 ale jak dogrzeje i przejdzie w ustawienia economy to potem przez pół dnia cisza, nawet się pompa nie włącza, u mnie bynajmniej tak jest. A ktos tu pisał o stratach na włączaniu i wyłączaniu palnika. Pomyśl czy jak nie ma Cię np 10 godzin w domu to czy jest sens utrzymywać taką temp?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Jeszcze jedno małe pytanie, pompa obiegowa w tym kotle ma 3 pozycyjne ustawienie prędkości obiegowej, producent zaleca ustawienie na 3 biegu a czy ktoś z Was zmieniał ustawienie na 2 albo 1 bieg?

  • #140 02 Sty 2012 14:43
    stelmas
    Poziom 11  

    wlasnie pytałem wyżej też o to ustawienie biegu pompy w kotle bo na auto to wydaje sie ze jest zawsze na 3 biegu

  • #141 02 Sty 2012 14:51
    16czarny16
    Poziom 13  

    No właśnie a na 3 biegu pobiera ok 88 wat, na drugim pewnie było by ok 50-60 a to spore oszczędności biorąc pod uwagę, że pompa dość często pracuje to jedno, a drugie to mam kocioł w przedpokoju i na 3 biegu pompa dość daje się usłyszeć :)

  • #142 02 Sty 2012 15:05
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Wydaje mi się, że większość użytkowników jest pod wpływem magii małych liczb i nie analizowało co dokładnie z nich wynika.
    Jak wiadomo te piece mają modulowaną moc.
    Producent w instrukcji podaje ..... dla różnych mocy godzinowe zużycie gazu ale .....
    Kto z Was sprawdzał efektywność dla różnych mocy i analizował co z niej wynika ?
    Analiza jest prosta :D
    Jeśli dla mocy np. 4,7 kW zużycie godzinne jest 0,53 m³ to .... w tym trybie pracy do wytworzenia 1kW potrzeba jest 0,53/4,7 gazu czyli ....
    A jak jest dla pozostałych i co z tego według Was wynika :?:

    16czarny16 napisał:

    Jeszcze jedno małe pytanie, pompa obiegowa w tym kotle ma 3 pozycyjne ustawienie prędkości obiegowej, producent zaleca ustawienie na 3 biegu a czy ktoś z Was zmieniał ustawienie na 2 albo 1 bieg?

    Jeśli grzejniki w pomieszczeniach są wyposażone w głowice termostatyczne to ..... radzę pozostawić na 3. Jeśli nie, można to redukować i liczyć na korzyści lecz i tak większą korzyścią jest zainstalowanie głowic . :D

  • #143 02 Sty 2012 15:11
    16czarny16
    Poziom 13  

    Mnie kolego przede wszystkim zależy na wyciszeniu go troszkę a wiem po użytkowaniu takiej pomy przy centralnym na paliwa stałe, że na 3 biegu pompa jest dość głośna, na drugim dużo mniej a na pierwszym prawie niesłyszalna. A powiedz mi co maja zawory do tego? Przecież pompa służy do przepompowania cieczy i wyrównania jej temperatury. Mam głowice, ale zastanawiam się nad zdjęciem ich gdyż i tak temperaturą steruje mi sterownik pokojowy, a grzejniki mam tak dobrane, że przy odkręconych głowicach we wszystkich pomieszczeniach mam taką sama temp. i powiem szczerze że nie miałem na razie okazji korzystać z głowic, ale za to włączajaca się pompa na kotle jest dość słyszalna a w szczególności w nocy :)

  • #144 02 Sty 2012 15:27
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Głowice termostatyczne spełniają dwie funkcję:
    1) Utrzymują stały zakres temperatur ;
    2) Zatrzymują w grzejniku czynnik co aby tam oddawał ciepło.
    Nie chodzi o to aby czynnik co się poruszał tylko aby w jednym miejscu się nagrzał poleciał w drugie miejsce i tam oddał tą energię.
    Dla mnie najkorzystniej było by aby ciecz krążyła jak najszybciej i jak najkrócej.
    PS
    Masz albo idealny dom albo pomyłka w analizie nastąpiła. Niedawno sprawdzałem i zawór termostatyczny w kuchni (gdy pracuje tylko lodówka) jest zamknięty przez około 90 minut. W innych pomieszczeniach nie mierzyłem ale jeśli rozrzut jest nawet "tylko" 15 minut to ..... po niecałym tygodniu od zdemontowania głowic będziesz szybko je zakładał lub próbował okiełznać temperatury przez kryzowanie czego nie radzę.

  • #145 02 Sty 2012 15:33
    16czarny16
    Poziom 13  

    Nie mam idealnego domu, ale naprawdę jeszcze nigdy nie korzystałem z głowic i u mnie sa ustawione na maxa na "5". Masz rację że chodzi aby czynnik dotarł jak najszybciej ale własnie w tym kotle tak jest ale drugi parametr nie jest zachowany " najkrócej " pompa nieraz non stop mieli wodę a nie jest ona podgrzewana. Dla mnie może sobie ona mielić ale niech to robi ciszej a przy tym jeśli uda się uzyskać oszczędności na energii elektrycznej to super. Pytałem po prostu czy ktoś to praktykował? W instrukcji immergasa producent zaleca pracę na 3 ale nie nakazuje!!!

  • #146 02 Sty 2012 15:40
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Możesz przecież sprawdzić to sam.
    To nie "boli finansowo" aż tak bardzo szczególnie wtedy gdy piec i cała instalacja jest w powierzchni ogrzewanej. U mnie bardziej by bolało gdyż częściowo izolowane rury biegną w nieogrzewanej docelowo piwnicy.

  • #147 03 Sty 2012 00:19
    16czarny16
    Poziom 13  

    Dla wszystkich zainteresowanych!!!
    Pompa na 3 biegu pobiera 88 wat, na 2 biegu 52 waty i jest o niebo ciszej. Na pierwszym biegu jest praktycznie niesłyszalna. Moment nagrzewania grzejników identyczny na 2 i 3 biegu. Komfort temperaturowy identyczny. Dzwoniłem do serwisanta immergasa i mi powiedział, że jeśli nie mam bardzo dużego podnoszenia cieczy grzewczej ( tzn na piętro, albo dwa ) to nie ma najmniejszego problemu ze zmianą prędkości pompy z 3 na 2 bieg i tak zrobiłem. Nie patrząc na oszczędności związane ze zmniejszeniem pobieranej energii elektrycznej, oraz co można nie wierzyć, ale zużywaniem się instalacji CO ( jest to na przestrzeni wielu lat ) osiągnąłem najbardziej oczekiwany cel - DUŻOOOO CISZEJ!!! :) jest to bardzo zauważalne. Nikogo nie namawiam na to ani nie odradzam tylko dzielę się swoimi spostrzeżeniami. :)

  • #148 03 Sty 2012 08:23
    stelmas
    Poziom 11  

    Zwiekszyłem zasilanie na około 50 stopni, ustawiłem grzanie obniżone od 23 do 4 rano o 1 stopień niżej, od wczoraj od 23 do 6:30 dziś palnik uruchomił się 7 razy, czas uruchomienia pieca to 3h i pewnie wiekszość nad razen jak podnosił temerature do 21 stopni komfortowej a pewnie w nocy duzo poniżej 21 nie spadła przez te kilka godzin.

    Chciałbym tylko ponowić pytanie jak zrobic aby piec załączał sie gdy temeprtura spadnie o przynajmniej cały jeden stopień a nie o jakieś ułamki stopnia.

    Dodatkowo czy teraz u was leje że duzo kondensatu? Bo u mnie to jakieś mocniejsze krople tylko przy zasilaniu okołó 50 stopni

  • #149 03 Sty 2012 09:13
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    stelmas napisał:
    Dodatkowo czy teraz u was leje że duzo kondensatu? Bo u mnie to jakieś mocniejsze krople tylko przy zasilaniu okołó 50 stopni


    Im więcej leje, tym lepiej :)

  • #150 03 Sty 2012 09:47
    stelmas
    Poziom 11  

    To ja wiem że wiecej kondensatu to lepiej, ale mi chodzi o to czy wam sie leje teraz z odpływu z pieca czy tylko kapie?