Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 Diesel Kręci nie pali

Elmer89 20 Paź 2011 20:48 14572 19
  • #1 20 Paź 2011 20:48
    Elmer89
    Poziom 14  

    Witam,
    w zeszłą sobotę wsiadłem rano do auta Mazda6 2003r 2.0 Citd 136km odpaliłem cofnąłem może 1m po czym auto zgasło później kręciłem rozrusznikiem ale już auto odpalić nie chciało dzień wcześniej moja lepsza połowa wyjeździła paliwo praktycznie do zera ale udało jej się dojechać do stacji i zatankować(Przypuszczam że układ jest zapowietrzone).
    W poniedziałek samochód został podłączony pod komputer jednak błędów brak jedyne co się dowiedziałem że jest niskie ciśnienie na listwie wtryskowej więc we wtorek zakupiłem filtr paliwa i od razu go wymieniłem, dobrałem się też do sitka które zasysa paliwo ze zbiornika i wyczyściłem z niego 2cm smoły która tam zalegała,odpowietrzałem auto przy filtrze prawie 2 godziny jeszcze są małe bąbelki powietrza bo zapewne przy wykonywaniu wymierny filtra i czyszczeniu sitka auto pewnie dodatkowo się zapowietrzyło ale nadal jak odpalić nie chciał tak nie odpala,pompa wytryskowa podczas kręceniem rozrusznikiem wyrzuca dość mocno paliwo więc wygląda na to że jest ok.
    Wcześniej problemów nie było aż do teraz,czy mógł by mi ktoś poradzić co zrobić mam przypuszczenia że auto przez tą sytuacje z jazdą na oparach jest nadal zapowietrzone,więc może mi ktoś poradzić jak skutecznie odpowietrzyć silnik ?
    bądź co jeszcze sprawdzić przed ewentualnym oddaniu do mechanika ?

    2 19
  • #2 20 Paź 2011 21:40
    brandy-p
    Poziom 31  

    Nie znam tego silnika, ale jak masz niskie ciśnienie na listwie, to przyczyną może być uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia, uszkodzony zawór przelewowy na szynie (jeśli jest) lub uszkodzone wtryskiwacze.
    Zdejmij przelewy z wtryskiwaczy i próbuj odpalić.

    1
  • #3 20 Paź 2011 21:46
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Trzeba by podłączyć pod diagnoskop i sprawdzić ciśnienie paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. Sam nie kombinuj w CR, bo jeszcze co uszkodzisz i dopiero będziesz płakał...

    1
  • #4 20 Paź 2011 21:52
    Elmer89
    Poziom 14  

    Czyli zapowietrzenie układu odpada ?
    jest możliwe żeby pompa sidła tak nagle przy pewnym przebiegu 180tys ?

    1
  • #6 20 Paź 2011 22:11
    brandy-p
    Poziom 31  

    Elmer89 zdejmij przelewy i zakręć, tyle możesz zrobić sam.

    2
  • #7 20 Paź 2011 22:14
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Elmer89 napisał:
    moja lepsza połowa wyjeździła paliwo praktycznie do zera

    I kochaj, nie bij - wytłumacz :D Zdarza się...

    1
  • #8 21 Paź 2011 07:12
    T5
    Moderator Samochody

    brandy-p napisał:
    Elmer89 zdejmij przelewy i zakręć, tyle możesz zrobić sam.
    Nie da się-taka konstrukcja.

    0
  • #9 21 Paź 2011 13:08
    Elmer89
    Poziom 14  

    odłączyłem czujnik położenia wałka i silnik odpalił od strzała,teraz zastanawiają mnie 2 rzeczy czy czujnik siadł czy może rozrząd przeskoczył.

    0
  • #10 21 Paź 2011 14:32
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Bez czujnika wału (rozumiem że korbowego) odpalił? To cud.

    -1
  • #11 21 Paź 2011 14:50
    Elmer89
    Poziom 14  

    tak odpalił a to czemu cud? źle napisałem wcześniej chodziło o czujnik położenia wałka rozrządu

    0
  • #12 21 Paź 2011 18:11
    trans-serwis
    Poziom 39  

    No i to już nie jest cud.

    1
  • #13 21 Paź 2011 18:38
    Elmer89
    Poziom 14  

    domyślam się że cudu nie ma, ale to niestety nic nie wnosi to do mojego tematu może koledzy podpowiecie coś więcej to wina rozrządu ?

    0
  • #14 21 Paź 2011 18:44
    bartek_j
    Poziom 35  

    Bledy ze sterownika by trzeba odczytac, jezeli sa.
    Mozliwosci:
    - przestawiony rozrzad
    - uwalony czujnik
    - usterka kola z ktorego czujnik czyta
    - problem z kablami
    - uwalony sterownik

    A skad ci przyszlo do glowy aby tego probowac ?

    0
  • #15 21 Paź 2011 18:48
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Elmer89 napisał:
    domyślam się że cudu nie ma, ale to niestety nic nie wnosi to do mojego tematu

    A co ma wnosić do twojego tematu. Potrzbujesz mechanika i tyle w tym temacie.

    0
  • #16 21 Paź 2011 19:13
    Elmer89
    Poziom 14  

    trans-serwis napisał:
    Elmer89 napisał:
    domyślam się że cudu nie ma, ale to niestety nic nie wnosi to do mojego tematu

    A co ma wnosić do twojego tematu. Potrzbujesz mechanika i tyle w tym temacie.



    Jeżeli chodzi o tego typu wypowiedź to że do mechanika wstawię to chyba jest oczywiste po pierwsze że nie mam warunków do dalszej diagnozy żeby dobrać się do rozrządu muszę wiecheć na kanał i podnieść trochę silnik na parkingu raczej tego nie zrobię, a że dopytuje się na forum jest ukierunkowane tym że chce sprawdzić sam to co się da i nie dać się naciągnąć na wymianę np pompy wtryskowej która jest sprawna.Jest to mój pierwszy Diesel więc jeszcze aż tak bardzo nie jestem w temacie, skąd pomysł na odłączenie czujnika miałem przyjemność z kilkoma autami w których czujniki te siadały i silnik nie odpalał więc postanowiłem sprawdzić tym bardziej że upewniłem się wcześniej że silnik nie jest uszkodzony

    1
  • #17 21 Paź 2011 19:17
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Elmer89 napisał:
    Jeżeli chodzi o tego typu wypowiedź to że do mechanika wstawię to chyba jest oczywiste

    Wyobraź sobie że to nie dla wszystkich jest takie oczywiste.
    Elmer89 napisał:
    a że dopytuje się na forum jest ukierunkowane tym że chce sprawdzić sam to co się da i nie dać się naciągnąć na wymiana np pompy paliwa która jest sprawna

    Brednie.

    0
  • #18 21 Paź 2011 19:41
    Elmer89
    Poziom 14  

    Nie wiem czy kolego szukasz zwady, tak brednie masz racje nauczyłem się już na przykładzie sąsiada który ma w140 które nie miało ciśnienia oleju wsadził ponad 5 tys zł wymieniał pompę oleju,przewody zapłonowe cała kopułkę tak przy okazji bo nie równo pracował wlali mu mineralny olej i inne cuda nie sprawdzając ciśnienia oleju bo patrzyli na wskazówkę na zegarach, samochodu nie miał ponad 2 miesiące zwiedził 3 warsztaty i okazało się że specjaliści nie wzięli pod uwagę że może czujnik padł i wskazówka ciśnienia wariowała, co do nie równej pracy okazało się że jakieś oringi przy wtryskach puszczały z tego co wiem wymienił czujnik i oringi i wszystko jest ok, mówiąc krótko okradli go i tyle. Widzę że masz kolego dobrą rekomendacje na forum więc nie twierdze że piszesz bzdury ale po co mi stwierdzenia że muszę oddać do mechanika myślisz że mi to w jakiś sposób rozwiązuje sytuacje? chyba sam zdajesz sobie sprawę że w dzisiejszych czasach jest trudno o dobrego fachowca.

    1
  • #19 21 Paź 2011 19:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie szukam zwady bo nie jest mi to potrzebne.
    Smieszy mnie tylko jeżeli taki gość jak ty dokształcony na elektrodzie przyjedzie do warsztatu i nie zleca diagnozy i naprawy samochodu tylko żąda wymiany tego czy innego elementu bo tak wywnioskował po konsultacjach na forum.
    Co do twojego sąsiada to po prostu został okradziony i jeżeli ma faktury na wykonane niepotrzebnie usługi to są odpoweidnie do tego służby aby dochodził swego.

    0
  • #20 21 Paź 2011 20:00
    Elmer89
    Poziom 14  

    Nie źle mnie zrozumiałeś kolego, odstawiam samochód do warsztatu czekam na telefon z diagnozom mechanika co jest do zrobienia ewentualnie dowiaduje się co można by było zrobić jeżeli coś przy robocie wyjdzie a tak się zdarza,mówię tu tylko o usterkach związanych z silnikiem a jeżeli zaczynają wychodzić jakieś cuda i ktoś chce mnie naciągnąć a wiem że jest inaczej to zabieram auto i jadę gdzie indziej,znam sporo osób które nie mając wiedzy został naciągnięte.

    Przeskoczył pasek rozrządu o jeden ząbek problem rozwiązany silnik nie uszkodzony,po wymianie rozrządu odpalił od strzała.

    0