Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sprinter 1gen. Kilka usterek

22 Oct 2011 16:51 1717 2
  • Level 15  
    Witam. Dziś szef przekazał mi sprintera 1 generacji. Poruszałem się transitem z 2002r. i nie byłem zadowolony. Niestety jest to auto które swoje przeżyło. Dziś zauważyłem kilka usterek a kilkanaście już naprawiłem. Wstawiłem dziś nową szybę czołową. Wymieniłem olej oraz świece żarowe. Silnik mam 2.3D taki sam stary dobry diesel jak w kaczce. Niestety problem mam nie z odpalaniem ale gaszeniem. Wyłączam zapłon a ten jeszcze kilka sekund działa po czym powoli i delikatnie gaśnie. Następny problem to regulacja nawiewu... cały czas leci mi gorące powietrze nawet jak przełączę na zimne. Oraz coś mam z obrotami bo auto strasznie reaguje na gaz. Zamiast zmniejszyć to ten jeszcze trzyma i tak po sekundzie zejdzie na niższe obroty.
    Póki co sam naprawiłem:
    -szybę czołową
    -elektrykę (szyby elektryczne, światła, kontrolki i centralny)
    -Przednie lampy nowe
    -drzwi i tylne nowe zamki
    -skrzynia biegów oraz nowe sprzęgło
    -świece żarowe
    Pozostał mi problem z:
    -gaszeniem
    -delikatną rdzą (na to dam brunox a po zimie się zobaczy co będzie)
    -obroty
    Ktoś pomyśli, że to idiotyczny pomysł, ale auto było kupione z salonu i ma przejechane 300kkm. Proszę o pomoc w dalszym zmaganiu się z busikiem.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 34  
    Takie rzeczy jak zaprawki czy wymiana żarówek możesz naprawić we wlasnym zakresie, ale czy czujesz się na siłach naprawić pompę wtryskową?
  • Level 15  
    jeżeli nie jest to bardziej skomplikowane jak np. wykręcenie głowicy i skręcenie w silniku benzynowym to może dam radę. Ale oczywiście wolę oddać auto do mechanika z takim czymś. Czyli kwestia gaszenia i tych obrotów to jest wina tej pompy?? Jeździłem kaczką wcześniej w której był silnik po kapitalnym i wiem jak powinien kręcić obroty. A kwestia ogrzewania?? To wina pokrętła? To jest elektrycznie sterowane czy mechanicznie? W poniedziałek jeszcze doślą mi cały nowy wydech. Właśnie wróciłem z warsztatu i wymieniłem tył zawieszenie oraz klocki, tarcze, i szczęki bo auto stało prawie 2 lata. (odpalane co jakiś czas bo każdemu zawadzało). Generalnie zostały same kosmetyki i te obroty oraz ogrzewanie. Nawet podświetlanie zegarów zrobiłem. Tydzień siedzę przy aucie i póki co wszystko sam dałem radę ale jednak widzę, że mechanik będzie musiał zajrzeć do tej pompy. Ogrzewanie mnie martwi bo dziś jechałem tym busem jakieś 25km i gorące powietrze nawet z tapicerki leciało.