Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wywalanie płynu przez układ chłodzenia.

carot 19 Paź 2011 21:18 5576 28
  • #1 19 Paź 2011 21:18
    carot
    Poziom 26  

    Witam! Założyłem gaz w silniku chłodzonym powietrzem. Musiałem zrobić obieg wody, więc przyspawałem rurki do wydechu. Wszystko jest zrobione typowo jak w aucie. Jednak dziś po przejechaniu około 800m, na 3 biegu i dość wysokich obrotach(około 3K), zaczęło wywalać płyn przez zbiornik wyrównawczy. Zbiornik jest dość mały, około 200ml, od układu wspomagania. PO dojechaniu do domu, myślałem, ze wlałem za dużo płynu i wylałem trochę, zostało na samym dnie zbiornika, ale po ponownym przejechaniu znowu wywaliło płyn! Może to wina małego zbiornika i dać duży od VW? Jest wlane 400ml płynu wyrównawczego Dynagel, czyżby wina małej ilości płynu? Ale tylko taka jest pojemność układu, nie da się wlać więcej. Cały układ odpowietrzony, płyn jest świeży, pompa cały czas pracuje. W zbiorniku jest dziurka 2mm w nakrętce jako odpowietrzenie, może zrobić układ ciśnieniowy? Bo ja już z tym zgłupiałem. W normalnym aucie takie objawy to wywalona uszczelka pod głowica, ale tu płyn nie ma styku z silnikiem, tylko z rurą wydechową, a wcześniej było ok.

    Pomińmy moje zdolności plastyczne, ale taki jest wygląd ogólny układu.
    Wywalanie płynu przez układ chłodzenia.

    0 28
  • Pomocny post
    #2 19 Paź 2011 21:24
    stanleym126
    Poziom 19  

    Może korek zbiorniczka ma uszkodzone zaworki odpowietrzające.

    0
  • #3 19 Paź 2011 21:26
    carot
    Poziom 26  

    W tym myk, ze korek nie ma żadnych zaworków. Jest tylko otwór 2mm, który nawierciłem.

    0
  • Pomocny post
    #4 19 Paź 2011 21:26
    Czubeq15
    Poziom 16  

    Jaką temperaturę mają spaliny i tłumik a jaka jest temperatura wrzenia cieczy którą lejesz do układu? Ciecz się gotuje i ucieka. Lepiej chyba będzie jak będziesz grzał parownik olejem z silnika.

    0
  • #5 19 Paź 2011 21:29
    carot
    Poziom 26  

    Czubeq15 napisał:
    Jaką temperaturę mają spaliny i tłumik

    Pewnie wysoką, to 126p
    Czubeq15 napisał:
    jaka jest temperatura wrzenia cieczy którą lejesz do układu?

    Według producenta 130*C
    Czubeq15 napisał:
    Ciecz się gotuje i ucieka.

    Czyli to czego chciałem uniknąć, nagrzewnica w roli chłodnicy i wentylator :|

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czubeq15 napisał:
    Lepiej chyba będzie jak będziesz grzał parownik olejem z silnika.

    Tylko olej w maluchu łapie latem nawet 130-150*C więc z deszczu pod rynnę.

    0
  • Pomocny post
    #6 19 Paź 2011 21:31
    Czubeq15
    Poziom 16  

    No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.

    0
  • Pomocny post
    #7 19 Paź 2011 21:33
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    No a gdzie masz jakąś chłodniczkę? Jak mu dasz po zaworach dłuższą chwilę, to zawsze Ci wywali przy takim układzie - przez wlew/korek. Zakręcając to szczelnie, to rozwali najsłabszy punkt układu. Musisz zamontować jakiś wymiennik ciepłoty, inaczej nic z tego nie będzie.

    0
  • Pomocny post
    #8 19 Paź 2011 21:38
    toku74
    Poziom 31  

    A ile płynu jest w układzie? Może zamknij układ i daj korek ciśnieniowy.

    0
  • #9 19 Paź 2011 21:44
    carot
    Poziom 26  

    zeimp napisał:
    No a gdzie masz jakąś chłodniczkę? Jak mu dasz po zaworach dłuższą chwilę, to zawsze Ci wywali przy takim układzie - przez wlew/korek. Zakręcając to szczelnie, to rozwali najsłabszy punkt układu. Musisz zamontować jakiś wymiennik ciepłoty, inaczej nic z tego nie będzie.

    Chodniczki nie ma, w piątek skoczę po nagrzewnice na złom i pokombinuje

    toku74 napisał:
    A ile płynu jest w układzie? Może zamknij układ i daj korek ciśnieniowy.

    Płynu jest 400ml, chyba będę musiał dać zbiornik od VW razem z korkiem ciśnieniowym i zobaczymy.

    0
  • Pomocny post
    #10 19 Paź 2011 21:49
    ociz
    Moderator Samochody

    Dołóż drugi obieg z termostatem i chłodnicą i zamknij to szczelnie bo jak się zwiększa ciśnienie to i temperatura wrzenia rośnie. Tylko żeby jakiś zawór bezpieczeństwa też był, w oryginalnych korkach w samochodach to zazwyczaj 1 - 1,5 bar.

    0
  • #11 19 Paź 2011 22:11
    carot
    Poziom 26  

    ociz napisał:
    Dołóż drugi obieg z termostatem i chłodnicą

    Mam zamiar dać nagrzewnicę od Tico z wentylatorem, ale termostat to już chyba za dużo. To tylko podgrzewa reduktor. Do chłodnicy dam jeszcze włącznik termiczny do wentylatora i powinno być.
    ociz napisał:
    Tylko żeby jakiś zawór bezpieczeństwa też był, w oryginalnych korkach w samochodach to zazwyczaj 1 - 1,5 bar.

    Chyba dam cały zbiornik wyrównawczy z korkiem ciśnieniowym, od jakiegoś małego silnika.

    0
  • #12 19 Paź 2011 22:16
    stanleym126
    Poziom 19  

    carot napisał:

    Chyba dam cały zbiornik wyrównawczy z korkiem ciśnieniowym, od jakiegoś małego silnika.

    Polecam z Matiza, dobry jakościowo, dwa zaworki cisnieniowe w korku i tak jak w matizie zbiornik jest przelewowy podczas pracy pompy wodnej.

    0
  • Pomocny post
    #13 19 Paź 2011 22:47
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)

    0
  • #14 19 Paź 2011 23:05
    ociz
    Moderator Samochody

    Tylko co to da bez termostatu? To ma grzać reduktor a nie chłodzić wydech. Równie dobrze można odsunąć czy skrócić rury przyspawane do wydechu żeby zmniejszyć wydajność ogrzewania.

    0
  • Pomocny post
    #15 20 Paź 2011 01:08
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Rur nie montuj bezpośrednio na wydech, Odsuń je około 3 cm (Trzy!). Zbiornik wyrównawczy VW. Będzie działać.

    0
  • Pomocny post
    #16 20 Paź 2011 01:57
    anaba255
    Poziom 17  

    Osobiście taki układ zrobiłbym na układzie smarowania oleju, o wiele prościej.
    Co do twojego układu, to przede wszystkim ma za małą pojemność, trudno w ten sposób kontrolowac temperaturę płynu, zamiast rurek na wydechu zrób płaszcz wodny.
    Pompa w Twoim układzie pewnie tłoczy płyn w strone wydechu, potem na reduktor, po drodze jest zbiornik wyrównawczy, czyli tłoczy też w zbiornik i wyrzuca płyn. Zbiorniczki w układzie chłodzenia sa przelewowe, jeden waż do zbiorniczka powinien być umieszczony w najwyższym punkcie układu, drugi (ten grubszy) umieść blisko kolektora wydechowego, jeśli wytworzy tam sie para będzie miała łatwe ujście do zbiorniczka i na zewnatrz. Taki układ sam bedzie sie odpowietrzał. Zbiorniczek z korkiem ciśnieniowym, cały układ zamkniety, żadnych otworów.
    Przynajmniej ja bym tak to zrobił, jak pojedziesz na szrot podejrzyj sobie w autach, wszystkie układy działają na takiej samej zasadzie.
    I wskaźnik temp. płynu dla własnego spokoju.
    Powodzenia, bo temat ciekawy. :spoko:

    0
  • #18 20 Paź 2011 08:51
    domellus
    Poziom 29  

    Ja dodatkowo wykożystał bym ten układ do ogrzewania wnetrza tegoż Fiata 126p, wszyscy wiemy jak wspaniale one ogrzewały ;), a i układ będzie miał troszkę wiecej płynu więc lepiej będzie nad nim zapanować :).

    0
  • #19 20 Paź 2011 15:04
    carot
    Poziom 26  

    zeimp napisał:
    Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)

    I chyba tak zrobię.
    Pawel wawa napisał:

    Rur nie montuj bezpośrednio na wydech, Odsuń je około 3 cm (Trzy!). Zbiornik wyrównawczy VW. Będzie działać.

    Tylko już sa przyspawane i wolałbym ich nie odcinać znowu.
    Hihi to mój temat o moim quadzie i w nim jest to wszystko zamontowane :D
    domellus napisał:
    Ja dodatkowo wykożystał bym ten układ do ogrzewania wnetrza tegoż Fiata 126p, wszyscy wiemy jak wspaniale one ogrzewały :wink:, a i układ będzie miał troszkę wiecej płynu więc lepiej będzie nad nim zapanować :).

    Ale nie ma wnętrza, to quad :D

    0
  • Pomocny post
    #20 20 Paź 2011 17:20
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Za długie rury dałeś, te na tłumiku. Możesz je skrócić i będzie dobrze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Udało Ci się prawie zrobić instalację do wzbogacania silnika parą wodną. Problem w tym, że działa tylko w starych dieslach.

    0
  • #21 20 Paź 2011 17:53
    carot
    Poziom 26  

    Pawel wawa napisał:
    Za długie rury dałeś, te na tłumiku. Możesz je skrócić i będzie dobrze.

    Hmm, myślisz, ze po wywaleniu jednej rury( bo są dwie) będzie grzało? Wystarczy ta jedna? Jutro skocze na złom, po zbiornik od VW i zobaczymy. Nagrzewnicy na razie nie będę dawał, ale dziwne, ze jeżdżę z gazem już 2 miesiące i pierwszy raz zagotowałem płyn.
    Pawel wawa napisał:
    Udało Ci się prawie zrobić instalację do wzbogacania silnika parą wodną. Problem w tym, że działa tylko w starych dieslach.

    Prawie :D

    0
  • #22 20 Paź 2011 18:02
    ociz
    Moderator Samochody

    Może zapłon za późny albo gazu za ubogo i mocniej wdech grzeje.

    0
  • #23 20 Paź 2011 18:05
    carot
    Poziom 26  

    ociz napisał:
    Może zapłon za późny

    Nie, silnik z eleganta na nanoplexie.
    ociz napisał:
    gazu za ubogo i mocniej wdech grzeje.

    W tym problem, ze na gazie i na benzynie to samo. A jak zagotowało, to jechałem na benzynie bo się gaz skończył.

    0
  • #24 21 Paź 2011 17:29
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jedna rura w zupełności wystarczy.

    0
  • #25 21 Paź 2011 17:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Jeszcze luz zaworowy bym sprawdził.

    0
  • #26 21 Paź 2011 17:36
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    1. Zamontować rurki lub nawet trochę spłaszczone rurki w pewnej odległości od rur wydechowych. Ewentualnie zamontować płaszcze.
    2. Założyć chłodnicę na istniejący układ. Dodatkowo układ przerobić na ciśnieniowy, co przesunie punkt wrzenia w górę.
    3. Zamontować wężownicę wewnątrz miski olejowej, co w lecie dodatkowo schłodzi ci olej.
    Zamontować nagrzewnicę za cylindrami w obudowie termostatu, ewentualnie dorobić dodatkową żaluzję.
    4. Przerobić układ olejowy tak, by wyprowadzić olej na chłodnicę, w tym przypadku wymiennik ciepła.
    Rozwiązań jest trochę...

    0
  • #27 22 Paź 2011 11:44
    carot
    Poziom 26  

    Dzisiaj rano odłączyłem jedną rurkę, zamiast niej dałem węża i cuda.
    Rurka przez którą przepływa płyn jest bardzo ciepła, ale nie gorąca, a rurka pusta parzy. Po zamienieniu węży jest na odwrót. Jedna bardzo gorąca, a pusta parzy. Natomiast to jest dziwne, że węże są letnie, a reduktor gorący. Chyba zostawię obie rurki, dam zbiornik z VW i nagrzewnice. Miałem pojechać po części wczoraj, ale mają inwentaryzację.

    0
  • #28 22 Paź 2011 13:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co się dziwisz? Jeśli rurka nie jet chłodzona i "stoi" w niej powietrze, to nagrzeje się tak samo, jak kolektory wylotowy. Ciecz przejmuje przecież ciepło i chłodzi rurkę, w której pracuje.
    A jeśli faktycznie planujesz wstawienie nagrzewnicy, to skonstruuj to tak, byś mógł wykorzystać ją też do ogrzewania wnętrz pojazdu.
    PS. A może przerób malucha na chłodzenie wodne? :D

    0
  • #29 22 Paź 2011 14:53
    carot
    Poziom 26  

    Błażej napisał:
    Co się dziwisz? Jeśli rurka nie jet chłodzona i "stoi" w niej powietrze, to nagrzeje się tak samo, jak kolektory wylotowy. Ciecz przejmuje przecież ciepło i chłodzi rurkę, w której pracuje.

    W sumie tak, płyn odbiera ciepło, ale żeby aż tak?
    Błażej napisał:
    A jeśli faktycznie planujesz wstawienie nagrzewnicy, to skonstruuj to tak, byś mógł wykorzystać ją też do ogrzewania wnętrz pojazdu.

    To quad :D Nie ma wnętrza :)
    Błażej napisał:
    PS. A może przerób malucha na chłodzenie wodne? :D

    Jak bym miał spawarkę TIG, nie było by problemu. Płaszcz wokół cylindrów i głowicy, pompa od cc700/sc900, chłodnica od Tico i było by git :) Tylko trzeba by mieć nowe cylindry i głowice po remoncie :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów