Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III nie mogę zapalić jak mało paliwa

jvc91 20 Paź 2011 15:31 9134 38
  • #1 20 Paź 2011 15:31
    jvc91
    Poziom 8  

    Witam serdecznie. Mam problem z moim golfem (1.6 benzyna) ponieważ gdy wskazówka paliwa spadnie mi poniżej pierwszej białej kreski, nie mogę zapalić auta, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem auto zapali, jeżeli jednak paliwa jest więcej to nie ma z tym problemu. Proszę o pomoc.

    1 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 20 Paź 2011 15:56
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Tankuj więcej :-)

    0
  • Pomocny post
    #3 20 Paź 2011 16:06
    carot
    Poziom 26  

    jvc91 napisał:
    Witam serdecznie. Mam problem z moim golfem (1.6 benzyna) ponieważ gdy wskazówka paliwa spadnie mi poniżej pierwszej białej kreski, nie mogę zapalić auta, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem auto zapali, jeżeli jednak paliwa jest więcej to nie ma z tym problemu. Proszę o pomoc.

    "Ten typ tak ma" Jak w każdym VW ten zegar przekłamuje. Jest to tylko wskazanie "na oko" \
    Np. w Passacie B3 może po wejściu wskazówki na rezerwę można jeździć jeszcze 100km(około) a w B4 po wejściu wskazówki an to samo pole, auta już nie odpalisz.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 20 Paź 2011 16:46
    jvc91
    Poziom 8  

    A może pąpka nie wydajna?

    0
  • #5 20 Paź 2011 17:17
    carot
    Poziom 26  

    Wtedy byś nawet z pełnym bakiem nie zapalił.

    0
  • #6 20 Paź 2011 19:55
    Zico63
    Poziom 37  

    Może zaworek zwrotny przepuszcza i paliwo schodzi (o ile tam jest zaworek).

    0
  • #7 20 Paź 2011 22:17
    jvc91
    Poziom 8  

    A gdzie tego zaworka szukać?

    0
  • #8 21 Paź 2011 00:14
    Zico63
    Poziom 37  

    Jak pisałem - czy w ogóle jest stosowany?
    Być może w pompie paliwa? Przeglądałem VAG-CAT on line i nie znalazłem takiej części w układzie paliwowym.

    0
  • #9 21 Paź 2011 00:21
    balonika3
    Poziom 36  

    jvc91 napisał:
    po dłuższym kręceniu rozrusznikiem auto zapali
    A jak zapali po tym dłuższym kręceniu, to jeździ normalnie, czy zaraz gaśnie? Bo skłaniałbym się ku odpowiedzi kol. carot.

    0
  • #10 21 Paź 2011 10:14
    jvc91
    Poziom 8  

    Po dłuższym kręceniu auto zapali i normalnie da się jezdzic. Jest tak że jak już odpali to będzie odpalał cały czas a jak zostawie auto na jakieś 15-20min to już jest ten sam problem.

    0
  • Pomocny post
    #11 21 Paź 2011 10:26
    mczapski
    Poziom 38  

    Trochę mało szczegółów. Jak wygląda proces uruchamiania silnika? Generalnie wygląda na nieszczelność instalacji paliwowej. Jednak pompa paliwowa jest uruchamiana na kilka sekund po załączeniu zapłonu aby wytworzyć w instalacji odpowiednie ciśnienie. Więc albo uruchamiasz silnik natychmiast po przekręceniu do pierwszej pozycji (niby poprawnie ale nie w takiej sytuacji), albo wygląda, że z instalacji schodzi całość paliwa. Warto sprawdzić stan i działanie regulatora ciśnienia paliwa.

    0
  • #12 21 Paź 2011 13:58
    jvc91
    Poziom 8  

    To wygląda tak. Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i z tyłu słychać takie buczenie pąpki, po chwili przestaje buczeć i przekręcam kluczyk dalej na zapłon, silnik kręci ale nie odpala, powtarzam tą czynność tak z 5 razy i auto zaczyna pomału łapać i gaśnie, i tak też z 5 razy po czym silnik zapali, i normalnie autem jeżdżę. Jak zgaszę auto, to w ciągu 5-10 minut od zgaszenia ładnie zapali, a jak po stoi z 20 minut, to jest ten sam problem z zapaleniem. Tam kolega napisał że oszukuje ten zegar, ale odkręciłem przedtem ta zakrętkę w baku co jest pąpka i paliwo jest i to sporo pąpka jest zanurzona w paliwie. A jak sprawdzić ten stan i działanie regulatora ciśnienia paliwa. Mogę to sam sprawdzić.

    1
  • #13 21 Paź 2011 21:47
    pablomed
    Poziom 14  

    Jeśli pompa paliwa była wymieniana to stawiam na niewłaściwy montaż - brak pewnego oringu uszczelniającego wkład (silnik) pompki w koszu. Ew. nieszczelne są jej wężyki te w baku pod pokrywą plastykową

    0
  • #14 21 Paź 2011 23:53
    jvc91
    Poziom 8  

    Ale ja nie wymieniałem pąpki, tylko patrzyłem ile tego paliwa jest, bo tam wyżej kolega pisał że zegar oszukuje, ale nie oszukuje bo paliwo w baku jest a pąpka jest zanurzona w paliwie cały czas, a poza tym jak po tych mękach zapali to jeżdżę.

    0
  • #15 22 Paź 2011 07:55
    carot
    Poziom 26  

    A weź zdejmij waż który doprowadza paliwo do komory silnikowej, włóż go do butelki i zobacz, jak pompka pompuje. Paliwo przy wpadaniu do butelki powinno się lekko spieniać.

    0
  • #16 22 Paź 2011 10:31
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Lepiej zdjąć powrotny i wtedy przekonasz się czy masz odpowiednie cisnienie. Prawidłowo powinno się podpiąć manometr i sprawdzić cisnienie pompy paliwa.
    Ponadto podejzewam zle zamontowana pompe paliwa lub pływak wskaznika paliwa.

    0
  • #17 25 Paź 2011 20:36
    GoSeS
    Poziom 13  

    mam ten sam problem, jednak ja wymieniałem pompkę u mechanika bo mi się zatarła, i są objawy tak jak opisuje jvc91. a gdy pojechałem do tego mechanika i powiedziałem że źle zamontował itp itd to powiedział że jest dobrze i nie widzi usterki heh, wkurzył mnie, a nie chcę jechać do kolejnego i tracić pieniądze. Można to jakoś samemu naprawić/poprawić żeby było dobrze jak wcześniej?

    0
  • #18 27 Paź 2011 12:27
    supramaster
    Poziom 10  

    Wskaźnik poziomu paliwa przekłamuje, pokazuje że jest paliwo, a może już go niema, sprawdzałeś to?
    Jak ci nie odpali to zajrzyj wtedy do zbiornika i się dowiesz co jest grane.

    0
  • #19 27 Paź 2011 13:03
    GoSeS
    Poziom 13  

    to ciekawe jakbym jeździł bez paliwa? :) , Auto pali ale ciężko, jak się zgasi po jakiejś jeździe i ponownie odpali to jest ok , łapie za pierwszym razem, ale jak postoi dłużej to jest ciężko, po 2,3 razy muszę "kręcić" kluczykiem żeby załapał. Przed wymianą było ok, za pierwszym obrotem rozrusznika już odpalał :)

    ps. a jak jest mało paliwa, to całkiem na górce go nie odpale, albo podczas jazdy traci na mocy , przerywa

    0
  • #20 27 Paź 2011 13:15
    supramaster
    Poziom 10  

    W momencie kiedy jest dużo paliwa w zbiorniku jest spokój?

    0
  • #21 27 Paź 2011 13:20
    GoSeS
    Poziom 13  

    jak paliwa jest wiecej niz 1/3 baku to tez trzeba "poczekac" az odpali ale krocej niz by było go mało. Od zmiany pompki nie zalewałem wiecej niż 1/2 baku , ale po dłuzszym postoju zawsze łapie dopiero za którymś razem.

    0
  • #22 27 Paź 2011 13:26
    supramaster
    Poziom 10  

    Pewnie ucieka paliwko do zbiornika z przewodów, ale nie koniecznie, ja miałem taką akcję w swoim i okazało się że po wymianie cewki zapłonowej minęło,
    Sprawdź najpierw czy po przekręceniu stacyjki na zapłon ok 5-6 razy zapali od razu, powinien jeżeli to powód numer 1 jeśli i to nie pomoże bedziemy szukać dalej.

    0
  • #23 28 Paź 2011 09:19
    GoSeS
    Poziom 13  

    zrobiłem dwa razy tak jak mówiłeś, i po przekręceniu na zapłon ok 6 razy odpala dużo szybciej, prawie od razu, tak z 3-4 obroty rozrusznika

    0
  • #24 28 Paź 2011 09:39
    supramaster
    Poziom 10  

    Więc żeby teraz wszystko się ustabilizowało trzeba prawdopodobnie wymienić pompkę która wyposażona jest w zaworek zwrotny, lub zastosować taki zaworek na przewodzie paliwowym, który idzie spodem z prawej strony.
    Warto oczywiście wymienić filtr paliwa, ponieważ jeśli nie był długo wymieniany może potęgować zjawisko.

    Zaworek taki możesz kupić w sklepach które zajmują się takimi wszystkimi pierdołkami motoryzacyjnymi, w zwykłym sklepie może nie być.

    0
  • #25 28 Paź 2011 10:10
    MAJ 1
    Poziom 8  

    jestem zdania kol. supramaster - pompka paliwa wadliwa

    0
  • #26 28 Paź 2011 10:36
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Moze wkoncu sprawdzicie cisnienie paliwa, a nie bedziecie szkłem d..e wycierac?

    0
  • #27 28 Paź 2011 11:37
    supramaster
    Poziom 10  

    Podejrzewam że ciśnienie paliwa może być ok w czasie normalnej pracy, ale po wyłączeniu wraca do zbiornika paliwo i tyle.
    Zaworek jest tańszy niż pompka i łatwiej go założyć.
    Zmierzyć ciśnienie warto i tego nie kwestionuję.

    0
  • #28 29 Paź 2011 02:12
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    supramaster napisał:
    Podejrzewam że ciśnienie paliwa może być ok w czasie normalnej pracy, ale po wyłączeniu wraca do zbiornika paliwo i tyle.
    Zaworek jest tańszy niż pompka i łatwiej go założyć.
    Zmierzyć ciśnienie warto i tego nie kwestionuję.



    Ale ty gosciu pie......sz farmazony!

    0
  • #29 29 Paź 2011 08:06
    Brave Merc
    Poziom 15  

    Panowie w tym aucie pompa ma dwa wirniki jeden(dolny) do uzupełniania misy z pompą i drugi (ten właściwy do podawania paliwa na wtrysk) i usterka jest albo w dolnym wirniku(pękł i spad) lub w nieszczelności pompy w misie z której pompka pobiera paliwo.
    Golf III nie mogę zapalić jak mało paliwa

    0
  • #30 29 Paź 2011 08:48
    supramaster
    Poziom 10  

    [quote="fuelinyourblood"]

    supramaster napisał:
    Podejrzewam że ciśnienie paliwa może być ok w czasie normalnej pracy, ale po wyłączeniu wraca do zbiornika paliwo i tyle.
    Zaworek jest tańszy niż pompka i łatwiej go założyć.
    Zmierzyć ciśnienie warto i tego nie kwestionuję.



    Ale ty gosciu pie......sz farmazony![/quote

    Może poza ciągłym powtórkami o zmierzeniu ciśnienia to doradziłbyś chłopakowi coś konstruktywnego, ja piszę o swoich sposobach, to zabronione?
    Masz lepsze to opisz je, moje przynajmniej są sprawdzone.
    Mnie to nieraz działało.

    0