Witam,
czytałem trochę o Blosie, że ciekawe urządzenie do zastosowania w instalacji II gen. , z tym, że podobno nielegalne. Nielegalne bo nie ma homologacji czy nielegalne w samochodzie z wtryskiem i lambdą bo bez sterownika składu mieszanki?
Jeśli to drugie to czy rozwiązaniem może być równoległe do blosa podłączenie rury z silnikiem krokowym o 100% zamknięciu podłączonym do zwykłego sterownika składu mieszanki, z tym, że "odwrotnie". Tłumaczę dokładnie - blos wyregulowany na bogatą mieszankę w całym zakresie, sterownik składu odczytuje z lambdy, że bogato i otwiera krokowy (normalnie zamyka ograniczając gaz) co powoduje dopływ powietrza poza blosem (i spadek podciśnienia na nim, więc dodatkowo mniej mieszanki powietrzno-gazowej) i robi się ubogo. Jak za ubogo sterownik zamyka zawór (normalnie otwiera i dodaje gazu) i wtedy znów całe podciśnienie idzie przez blosa i robi się bogato.
Tylko czy są krokowce pracujące odwrotnie? Albo czy można to podłączyć aby uzyskać taką pracę krokowca?
czytałem trochę o Blosie, że ciekawe urządzenie do zastosowania w instalacji II gen. , z tym, że podobno nielegalne. Nielegalne bo nie ma homologacji czy nielegalne w samochodzie z wtryskiem i lambdą bo bez sterownika składu mieszanki?
Jeśli to drugie to czy rozwiązaniem może być równoległe do blosa podłączenie rury z silnikiem krokowym o 100% zamknięciu podłączonym do zwykłego sterownika składu mieszanki, z tym, że "odwrotnie". Tłumaczę dokładnie - blos wyregulowany na bogatą mieszankę w całym zakresie, sterownik składu odczytuje z lambdy, że bogato i otwiera krokowy (normalnie zamyka ograniczając gaz) co powoduje dopływ powietrza poza blosem (i spadek podciśnienia na nim, więc dodatkowo mniej mieszanki powietrzno-gazowej) i robi się ubogo. Jak za ubogo sterownik zamyka zawór (normalnie otwiera i dodaje gazu) i wtedy znów całe podciśnienie idzie przez blosa i robi się bogato.
Tylko czy są krokowce pracujące odwrotnie? Albo czy można to podłączyć aby uzyskać taką pracę krokowca?