Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

Brzydunio 11 Nov 2011 16:15 18007 68
  • #31
    kkknc
    Level 43  
    LiutenetMaria wrote:

    Co w tym złego? Dwa tłoki, w jednym cylindrze (jednej obudowie), o tej samej średnicy (jednostopniowa)

    Na silnik od poloneza też powiesz jedno cylindrowy ( bo jeden blok ) i cztero tłokowy?
    Nie wspominając o innych silnikach R6 czy większych.
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    User removed account
    User removed account  
  • #33
    Brzydunio
    Level 12  
    Rebuso wrote:
    Jednoczesne zamykanie dolotu jest zbędne i nic nie wniesie


    Myślę ze wniesie bo silnik będzie sobie pracował bez obciążenia, cały czas wiec będzie mniej pobierał prądu i w ogóle pompa nie będzie tak z używać. Tylko jak przy takim układzie przełożenia spadnie wydajność nie wiem jak to obliczyć :/
  • #34
    LiutenetMaria
    Level 28  
    Rebuso wrote:
    To w tym złego, że sprzedawca nie odróżnia łokcia od d...y. Jak widać nie tylko on

    E, raczej to przykład czepiania się słówek.
  • #35
    Brzydunio
    Level 12  
    Wystarczy zamontować takie 1 urządzenie, które zamknie dolot na np 8bar i otworzy na np 6bar, na wlot do butli dam zawór kulowy który otworze tylko podczas startu.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #36
    User removed account
    User removed account  
  • TermopastyTermopasty
  • #37
    smoczek9
    Level 15  
    Brzydunio, nie wiem jak bardzo jesteś ograniczony w tym projekcie finansowo, ale ja zrezygnował bym z pompy tłokowej na rzecz sprężarki śrubowej, ze zmiennym przepływem powietrza. Ja wiem, że koszty pewnie będą wyższe , ale będziesz mógł pracować bez ograniczeń czasowych i z większą płynnością w zakresie ciśnień . Szczególnie, że chodzi tu o piaskowanie i może zapragniesz podłączyć coś większego.
  • #38
    Brzydunio
    Level 12  
    Zakupiłem takie coś :).Sprawne i kompletne koszt 1500zł.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #39
    User removed account
    User removed account  
  • #40
    Brzydunio
    Level 12  
    Co do bezpieczników to na pionie mam 25 ale nie jestem na 100% pewny i 20.
    Kompresor musiałem rozebrać bo nie daliśmy rady go w 4 wrzucić do samochodu, teraz pozostaje kwestia napędu pompy, mam zamiar wspawać jakieś koła żebym sobie mógł nim jeździć, mam bardzo mały plac.
  • #41
    Brzydunio
    Level 12  
    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Dodano po 7 [minuty]:

    Witam kompresor był zamontowany na tej ramie, z tymi kółeczkami widać co z nich zostało , ja ramę zamierzam zostawić ale wspawam belkę tylną od samochodu i koła 13, mniej więcej w środku i koło od kosza na śmieci z przodu.Szafka sterująca z kablem ok 35metrów, zbiornik przeczyszczę papierem i pomaluje.


    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #42
    smoczek9
    Level 15  
    fajny sprzęcik Pilnuj oleju i będzie bzykać
  • #43
    Brzydunio
    Level 12  
    Witam dziś udało mi się troszkę posiedzieć przy sprężarce, i znowu mam parę pytań mianowicie, gdzie mogę kupić takie zaworki zwrotne, bo te raczej trzeba zmienić.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Stary zawór będzie zmieniony na zawór kulowy.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Przespawam ten element i z zaworem kulowym zakręcę z powrotem do butli.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Rura doprowadzająca powietrze do zbiornika będzie ucięta, i dospawana dodatkowa chłodnica i nowy zawór zwrotny 1 calowy.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Sprężarka będzie chodzić cały czas, ciśnienie regulował będzie zawór upustowy

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW


    Kilka fotek z czyszczenia i malowania.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Co do chłodnicy, to powyginam ją z rury miedzianej coś podobnego do foto.
    A całość zamontuje w osłonie z siatki.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #44
    Brzydunio
    Level 12  
    Przespawałem ten element na którym dam zawór zwrotny, upustowy i kulowy.
    Zboku zamontuje uchwyt na przyłącza kłowe.
    Uszczelkę z azbestu przykleję dodatkowo na sylikon.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #45
    kkknc
    Level 43  
    Usczelka z azbestu i jescze silikon, zdrowy jesteś. a do tej kryzy to element mogłeś wkręcić a nie spawać.
  • #46
    Brzydunio
    Level 12  
    Witam kolejne foto z budowy.
    Belka kosztowała 60zł +10zł śruby, kola z oponami miałem od vw polo.


    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #47
    czesiu
    Level 34  
    Nie wiem czy długo wytrzymają te spawy okrągłej ośki z ceownikami, na wybojach mogą tam pojawic się znaczne siły ściskające i rozciągające (zwłaszcza że odległości od kół sa spore). Radziłbym dodatkowo wywiercić otwory w ceownikach i przykręcić do nich ośkę przy pomocy cybantów z drutu Φ10.
  • #48
    Brzydunio
    Level 12  
    czesiu wrote:
    Nie wiem czy długo wytrzymają te spawy okrągłej ośki z ceownikami, na wybojach mogą tam pojawic się znaczne siły ściskające i rozciągające (zwłaszcza że odległości od kół sa spore). Radziłbym dodatkowo wywiercić otwory w ceownikach i przykręcić do nich ośkę przy pomocy cybantów z drutu Φ10.


    Witam i tak chyba zrobię, na razie chciałem wymierzyć mniej wiece środek ciężkości, pompa waży 200kg, więc dam ośkę tak żeby była równowaga z silnikiem ok 60kg i z przodu koło jak przy koszu na śmieci. Jak to zda egzamin wszystko pospawam i poskręcam na śruby.
  • #49
    Brzydunio
    Level 12  
    Witam dziś udało się trochę posiedzieć przy sprężarce.

    Spawy poskręcane dodatkowo na śruby powinno być ok.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW


    Dospawałem poprzeczny ceownik na którym jest zamocowane koło skrętne.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Zakupiłem też element od wózka do palet, który też dospawałem.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Butla już na wózku.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Pompa trochę waży :D

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    A taki dam filtr 1/2 używany niestety.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Zastanawia mnie czy jest sens kupować oryginalne zaworki zwrotne ?? czy kupić lepiej taki koszt 90zł 1 cal.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #50
    piotrek25023
    Level 9  
    Witam
    Mam pytanie dotyczące sprężarki WAN Awa chciałem się zapytać czy niedało by się zrobić 2 stopni sprężania jak w kompresorze WAN-DWb nabija on do 15 bar.
    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #51
    Brzydunio
    Level 12  
    Pompa wygląda na taka samą ale silnik 15kW i chłodnica, heh sam jestem ciekaw.
  • #52
    Brzydunio
    Level 12  
    Zakupiłem silnik 5,5kW- 2880obr/min, oś 28mm.
    Pozostaje kwestia wytoczenia nowego koła pasowego 11cm.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Zastanawia mnie czy muszę dać 3 pasy czy 2 wystarczą??
  • #54
    Brzydunio
    Level 12  
    Nie wiem może źle myślę, ale czy wywiercenie 1mm otworu w kolektorze dolotowym do butli, nie rozwiązało by sprawy dekompresji kolektora, powietrza tam jest nie dużo i zdąży uciec, dużej straty nie będzie kompresor będzie startował bez obciążenia, powietrze z butli się nie cofnie bo będzie zawór zwrotny dobrze rozumuje?


    Zaczynam wątpić czy to będzie hulać porównując te silniki.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • #55
    Brzydunio
    Level 12  
    Koledzy powiedzcie jak podłączyć mam ten silnik bo chce w gwiazda trójkąt, a w domu otwarłem puszkę z siłą a tam już jest taki przełącznik ?

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW
  • Helpful post
    #56
    czesiu
    Level 34  
    Aby zastosować przełącznik gwiazda-trójkąt musisz połączyć przełącznik z silnikiem sześcioma przewodami + PE (PEN). Na zdjęciu widzę układ przełącznik - gniazdo 3-fazowe, więc pewnie ten przełącznik wykorzystany jest w roli załącz-wyłącz. Musiałbyś go zdemontować i najlepiej założyć na sprężarce a z niej przewód zakończony wtykiem 3 fazowym.
  • #57
    User removed account
    User removed account  
  • #58
    Brzydunio
    Level 12  
    Znalazłem taki opis.
    Artek123 wrote:
    No i druga runda z Wan-em wygrana. Silnik zmieniony na 5,5KW odpalany z automatyki gwiadza trójkąt. Kółko na silniku 110mm. Zawór na ssaniu otwarty na 2/3 , zawór na wylocie z cylindrów otwieram jeszcze ręcznie na czas rozruchu ( jakieś 5sek.), całkowity czas nabijania 2,37min od zera do 8bar. Do zrobienia pozostały elektrozawory na dolocie i wylocie z cylindrów i wreszcie kompresorek będzie śmigał sam.



    Nostus wrote:
    Problem rozwiązany. Zamontowany silnik 5,5 kW 2950 0br/min z zwiększeniem przełozenia ( koło silnika 11 cm) Silnik startuje na zabezpieczeniu C20 i kręci bez problemu zarówno w gwieździe jak też w trójkącie. Nawet przy maxymalnie otwartym dolocie. Tylko do rozruchu trzeba otwierać wylot na max by się rozpędził lżej.



    Mimo wszystko spróbuje skoro już kupiłem, koło się już toczy na 2 pasy.
    Zaworem kulowym będę otwierał dolot na czas rozruchu, ewentualnie dam zawór elektromagnetyczny i przełącznik przy dyszy którym będę otwierał i zamykał upust powietrza z kolektora i to załatwi sprawę dekompresji.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Otwieranie/zamykanie 4 sekundy

    Silnik będzie chodził cały czas, mam nadzieje że mi nabije do tych 6,5bara bo tyle potrzebuje.

    Proctor wrote:
    Ta rama i koła to jakiś koszmar... Jeżeli to ma jeździć po kiepskich powierzchniach to te koła samochodowe trzeba było osadzić na jakichś łożyskach, a te przykręcić do łap zbiornika w taki sposób aby zbiornik był jak najniżej gruntu. W tej chwili dla mnie jest to nie do przyjęcia ani wizualnie, ani funkcjonalnie.


    Koła i rama są tylko po to by nim jeździć po placu, wygląd tego nie ma znaczenia.

    Proctor wrote:
    Zawór zwrotny w oryginalne nie jest zbyt szczelny (styk stal-stal :D). Ten mosiężny to typowy zawór od najtańszych sprężarek. Z teflonowym grzybkiem - z czasem też się rozszczelni, ale super szczelność to nie dla wszystkich priorytet.


    Czyli jaki dać zawór bo to w moim przypadku ważne?.
  • #59
    piotrek25023
    Level 9  
    Dzięki za wyjaśnienie jeszcze jedno ile można max podkręcić wan-a Awa chodzi o 9-10 bar
  • #60
    Brzydunio
    Level 12  
    Mam już wszystkie elementy pozostał tylko montaż.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Jednak trzeba będzie zmienić paski, bo koło na silniku ma 14mm a nie 17mm rowek pasa.
    Dodatkowo dam zabezpieczenie które połączyłem razem, jak poleci 1 faza to wybije wszystkie.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Pospawałem też podstawkę pod nowy silnik.

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW

    Silnik już podpięty i działa :D

    Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW Kompresor K-820 czy 2x K-550 ?? a jest WAN_AW