Renault Clio II ( 2 ) silnik 1149 3d rocznik 2001 wolne obroty, spalanie oraz kontrolki świateł.
Witam wszystkich z góry chciał bym podziękować za wszystkie odpowiedzi udzielone do tego tematu.
Mam parę pytań odnośnie wolnych obrotów i nie tylko:
- Jakie są prawidłowe wolne obroty dla tego silnika u mnie normalnie jest to 1250
- Problemem który u mnie występuje jest zawieszanie obrotów mianowicie jadać normalnie na biegu wszystko jest w porządku wyrzucając bieg i stajać na luzie np. światłach obroty się zawieszają na 1700 po wrzuceniu biegu i delikatnym ruszeniu bez gazu obroty spadają i po wyrzuceniu biegu obroty już pozostają na 1250 sytuacja powtarza się dość często lecz nie zawsze (czasami są wyjątki ze jest cały czas na 1250 obrotów na biegu jałowym) proszę o pomoc co może być przyczyna dodam iż wszystkie świece zostały wymienione tydzień temu jeżeli to ma coś wspólnego z ta usterka. Nadmienię ze silnik nie gaśnie bez powodu nie szarpie oraz się nie "dusi".
-Kolejny aspekt który mnie martwi to włącza się kontrolka świateł przeciw mgielnych podczas wciśnięcia pedału hamulca jak również czasami świeci mi się kontrolka świateł drogowych (długich) gdy jadę na światłach mijania w razie wątpliwości tak jestem pewien ze nie jadę na "długich światłach"
-Już ostatni problem który u mnie występuje jest to wysokie zużycie paliwa mianowicie wynosi ono ok 8,2 l/100 km (normalnie powinno być ok 6l tyle mi palił clio z 1996r z starszym silnikiem 1.2 w cyklu mieszanym 50/50)sprawdziłem podstawowe rzeczy jak ciśnienie w oponach (jest prawidłowe) rozmiar opon (jest prawidłowy) nie posiada żadnego wycieku paliwa, poziom oleju jest w normie nie szarpie samochodem jeżdżę normalnie bez możliwości wyższego spalania z mojej winy nadmienię ze silnik był sprawdzany i pojawił się jedynie kod błędu dla knock sensor czyli czujnik spalania stukowego po w/w wymianie świec problem znikł ( żaden kod błędu silnika już się nie pojawił a błąd knock sensor po skasowani przed wymiana świec tez nie wystąpił ponownie) silnik chodzi równo bez delikatnych szarpnięć co wcześniej występowało. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości warunki pogodowe oraz temperatura jest prawie identyczna dla porównania do starego Clio z 1996r oraz trasy tez się wiele nie różnią.
Jeszcze raz dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pomoc w tych problemach.
Witam wszystkich z góry chciał bym podziękować za wszystkie odpowiedzi udzielone do tego tematu.
Mam parę pytań odnośnie wolnych obrotów i nie tylko:
- Jakie są prawidłowe wolne obroty dla tego silnika u mnie normalnie jest to 1250
- Problemem który u mnie występuje jest zawieszanie obrotów mianowicie jadać normalnie na biegu wszystko jest w porządku wyrzucając bieg i stajać na luzie np. światłach obroty się zawieszają na 1700 po wrzuceniu biegu i delikatnym ruszeniu bez gazu obroty spadają i po wyrzuceniu biegu obroty już pozostają na 1250 sytuacja powtarza się dość często lecz nie zawsze (czasami są wyjątki ze jest cały czas na 1250 obrotów na biegu jałowym) proszę o pomoc co może być przyczyna dodam iż wszystkie świece zostały wymienione tydzień temu jeżeli to ma coś wspólnego z ta usterka. Nadmienię ze silnik nie gaśnie bez powodu nie szarpie oraz się nie "dusi".
-Kolejny aspekt który mnie martwi to włącza się kontrolka świateł przeciw mgielnych podczas wciśnięcia pedału hamulca jak również czasami świeci mi się kontrolka świateł drogowych (długich) gdy jadę na światłach mijania w razie wątpliwości tak jestem pewien ze nie jadę na "długich światłach"
-Już ostatni problem który u mnie występuje jest to wysokie zużycie paliwa mianowicie wynosi ono ok 8,2 l/100 km (normalnie powinno być ok 6l tyle mi palił clio z 1996r z starszym silnikiem 1.2 w cyklu mieszanym 50/50)sprawdziłem podstawowe rzeczy jak ciśnienie w oponach (jest prawidłowe) rozmiar opon (jest prawidłowy) nie posiada żadnego wycieku paliwa, poziom oleju jest w normie nie szarpie samochodem jeżdżę normalnie bez możliwości wyższego spalania z mojej winy nadmienię ze silnik był sprawdzany i pojawił się jedynie kod błędu dla knock sensor czyli czujnik spalania stukowego po w/w wymianie świec problem znikł ( żaden kod błędu silnika już się nie pojawił a błąd knock sensor po skasowani przed wymiana świec tez nie wystąpił ponownie) silnik chodzi równo bez delikatnych szarpnięć co wcześniej występowało. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości warunki pogodowe oraz temperatura jest prawie identyczna dla porównania do starego Clio z 1996r oraz trasy tez się wiele nie różnią.
Jeszcze raz dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pomoc w tych problemach.