Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa maty grzewczej fotela Seat/VW - uszkodzony termistor?

PrzemoKK 22 Paź 2011 22:01 10640 5
  • #1 22 Paź 2011 22:01
    PrzemoKK
    Poziom 13  

    Witam, po kupnie Seata Leona nie działało mi podgrzewanie fotela kierowcy. Wczoraj dobrałem się do maty grzewczej, gdyż wszystko inne było ok (znalazłem info iż najczęstszym powodem jest właśnie przepalenie drucika w macie). Okazało się, że była przepalona na dole oparcia, połączyłęm przewody, włączyłęm podgrzewanie, w chwilę zagrzała się bardzo mocno i przepaliła w innym miejscu. Tak się teraz zastanawiam, może coś jest nie tak z termistorem, ale gdyby obwód termistora był otwarty (przerwany przewód) to wtedy mata w ogóle chyba by się nie włączała ? Może ktoś już się spotkał z takim problemem ? Ewentualnie może oporność całych mat się zmieniła, bo kilka cm przewodu musiałem skrócić, ale przy tej ilości drucików myślę, że nie powinno to mieć znaczenia. Powiedzcie mi również, czy te druciki w macie można lutować cyną ? One są srebrne, jakby stalowe, nie miedziane ? Ewentualnie z czego dosztukować ?

    2 5
  • #2 22 Paź 2011 22:13
    colin555
    Poziom 27  

    a wiesz ze taka naprawa to straszna fuszera?

    0
  • #3 22 Paź 2011 22:32
    autoas
    Poziom 42  

    Jak sobie powypalasz dziury w tapicerce to zrozumiesz....

    0
  • #4 22 Paź 2011 23:21
    PrzemoKK
    Poziom 13  

    Ok, tylko, że ja proszę o radę jak najlepiej tą "fuszerę" wykonać, nowa mata jedna to koszt 460 zł, co jest zdecydowanie za dużo, używanych na rynku nie ma, a uniwersalne są niedopasowane. Więc innego wyjścia nie ma w tym przypadku.

    0
  • #5 30 Maj 2013 22:05
    Jericho24
    Poziom 18  

    autoas napisał:
    Jak sobie powypalasz dziury w tapicerce to zrozumiesz....
    Kupiłem passka właśnie z taką wypaloną dziurą od przepalonej maty grzewczej.
    Najprościej dla mnie to by było kupić identyczny fotel i zamienić, ale niestety mam model z 2004r. do którego jeszcze ciężko dostać tapicerkę w danym odcieniu. Przy okazji mam do wymiany przetarty boczek w tym fotelu. Tapicer za wymianę 1 elementu bierze ok 150zl, do tego jeszcze nowa mata i rachunek może być kosmiczny.

    Jakie rozwiązanie proponujecie?

    1
  • #6 17 Paź 2013 21:24
    PrzemoKK
    Poziom 13  

    Zlutowałem jeszcze raz druciki, pokrętła od grzania nie ustawiałem już na maxa tylko najwyżej na "3', mata grzała bez problemu całą zimę. Aż do sprzedaży auta działała jak powinna. Temat zamykam.

    0