Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio II ( 2 ), silnik 1149 , 2001 r obroty spalanie i kontrolki

23 Paź 2011 15:24 13620 16
  • Poziom 10  
    Renault Clio II ( 2 ) silnik 1149 3d rocznik 2001 wolne obroty, spalanie oraz kontrolki świateł.

    Witam wszystkich z góry chciał bym podziękować za wszystkie odpowiedzi udzielone do tego tematu.

    Mam parę pytań odnośnie wolnych obrotów i nie tylko:

    - Jakie są prawidłowe wolne obroty dla tego silnika u mnie normalnie jest to 1250

    - Problemem który u mnie występuje jest zawieszanie obrotów mianowicie jadać normalnie na biegu wszystko jest w porządku wyrzucając bieg i stajać na luzie np. światłach obroty się zawieszają na 1700 po wrzuceniu biegu i delikatnym ruszeniu bez gazu obroty spadają i po wyrzuceniu biegu obroty już pozostają na 1250 sytuacja powtarza się dość często lecz nie zawsze (czasami są wyjątki ze jest cały czas na 1250 obrotów na biegu jałowym) proszę o pomoc co może być przyczyna dodam iż wszystkie świece zostały wymienione tydzień temu jeżeli to ma coś wspólnego z ta usterka. Nadmienię ze silnik nie gaśnie bez powodu nie szarpie oraz się nie "dusi".

    -Kolejny aspekt który mnie martwi to włącza się kontrolka świateł przeciw mgielnych podczas wciśnięcia pedału hamulca jak również czasami świeci mi się kontrolka świateł drogowych (długich) gdy jadę na światłach mijania w razie wątpliwości tak jestem pewien ze nie jadę na "długich światłach"

    -Już ostatni problem który u mnie występuje jest to wysokie zużycie paliwa mianowicie wynosi ono ok 8,2 l/100 km (normalnie powinno być ok 6l tyle mi palił clio z 1996r z starszym silnikiem 1.2 w cyklu mieszanym 50/50)sprawdziłem podstawowe rzeczy jak ciśnienie w oponach (jest prawidłowe) rozmiar opon (jest prawidłowy) nie posiada żadnego wycieku paliwa, poziom oleju jest w normie nie szarpie samochodem jeżdżę normalnie bez możliwości wyższego spalania z mojej winy nadmienię ze silnik był sprawdzany i pojawił się jedynie kod błędu dla knock sensor czyli czujnik spalania stukowego po w/w wymianie świec problem znikł ( żaden kod błędu silnika już się nie pojawił a błąd knock sensor po skasowani przed wymiana świec tez nie wystąpił ponownie) silnik chodzi równo bez delikatnych szarpnięć co wcześniej występowało. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości warunki pogodowe oraz temperatura jest prawie identyczna dla porównania do starego Clio z 1996r oraz trasy tez się wiele nie różnią.

    Jeszcze raz dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pomoc w tych problemach.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witam
    Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy.
    Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy przyrządów lub w tylnej lampie ,albo zwarcie wiązki przewodów.
  • Poziom 10  
    Witam

    Dziękuje za odpowiedz

    Wszystko jest niby w porządku z wyżej wymienionych elementów jednak zauważyłem dosyć spory nalot na przepustnicy (może to jest problemem) oraz olej w filtrze powietrza (wygląda jak by filtr "chwile" nie był wymieniany) nie jestem w stanie tylko zrozumieć skąd się pojawił olej w filtrze powietrza jutro biorę się za czyszczenie przepustnicy i powiadomię o postępach jeżeli ktoś ma jakieś pomysły co może być jeszcze przyczyna skakania obrotów proszę o pomoc.

    Odnośnie kontrolki świateł przeciw mgielnych przeczyściłem klemy od akumulatora odpiąłem lampę i kontrolka nie świeciła wszystko było w porządku na układzie lampy tez nie zauważyłem żadnych nie prawidłowości jedyna rzecz która mnie zastanowiła to blacha ochronna pomiędzy światłami była za bardzo wysunięta wbiłem ją i jak narazie problem prawie znikł pojawiła mi się kontrolka świateł przeciw mgielnych tylko za pierwszym razem gdy wcisnąłem pedał hamulca wymienię jutro jeszcze żarówkę świateł pozycyjnych i stopu (jedna dwu żyłowa) i dam znać czy pomogło.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Odnośnie jeszcze silnika po podpięciu komputera sprawdzającego błędy żaden kod nie wyskakuje.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Jak już miałeś podpiętego kompa to było trzeba odczytać parametry temperatury silnika i parametry sondy
  • Poziom 10  
    Witam
    Nic straconego podepnę go po południu i dam znać co i jak.
  • Poziom 10  
    Niestety po podpięciu do komputera nie mam możliwości sprawdzenia narazie czyszczę przepustnice dam znać co i jak.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    Przeczyściłem przepustnice środkiem carb cleaner jest czysta samochód pochodził na biegu jałowym przejechał 10 km obroty delikatnie spadły mianowicie przy rozruchu wynoszą ok 1700 przez ok sekundę po czym spadają na 800 i się podnoszą do 1200 faktycznie spadek o 50 jest po przeczyszczeniu przepustnicy.
    Stan faktyczny 1200 obrotów na biegu jałowym co nie wydaje mi się prawidłowe biorąc pod uwagę fakt ze obecnie w samochodach bieg jałowy posiada od 650 do 850 obrotów na minute spalania puki co nie mam jak sprawdzić ale prawdopodobnie będzie dalej wysokie.
    Szczerze powiem ze nie mam żadnych pomysłów co może jeszcze być nie tak proszę pomóżcie jak macie jakieś pomysły.
    Z góry jeszcze raz dziękuje za zainteresowanie i odpowiedzi.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze wymieniłem filtr powietrza i wyczyściłem cały układ a w rurze miedzy przepustnica a filtrem powietrza jak i w filtrze był olej nie wiem skąd ani dlaczego.

    Dodano po 4 [godziny] 42 [minuty]:

    Mam jeszcze do was pytanie czym i jak mogę sam wykonać "sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy." bo przyznam szczerze ze nie ufam mechanikowi który mi to sprawdzał i wolał bym mieć pewność przed ewentualna wymiana całej przepustnicy bądź innych elementów sterujących do przepustnicy.
  • Poziom 10  
    Jest w stanie ktoś pomóc ???
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Odnośnie kontrolki - brak masy na tylnej lampie, wytopiony styk masowy(czarna kropka pod pinem z czarnym kablem na płytce lampy) doraźnie pomaga podgięcie styków we wtyczce. Nie wiem jaki to dokładnie silnik ale jeśli ma przepustnicę bez linki to właśnie ona reguluje wolne obroty.Lecz jeśli masz linkę gazu wolne obroty reguluje zawór wolnych obrotów i jego zatarcie może powodować wysokie obroty(zawór wbudowany w przepustnicę,ma wtyczkę z 4 przewodami).Może być również uszkodzony potencjometr położenia przepustnicy(błędne wskazania) on również jest na przepustnicy.
  • Poziom 10  
    Doktor333 dziękuje za odpowiedz.

    Odnośnie kontrolki po przeczyszczeniu styków, odgięciu ich trochę i wymianie żarówki kontrolka znikła nawet już nie mrugnie.

    Co do obrotów przepustnica jest z linką.
    Wymienię podane przez ciebie elementy tylko najpierw prosił bym o odpowiedz czy jest sens bo dzisiaj zauważyłem kolejne "odchyły" obrotów mianowicie po przeczyszczeniu przepustnicy środkiem Carb Cleaner i późniejszym wyczyszczeni układu paliwowego kolejnym środkiem dodawanym do paliwa obroty otrzymują się jak wcześniej napisałem w granicy 1200 ale przy obciążeniu silnika na biegu jałowym tzn.
    -włączenie świateł
    -włączenie ogrzewania maksymalnie
    -włączenie ogrzewania tylnej szyby
    -radio
    obroty spadają do 800 po wyłączeniu ogrzewania kabiny i tylnej szyby wracają do 1200.
    I tu się pojawia pytanie czy to jest normalne i czy być może pomoże to bardziej zawęzić poszukiwania usterki?
    Jak jest pomocne to proszę mi powiedzieć co wymienić czy jednak potencjometr położenia przepustnicy czy zawór wolnych obrotów, czy jedna z gorszych opcji jedno i drugie?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Niestety najlepiej będzie zdiagnozować usterkę jakimś testerem(najlepiej clip) - widać jakie jest położenie przepustnicy i czy jest regulacja wolnych obrotów. Można przeczyścić zawór wolnych obrotów i przyuczyć go przez odpięcie zasilania(ściągnięcie klemy na kilka minut,następnie podłączenie i włączenie kluczyka w pozycję zapłon). Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo mógłbym pomóc a tak pozstaje chyba udac się do jakiegoś kumatego mechanika. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    -absolute throttle position 11.0%
    -engine speed 1206.00Rpm
    -calculated load 32.5%
    -ignition timing advance cyl #1 5 degrees
    -fuel system 1 status closed loop control using oxygen sensor - normal
    -battery volts 14,1
    -long term fuel trim bank 1 32,03% rich (+)
    -long term fuel trim bank 1 4.69% rich (+)
    -coolant temperature 48 Deg C
    -take air temperature 21 deg C

    Wszystkie dostepne informacje zebrane za pomoca kumputera poprzez OBD 2

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy pomoże to rozwiązać mój problem ?
  • Poziom 42  
    Luz zaworowy książkowa wartość?
  • Poziom 10  
    Szczerze nie rozumiem wypowiedzi/pytania.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    roland_kr napisał:
    Szczerze nie rozumiem wypowiedzi/pytania.

    To oddaj do warsztatu
  • Poziom 10  
    milejow napisał:
    roland_kr napisał:
    Szczerze nie rozumiem wypowiedzi/pytania.

    To oddaj do warsztatu

    Proszę o podanie adresu do wysłania rachunku to oddam do warsztatu.

    Jak podejrzewam większość osób które proszą o pomoc na forum to dlatego ze chcą to zrobić same z pomocą użytkowników forum a nie dlatego ze chcą wydawać kasę na mechaników którzy stwierdza "te silniki tak maja" kasując przy tym ok 300zł
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nawet dział początkujący wymaga podstawowej wiedzy o mechanice a sprawdzenie luzu zaworowego to naprawdę nie jest skomplikowana sprawa i procedurę bez problemu można znaleźć w sieci
  • Poziom 10  
    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pomoc w tej kwestii niestety nie udało mi się znaleźć usterki sprawdziłem luz zaworowy jest w normie.
    Jedyne co zrobiłem to wymieniłem silnik ( i po dzisiejszym sprawdzeniu pali ok 6.3l/100km ) wiec jest bardzo dobrze przyjemność mnie kosztowała 1000zł wymiana plus silnik ale warto było przynajmniej jedno zmartwienie mniej.