Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Próba olejowa Accord VI 00r. 2.0 V-tec 147KM

21 Paź 2011 19:09 4042 1
  • Poziom 22  
    Witam robiłem właśnie próbę olejową w Accordzie jak w temacie. Problem samochodu polega na tym, że bierze ok. 1 L oleju na 1000 km. Niby te Hondowskie silniki lubią spalać olej, ale tutaj jest chyba trochę przesadzona ta wartość.
    Samochód jest własnością bardzo dobrego znajomego, więc nie chciałbym naciągać go na jakieś nie potrzebne koszta. Po rozgrzaniu silnika (ok. 80st.C) i wykręceniu świec. Wszystkie teoretyczne czynności typu odłączenie pompki paliwa i przepustnica otwarta podczas próby zostały zrobione.
    Wyniki są następujące (w BAR'ach):
    1 cylinder 15,8 (bez oleju) - 18,5 (z olejem 10W/40, 5ml)
    2 cylinder 15,5 (bez oleju) - 18 (z olejem 10W/40, 5ml)
    3 cylinder 15,5 (bez oleju) - 18 (z olejem 10W/40, 5ml)
    4 cylinder 15 (bez oleju) - 18,5 (z olejem 10W/40, 5ml)
    Nawet bez oleju wartości trochę zawyżone, może przez pozostałości niedopalonego oleju. Nie wiem na ile ta próba olejowa jest miarodajna. Moglibyście skomentować wyniki jakie otrzymałem. Jest sens wymieniać uszczelniacze?
  • Poziom 20  
    Zwróć uwage kiedy kopci olejem najwięcej.
    Jeżeli zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju np. po nocy to wszystko wskazuje na zuzyte uszczelniacze i/lub prowadnice zaworów. Olej spływa po trzonku zaworowym do kanałów lub komory spalania i zaraz po odpaleniu pojawia się biały dym o charakterystycznym zapachu
    Wykręć świece i dokładnie je obejrzyj, jeżeli są zarzucone spalonym olejem to może to wskazywać na zużycie tłok/pierścienie/cylinder lub uszczelnienie/prowadnice zaworów.Reguły niestety nie ma.
    Drugim samochodem przejedź się za Hondą, jeżeli będzie czuć/widać spalanie oleju to należy dokładnie sprawdzić okolice tłoka-cylindra. Rozbiórka i pomiar/weryfikacja jest w stanie coś konkretnego powiedzieć.
    Uszczelniacze zaworowe zabija nie tylko przebieg, ale także wiek. Zdarza się, że samochód 10 letni mimo stosunkowo niewielkiego przebiegu puszcza olej na uszczelniaczach. Guma twardnieje i nie spełnia swojej funkcji.
    Próbę olejową stosuje się przede wszystkim kiedy są duże różnice w cisnieniu sprężania w poszczególnych cylindrach, to pozwala z dużym prawdopodobieństwem okreslic miejsce usterki. Tutaj tego problemu nie ma. Natomiast jeżeli chodzi o dane techniczne dotyczące cisnienia/kompresji w cylindrze to nalezy zastosowac duży margines ostrożności/tolerancji. Nie raz zdarzyło mi się, że silnik diesla odpalał bez problemu z cisnieniem na poziomie 16-18 bar mimo, że teoretycznie nie miał prawa gadać. Gdybym nie widział wartości na manometrze to bym nie uwierzył.

    P.S. Jeżeli będziesz wymieniał prowadnice to tylko oryginały lub dobre zamienniki. Na chinolach za 10000 km będziesz miał powtórkę z historii.