Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP LaserJet M1522nf - błąd skanera nr 5 po "naprawie" BGA

sunlux 21 Oct 2011 10:49 8774 13
lampy.pl
  • #1
    sunlux

    Level 20  
    Witam,

    trafiła do mnie ww. drukarka z ewidentnym problemem BGA - po włączeniu nic na wyświetlaczu, tylko rusza na chwilę główny silnik drukarki.

    Wygrzałem dokładnie, tylko punktowo, wszystkie 3 układy postawione w technice BGA na płycie formatera.
    Dokładnie 180 stopni przez 8 minut (temperatura specjalnie mierzona miernikiem na konkretnie grzanym układzie BGA).

    Po zamontowaniu urządzenie ruszyło, jednak przy włączeniu i inicjalizacji zawsze pokazuje się na wyświetlaczu błąd skanera nr 5. Poza skanowaniem urządzenie (jako drukarka) działa prawidłowo - również wyświetlacz ok.
    Przy inicjalizacja - skaner pod szybą porusza się i wyraźnie widać, że krokami zbliża się do listwy bieli, ta inicjalizacja trwa kilka minut i kończy się pokazaniem błędu skanera nr 5 na wyświetlaczu.

    Nic nie pomogła aktualizacja do najnowszego firmware urządzenia.

    Wygląda to tak jakby formater nie otrzymywał obrazu przesyłanego przez skaner pod szybą i dlatego nie może się wykalibrować.

    Czy te usterki BGA i błąd skanera nr 5 są ze sobą w jakiś sposób powiązane ?

    Czy pełna naprawa BGA (postawienie układów BGA na nowych kulkach) może coś pomóc ?

    Właściciel drukarki uważa, że usterka wystąpiła nagle - wcześniej ze skanerem nie było żadnych problemów.
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #2
    pgrom
    Level 19  
    Podmień silnik krokowy skanera.
  • #3
    sunlux

    Level 20  
    pgrom wrote:
    Podmień silnik krokowy skanera.


    Dziękuje za udział w temacie.

    Niestety nie mam dostępu do innego silnika krokowego - nawet z innego urządzenia wielofunkcyjnego - niestety moje doświadczenie od lat potwierdza, że te problemy z kalibracją skanera przy włączeniu/inicjalizacji jest domena sprzętu HP (lampy, silniki krokowe itd.) - nigdy nie miałem takiej sytuacji w sprzęcie innego producenta a działam w tej branży od 1995 roku.

    Czy jest możliwość sprawdzenia tego silnika krokowego miernikiem (np. rezystancja) lub podłączenie pod zewnętrzne napięcie ? Czy ktoś może podać prawidłowe rezystancje ?

    Trochę naszukałem się po internecie ale niestety nie znalazłem filmu z prawidłowej inicjalizacji skanera po włączeniu tego urządzenia M1522 - byłbym bardzo wdzięczny, jeśli ktoś przesłałby lub umieścił tutaj linka do filmu jak przebiega inicjalizacja skanera po włączeniu zasilania tego urządzenia wielofunkcyjnego M1522.

    Z góry dziękuje.
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #4
    hernan_cortes
    Level 21  
    Ja bym jeszcze proponował zrobić "super NVRAM" - czasami pomaga :-)
  • Helpful post
    #5
    tracer_as
    Level 19  
    Mam ten sam problem i pozostaje mi zakupić silnik skanera,
    o efektach coś napiszę w czwartek...

    Dodano po 9 [minuty]:

    hernan_cortes wrote:
    Ja bym jeszcze proponował zrobić "super NVRAM" - czasami pomaga :-)

    a co to jest jak to należy wykonać poprawnie?
  • Helpful post
    #6
    hernan_cortes
    Level 21  
    Super NVRAM:
    1. Turn off the product.
    2. Press and hold both the down arrow button and the Cancel button, and then turn on the product.
    3. Wait until the message Permanent storage init. appears, and then release the buttons.
    When the process finishes, the product control panel shows the Ready message.

    Ewentualnie polecam SM, strona 182 :-)
  • #7
    sunlux

    Level 20  
    hernan_cortes wrote:
    Super NVRAM:
    1. Turn off the product.
    2. Press and hold both the down arrow button and the Cancel button, and then turn on the product.
    3. Wait until the message Permanent storage init. appears, and then release the buttons.
    When the process finishes, the product control panel shows the Ready message.

    Ewentualnie polecam SM, strona 182 :-)


    Dziękuje za odpowiedź.

    Wykonałem powyższą procedurę - trwała około 2,5 minuty.

    Niestety nie pomogło - dalej pokazuje się błąd nr 5 skanera.

    Czy pozostało już mi tylko przesłać do serwisu ? Wstępnie wycenili koszt naprawy na 150zł. Wysłałbym już dawno ale to duże urządzenie a już nie mam oryginalnego kartonu a serwis jest po drugiej stronie Polski.

    Myślę, że film z prawidłowej kalibracji skanera po włączeniu zasilaniu mógłby pomóc.
  • Helpful post
    #8
    tracer_as
    Level 19  
    Wstawiłem nowy silnik skanera (który fakt że rzęził podczas rozgrzewania lampy) i problem z błędem skanera nr 5 zniknął. Kalibracja, rozgrzewanie i ruchy lampy przebiegają praktycznie na odcinku jednego cm, lampa mryga podczas rozgrzewania.

    Obserwacje po trzech dniach pracy silniczka jest taka, że znowu wywaliło błąd skanera nr 5.
    Przed wymianą silniczka skanera było wyraźnie słychać rzężenie silniczka i po wymianie cisza jak makiem zasiał i tak chodził przez trzy dni i znowu rzęzi. Cała dalsza naprawa to o kant dupy rozbić. Z doświadczenia powiem że ktoś zaraz napisze że to formater. Dawałem formater do naprawy z innych urządzeń do firm które zapewniają że się znają a prawda jest taka że te naprawy formaterów to wielki znak zapytania "uda się czy nie". Do kosza z tym sprzętem taka jest prawda. Ile to czasu człowiek straci i jeszcze tłumacz się klientowi.
  • Helpful post
    #9
    pitbaw
    Level 21  
    sunlux wrote:

    Niestety nie mam dostępu do innego silnika krokowego - nawet z innego urządzenia wielofunkcyjnego


    Podaj jakie masz oznaczenie tego silnika. Mam jakieś używane - możesz wpaść do mnie z tym urządzeniem i sprawdzimy.
    Ale najpierw muszę wiedzieć czy na pewno taki silnik posiadam.
  • Helpful post
    #10
    djswirek
    Level 21  
    a skaner się porusza? silnik prosto sprawdzić omomierzem. btw jak widzę te "piekarnikowe" naprawy to aż mi się słabo robi. Jak byś miał uszkodzony ten silnik to posiadam takie.
  • Helpful post
    #11
    horse667
    Photocopiers specialist
    Witam, mam to samo w M2727, po podmianie silnika z M1522, wszystko działa. Czy ktoś posiada taki silnik w rozsądnych pieniądzach? Proszę o oferty na email: horse66x(małpa)wp.pl
    pozdrawiam horse
  • Helpful post
    #12
    niedzwiedz77
    Level 17  
    Witam
    Mam właśnie błąd skanera 5 wm1522nf
    Zdiagnozowałem silnik. Niestety nie da się nigdzie kupić nowego silnika .
    Dodam że ta drukarka miała już wymieniany silnik(używany) ale po miesiącu padł.
    Na infolinii Hp poinformowała mnie pani że jeśli mam błąd skanera 5 lub 8 to na pewno uszkodzona jest również płyta główna.(HP CC368-60001 Formatter)

    Czy da się gdzieś kupić nowy silnik? M35SP-9T LF 10Ohm
    Co na płycie główniej morze powodować usterkę silnika ?
  • Helpful post
    #13
    endriuf
    Printers specialist
    O nowy silnik pytaj w Olprint. Widziałem też na All...
  • #14
    sunlux

    Level 20  
    Wymiana silnika 150zł,
    wcześniej była naprawa BGA przez grzanie i początkowo wszystko działało.
    Po 2 miesiącach ponownie ujawniła się usterka BGA - brak wyświetlanych treści na wyświetlaczu.
    Przy cenach używanych takich urządzeń ta naprawa (z przesyłką jakieś 250zł) kompletnie się się nie opłaciła. Urządzenie na złom.