Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć wspomaganie bez elektroniki

KuReK93 25 Mar 2012 13:35 142555 180
  • #31
    KuReK93
    Poziom 17  
    Mariusz367 napisał:
    Witam

    W razie awarii spokojnie można kręcić kierownicą. Co do podłączenia potrzebny jest tulko plus i minus podany na odpowiednie piny.Z tego co się orientuje wspomaganie pracuje w stanie awaryjnym, ale to spokojnie wystarcza do wspomagania kierownicy w traktorze czy w innym urządzeniu.

    Czyli wystarczy tylko podłączyć zasilanie pod główne piny 1 i 2? czy pod jakieś inne, chciałbym założyć to wspomaganko do swojej c-330
  • Zasilacze UPS
  • #32
    Mariusz367
    Poziom 10  
    Pod te dwa grube ale i pod inne piny wszystko masz na schemacie w innym wątku.
  • #33
    slawo79
    Poziom 10  
    Ze zdjęć wynika , że wspomaganie jest z Renault scenic II , a czy możesz przestawić schemat podłączenia , bo ja w nie znalazłem tego w innych wątkach .
  • #35
    slawo79
    Poziom 10  
    Nie jestem leniwy tylko szukam schematu podłączeń poszczególnych pinów we wtyczkach .
    Tamten wątek już widziałem ,tylko ktoś się wypowiedział że podłączył wg. tego schematu i nie działa , więc uznałem go za błędny .
  • #36
    KuReK93
    Poziom 17  
    Schemat jest raczej dobry miałem możliwość pobawić się chwilkę tym wspomaganiem u kumpla na jego scenicu bo akurat trochę go "rozbierał" działa po podłączeniu pinów głównego zasilania i modułu, chyba awaryjnie bo świeci się kontrolka ale działa
  • Zasilacze UPS
  • #37
    slawo79
    Poziom 10  
    Narazie nie mogę jeszcze nic powiedzieć bo czekam na przesyłkę . Jak będę miał kolumnę w rękach zrobię próby , mam nadzieję , że mi wyjdzie skoro piszecie że będzie działać .
    Odezwę się czy mi wyszło .
  • #38
    Mariusz367
    Poziom 10  
    Jeszcze jedna sprawa dla montujących te wspomaganie w c330 minus musi być na obudowie ciągnika czyli najlepiej jest zamątować alternator.
  • #39
    KuReK93
    Poziom 17  
    Alternator tak czy inaczej będzie raczej potrzebny gdyż prądnica nie wyrobi na wspomaganie i pełne oświetlenie np. w nocy. slawo79- daj znać jak skończysz swoje wspomaganie może jakieś fotki jakbyś mógł, na pewno przyda się wielu osobom nie tylko przy c-330 ale także przy t-25 i różnych SAM'ach
  • #40
    slawo79
    Poziom 10  
    Mały raport. Dziś przyszła kolumna . Robiłem próbę działania na stole .
    Podłączyłem zasilanie pod główne piny :
    1 +
    2 -
    i jeszcze + na 8 pin drugiej wtyczki . Po ok. 3s. słychać przekaźnik .
    Wspomaganie wydaje się działać a że ciężko to stwierdzić bo leży na stole i tak czy tak lekko się kręci to robiliśmy sztuczny opór i nie szło utrzymać .

    Wnioskuję z tego , że będzie działać bez CAN .


    To na razie tyle , trzeba opracować teraz projekt fizycznego montażu do c-330 . Dam znać jak sprawa się ruszy , bo na razie Święta się zbliżają .
  • #41
    osamuel89
    Poziom 9  
    Sławo79 no jakiś projekcik z wymiarami by się przydał.
  • #42
    slawo79
    Poziom 10  
    Mariusz367 powiesz jak poradziłeś sobie w c330 z brakiem miejsca ? Pierwsze napotkane przeze mnie problemy to bliskość zbiornika paliwa .

    Wspomnę też o dźwigni zmiany biegów , że potem nie da rady operować wolnej skrzyni , ale na Twoich zdjęciach widać , że jest po przeróbce czyli bardziej zagięty .
  • #43
    Mariusz367
    Poziom 10  
    Zbiornik trzeba przegiąć czyli z wypukłego zrobić wklęsły oraz maksymalnie przesunąć do przodu usuwając dolne ograniczniki na spodzie zbiornika, co do gazu widać wszystko na filmie. Cały gaz został oryginalny. Co do lewarka po zamontowaniu mojego wspomagania można było wrzucić wszystkie biegi oprócz wstecznego terenowego dlatego delikatnie przegiąłem lewarek jeśli ktoś nie używa wolnego wstecznego to niema przeróbek. A jak prace u Ciebie slawo79 interesuje mnie podstawa jak Ci wyszła.
  • #44
    slawo79
    Poziom 10  
    Jeszcze trochę to potrwa .Na dzień dzisiejszy mam dotoczoną tulejkę pod dwa łożyska , dokupione łożyska , wałek oryginalnej kolumny ucięty i przetoczony na końcówce na średnice tą z kolumny ze wspomaganiem . Zostaje do zrobienia ten kwadrat z blachy.
  • #45
    parnaczek
    Poziom 11  
    Panowie mam pytanie odnośnie kolumny od clio mam przy nim kabel biegnący bezpośrednio od silnika ( dwie żyły) oraz wtyczkę czteropinową z kablem do "puszki" na kolumnie (jak myślę to czujnik skrętu. Jeżeli podłączam zasilanie to tej wtyczki od silnika to kierownica lata w koło- zależnie od polaryzacji w tą lub wewte. czy potrzebuje do niej coś http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/85/30/28/2385302891 ? tyle że tam widzę tylko wejście zasilania wyjście na silnik wspomagania i jakaś wtyczkę wielopinową ale inną niż tak na kolumnie.
  • #46
    slawo79
    Poziom 10  
    Aby ci działało jak należy na pewno potrzebujesz kalkulatora który wskazałeś na zdjęciu . schematu podłączenia nie znam , może po prostu brakuje jeszcze wiązki z pasującymi wtyczkami do obu stron ...
    W tej kolumnie co ja składam (od scenica )jest to już zamontowane wewnątrz.
  • #47
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Witam, czy jest ktoś co założył wspomaganie od megane lub scenica do c330 z turem, bo noszę się z takim zamiarem, chodzi mi o to czy da radę, bo obawiam się że może nie dać rady.
  • #48
    parnaczek
    Poziom 11  
    ja planuje ale najpierw muszę rozwiązać problem z tym sterownikiem. Zamówiłem już więc niedługo zobaczę czy jest jak to podłączyć
  • #49
    parnaczek
    Poziom 11  
    sterownik przyszedł tylko niczorta nie mogę dojść jak to podłączyć, szukam czegoś już na ten temat ale nic nie znajduje
  • #50
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Z tego co zamieścili w sąsiednim podanym tu temacie, to 1 gruby to plus , 2 minus.
    1 mały pin minus, 8 mały pin plus stacyjki i powinno działać tylko że w stanie awaryjnym.
    Czy ktoś może to potwierdzić?
    Swoją drogą to też spróbuję odpalić swoje bo już przyszło od megane II może się uda, kupiłem za 70 dyszek :D .
  • #51
    slawo79
    Poziom 10  
    SAWEK101 czytaj cały temat a dowiesz się , że potwierdziłem te podłączenia już wyżej.

    70 dobra cena , ja płaciłem 100 .
  • #52
    bzyczek121
    Poziom 2  
    i jak tam chlopaki dziala to wspomaganie ??? bo sie wlasnie zastanawiam czy by takiego nie zrobic do mojej c330 :D jest duza roznica w kreceniu od orginalu ???
  • #53
    seweryn_a
    Poziom 9  
    Ja złożyłęm od corsy i po długich walkach w końcu udało mi się to uruchomić. Działa rewelacyjnie!!! To jest coś pięknego, naprawdę różnica jest ogromna w stosunku do oryginału nawet po naprawie zwrotnic i sworzni. Naprawdę warto!!!
  • #54
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Witam nadal nikt się nie wypowiedział czy da radę w turze, bo nie wiem czy się za to zabierać?
  • #55
    bzyczek121
    Poziom 2  
    seweryn_a a mozesz dodac jakies zdjecia jak zmiesciles wspomaganko od corsy ??? jest mniejsze niz od scenica ??? jak z biegami ? wchodza wszystkie ??
  • #56
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Minęło już troszkę czasu i nikt się nie pochwalił czy wspomaganie daje radę z turem :cry:
  • #57
    KuReK93
    Poziom 17  
    Założyliśmy u znajomego od renault'a chyba scenica wspomaganie elektryczne z kolumną i kierownicą renaulta, trzydziestka z turem użwana do ładowania ziemi i piachu mocno dostawała po d... niestety padł silnik wspomagania być może był już zużyty w każdym bądź razie znajomy powrócił do orginalnego rozwiązania ze wspomaganiem w postaci kulko przykręconej na kierownicy :D , w planach jest wspomaganko na orbitrolu z tym że z pompą wspomagania umieszczoną od strony pompy paliwa (aby sprężarka pozostała na swoim miejscu na dorobionej przystawce, ale to dopiero głęboką zimą gdy prace polowe się zakończą a i czasu będzie ogólnie więcej . Co do poprzedniego rozwiązania miałem gdzieś ze dwa zdjęcia na aparacie, jeżeli znajdę obiecuje że wrzuce może komuś sie przyda chociaż teraz myślę że jeżeli zabierać się za wspomaganie to lepiej robić hydrauliczne
  • #58
    dodek10
    Poziom 15  
    Odswieżam, bo planuje tą przeróbkę - x84 w c330 .

    Czy prócz Mariusz367 ktos jeszcze ukonczyl tą przeróbke do konca??
    2 pyt czy jest fizyczna mozliwośc połaczenia ori kolumny z c330 z wałkiem na wieloklinie z modułem x84 - a na koncu z koncówką orginalnej kolumny c330(slimak) ???? Czy raczej to nie opłacalne i lepiej robic całą kolumne od nowa ?

    Szukam opini jak sie to wspomaganie sprawuje po jakims okresie uzytkowania - czy silnik nie ma tendencji do przegrzewania sie - co po czasie skutkowało by pewnym jego uszkodzeniem.???
    W oryginale np laguna 2 na stosunek mas gdzie 63% masy auta przypada na os przednią - auto wazy ok 1500kg - co wychodzi jakies 930 kg . W C330 stosunek rozkładu mas jest w miare podobny(bez tura oczywiście).
    Chodzi mi tu o opinie w normalnej jazdzie i pracy np w transporcie czy np orce czy bronowaniu ??? / btw nie mam też Tura

    Ostatnie pyt - czy x84 żzera duzo prądu - bo mam alternator z zuka i niewiem czy wyrobi ?
    Pozdrawiam
  • #59
    Mariusz367
    Poziom 10  
    Witam ponownie
    Co do grzania się wspomagania to po 4 godzinach pracy ciągnikiem silnik jest ledwo co ciepły, stwierdzone na c330 i 3512.Co do poboru prądu to też niema tragedii ja mam w c330 alternator z żuka i spokojnie daje rady.
  • #60
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Ja jak bym nie miał tura to też bym spokojnie zakładał elektryczne, ale niestety muszę inwestować w hydraulikę.

    A czy próbował ktoś montować wspomaganie od megane do c330 tuż pod kierownicą.