Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immergas Victrix 26 zużycie gazu.

19 Paź 2011 14:31 108440 442
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich ponownie. Od sierpnia jestem (czy szczęśliwym to się jeszcze okaże...) użytkownikiem nowego Immergasa. Victrix 26 2l, ustawiony przez serwisanta na 14kW - żadnych wydruków z analizatora mi nie zostawił... Do tego regulator CAR Uniwersal z zewn. czujnikiem temperatury. Do początków października kocioł produkował tylko ciepłą wodę, w ilości ok. 5m. sześć na miesiąc, co dawało jakieś 10zł plus bandyckie opłaty stałe 53zł/mc. Grzeję praktycznie od 6 października, mam ustawioną temp dzienną 21,5st, nocną 19,2st a krzywą grzania w pozycji 3. (Spróbuję ją przełożyć na dwójkę) Grzanie wyższe jest praktycznie cały dzień bo siedzimy z żoną w domu, temp nocna w godz. 23-7. Do dzisiaj zużycie wyniosło 53m sześc, co daje ok. 4m.sześc na dobę. Nie wiem czy to dużo czy mało, ponieważ podobno kocioł w pierwszym roku się uczy, ale komfort jest w miarę, a i na ciepłą wodę nie trzeba za długo czekać. Problem jest gdy córka nalewa wodę do wanny, ale da się to skorelować. Domek ma ok.110 m kw, ocieplony styropianem, jak się jednak okazało w lecie przy drobnych robotach elewacyjnych jest to tylko 5cm styropianu :-(.
    Moje uwagi:
    Kocioł kondensacyjny to dobry wybór. Pomijam te procenty sprawności i odzysk ciepła ze spalin, ale gdy się używa ciepłą wodę to utrzymuje on zadaną temperaturę a po wyłączeniu nie schładza jej więc po krótkiej przerwie i ponownym załączeniu daje od razu wodę ciepłą. Palnik załącza się dopiero wtedy gdy woda w układzie spadnie poniżej zadanej temperatury. Druga rzecz jaką zauważyłem to uruchamianie się kotła na niskim płomieniu a nie z pełną mocą, co chyba też będzie powodowało niższe zużycie energii. Kolejny plus dla regulatora CAR który po 7-godzinnej przerwie w dostawie energii elektrycznej pamiętał zadane parametry pomimo braku własnego zasilania.
    Zobaczę co to będzie przy ostrych mrozach i podzielę się wynikami pod koniec sezonu.
    p.s. Cena kotła z regulatorami wyniosła niecałe 4000zł, kupowaliśmy sami, US zwrócił ok. 500zł.
    Pozdrawiam wszystkich.
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • Poziom 25  
    Witam
    Dobry temat kolego... Ja z kolei zakupiłem kocioł także Immergasa ale Victrix 24 KW v.2011 jednofunkcyjny. Czekam tylko na podłączenie przyłącza (niby za tydzień) do tego programator CAR v.2011 oraz czujnik zewnętrzny. Chętne wymienię się spostrzeżeniami jaki chętnie skorzystam z rad innych użytkowników tych kotłów.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Taka praktyczna uwaga. Przy regulacjach zmieniać tylko jeden parametr i to niewielkimi krokami. Po każdej zmianie odczekać jakiś czas, aby elektronika kotła się nauczyła.
  • Poziom 1  
    Dzień dobry.

    Mam prośbę czy mugł byś się podzielić takimi danymi jak:
    -zużycie gazu z uwzglednieniem miesiąca [m3/miesiąc]
    -łączna powierzchnia zabudowy okiennej [m2]
    -typ muru scian elewacyjnych grubość, i rodzaj
    -łączna moc grzejników dla parametrów 75/65/20
    -typ instalacji (plastik,stal,miedz)
    -wysokość pomieszczeń
    -rodzaj systemu kominowego (rozdzielony czy koncentryczny) jeżeli rozdzielony to czy zasys jest izolowany termicznie

    Dodam że sam chcę kupić ten kocioł i mając te dane będę wstanie oszacować zużycie gazu dla mojego mieszkana a pozatym prezentowane dane będą miarodajne.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam ponownie. Spróbuję coś więcej napisać chociaż jak to przy starych i modernizowanych domach mam mało dokumentacji. Dom ok. 110m, wys. 2,6m. Instalacja stara, miedziana, nie ocieplana, jeszcze z czasów kotła na ekogroszek, zwanego chyba dla zabawy ekologicznym. Do tychże rur są podłączone kaloryfery aluminiowe, 60-tki w ilości 100 żeberek plus 2 suszarki w łazienkach. Już widzę że przed przyszłą zimą trzeba dołożyć ze 30 żeberek, bo zejdę wtedy z temperaturą na kotle. Mocy grzejników nie podam. Komin krótki, rura w rurze, nieocieplony. Cwu w 2 łazienkach nad sobą i blisko kotła więc tutaj specjalnego czekania na ciepłą wodę nie ma, jest jak wcześniej przy bojlerze węglowo elektrycznym. Ściany z cegły, grubość ok. 35-40cm plus 5-10cm styropianu - ściany nierówne więc ocieplacze "pionowali" dom styropianem. Okien jest ok. 12m kw. Komfort dz/noc: 21st/18,5st, krzywa 3. Temp zewn. noce +3/-7, dnie +1/+10. Zużycie gazu wg mnie spore jak na te temperatury: od 31,10 do 26,11 czyli 27dób 145 m.sześc. co daje na dobę jakieś 5,3 m.szesc. Co będzie przy permannentnych temperaturach ujemnych na razie nie wiem. Niemniej porównując grzanie gazem do ekogroszku jeżeli osiągnę koszt gazu równy cenie tego świństwa to będę zadowolony. Od początku grzania czyli od 6.10 do 26.11 zużyliśmy 250 m.sześc. gazu za ok. 550zł czyli łącznie z c.w.u. jest to ekwiwalent 800 kg ekogroszku co dla ponad półtora miesiąca jest niezłe. Zimą szła miesięcznie tona groszku za 600-750zł czyli 10m sześc gazu na dobę. Podczas dużych mrozów szło 1,5-2 ton czyli 1000zł, w szczycie, czyli analogicznie 15 m.sześc./dobę więc może nie przekroczę tych wartości. W dodatku dla nas komfort to minimum 21/19st ale jak niektórzy młodzi ustawiają 17st noc i 19 st dzień to przy takim "komforcie" śmiało zjadą z gazem 40% w dół... Nie mam specjalnego nastroju do grzebania w nastawach, na razie sobie mieszkam i od czasu do czasu notuję zużycie gazu. Nawet szczerze pisząc nie wiem gdzie i po co mógłbym grzebać bo dużego pola manewru nie mam nie chcąc zmniejszać komfortu kosztem wydawania zaoszczędzonej kasy na lekarzy i drogie leki :-) Przy większych mrozach zwiększę tylko krzywą grzania na 4 co jak podejrzewam zwiększy zużycie. I to by było na tyle bo o ile wiem kocioł pierwszą zimę dopasowywuje się do konkretnych warunków. Żeby tylko się nie psuł, to spokojne bezstresowe użytkowanie jest ważniejsze od pieniędzy. (jak sobie wspomnę ten syf z ekogroszkiem, ten wszechobecny miał wciskający się do najgłębszego zakamarka szaf i do wnętrza laptopa, to wygaszanie się kotła bo nie zdążyłem zejść na czas, ten strach że znowu złapie mnie rwa podczas dźwigania worków z węglem na dół i z popiołem na górę to dla mnie kocioł gazowy jest bezcenny.) Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Witam, posiadam równiez ten kocioł. Został uruchomiony 3 października, powierzchnia grzania 160m2, grzejniki lekko przewymiarowane PURMO, sterownik pokojowy + sonda pogodowa zewnętrzna, na początku ustawiony był na ręczne sterowanie 21oC, teraz mam ustawiony automat 20 stopni od 23 do 6 rano a poza tym 21oC. Do dziesiejszego dnia zużyłem 171m3 gazu. Dom z gazobetonu, styropian 10cm, dach blacha + 25cm wełny, okna w miarę nowe ale bez szaleństw 3, max 4 komorowe. Ustawienia krzywej na 3. I w związku z tym mam małe pytanie. Czy jest opłacalne jeszcze obniżanie krzywej grzewczej? Ile piec tzw " uczy się " nowych ustawień?
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • Poziom 10  
    Witam. To mój kocioł ma dwa razy większe zużycie :-( teraz spala średnio ok. 7m sześc/dobę a nie ma znowu takich mrozów. Myślę że im niższa krzywa grzania tym kocioł dochodzi do zadanej temperatury dłużej ale z mniejszą mocą. Podejrzewam że wyższa krzywa przy niskich temperaturach powoduje grzanie wyższą mocą i taktowanie kotła, co jak czytałem zwiększa zużycie. Zastanawiam się też czy pierwsze uruchomienie kotła nie jest najważniejsze i w jaki sposób zredukowanie mocy max wpływa na zużycie. Jeżeli mam teraz moc 14kW to ustawienie jej np na 11kW (dla pow. 110mkw) da jakieś istotne zmiany i zwiększy czy też zmniejszy zużycie gazu? Nie zwróciłem uwagi czy było coś robione z redukcją przy podłączeniu komina do kotła, wątpię zresztą czy to ma jakiś wpływ na zużycie gazu. Pozdrawiam cieplutko.
  • Poziom 13  
    Powiem szczerze, że pierwsze uruchomienie wykonywał mi polecany koleś z Immergasa, bardzo miły, wytłumaczył wszystko itp, jestem z niego bardzo zadowolony i na pewno będe z niego korzystał w przyszłości. A co do krzywej to On mi wytłumaczył aby dobrac ja w taki sposób aby kocioł dostarczał tyle ciepła do pomieszczenia ile jest strat przez ściany, okna itp, aby bilans był jak najbardziej zbliżony do 0. Czyli jeśli masz ustawione np 21 stopni, a kocioł się włącza pochodzi i się na dłuższy moment wyłącza tzn że ciepło po załączeniu kotła jest za duże. janlepiej jakby ten kocioł chodził maksymalnie długo przy minimalnej temperaturze zasilania. Jesli się mylę to proszę o korektę. Dlatego sprawdź, jesli się załączy to jaką temp na kotle pokazuje, to jest temp zasilania, powinna być w granicach 40oC +- 5oC, wtedy jest najbardziej ekonomicznie, jeśli masz powyżej np 50, 60 itp to ekonomika spada, jesli masz poniżej 40oC to może dojść do niedogrzewania pomieszczeń. To wszystko metoda prób i błędów, ja zauważyłem że w moim przypadku krzywa 3 jest nawet nieco za duża, ale nie wiem czy ją zmniejszać, czekam na opinię fachowców.
  • Poziom 25  
    Witam
    Mam pytanie jakie macie sterowniki przy swoich kotłach i czy korzystacie z opcji autoadaptacji czyli automatyczne dobieranie krzywej grzewczej przez kocioł ?
  • Poziom 13  
    Ja posiadam sterownik CAR V2 + sonda zewnętrzna. Co do krzywej to musisz, powinieneś ją ustawić doświadczalnie i zależy przede wszystkim od izolacji ścian i strat jakie Twój dom, mieszkanie posiada. Przeczytaj mój post troszkę wyżej.
  • Poziom 25  
    Witam
    Orientujesz sie może jak to jest z tą autoadaptacja masz na ON czy OFF i czy jeżeli jest na ON to czy można regulować ręcznie krzywą grzewczą ?
  • Poziom 13  
    Co do autoadaptacji to jutro sprawdzę i dam znać ale krzywa możesz ręcznie regulować stawiając temperaturę minimalną środka grzewczego oraz maksymalną, ale sprawdzę i dam znać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    - AUTO A (autoadaptacja); fabrycznie ustawiona na OFF. Funkcja powoduje automatyczne dopasowanie wartości parametru OFFSET przez CARV2 tak, aby obliczeniowa temperatura wody w kotle pozwalała na utrzymanie żądanej temperatury pomieszczenia na ustalonym poziomie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na prive wysłałem Ci instrukcję z ustawieniami, zerknij str 28 i 29.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Załączam ją również tutaj, może się komuś przyda :)
    Załączniki:
  • Poziom 10  
    Witam po kilku tygodniach. niestety, widzę że nie ma rewelacji, kocioł nowy, wszystko gra, a e przy tak wysokich temperaturach zewnętrznych zużycie gazu oscyluje w granicach 6-7 m sześc /dobę. nie wiem co jest grane, by może słaba izolacja ścian, ale na Boga, jeżeli ludziom tyle samo pali w domach z pustaka bez ocieplenia to albo można było coś sknocić w regulacji kotła albo prawa fizyki są zmienne. Te wszystkie dyrdymały z autoregulacją mają jak sądzę znikomy wpływ na zużycie gazu bo musi być tyle ciepła dostarczone ile sobie ustawię, ale czy ustawienie mieszanki ma jakiś większy wpływ na spalanie? Mam w mieszkaniu chłodno bo już zmniejszyłem temperaturę do 20st, żona mi marznie, mrozów nie ma a zużycie jak na Syberii. Czy dom jest kiepsko ocieplony czy tż ja coś źle robię?
  • Poziom 36  
    Sprawdź jaką masz temperaturę wody w c.o. . Wypływająca z kotła nie powinna być wyższa niż 60°C . Przy takim parametrze masz najwyższą sprawność. U mnie to "słychać" kondensat cały czas kapie albo ciurkiem leci. Daje to oszczędność rzędu 10%.
    Kocioł oddaje tyle energii do budynku (minus straty) ile budynek oddaje energii do otoczenia. Warto gdzieś wypożyczyć kamerę termowizyjną aby sprawdzić gdzie ucieka najwięcej ciepła i tam zacząć poprawiać.
  • Poziom 13  
    ziubek napisał:
    Witam po kilku tygodniach. niestety, widzę że nie ma rewelacji, kocioł nowy, wszystko gra, a e przy tak wysokich temperaturach zewnętrznych zużycie gazu oscyluje w granicach 6-7 m sześc /dobę. nie wiem co jest grane, by może słaba izolacja ścian, ale na Boga, jeżeli ludziom tyle samo pali w domach z pustaka bez ocieplenia to albo można było coś sknocić w regulacji kotła albo prawa fizyki są zmienne. Te wszystkie dyrdymały z autoregulacją mają jak sądzę znikomy wpływ na zużycie gazu bo musi być tyle ciepła dostarczone ile sobie ustawię, ale czy ustawienie mieszanki ma jakiś większy wpływ na spalanie? Mam w mieszkaniu chłodno bo już zmniejszyłem temperaturę do 20st, żona mi marznie, mrozów nie ma a zużycie jak na Syberii. Czy dom jest kiepsko ocieplony czy tż ja coś źle robię?


    A jakie masz grzejniki dokładnie?
    Ja w ostatnim czasie ( 2 tygodnie ) mam takie ustawienia:
    autoadaptacja wyłączona ( po włączeniu zauważyłem większe zużucie )
    krzywa 4
    temp econom 20
    komfort 21
    zużycie od 3 do 5
    sprwdź czy sterownik masz w pozostałych ustawieniach ustawienia standardowe.
    tak jak przedmówca napisał ustaw tak by kocioł podczas pracy ( dogrzewania ) pokazywał na kotle temp w granicach 45 - 55 stopni
  • Poziom 10  
    Mam sterownik CAR uniwersal, starszego typu, bez autoadaptacji, sterowania klimatyzacją czy panelami słonecznymi. Ostatnie ustawienia 20,5/18,7st, histereza +0,2/-0,2, bui 9, zużycie ostatniej doby 6,5. Dzisiaj zmieniłem bui na 10 i histerezę 0,0/-0,2. Od początku sezonu grzewczego 6 10 do dzisiaj czyli w czasie 70 dni zużycie wyniosło 385, średnio 5,5. Ale od 8 11 czyli 39 dni zużycie 247 czyli 6,3. A temperatury oscylują koło zera w nocy i plus 6 w dzień... Zastanawiam się co można zrobić bez remontu budynku. Czy pogrzebanie w nastawach mieszanki gazowo powietrznej oczywiście przez serwisanta coś pomoże? Czy zmniejszenie bui zwiększa zużycie czy go zmniejsza? Czy zmiana mocy maksymalnej z obecnych 14kW w górę czy w dół coś zmieni na lepsze?
  • Poziom 13  
    A co masz dokładnie za grzejniki i ile masz stopni na kotle w trakcie podgrzewania?
  • Poziom 10  
    Kocioł pracuje na krzywej 3, więc przy dodatnich temperaturach zewnętrznych temperatura na wyświetlaczu kotła nie przekracza 50st, a czasem słyszę jak się leje kondensat. Dzisiaj zmniejszyłem krzywą na 2. Grzejniki są ciepłe, nigdy gorące, a pomimo to spala te 6m. gazu. Grzejniki są aluminiowe, wys. 60cm. Rozkład grzejników:
    pokój 21m kw /wys. 2,50m - 15 żeberek,
    jadalnia z kuchnią 23mkw /2,50m - 10 żeberek,
    łazienka 3m kw ma wiszący kaloryfer łazienkowy, wys. 1m. druga łazienka 3 m kw ma taki sam wiszący kaloryfer,
    2 pokoiki po 12m kw /2,80m - po 10 żeberek,
    1 pokój 19mkw /2,80m - 10 żeberek,
    klatka schodowa 4mkw / 6,00m - 7 żeberek,
    pokój dzienny 27 m kw / 2,80m - 20 żeberek
    piwnica 30mkw - 5 żeberek, na wszelki wypadek.
    Dom wg moich obliczeń ma powierzchni mieszkalnej ok. 120mkw, w dokumentacji jest 108mkw. Piętro ma inną wysokość niż parter. Mur z cegły grubości 40-45cm, "ocieplenie" styropianem 5cm. Widzę że żeberek jest trochę mało, kocioł węglowy mocy 25kW dawał sobie rady i było zawsze 24st.
  • Poziom 36  
    Nie chodzi o to wbrew pozorom, że kocioł węglowy "dawał radę" a ten nie.
    Problem jest taki, że tam na zasilaniu grzejników miałeś dużo wyższą temperaturę.
    Prawda jest taka , że zanim zacznie się korzystać z trybu oszczędnego kotła kondensacyjnego należy spowodować aby oddawał on tyle samo ciepła do budynku (zwiększyć powierzchnię grzejników) albo budynek ograniczył oddawanie energii (ocieplenie).
    PS
    Tylko drugi wariant (ocieplenie) przynosi większe wymierne korzyści.
  • Poziom 13  
    Pytanie jest jeszcze takie, ile w układzie CO masz ogólnie wody, bo z tego co piszesz to jest jej sporoooo! Piec węglowy jak już rozgrzał wodę to jest to piec w którym podgrzewanie wody jest w sposób ciągły, natomiast kocioł załącza się i po uzyskaniu odpowiedniej temp. wyłącza, Kondensacyjny polega na instalacji niskotemperaturowej, woda na grzejnikach ma ok 40 stopni a nie 70 i więcej jak na piecu węglowym. Teraz jak masz instalację z pieca węglowego, cienkie rury ale grzejniki o dużej pojemności wody ( żebarka ) to spora ilośc ciepła musi być dostarczona żeby tą wodę podgrzać, niż np na grzejnikach płytowych. Ile czasu i jakie zużycie gazu jest gdy chcesz podgrzać cały czajnik wody a ile jak chcesz podgrzać połowę jego albo jeszcze mnie? Z tego co piszesz termomodernizację masz zrobioną i podejżewam że zrobienie jej ponownie ze względu na wysoki jej koszt u Ciebie nie wchodzi w gre. Ja bym zaczął od wymiany grzejników na nowocześniejsze, o mniejszej pojemności wody. Napewno nie pogorszysz tym, a porównując koszt wymiany grzejników do kosztów ponownej termomodernizacji budynku jest spory. Jak będziesz chciał to dam Ci namiar na firmę która handluje grzejnikami bardzo dobrej i cenionej marki i naprawdę mają nieporównywalną przebitkę. Ze względów że jest to forum nie podaje nazw firm bo nie chcę reklamować, ale jak coś pisz na priva. i Pamiętaj że przy instalacji z kotłem kondensacyjnym musisz przewymiarować grzejniki o ok 20% - 30% w stosunku do instalacji na kocioł węglowy.

    Proszę poprawić błędy pisowni
    mod - mirrzo
  • Specjalista - systemy grzewcze
    ziubek według mnie to masz bardzo małe zużycie gazu jak na tak małe ocieplenie :) więc raczej jakiekolwiek ustawienia poprawią jedynie komfort psychiczny :) pozdr adam
  • Poziom 10  
    Witam. A zwiększenie ilości grzejników pomoże, czy tylko nierealne dla mnie docieplenie budynku wchodzi w grę?
  • Poziom 36  
    ziubek napisał:
    Witam. A zwiększenie ilości grzejników pomoże, czy tylko nierealne dla mnie docieplenie budynku wchodzi w grę?


    Zwiększenie ilości grzejników pomoże o tyle, że pozwoli Ci np. przy temperaturze na zewnątrz -10°C utrzymać temperaturę w instalacji CO na poziomie poniżej 60°C bez wychładzania pomieszczeń.
    Czyli nadal będzie pracował ze sprawnością powyżej 100% a nie np. 90%.
    W ten sposób przy -10°C zaoszczędzisz na zużyciu gazu do wyprodukowania takiej samej ilości ciepła 10% mniej gazu (czy to dużo to sam oceń).
    Trzeba zdawać sobie jednak sprawę, że trzeba zwiększyć ilość grzejników o ponad 50% a to jest i kosztowne i zajmuje więcej miejsca.
    Z własnego doświadczenia wolał bym ocieplić niż zwiększyć powierzchnię grzejników gdyż .... przy -15°C znów zajdzie potrzeba zwiększenia powierzchni grzejników aby nadal pracował jako kondensacyjny.
    Biorąc pod uwagę że ciepło jest lekkie zaczął bym od ocieplenia dodatkowego dachu i potem "schodził" niżej.
  • Poziom 25  
    Mam pytanie na ile macie ustawiony parametr offset
  • Poziom 13  
    Ja mam ustawione na 0 stopni ( fabrycznie )
  • Poziom 25  
    Ok też teraz tak mam wcześniej miałem 7st i nie wiem skąd być może jak autoadaptacja była włączona to pozostał taki parametr.Teraz mam OFFSET na 0st i krzywą na 2 i nie mogę tego opanować. Chcę żeby kocioł pracował z mocą minimalną ze stałą pracą. Dzisiaj w nocy na tych ustawieniach było tak:
    temp zadana 20,5st
    temp zewnętrzna 4st wieczorem, 3st rano
    wieczorem jak krzywą ustawiłem na 2 to zasilanie było na 34st wstaje o 3 w nocy zasilanie 34st w pomieszczeniu 20,0st (czyli za nisko) wstaję o 4tej to samo. Wstaję o 7 też 20st ale zasilanie 41st. Różnica tylko taka ze w nocy było 4st na zewnątrz a o 7 było 3st. czy ten 1st sprawił że temperatura zasilania wzrosła o 7st przy krzywej na 2 krzywa jest wtedy prawie płaska.
  • Poziom 10  
    Witam. Ja w swoim CAR-universal nie mam parametru offset. Natomiast nie bardzo rozumiem parametru bui. Jest on ustawiony fabrycznie na 10, natomiast instrukcja podaje:
    Przy ustawieniach wartości parametru bui powyżej 10 kocioł osiąga temperaturę wyłączenia pracując z mocą większą niż minimalna, a przy ustawieniach poniżej 10 palnik zostaje wyłączony, nie osiągając temperatury wyłączenia wynikającej z algorytmu modulacji kotła.. Druga instrukcja podaje że wartość poniżej 10 ustawia się w domkach np typu kanadyjskiego, czyli na mój gust gorzej akumulujących ciepło. Ale do końca nie wiem co się tu reguluje i jak to działa. To jakby dublowanie krzywej grzania?
  • Poziom 25  
    W moim CARv2 jest tak
    - DIMENS / BUILD (bezwładność budynku i instalacji); wartość od 1 do 20; ustawienie fabryczne 10. Dostosowuje szybkość reakcji automatyki na zmianę temperatury pomieszczenia w zależności od bezwładności termicznej budynku i instalacji. Na przykład
    5
    Niska bezwładność termiczna (np. dom typu kanadyjskiego), grzejniki radiatorowe.
    10
    Przeciętna bezwładność termiczna, ogrzewanie grzejnikowe.
    20
    System z dużą bezwładnością termiczną, ogrzewanie podłogowe.

    UWAGA: ponieważ wartości parametru DIMENS ustawiane poniżej 10 wpływają na ograniczenie temperatury wody w kotle, przy takich ustawieniach może dochodzić do niedogrzania pomieszczeń.
  • Poziom 10  
    No i z tego wynika to że dalej nie rozumiem po co ta nastawa. Jeżeli uważam że mam dom o niskiej bezwładności termicznej, bo ściany i sufity są wyłożone regipsami i zmniejszę sobie bui do 8 to oznacza że kocioł nigdy nie dojdzie do temperatury ustawionej krzywą grzania? Jeżeli instrukcja podaje:
    Parametr ten ma wpływ na zwiększenie lub ograniczenie zakresu działania funkcji modulacji w oparciu o wartość temperatury wody w kotle.
    to znaczy że zmniejszając bui zwiększam zakres modulacji? I jednocześnie że nie osiągnę żądanej temperatury? Może powinno być odwrotnie, że niższe wartości bui są dla domów ciepłych, w których temperatura wzrasta dalej pomimo ograniczenia temperatury czynnika?
  • Poziom 25  
    może tu chodzi ot że jeżeli budynek ma dobra izolację to jeżeli na dworze zrobi się nagle -10 to automatyka raguje z pewnym opóźnieniem a nie odrazu daje 60st na zasilaniu


    Proszę poprawić błędy pisowni
    mod - mirrzo