Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immergas Victrix 26 zużycie gazu.

ziubek 30 Sty 2014 14:14 99767 433
  • #391 30 Sty 2014 14:14
    ajonak
    Poziom 8  

    montixe napisał:
    a to nie siłownik, który przełącza CO / CWU ? W instr. twojego kotła, pisało (pod wykresami wydajności pompy kotłowej), że u ciebie by-pass, to śruba.


    hmm, możliwe. Muszę jeszcze na to zerknąć na żywo.
    Pamiętam, że kiedy próbowałem najróżniejszych usawień na kotle, po N-tej próbie się wkurzyłem i ustawiłem krzywą na maksa czyli na wyjściu do DIMa aż 85*C. Po jakimś czasie zobaczyłem, że temp. na zbiorniku CWU wzrosła do prawie 70*C... Wtedy myślałem, że kocioł w międzyczasie oddaje nadwyżkę energii cieplnej do CWU - czyli, że to taki "bajer" :)

  • SterControl
  • #392 30 Sty 2014 14:28
    montixe
    Poziom 13  

    ten by-pass, widać na shemacie, że jest pomiędzy trójdrożnym, a zaworem bezpieczeństwa CO (28)- na wyjściu do CO (w twoim przypadku do sprzęgła). Obstawiam, że jest gdzieś blisko tego zaworu bezpieczeństwa.

  • SterControl
  • #395 06 Kwi 2014 16:41
    Jarsey
    Poziom 10  

    Panowie, jakiś rok temu wyszły nowe termostaty (regulatory) delta dore tybox, które umożliwiają ustawienie histerezy, bądź PI (całkowania). Kupiłem sobie taki nowszy regulator jakoś w lato (2013), po zimie stwierdzam, że fajnie to hula na histerezie (2 stopnie), w domu cieplutko. W porównaniu z PI, na histerezie zużywa jednak ciutkę więcej gazu w duże mrozy, w dni cieplejsze mniej więcej ten sam poziom, bądź mniejszy). Przy PI piec taktował dość często, na histerezie dużo rzadziej. Dodatkowo przy PI częściej odczuwalny był chłodek. Fajnie, że histerezę można sobie samemu dostosować, to na plus. Ogólnie powiem, że te nowe tybox'y mają większe możliwości kompromisów, niżeli poprzednie modele. Dla tych co lubią się pobawić (szukają oszczędności na poziomie 100 zł w ciągu roku - dla domów energooszczędnych, lub dla starego budownictwa być może większe oszczędności), polecam.

  • #396 06 Sty 2015 21:39
    janikof
    Poziom 10  

    Witam
    kocioł jak w temacie, sterownik to zwykły Euroster na którym mogę ustawić tylko kiedy ma załączyć piec. Temperaturę C.O i C.W.U ustawiam na kotle.
    Czytając ten wątek zauważyłem że 99% użytkowników tego kotła używa dedykowanych sterowników typu CAR na których można ustawić wiele parametrów. Czy w sytuacji kiedy nie mam takiego sterownika mogę na kotle regulować np. moc kotła? Zauważyłem też że kiedy kocioł załącza się w celu podgrzania C.W.U grzeje pełną mocą i 85 st. Można to zmniejszyć żeby dogrzewał temperaturą np. 60 st.? Oczywiście mam na myśli zużycie gazu...

    Drugie pytanie przy okazji czytania o tym że kupuje się za duże kotły... Skoro kocioł moduluje sobie wielkość płomienia w zależności od potrzeby to jakie to ma znaczenie? W danej chwili trzeba mnie kW to jest mały płomień, trzeba więcej to duży płomień. Dlaczego mniejszy kocioł zużyłby mniej gazu skoro będzie chodził na takiej samej mocy?

  • #397 06 Sty 2015 22:03
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    janikof, generalnie odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania są na forum.

  • #398 06 Sty 2015 22:15
    janikof
    Poziom 10  

    Moje pytania dotyczą konkretnego pieca (więc dotyczą ściśle tego tematu) i akurat poruszone przeze mnie kwestie nie są tu zawarte.... A z punktu użytkownika są raczej ważne.

    Na 14-tu stronach tego tematu jest mnóstwo idiotycznych pytań nie związanych z tematem na które jest poświęcone wiele odpowiedzi, a Ty wysyłasz mnie na "forum"....

  • #399 06 Sty 2015 22:17
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    janikof napisał:
    a Ty wysyłasz mnie na "forum"....

    Sorka.

  • #400 09 Sty 2015 13:20
    montixe
    Poziom 13  

    janikof napisał:
    Zauważyłem też że kiedy kocioł załącza się w celu podgrzania C.W.U grzeje pełną mocą i 85 st. Można to zmniejszyć żeby dogrzewał temperaturą np. 60 st.? Oczywiście mam na myśli zużycie gazu...

    robi się to zmieniając parametr P0. Fabrycznie jest P0/2 na P0/1 dogrzewa najniższą temperaturą i zachodzi kondensacja, ale przy bardzo dużym poborze i tak podnosi temp wyżej, abyś nie stracił komfortu z braku ciepłej wody

    janikof napisał:
    Drugie pytanie przy okazji czytania o tym że kupuje się za duże kotły... Skoro kocioł moduluje sobie wielkość płomienia w zależności od potrzeby to jakie to ma znaczenie? W danej chwili trzeba mnie kW to jest mały płomień, trzeba więcej to duży płomień. Dlaczego mniejszy kocioł zużyłby mniej gazu skoro będzie chodził na takiej samej mocy?

    mniejsze kotły, zazwyczaj (choć nie zawsze), mają mniejszą moc minimalną i to może mieć znaczenie w okresach przejściowych, gdy zbyt wysoka moc minimalna, prowadzi do częstych restartów kotła, aczkolwiek przy podłogówce się to nie zdarza

  • #401 09 Sty 2015 13:45
    janikof
    Poziom 10  

    montixe napisał:
    robi się to zmieniając parametr P0. Fabrycznie jest P0/2 na P0/1 dogrzewa najniższą temperaturą i zachodzi kondensacja, ale przy bardzo dużym poborze i tak podnosi temp wyżej, abyś nie stracił komfortu z braku ciepłej wody


    Czy nie posiadając sterownika CAR mogę to zrobić z poziomu kotła? Jeśli tak to jak to zrobić? Czytałem w instrukcji jak wejść do ustawień ale nie udało mi się...

    A nie można ustawić jaką konkretnie temp. ma podgrzewać wodę

  • #402 09 Sty 2015 14:19
    jack63
    Poziom 42  

    montixe napisał:
    obi się to zmieniając parametr P0. Fabrycznie jest P0/2 na P0/1 dogrzewa najniższą temperaturą i zachodzi kondensacja, ale przy bardzo dużym poborze i tak podnosi temp wyżej, abyś nie stracił komfortu z braku ciepłej wody

    Jeżeli automatyka Victrix26 jest taka sama jak Victrixa 12/24 jednoobiegowego, a chyba tak jest, bo w moim Victrixie12 są parametry dla kotla 2F, to zmiana na P0 proponowana przez @montixe jest mało skuteczna. Przerobiłem to na swoim kotle.
    Zgodnie z sugestią kolegi zmieniłem ten parametr P0/3 na P0/2i faktycznie kocioł zaczął grzać z niższą temp zasilania, czyli zwiększył szanse na kondensację. Jednak jest coś za coś. Kocioł częściej się włącza i dłużej się "morduje" z dogrzaniem wody do nastawionej temp. Szczególnie wkurzające jest to, że 2/3 czasu podnosi minimalna mocą temp. o 0.5 C (lub mniej - trudno ocenić). Niby kondensuje, ale jest więcej stanów przejściowych (zapalanie i gaszenie) wybiegów pompy i zupełnie niepotrzebnej pracy wentylatora. Trudno mi oceniać zużycie gazu ale obawiam się że jest większe niż na tzw. trybie "solarnym" P0/3.
    Po obserwacjach doszedłem do wniosku, że automatyka kotła w ogóle nie dba o kondensację i to dla CO i CWU. Kondensacja jest tylko dziełem przypadku. Szczególnie dla CWU. Nie ma ŻADNEJ optymalizacji! Jest zwykły regulator temperatury zasilania (oby PID?), który stara się podać tyle mocy grzewczej ile wynosi uchyb regulacji przeliczony w PID na moc. Krzywa regulacji jest dość stroma przy dużych różnicach między wartością zadaną a aktualną i bardzo płaska gdy różnica jest mała. Pewnie jest to regulator PI (???).
    Także kondensacja została okupiona częstym grzaniem zasobnika bo kocioł włącza się przy malej różnicy temperatur a zniej wynika mała moc grzewcza i małe temp. zasilania.
    Dla mnie totalny koszmar!!!
    W instrukcji do Victrix 26 nie znalazłem informacji o jakichkolwiek parametrach do nastawy. Może ona jest nieaktualna?
    Jednak podejrzewam, że przepływowe grzanie wody odbywa sie wg. podobnych zasad jak w Victrix12 1F. I o ile tu miało by to jakiś sens, bo trzeba grzać tym większą mocą im zimniejsza jest woda do ogrzania aby zapewnić wymagana temp. na wylocie, o tyle dla kotła grzejącego zasobnik jest totalnym bezsensem!

    Także @janikof nie licz na kondensację przy grzaniu CWU, bo producent oprogramowania sterownika kotła bardziej dba o Twój komfort a nie o zużycie gazu.

  • #403 09 Sty 2015 15:37
    montixe
    Poziom 13  

    Sorki pomyliłem wątki. Faktycznie miałem na myśli Victrixa jednofunkcyjnego i grzanie na poziomie temp. kondensacji odbywa się tylko w przypadku dogrzewania. Jeśli jest duży pobór wody to i tak podnosi moc. Miesięczne zużycie gazu jest w tym trybie troszeczkę mniejsze (u mnie 4-6 m3/mc - obserwacje w sezonach letnich po trzech latach użytkowania), a wynika to z tego (moim zdaniem),że w związku z tym że dogrzewa różnicę 3*C, można utrzymywać niższą temp. wody w zasobniku bez straty komfortu. Zysków z kondensacji nie dopatrywałbym się raczej.
    Zerknąłem w instr. Victrixa 26 2F i faktycznie opis taki, że nie wiadomo dokładnie jak go interpretować. Dwufunkcyjny bez zasobnika, musi grzać dużą mocą, bo to jednak przepływowy.

  • #404 09 Sty 2015 20:25
    janikof
    Poziom 10  

    W mojej instrukcji doczytałem się że jest możliwość ustawienia mocy znamionowej C.O i W.U. Wejście do funkcji tych ustawień z opisu jest proste ale w rzeczywistości nie działa....
    Czy ktoś robił to kiedyś i doszedł do tego jak wejść do ustwień kotła? Poniżej opis z instrukcji


    3.5 FAZA KALIBROWANIA.
    Aby wejść do fazy kalibrowania postąpić w następujący
    sposób:
    - przekręcić przełącznik w.u. i c.o. aby ustawić kod
    dostępu (dostarczany na żądanie);
    - przekręcić główny przełącznik na reset na 15
    sekund, gdy pojawi się tekst “id” pozostawić
    przełącznik; funkcja tarowania sygnalizowana
    jest, gdy na wyświetlaczu pojawią się symbole
    “w.u.”, symbol “migający płomień” i “skala mocy”
    na najwyższej wartości;
    - uaktywniona funkcja oznacza włączenie kotła
    na maksymalnej mocy “w.u.”;
    - funkcja kalibrowania trwa 15 minut;
    - aby potwierdzić ustawione parametry, umieścić
    przełącznik ogólny na reset na 2 sekundy
    (wszystkie symbole aktywne na wyświetlaczu
    migają);
    N.B.: po 2 sekundach potwierdzenia, po upłynięciu
    kolejnych 4 sekund, jeśli nie zostanie zwolniony
    przełącznik ogólny z pozycji reset kocioł przenosi się
    do funkcji “kominiarz”.
    - aby wyjść z fazy kalibrowania wystarczy wyłączyć
    i ponownie włączyć kocioł.

    3.6 KALIBROWANIE MOCY ZNAMIONOWEJ.
    Uwaga: Kontrola i kalibrowanie są konieczne, w
    przypadku przystosowania do innego rodzaju gazu,
    na etapie konserwacji nadzwyczajnej przy wymianie
    karty elektronicznej, komponentów obwodu
    powietrza, gazu, lub w przypadku instalacji, gdy
    system spalinowy jest dłuższy niż 1 m poziomej
    rury koncentrycznej.
    Znamionowa moc cieplna kotła jest współzależna
    od długości rur zasysania powietrza i odprowadzania
    spalin. Maleje lekko przy wzroście długości
    rur. Kocioł wychodzi z fabryki wyregulowany na
    minimalną długość rur (1m), należy w związku z
    tym sprawdzić, przede wszystkim przy maksymalnej
    rozpiętości rur, wartości Δp (ciśnienia) gazu po
    przynajmniej 5 minutach pracy palnika przy mocy
    znamionowej, gdy temperatury powietrza zasysania
    i odprowadzanego gazu ustabilizowały się. W razie
    konieczności rozpocząć fazę kalibrowania i ustawić
    moc znamionową w fazie w.u. i c.o. jak opisano
    poniżej według wartości w tabeli (Parag. 3.20).
    - Ustawienie znamionowej mocy w.u. (przeprowadzić
    również w razie braku podłączonej jednostki
    grzewczej). Przejść do fazy kalibrowania
    i wyregulować moc znamionową w.u. w następujący
    sposób: pokrętłem regulacji temperatury
    “c.o.” prowadząc je na wartość maksymalną, na
    wyświetlaczu pojawią się symbole “w.u.” symbol
    “migający płomień” oraz “skala mocy” na najwyższej
    wartości. Aby zwiększyć moc, przekręcić
    pokrętło “w.u.” zgodnie z ruchem wskazówek
    zegara i odwrotnie - aby ją zmniejszyć.
    - aby potwierdzić ustawione parametry, ustawić
    przełącznik główny na reset na 2 sekundy;
    - Regulacja mocy minimalnej w.u. i c.o. Podczas
    fazy kalibrowania i po ustawieniu właściwej
    mocy znamionowej w.u., zawsze wyregulować
    moc minimalną w.u. w następujący sposób: pokrętłem
    regulacji temperatury “c.o.” prowadząc
    je na wartość “5”, na wyświetlaczu pojawią się
    symbole “w.u.” symbol “migający płomień” oraz
    “skala mocy” na najniższej wartości. Aby zwiększyć
    moc, przekręcić pokrętło “w.u.” zgodnie z
    ruchem wskazówek zegara i odwrotnie - aby ją
    zmniejszyć.
    - aby potwierdzić ustawione parametry, ustawić
    przełącznik główny na reset na 2 sekundy;
    - Regulacja mocy znamionowej ogrzewania (c.o.).
    Podczas fazy kalibrowania i po ustawieniu właściwej
    mocy minimalnej i maksymalnej w.u.,
    wyregulować moc znamionową c.o. w następujący
    sposób: pokrętłem regulacji temperatury
    “c.o.” prowadząc je na minimalną wartość, na
    wyświetlaczu pojawią się symbole “c.o.” symbol
    “migający płomień” oraz “skala mocy” z 3 pierwszymi
    segmentami. Aby zwiększyć moc, przekręcić
    pokrętło “w.u.” zgodnie z ruchem wskazówek
    zegara i odwrotnie - aby ją zmniejszyć.
    - aby potwierdzić ustawione parametry, ustawi

  • #405 04 Gru 2015 12:25
    Katoo
    Poziom 17  

    Witam , posiadam Victrix-a 26 2L i mam z nim mały problem. Ogrzewanie w mieszkaniu jest podłogowe, w bloku na parterze. Ściana 60 + styropian 10, okna nowe 5komorowe , drzwi także nowe. O dołu piwnica nie ocieplona pootwierane okienka, ale termomodernizacja jeszcze nie zakończona , i może dadzą nowe. Podłogówka na styropianie 5cm + 5cm wylewki, 2 pętle po niecałe 70m w dużym pokoju 12m2, reszta nawet nie przekracza 50m. Rozstaw rurek co 2 kratki. W takim układzie przy temp w dzień do 5'C ,na piecu pokrętło ustawione na 3 czyli 29'C-34'C C.O zużycie gazu w granicach około 4m3 na dzień. W nogi jest fajnie ciepło ,lecz trochę zajmuje to czasu aż się nagrzeje. A no właśnie, w dzień jest fajnie i na wieczór, gorzej w nocy tak jak by piec wcale nie chodził lub rzadko. Z rana podłoga zimna;/ to mnie bardzo irytuje. Czy idzie jakoś w ustawieniach pieca pogrzebać żeby w nocy tak temperatura nie spadała? Nie posiadam sondy ani CAR V2. Dodam że te 4m3 gazu to pogrzanie C.O, C.W.U oraz przygotowanie posiłków na płycie gazowej. Bardzo nas to irytuje że wieczorem kładziemy się jest ciepło ,a z rana zimno... Tak jak by piec przechodził w stan uśpienia. Ktoś zaraz powie że za duży piec jak na 40m2 ,ale to był jedyny piec w rozsądnej cenie który oferował moc minimalną 3kW C.O i był kondensatem gdzie przy ogrzewaniu podłogowym wszyscy pisali że będzie się bardzo dobrze sprawował. Dodam że piec cyklicznie się włącza i wyłącza w odstępach 2-5minut. Czy na tej podstawie jesteście coś w stanie stwierdzić? A i mam jeszcze jedno pytanie czy koszt serwisu 300zł + dojazd to dużo za serwisowanie takiego piec? Bo tyle zaśpiewał mi ekipa autoryzowana z Imergasu którzy montowali i uruchomiali piec.

    Pozdrawiam

  • #407 04 Gru 2015 16:24
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    Kocioł Ci taktuje z powodu przewymiarowania.

    Czy masz jakiś sterownik podpięty do kotła?. Kocioł sam z siebie nie może się zatrzymywać lub obniżać temperatury, ponieważ w sobie nie ma :D kalendarza i zegarka- :D więc nie wie kiedy to robić.

    Co do ceny, jest wolny rynek. Przed umówieniem usługi pytaj o cenę i dojazd. Zawsze możesz poszukać kogoś tańszego. Zależy też, jaki był zakres serwisu( wykonanych czynności) i ewentualnych części.

    pozdrawiam

  • #408 04 Gru 2015 23:17
    Katoo
    Poziom 17  

    Spoko co do usługi tylko pytam, chciałem sie w cenach zorientować, a co do zimnej podlogi po noccne to normalne? Bo nie uzyskałem na to odpowiedzi, napisałem że nie mam czy to pomoże? Kocioł taktuje z przewymiarowania, czyli może da się oustawiać go na mniejszą moc?

  • #409 05 Gru 2015 08:55
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    irus.m napisał:
    ............................
    Czy masz jakiś sterownik podpięty do kotła?. Kocioł sam z siebie nie może się zatrzymywać lub obniżać temperatury, ponieważ w sobie nie ma :D kalendarza i zegarka- :D więc nie wie kiedy to robić.
    .....................

    pozdrawiam


    przeczytaj to jeszcze raz :!: , tym razem skup się i postaraj zrozumieć :idea: .
    To jest odpowiedz na Twoje pytanie.

    Jeżeli chodzi o zmianę mocy(pytanie z poprzednich postów), to wszystko zawsze działa należycie. Tylko do tego jest potrzebny mikromanometr i spojrzenie na tabelę ciśnień.

  • #411 06 Gru 2015 12:56
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    Jeżeli nie masz ogrzewania podłogowego, wystarczy programowany termostat pokojowy włącz/wyłącz.

    pozdrawiam

  • #412 07 Gru 2015 14:53
    Katoo
    Poziom 17  

    Ale napisałem że mam , a czy zamiast CAR v2 jakis jeszcze polecacie do tego pieca? Myslałem o TYBOX Radio 137, bo kable nie wchodzą w gre. Piec jest w łazience , a mieszkanie po remnocie.

  • #413 07 Gru 2015 21:09
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    Do grzania podłogówką, tylko Vcar 2 + sonda zewnętrzna.
    Tylko on w połączeniu z automatyką kotła , wskazaniami sondy zewnętrznej i Twoimi oczekiwaniami(ustanowionymi na sterowniku) potrafi wyznaczyć właściwy algorytm pracy kotła. Będzie pracował ciągle z odpowiednio dobraną mocą.
    Przy innych sterownikach włącz/wyłącz nie można uwzględnić bezwładności podłogówki. Szczególnie widoczne jest to przy stosowaniu czasowych obniżeń temperatury pomieszczeń, chyba że empirycznie po wielu próbach dojdziesz do właściwych ustawień. Ale i tak będziesz musiał kręcić pokrętłami przy zmianach temperatur zewnętrznych.

  • #414 08 Gru 2015 05:58
    Katoo
    Poziom 17  

    Tylko fajnie sie mówi sąda zewnetrza jak budynek jest ocieplany a nie mam jak nawet kabli puscic.

  • #415 12 Gru 2015 23:35
    mlesiak
    Poziom 9  

    Witajcie, co prawda mam delikatnie inny kocioł, ale widzę, że menu jest praktycznie identyczne.
    Konkretnie posiadam Immergas Hercules Solar 26.

    Ustawienia serwisowe mam nastepujace:
    P66:
    A 25*C
    B 60*C
    C -20*C
    D +25*C

    natomiast jak sprawdzam sobie temperaturę w obiegu (na supercar) to nigdy nie przekracza 30*. Nawet jak ręcznie ustawię temperaturę w pomieszczeniu na 28*. Zakładam, że wtedy piec powinien chodzić na max'a i rozgrzać się do maksymalnej temperatury.

    Pytanie co zrobić, żeby faktycznie podnieść temperaturę w układzie do wyższej?

  • #416 12 Gru 2017 18:57
    16czarny16
    Poziom 13  

    Panowie, co zmienić aby kocioł nie mielił bez sensu wody. Dogrzewa do odpowiedniej temperatury, na chwilę się wyłącza a później włącza i mieli non stop ta wodę .

  • #418 12 Gru 2017 20:52
    16czarny16
    Poziom 13  

    Immergas Victrix, sterowany CAR v2 z sondą zew.

  • #419 24 Lut 2018 01:19
    Piotrekm8010
    Poziom 2  

    Dzień dobry wszystkim. Mam nadzieję, że ktoś tu jeszcze zagląda i pomoże mi. Mam piec victrix, dom 220 m2 ok 70 m podlogowki reszta kaloryfery. Fakt - dom jeszcze nie ocieplony ale moje spalanie jest kosmiczne. Przy temperaturze na zewnątrz dzień -3,-0 a nocą -5,-7, i temperaturze w domu dzień 20 noc18 oraz przy ustawieniach pieca; krzywa 3, pompa podlogowki 1 piec spala 23 m3 gazu na dobę ( dodam, że przy krzywej 2 jest podobnie). Proszę o pomoc lub choć pocieszenie, że po ociepleniu zejde z 10 m w dół.

    Dodano po 12 [minuty]:

    ajonak napisał:
    Witam,

    Jest to mój pierwszy post na tym forum więc kilka słów wprowadzenia.
    Pierwsza zima w nowym domu z poddaszem o pow. użytkowej ok. 220m2 + 40m2 garaż.
    Ściany pustak ceramiczny Max 25cm + 15cm styropianu Silver. Poddasze 25cm wełny Isover. Podłogówka ok. 90m2 na parterze i w łazienkach. Na poddaszu grzejniki.

    Piec Victrix 32kW + DIM v2 (niska-wysoka) + zasobnik CWU 300l. Sterowanie: pogodówka + Super CAR (parter) do podłogówki + sterownik radiowy Tybox 720 (poddasze) do kaloryferów.

    Problem: gdy grzeje podłogówka i grzejniki, a na piecu temp. wyjściowa 50st to DIM na grzejniki podaje temp. tylko ok. 30st (na podłogówkę ok. 27st). Efekt jest taki, że w pokojach na poddaszu gdzie nie mam podłogówki mam za niską temperaturę.

    Nie umiem sobie z tym poradzić. Na razie wyłączyłem podłogówkę i grzeją tylko grzejniki. Dzięki temu na poddaszu temp. jest ok ale za to na parterze jest za zimno (bo tam mam głownie podłogówkę). Radzę sobie dogrzewając kominkiem.

    Prośba o radę co jest powodem powyższego problemu?


    Mam pytanie
    A jakie spalanie? Ponieważ też mam dom 220 m i tak samo m/w rozmieszczone ogrzewanie tylko nie ocieplony.

  • #420 24 Lut 2018 12:24
    BUCKS
    Poziom 33  

    Piotrekm8010 napisał:
    Mam piec victrix, dom 220 m2

    Jeśli dom nieocieplony to można założyć, że masz duże straty energii.
    Przy takim metrażu możesz mieć zużycie ponad 20m3 gazu i nie jest to jakieś szokujące zużycie.
    Znaczenie ma też jaki masz gaz, GZ50 jest najbardziej kaloryczny, ale można spotkać jeszcze GZ41,5 i GZ35, które są mniej kaloryczne, więc automatycznie trzeba spalić więcej m3, aby uzyskać tę samą ilość energii.
    Ogólnie mówi się, że dobre ocieplenie może obniżyć straty energii o połowę, w związku z tym możesz przyjąć założenie, że również zużycie gazu spadnie o połowę.
    Przy termomodernizacji zwróć uwagę na ocieplenie ścian i okna.
    Jeśli nie masz ograniczeń finansowych to moim zdaniem warto rozważyć montaż nowych okien w tzw. warstwie ocieplenia.
    Usunięcie lub zminimalizowanie wszelkich mostków termicznych będzie miało wymierny wpływ w obniżenie zużycia energii i rachunków oraz na ogólne poczucie komfortu cieplnego.