Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw vento 1.6 brak mocy dusi się

bladekamil 19 Oct 2011 20:47 2174 6
  • #1
    bladekamil
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z samochodem silnik 1.6 ABU benzyna 93 r .Problem mój jest następujący jak odpalę silnik jest wszystko dobrze obroty trzymają się w granicy 900 – 1000 ale jak tylko nacisnę na gaz trochę prze gazuje go zaczynają się problemy nie chce wchodzić na obroty a po naciskaniu na pedał gazu spadają obroty prawie do zera i najczęściej zgaśnie silnik poza tym nie da się ruszyć z miejsca poniżej 3000 obrotów bo zgaśnie silnik trzeba ostro gazować żeby ruszyć po odpuszczeniu gazu i naciskaniu sprzęgła obroty spadają bardzo nisko i przy zmianie biegu tez trzeba gazować żeby nie zgasł . Wiec tak byłem już u kilku mechaników na kompie nic nie wykazuje żadnych błędów . Wymienionych zostało już sporo rzeczy i nadal nic .wymieniłem świece ,przewody zapłonowe ,aparat zapłonowy ,cewkę zapłonowa ,silniczek krokowy , czujnik położenia przepustnicy , czujnik temperatury płynu chłodniczego, kostki pod kierownica , filtr paliwa i powietrza . Poza wymienionymi częściami był ustawiany zapłon na lampie i rozrząd tez był ustawiany , ciśnienie paliwa było mierzone i jest dobre podkładałem również inny sterownik ten w podszybiu i dalej nic mechanicy oddają samochód bo nie wiedza co jest grane no niby nie biorą kasy za robotę za przeglądanie wszystkiego ale jednak na części już poszło trochę kasy wiec szukam pomocy bo no niestety nie wiem co możne mu dolegać możne ktoś z was miał podobny problem albo ma jakiś pomysł proszę podpowiedzcie coś .
    z góry dziękuje jak uda mi się to nagram filmik z jego objawami i dorzucę link.
    [/b]
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    bladekamil wrote:
    wymieniłem świece ,przewody zapłonowe ,aparat zapłonowy ,cewkę zapłonowa ,silniczek krokowy , czujnik położenia przepustnicy , czujnik temperatury płynu chłodniczego, kostki pod kierownica , filtr paliwa i powietrza

    To już dużo Ci nie zostało :D Pojedź Ty na konkretny warsztat, lub do mechanika, co ma pojęcie o tym co robi, bo jak WY wymieniacie rzeczy, które nie są w tym aucie zamontowane
    bladekamil wrote:
    silniczek krokowy

    to jak mamy Wam doradzać, tym bardziej, że naprawiacie metodą "chybił trafił"!
  • #3
    bladekamil
    Level 10  
    no dobrze może mój błąd może to nie nazywa się silniczek krokowy nie wiem ale to takie coś co automatycznie steruje przepustnicą . a co do zalecenia jedz do dobrego warsztatu to powiem tak byłem już w kilku które są niedaleko mnie i powiem ze mechanicy są znani i dobrzy w swoim temacie ale nic mi nie naprawili
  • #4
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    bladekamil wrote:
    powiem ze mechanicy są znani i dobrzy w swoim temacie ale nic mi nie naprawili

    Bo nie są dobrzy! Ja nie wymieniłbym Ci rzeczy/podzespołu uprzednio go nie sprawdzając! Elektryka-schemat i pomiary (miernik,żarówka,ew. oscyloskop), do tego szczelność dolotu, prawidłowy pomiar ciśnienia paliwa i, i, i... Wymieniałeś wiele rzeczy, to mi odpowiedz, czy te wszystkie rzeczy były nowe/sprawne? Lepiej pojechać kilka kilometrów dalej, na faktycznie warsztat, który za 50-100zł postawi prawidłową diagnozę, niż stosować metodę w/w przez Ciebie. Nie sztuka wymieniać - sztuka zdiagnozować.
  • #5
    bladekamil
    Level 10  
    wiem ze sztuka diagnozy jest sztuka dobrą ale te części nie ja wymieniałem tylko właśnie mechanicy bo jak twierdzili były uszkodzone nie wiem czy na pewno .części w większości nowe kupuję jedno co było używane to czujnik przepustnicy ale nie mogłem nowego dostać wiec wziąłem dwie używki . wpuścili mnie w koszty to wiem ja chętnie dam tą stówkę za diagnoze tylko problem w tym że nie mam komu bo u mnie w okolicy już się mechanicy skończyli a na dalszą trasę strach jechać .
  • #7
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    To ja zacząłbym od poprawnego ustawienia zapłonu. Czy np. czujnik temperatury był odłączony podczas regulacji, odma zatkana, korek wlewu oleju odkręcony i w końcu czy wszystko to było również potwierdzone analizą spalin? Dlatego napisałem "POPRAWNE...", ponieważ byle stroboskop tutaj nie pomoże, jeżeli nie wiesz jak to zrobić! Dodatkowo podciśnienia posprawdzaj.