Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immergas Victrix 26 zużycie gazu.

ziubek 16 Lut 2012 17:11 110084 442
  • #271
    rrmkg
    Poziom 9  
    Witam
    Jarsey, pytanie do Ciebie.
    W jednym z postów napisałeś:

    Jarsey napisał:
    ...Również posiadam piec victrix superior 26kW. Do tego DIM(niska-wysoka). Do pieca podłączona jest sonda pogodowa do pieca, steruje krzywą grzewczą układu wysokiej temperatury, natomiast do DIMa podłączona jest druga sonda pogodowa, która steruje krzywą układu niskiej temperatury. ....


    W instrukcji do DIM v2 ABT jest napisane:

    "W przypadku współpracy płyty z automatyką typu Superior z wykorzystaniem IMG BUS, sonda zewnętrzna podłączona do automatyki kotła (zaciski 38,39 płyty kotła) pełni rolę sondy systemowej i wszystkie strefy sterowane są pogodowo.
    Temperatura na zasilaniu jest ustalana zgodnie z najwyższą temperaturą stref wysyłających aktualnie sygnał żądania pracy.

    W przypadku pracy bez IMG BUS, w celu sterowania pogodowego stref niskich, należy do centralki DIM podłączyć dodatkową sondę zewnętrzną (zaciski X9; 7-8 płyty DIM)."

    Z tego co podałeś, posiadasz piec z automatyką Superior. Czy Twój instalator jakoś uzasadnił/przekonał Cię, że lepiej jest zamontować drugą sondę i nie wykorzystywać automatyki Superior?

    Pozdrawiam
  • MetalworkMetalwork
  • #272
    gadziuWLKP
    Poziom 11  
    znalazłem ten temat w poszukiwaniu dla znajomego opinii na temat kotła imergas o którym mowa - widze, że zużycie gazu macie porównywalne ze zwykłym kotłem turbo albo i wiekszym...
    dlaczego?

    Ja mam porównanie do swojego kotła niekondensacyjnego turbo z zamkniętą komorą spalania - vitopend 100. Dom 127 m, zużycie gazu za okres od października do maja 2009r 2500zł, 2010 3200zł, w tym roku będzie mniej jak 3200, zużywam średnio(rachunek 04.12-04.02 2012) 10,5 m3 dziennie, temperatura 20 stC, temperatura na grzejniki ok 70 stC - jako, że sprawność zwykłego kotła w tym zakresie jest największa, grzejniki przewymiarowane mocno, bez podłogówki, piec pracuje 15 min 40min czeka na obniżenie temperatury w pomieszczeniu na dole, na górze działają termostaty na grzejnikach...
    ustawienie temperatury wychodzącej z kotła banalnie proste - pokrętłem na piecu, bez zbędnych ceregieli z krzywymi itp...

    na koniec proste pytanie - polecacie ten kocioł? szukam kondensacyjnego, prostego w obsłudze kotła do ogrzewania podłogowego i CWU, doradźcie


    Proszę poprawić błędy pisowni
    mod - mirrzo
  • MetalworkMetalwork
  • #273
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  
    gadziuWLKP napisał:
    znalazłem ten temat w poszukiwaniu dla znajomego opinii na temat kotła imergas o którym mowa - widze, że zużycie gazu macie porównywalne ze zwykłym kotłem turbo albo i wiekszym...
    dlaczego?

    Ja mam porównanie do swojego kotła niekondensacyjnego turbo z zamkniętą komorą spalania - vitopend 100. Dom 127 m, zużycie gazu za okres od października do maja 2009r 2500zł, 2010 3200zł, w tym roku będzie mniej jak 3200, zużywam średnio(rachunek 04.12-04.02 2012) 10,5 m3 dziennie, temperatura 20 stC, temperatura na grzejniki ok 70 stC - jako, że sprawność zwykłego kotła w tym zakresie jest największa, grzejniki przewymiarowane mocno, bez podłogówki, piec pracuje 15 min 40min czeka na obniżenie temperatury w pomieszczeniu na dole, na górze działają termostaty na grzejnikach...
    ustawienie temperatury wychodzącej z kotła banalnie proste - pokrętłem na piecu, bez zbędnych ceregieli z krzywymi itp...

    na koniec proste pytanie - polecacie ten kocioł? szukam kondensacyjnego, prostego w obsłudze kotła do ogrzewania podłogowego i CWU, doradźcie


    Dlaczego uważasz że większe zużycie ?
    W 2010 roku od 01.01 do 31.12 u mnie zużycie było 1600 m³ (dokładnie 1572) . Dom 190 m² czyli większy od Twojego o 50%. Temperatury w pomieszczeniach podobne. Średnie temperatury w Warszawie były przeważnie o kilka stopni niższe niż w Wielkopolsce co też wpływa na zużycie gazu. Różne są też warunki np. ocieplenie budynku.
    W związku z tym Ty jeśli zużycie było by na takim samym poziomie ..... powinieneś mieć zużycie gazu poniżej 1100 m³ gazu rocznie i być w taryfie W2 a nie jesteś.
  • #274
    ziubek
    Poziom 10  
    Witam. Mam niezbyt ocieplony dom ok. 110-120 m.kw. i grzejniki niedomiarowane (77 żeberek + 2 drabinki w łazienkach). Początkowo bawiłem się ustawieniami ale zrezygnowałem, odpiąłem czujnik temp. zewnętrznej czyli przeszedłem ze sterowania krzywymi na sterowanie temperaturowe. Ustawiłem temp ok. 21* / 20* (różnie to bywało, zależy czy żona marzła czy nie, zwiększałem lub obniżałem te temperatury +-1*). Siedzimy w domu więc nie ma oszczędności dziennych, niestety. Temperatura wody CO ustawiana zamiast krzywych grzewczych w duże mrozy 55*, obecnie mam 45* ale jak słońce dogrzeje w dzień, i tak jest za gorąco - w mieszkaniu mam teraz 22-23*, a na regulatorze CAR ustawiona jest 20,8*. Jak już pisałem, miałem zużycie za 3 miesiące 750 m.sześć, w najbardziej zimne 31 dni 13 01 - 12 02 niecałe 330 m.sześć, chociaż były pojedyncze dni gdy szło 15 m.sześć. Ogólnie jestem z kotła zadowolony, nie przejmuję się zużyciem, być może zbyt dużym dla niektórych (są bowiem tacy którym kotły w największe mrozy palą 3 m.sześć gazu) ale cenowo porównywalnym do ekogroszku a nieporównanie mniej absorbującym bo wiem że czeka mnie dokładka grzejników - fizyki nie przeskoczę. Za rok znowu coś napiszę o swoich osiągach. Ale podsumowując obecny sezon mogę napisać że kocioł kondensacyjny jest rewelacyjny (zwłaszcza przy podłogówce, której ja nie mam). Mój Immergas pali malutko (pracuje już - o ile pamiętam, przy 1,7m.sześć/h.), na razie (odpukać) nic się nie psuje, regulacja jest mało skomplikowana - chyba że ktoś chce się doktoryzować, jest niedrogi i ma 5 lat gwarancji. Ogólnie polecam.
    Co do peryferiów wcisnęli mi w sklepie CAR uniwersal, lepszy jest już ten dedykowany nowego typu, ale nie jest zły poza tym że ma wybór dwóch temperatur i nie mogę sobie ustawić kilku, np. na dzień jednej, na wieczór wyższej a na noc niższej, co mają nawet proste regulatory pokojowe. Pozdrawiam wszystkich Immergasowców.
  • #275
    gadziuWLKP
    Poziom 11  
    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    powinieneś mieć zużycie gazu poniżej 1100 m³ gazu rocznie i być w taryfie W2 a nie jesteś.


    nie mam rachunkow przed sobą wiec nie powiem ile metrów zużyłem rocznie, pomiedzy 2009 a 2010 r zmienili nam gaz z GZ 35 na GZ50 (chyba w dobrej kolejnosci napisałem) na bardziej kaloryczny/droższy, wg ostatniego rachunku jestem w taryfie W3.6


    Proszę poprawić błędy pisowni
    mod - mirrzo
  • #276
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  
    Skoro jesteś w taryfie W3 to musiałeś mieć zużycie wyższe niż 1200m³/rok.
    Celem, który chciałem ostatnio osiągnąć było przejście na W2.
    Mogłem skorzystać z okazji wykorzystania częściowo drewna dzięki czemu;
    a) mogłem zużyć mniej gazu ;
    b) resztę gazu kupię o 15% taniej :D .
    Bez kotła kondensacyjnego pewnie też mógłbym to osiągnąć ale było by trudniej.
    Każda rzecz (ocieplenie, kocioł, grzejniki) jest tylko rzeczą która umożliwia łatwiejsze osiągnięcie celu.
  • #277
    Jarsey
    Poziom 10  
    Witam i odpowiadam,

    rrmkg napisał:
    Witam
    Jarsey, pytanie do Ciebie.
    W jednym z postów napisałeś:

    Jarsey napisał:
    ...Również posiadam piec victrix superior 26kW. Do tego DIM(niska-wysoka). Do pieca podłączona jest sonda pogodowa do pieca, steruje krzywą grzewczą układu wysokiej temperatury, natomiast do DIMa podłączona jest druga sonda pogodowa, która steruje krzywą układu niskiej temperatury. ....


    W instrukcji do DIM v2 ABT jest napisane:

    "W przypadku współpracy płyty z automatyką typu Superior z wykorzystaniem IMG BUS, sonda zewnętrzna podłączona do automatyki kotła (zaciski 38,39 płyty kotła) pełni rolę sondy systemowej i wszystkie strefy sterowane są pogodowo.
    Temperatura na zasilaniu jest ustalana zgodnie z najwyższą temperaturą stref wysyłających aktualnie sygnał żądania pracy.

    W przypadku pracy bez IMG BUS, w celu sterowania pogodowego stref niskich, należy do centralki DIM podłączyć dodatkową sondę zewnętrzną (zaciski X9; 7-8 płyty DIM)."

    Z tego co podałeś, posiadasz piec z automatyką Superior. Czy Twój instalator jakoś uzasadnił/przekonał Cię, że lepiej jest zamontować drugą sondę i nie wykorzystywać automatyki Superior?

    Pozdrawiam


    Moja odpowiedź jest taka, że mam DIM w wersji I i nie ma słowa o czymś takim co piszesz. Wyraźnie jest napisane, że można podłączyć drugą sondę. U mnie w DIM'ie jest coś takiego jak potencjometr, według którego ustawia się temperaturę czynnika grzewczego w strefie niskiej (przy braku drugiej sondy). Jednak jeśli dodamy sondę, wtedy na tym potencjometrze ustawia się wybraną krzywą grzewczą dla strefy niskiej. Na piecu zaś, druga sonda reguluje strefę wysoką. Teraz na dowód tego powiem, że gdy sondy drugiej nie miałem w DIMie, gdy temperatura na dworzu była +10, czy 0, temperatura na zasilaniu podłogówki była ta sama (no chyba że ręcznie przestawiłem potencjometr).
    W tej chwili temperatura zasilania mi przestawia się sama na podłogówce.

    Pozdrawiam,
    ps. głowy nie dam sobie uciąć za to co mówię, ale u mnie działa to lepiej niżeli bez drugiej sondy (to znaczy, że nie muszę ręcznie przestawiać potencjometru, gdyż wtedy miałem albo niedogrzanie, lub przegrzanie pomieszczeń, w zależności od temp na dworzu).

    Dodano po 10 [minuty]:

    Ziubek,

    coś nie wierzę w zużycie gazu w największe mrozy do 3m3?? To raczej nie możliwe przy domu energooszczędnym. Przy pasywnym owszem, ale wtedy ten piec służy tylko jako wspomaganie, bo pasywne domy czerpią energię z pomp ciepła, kolektorów słonecznych itd... A to przecież też koszty. No chyba że kominek się pali całą dobę czy coś takiego.

    ziubek napisał:
    Witam. Mam niezbyt ocieplony dom ok. 110-120 m.kw. i grzejniki niedomiarowane (77 żeberek + 2 drabinki w łazienkach). Początkowo bawiłem się ustawieniami ale zrezygnowałem, odpiąłem czujnik temp. zewnętrznej czyli przeszedłem ze sterowania krzywymi na sterowanie temperaturowe. Ustawiłem temp ok. 21* / 20* (różnie to bywało, zależy czy żona marzła czy nie, zwiększałem lub obniżałem te temperatury +-1*). Siedzimy w domu więc nie ma oszczędności dziennych, niestety. Temperatura wody CO ustawiana zamiast krzywych grzewczych w duże mrozy 55*, obecnie mam 45* ale jak słońce dogrzeje w dzień, i tak jest za gorąco - w mieszkaniu mam teraz 22-23*, a na regulatorze CAR ustawiona jest 20,8*. Jak już pisałem, miałem zużycie za 3 miesiące 750 m.sześć, w najbardziej zimne 31 dni 13 01 - 12 02 niecałe 330 m.sześć, chociaż były pojedyncze dni gdy szło 15 m.sześć. Ogólnie jestem z kotła zadowolony, nie przejmuję się zużyciem, być może zbyt dużym dla niektórych (są bowiem tacy którym kotły w największe mrozy palą 3 m.sześć gazu) ale cenowo porównywalnym do ekogroszku a nieporównanie mniej absorbującym bo wiem że czeka mnie dokładka grzejników - fizyki nie przeskoczę. Za rok znowu coś napiszę o swoich osiągach. Ale podsumowując obecny sezon mogę napisać że kocioł kondensacyjny jest rewelacyjny (zwłaszcza przy podłogówce, której ja nie mam). Mój Immergas pali malutko (pracuje już - o ile pamiętam, przy 1,7m.sześć/h.), na razie (odpukać) nic się nie psuje, regulacja jest mało skomplikowana - chyba że ktoś chce się doktoryzować, jest niedrogi i ma 5 lat gwarancji. Ogólnie polecam.
    Co do peryferiów wcisnęli mi w sklepie CAR uniwersal, lepszy jest już ten dedykowany nowego typu, ale nie jest zły poza tym że ma wybór dwóch temperatur i nie mogę sobie ustawić kilku, np. na dzień jednej, na wieczór wyższej a na noc niższej, co mają nawet proste regulatory pokojowe. Pozdrawiam wszystkich Immergasowców.
  • #278
    ziubek
    Poziom 10  
    Witam. Pisałem ironicznie o takich forumowiczach, których zresztą nie brakuje na żadnych forach. Są to tacy kierowcy którym samochód pali 1,5 litra /100km. Zapominają tylko powiedzieć że auto spala tyle benzyny ale dodatkowo spala im 15 litrów LPG :-) albo piszą o zużyciu oleju silnikowego.
  • #279
    jacekBuli
    Poziom 10  
    Witam Panie i Panowie.
    Mam zamiar kupić piec Victrix X 2 v.2011, domek 125m, podlogowka + grzejniki, dodatkowo dołączam kominek z płaszczem.
    Mam dwa pytania:
    odnośnie pompy w kotle. Czy można ustawić pompe aby śmigałą cały czas? Chcę aby służyła także do obiegu na kominek...
    odnośnie CWU. czy jak nie bedę kupować opcji CWU czy moge posłużyć się sterowaniem CWU do włączania zaworu trójdrożnego, firmy trzeciej.....?
    Dziekuję za odpowiedź
  • #280
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  
    jacekBuli napisał:
    Witam Panie i Panowie.
    Mam zamiar kupić piec Victrix X 2 v.2011, domek 125m, podlogowka + grzejniki, dodatkowo dołączam kominek z płaszczem.
    Mam dwa pytania:
    odnośnie pompy w kotle. Czy można ustawić pompe aby śmigałą cały czas? Chcę aby służyła także do obiegu na kominek...
    Dziekuję za odpowiedź

    Kominek i kocioł kondensacyjny montujesz równolegle a nie szeregowo :!:
    z tego względu nie można użyć tej pompy do obiegu kominka.
  • #281
    jacekBuli
    Poziom 10  
    No wlaśnie. Plan jest taki aby sterowanie kominka wlaczało zawor trojdrogowy. Czyli: kominek zimny, sterowanie przelacza zawor trojdrozny i kominek jest rownolegle, obieg omija kominek, ale gdy grzeje w kominku zawor wlacza kominek szeregowo. Taki jest plan, chodzi o koszty obslugi pompy, zawor trojdrożny wlacza sie na 30 sek a pozniej czeka na zmiane stanu, pompa bierze prąd stale (jest kilka zagadnien tj, trwalość zaworu i pompy.. ale to na inny wątek)
    jezeli nie mozna włączyć pompy w kotle na stałe zastosuje pompe ktora bedzie obslugiwac kominek gdy trzeba.
    Jeszcze jedno pytanie... Czy mozna z pieca sterować zaworem trojdrogowym wlaczajacym obieg na CWU czy jest ta opcja dostepna tylko po zamontowaniu "opcji CWU" orginalnie dokupione w zestawie? Podejrzewam ze jest to jakis zawot trojdrogowy, ale nie wyczytalem tego nigdzie.....
    Dzieki za odpowiedź
  • #282
    Jarsey
    Poziom 10  
    rrmkg napisał:
    Witam
    Jarsey, pytanie do Ciebie.
    W jednym z postów napisałeś:

    Jarsey napisał:
    ...Również posiadam piec victrix superior 26kW. Do tego DIM(niska-wysoka). Do pieca podłączona jest sonda pogodowa do pieca, steruje krzywą grzewczą układu wysokiej temperatury, natomiast do DIMa podłączona jest druga sonda pogodowa, która steruje krzywą układu niskiej temperatury. ....


    W instrukcji do DIM v2 ABT jest napisane:

    "W przypadku współpracy płyty z automatyką typu Superior z wykorzystaniem IMG BUS, sonda zewnętrzna podłączona do automatyki kotła (zaciski 38,39 płyty kotła) pełni rolę sondy systemowej i wszystkie strefy sterowane są pogodowo.
    Temperatura na zasilaniu jest ustalana zgodnie z najwyższą temperaturą stref wysyłających aktualnie sygnał żądania pracy.

    W przypadku pracy bez IMG BUS, w celu sterowania pogodowego stref niskich, należy do centralki DIM podłączyć dodatkową sondę zewnętrzną (zaciski X9; 7-8 płyty DIM)."

    Z tego co podałeś, posiadasz piec z automatyką Superior. Czy Twój instalator jakoś uzasadnił/przekonał Cię, że lepiej jest zamontować drugą sondę i nie wykorzystywać automatyki Superior?

    Pozdrawiam



    Witam po długiej przerwie sezonowiczów mocnego grzania :)

    Po przeczytaniu instrukcji do DIM v2 i obecnej posiadanej przezemnie DIM v1, wyszło nieporozumienie. Otóż rzeczywiście w V2 nie potrzebna jest sonda druga, natomiast w wersji v1 potrzebna (oczywiście jeśli tylko chcemy w strefie drugiej korzystać z krzywej grzewczej). Bez podłączenia drugiej sondy w V1 korzystamy w drugiej strefie ze stało temperaturowej charakterystyki wynikającej z ustawienia potencjometru na płycie dim V1.

    Pozdrawiam i życzę ciepłego sezonu 2012/2012 :)

    ps. u mnie spalanie roczne w 1 roku użytkowania wyszło 1340 m3 (ciekaw jestem tego roku, ponieważ już widać różnicę w odczuciach w tej samej temperaturze, rok temu (sweterek obowiązkowo), niżeli w tym same majteczki z koszulką :)
    Oczywiście mostki termiczne wynikłe z kamery usunięte w wiosnę tego roku.
  • #283
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  
    Jarsey napisał:

    ps. u mnie spalanie roczne w 1 roku użytkowania wyszło 1340 m3 (ciekaw jestem tego roku, ponieważ już widać różnicę w odczuciach w tej samej temperaturze, rok temu (sweterek obowiązkowo), niżeli w tym same majteczki z koszulką :)
    Oczywiście mostki termiczne wynikłe z kamery usunięte w wiosnę tego roku.


    Czyli jest szansa w przyszłym roku przywitać w gronie użytkowników taryfy W2 :D .
  • #284
    e_tomi
    Poziom 11  
    Witam. Zamierzam zakupić Immergasa tyle, że ciągle mam dylemat który:
    1. Victrix Zreus 26 1 l - 2 funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem
    2. Victrix X 12 2 l - 1 funkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem
    Domek bardzo dobrze ocieplony (20cm grafitu na ścianach i w podłodze, 30 cm wełny w dachu),100% podłogówki, 2 łazienki na razie 2 osoby. Który z tych kotłów będzie oszczędniejszy? I czy np. ten z wbudowanym zbiornikiem będzie wystarczająco wydajny? 2 zestaw wyjdzie troszkę taniej, ale więcej miejsca w kotłowni zajmie choć miejsce się znajdzie, ale ma lepszą modulację 2-12 kW. Sam już nie wiem który będzie odpowiedni dla mnie
  • #285
    MarudaP
    Poziom 21  
    Jak najmniejsza moc minimalna. Ja mam od 4,7 kW i to jest za dużo.
  • #286
    Wladek_76
    Poziom 2  
    e_tomi napisał:
    Witam. Zamierzam zakupić Immergasa tyle, że ciągle mam dylemat który:
    1. Victrix Zreus 26 1 l - 2 funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem
    2. Victrix X 12 2 l - 1 funkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem
    Domek bardzo dobrze ocieplony (20cm grafitu na ścianach i w podłodze, 30 cm wełny w dachu),100% podłogówki, 2 łazienki na razie 2 osoby. Który z tych kotłów będzie oszczędniejszy? I czy np. ten z wbudowanym zbiornikiem będzie wystarczająco wydajny? 2 zestaw wyjdzie troszkę taniej, ale więcej miejsca w kotłowni zajmie choć miejsce się znajdzie, ale ma lepszą modulację 2-12 kW. Sam już nie wiem który będzie odpowiedni dla mnie


    Witaj,
    nie będę ci doradzał który kocioł wybrać, ale chcę ci powiedzieć, że mam taki sam system tzn. 100% ogrzewanie podłogowe
    Kocioł to Hercules v1 mam już go 7 albo 8 lat. on ma na płycie taką zworkę do zasilania niskotemperaturowego, odpadają wtedy wszystkie mieszacze itp. pierdolety. Bezpośrednio wyjście z kotła na rozdzielacze.
    Dom o pow 190m2 + 30 m2 ogrzewanej piwnicy. Rachunki za sezon (od 1/11 bo do 1/11 przepalam kominkiem a później już ani razu) około 2300 PLN. Kocioł chodzi w dwóch temperaturach, ale nie ze względu na wymagania cieplne ale ze względu na taryfę elektryczną (kocioł pobiera od 150 do 250W). Czas pracy w godzinach taryfy C12a. Poza tymi godzinami nie włącza się, ale przy bezwładności ogrzewania podłogowego temp. w domu spada o 0.5C przy -15C na zewnątrz.
    W godzinach pracy kocioł przeważnie chodzi na cały czas - oczywiście w zależności od temp. zewnętrznej.

    Pozdrawiam.
  • #287
    zeppelin60
    Poziom 13  
    Pisałem w innym wątku, ale tam nie ma ruchu...
    Użytkuje pierwszy sezon Victrix 12 2I ze sterownikiem CAR v2 i sondą zewnętrzną.
    Jasne że próbuję różnych ustawień, nie rozumiem jednego zachowania się np, temperatura nastawiona 21, osiągnięta 22, a piec dalej dogrzewa z dwoma słupkami mocy, lub nocą nastawa 19 st, rano patrzę temperatura w pomieszczeniu 22,2 st, temperatura zasilania 34 ( całą noc nie zjechał do 19 st).
    Nastawy : krzywa 2,5, offset 0, autoadaptacja off, temp. min. co 25 st ( na dobę dwa cykle 22/19 st).
    Czy możliwe uszkodzenie regulatora, skoro nie ściąga temperatury czynnika mimo przegrzania pomieszczenia ?
  • #288
    MarudaP
    Poziom 21  
    Elektronika kotła tak steruje palnikiem aby kocioł dostarczał tyle energii ile budynek traci przy nastawionej temperaturze. Jeżeli min. moc kotła jest za duża dla danej pogody i temp. pokazywana przez CAR przekroczy nastawioną o +0,3*C, to sterownik wyłącza kocioł. A w Twoim przypadku tak się nie dzieje. Może CAR źle jest ustawiony. Ja długo walczyłem z ustawieniami. A może krzywa grzania jest za stroma.
    Dla przykładu podam: mam nastawioną temp. na 20*C i kocioł pracuje z min. mocą (jeden kwadrat), a temp wyjściowa z kotła = +38*C, potem powoli spada i kocioł się wyłącza.
  • #289
    zeppelin60
    Poziom 13  
    Jak ja to rozumiem, krzywa grzania nie ma znaczenia, o ile nie zachodzi niedogrzanie pomieszczenia, bo kocioł dla danej temp, zewn. pracuje w zakresie od temp. minimalnej ( zadawanej w CAR) CO do maksymalnej wyznaczonej przez krzywą. Czyli gdy w pomieszczeniu jest przekroczony set point, powinien ściagać temperaturę CO aż osiągnie zadaną temp pomieszczenia. Jeśli tego nie robi, jaka nastawa jest za to odpowiedzialna??
  • #290
    MarudaP
    Poziom 21  
    Kocioł jest wyłączany przez CAR, kiedy temperatura przekroczy nastawioną o +0,3*C.
    Sprawdź niezależnym termometrem temperaturę panującą przy sterowniku. Ja musiałem dopiero odpowiednio skalibrować wskazania sterownika. Druga sprawa to umieszczenie sterownika w odpowiednim miejscu. Trzy razy przenosiłem go, a i tak czasami muszę brać poprawkę.
  • #291
    adam998
    Poziom 25  
    zeppelin60 napisał:
    Pisałem w innym wątku, ale tam nie ma ruchu...
    Użytkuje pierwszy sezon Victrix 12 2I ze sterownikiem CAR v2 i sondą zewnętrzną.
    Jasne że próbuję różnych ustawień, nie rozumiem jednego zachowania się np, temperatura nastawiona 21, osiągnięta 22, a piec dalej dogrzewa z dwoma słupkami mocy, lub nocą nastawa 19 st, rano patrzę temperatura w pomieszczeniu 22,2 st, temperatura zasilania 34 ( całą noc nie zjechał do 19 st).
    Nastawy : krzywa 2,5, offset 0, autoadaptacja off, temp. min. co 25 st ( na dobę dwa cykle 22/19 st).
    Czy możliwe uszkodzenie regulatora, skoro nie ściąga temperatury czynnika mimo przegrzania pomieszczenia ?


    Obniż jeszcze krzywą grzewczą i zobacz co się będzie działo. Ale mówiąc szczerze trochę dziwne zachowanie kotła.
  • #292
    Krismarzyk
    Poziom 9  
    ja również pisałem w innym wątku ale nikt nie odpowiedział. po zebraniu doświadczeń interesuje mnie najbardziej jeden z parametrów tj. CH Min w Car v2. Za co on odpowiada? Z jaką minimalną temperaturą powinien grzać piec czyli jest to minimalna temp. grzania pieca? I jakie powinno być jego ustawienie? czy 40 stopni jest okey? czy powinno się zejść niżej?
    a z innej beczki - czy da się samemu zmienić żeby piec nie załączał się już po spadku temp. na CARze o 0,1 stopni ale żeby to robił jak temp. spadnie dajmy na to o 0,5 stopnia. tak samo czy da się ustawić żeby piec nie podgrzewał wody w zasobniku jak mu temp. wody spadnie trochę tylko żeby to robił jak spadnie dajmy na to o 5 stopni?
    Mój kocioł to Victrix Zeus 26 1l.
  • #293
    adam998
    Poziom 25  
    Krismarzyk napisał:
    ja również pisałem w innym wątku ale nikt nie odpowiedział. po zebraniu doświadczeń interesuje mnie najbardziej jeden z parametrów tj. CH Min w Car v2. Za co on odpowiada? Z jaką minimalną temperaturą powinien grzać piec czyli jest to minimalna temp. grzania pieca? I jakie powinno być jego ustawienie? czy 40 stopni jest okey? czy powinno się zejść niżej?
    a z innej beczki - czy da się samemu zmienić żeby piec nie załączał się już po spadku temp. na CARze o 0,1 stopni ale żeby to robił jak temp. spadnie dajmy na to o 0,5 stopnia. tak samo czy da się ustawić żeby piec nie podgrzewał wody w zasobniku jak mu temp. wody spadnie trochę tylko żeby to robił jak spadnie dajmy na to o 5 stopni?
    Mój kocioł to Victrix Zeus 26 1l.


    CH Min to najniższa temperatura z jaką kocioł będzie zasilał grzejniki. Osobiście mam ustawione na 30st niżej nie ma sensu ponieważ dopiero od 30st można wyczuć że grzejniki coś tam grzeją. Kocioł należy tak ustawić żeby pracował ciągle czyli obniż krzywą grzewczą tak aby kocioł nie mógł dogrzać pomieszczenia do temperatury zadanej na CAR. Gdy tak ustawisz kocioł nie będzie się załączał co chwila tylko będzie pracował ciągle co podobno jest najbardziej ekonomiczne i dobrze wpływa na żywotność kotła. Osobiście mam ustawioną temp zadaną na CAR 22st a kocioł dogrzewa do 21.8-21.9st krzywa grzewcza na 2.1.
  • #294
    jacekBuli
    Poziom 10  
    zeppelin60 napisał:
    Pisałem w innym wątku, ale tam nie ma ruchu...
    Użytkuje pierwszy sezon Victrix 12 2I ze sterownikiem CAR v2 i sondą zewnętrzną.
    Jasne że próbuję różnych ustawień, nie rozumiem jednego zachowania się np, temperatura nastawiona 21, osiągnięta 22, a piec dalej dogrzewa z dwoma słupkami mocy, lub nocą nastawa 19 st, rano patrzę temperatura w pomieszczeniu 22,2 st, temperatura zasilania 34 ( całą noc nie zjechał do 19 st).
    Nastawy : krzywa 2,5, offset 0, autoadaptacja off, temp. min. co 25 st ( na dobę dwa cykle 22/19 st).
    Czy możliwe uszkodzenie regulatora, skoro nie ściąga temperatury czynnika mimo przegrzania pomieszczenia ?

    Mam taki sam problem. Przy ostatnim wiekszym spadku temperatury postanowilem odpalic piec na noc. Zadalem temp eco 19 a piec nagrzal do 23stopni. Sauna!
    O co kaman. Daje mu 20 a ten nawet sie nie zatrzyma tylko powoli pyka. Moze jakoś mamy zle podlaczone te sterowniki? Zeppelin60, uporałes sie z tym?
  • #295
    zeppelin60
    Poziom 13  
    Walczę.... załączyłem autoadaptację, zjechał z temperaturą, zobaczę jak będzie dalej...
  • #296
    jacekBuli
    Poziom 10  
    Załączyłem takze:)
    juz widze ze sie nie wlacza.... ale poczekajmy.
    Czy ten wentylator musi chodzic caly czas? Czy nie wplywa to jakoś na trfalość pieca (wentylatora jako części pieca?)
  • #297
    zeppelin60
    Poziom 13  
    To nie wentylator, pompka cały czas chodzi.
  • #298
    jacekBuli
    Poziom 10  
    Tak głośno... musze sprawdzić. Jak Twoje testy? AutoAdaptacja działa?
  • #299
    zeppelin60
    Poziom 13  
    Z autoadaptacją pracuje lepiej, w nocy nie dał rady ściągnąć temperatury w pomieszczeniu do 19, ale obniżył temp. wody do 28 czyli minimalnej zadanej.
    No i na zewnątrz ciepło, w nocy 6, w dzień 8...
    Zostawię jak jest i poobserwuję...
  • #300
    aadamuss
    Specjalista - systemy grzewcze
    Jeśli pompę słychać to może głowice termostatyczne za bardzo przymykają ? pozdr adam