Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA 3 Ogrzewanie webasto.

Rico8one 23 Oct 2011 19:13 28522 20
  • #1
    Rico8one
    Level 1  
    Na pilocie sterującym wyświetla się błąd grzejnika nie można w ogóle uruchomić ogrzewania.

    Interesuje mnie odpowiedz co można zrobić (naprawić) żeby działało jak należy.


    Z góry dzięki
  • #2
    adam.1.1
    Level 17  
    Najpierw Kolego , to znajdź to ogrzewanko,
    i podaj jego model i producenta . Później opisz jego zachowanie co się dzieje , co się z nim działo w ostatnim czasie .Na Eberspächer - a , ludzie też mówią Webasto .
  • #3
    l3l0
    Level 17  
    scania ma ebera .... d1lc lub d1lc compact .... jaki blad ci wyskakuje ? E ..... ??
  • #4
    apollo229
    Level 21  
    Podejrzewam, że u kolegi może "siedzieć" Airtronic D2. Co znaczy ogrzewanie nie da się uruchomić. Wentylator kręci, pompka podaje paliwo, a nie chce odpalić?
    Podaj więcej informacji
  • #5
    jannaszek
    Level 39  
    Airtronic D2, jeśli wyświetla error na pilocie, to brak jakich kolwiek objawów.
    Nie żyje.
    Trzeba sprawdzić wszystkie peryferia- świeca, pompka, silnik, czujniki.
    Pilot nie wyświetla kodów, można sobie podłączyć tester, lub programator 7 dniowy, jak się ma..
    Nie ma tu odpowiedzi szybkiej i jednej, nawet gdy podasz ten typ pieca.
  • #6
    szaman108
    Level 31  
    witam panowie to co wykopalem to wikingowie montowali w scanii serii 3 DBW46,DBW2010 oraz air to air D1LC jak cos posiadam od tego orginalna dokumentacje serwisowa scania tylko ze po angielsku tlumaczen na jezyk polski zaczeto dokonywac od roku 1996
  • #7
    miler80
    Level 34  
    jannaszek wrote:
    Airtronic D2, jeśli wyświetla error na pilocie, to brak jakich kolwiek objawów.
    Nie żyje.
    Trzeba sprawdzić wszystkie peryferia- świeca, pompka, silnik, czujniki.
    Pilot nie wyświetla kodów, można sobie podłączyć tester, lub programator 7 dniowy, jak się ma..
    Nie ma tu odpowiedzi szybkiej i jednej, nawet gdy podasz ten typ pieca.

    Możesz kolego wyjaśnić jak diagnozujesz airtronica w scani testerem zegarowym?
  • #8
    jannaszek
    Level 39  
    Trzeba mieć adapter wiązki i po prostu wpiąć się do wtyczki diagnostycznej.
    Lub podłączyć na "piechotę" wykorzystuje się 4 przewody.
    Przydatny jest schemat- dostępny na stronie ebera.
    Podana jest też procedura.
  • #9
    miler80
    Level 34  
    A to ciekawe. Przecież z kasety nie wychodzi bialo- niebieski przewód diagnozy. Piec chodzi po CANie. Myślałem że tylko testerem VCI można.
  • #10
    jannaszek
    Level 39  
    Wychodzi niebiesko biały .
    Diagnozer potrzebuje: żółty, czerwony+, brązowy masa i wspomniany niebieski/biały.
    Ten piec nie ma kasety, wszystko w zalanym module, wewnątrz obudowy.
    Istotnie, do wiązki samochodowej biegnie też skrętka CAN, właśnie wczoraj grzebałem.
    Jesień- piece, wiosna klima. :D
  • #11
    miler80
    Level 34  
    Chyba muszę się doszkolić, tyle tego robiłem... a tu bach dowiaduję się Scanię testerem można zrobić.
  • #12
    jannaszek
    Level 39  
    Nie wiem czy Scanię, ale na pewno ten piec Eberspächer D2.
    Szkolenia nigdy dość.SCANIA 3 Ogrzewanie webasto.
    SCANIA 3 Ogrzewanie webasto.
    Wtyczka 6.1
    Może nie warto snuć dalej dyskusji, zanim nie odpowie autor postu?.
  • #13
    apollo229
    Level 21  
    Zgodzę się, że D2 da się zdiagnozować testerem, ale tak jak wspomniał miler80-o Scanii też pierwsze słyszę żeby była taka możliwość
  • #14
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    kasety d2 scani nie da sie zdiagnozować. zegarem!!!
  • #15
    jannaszek
    Level 39  
    Zatem ja musiałem mieć zmieniony piec .
    Kolory odpowiadają tym na schemacie- jest niebiesko biały.
    Zaś przewody CAN nie są podłączone do wtyczki. Piec dał się uruchomić na stole.
    Potwierdzę przy robocie z innym autem.
  • #16
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    ogrzewanie scani da sie uruchomic na stole, ale nie da sie zdjagnozować zegarem.
  • #17
    GRISZA14
    Level 16  
    oczywiście że można zdiagnozować zegarem są montowane d2 w starszych erkach i mają przy wtyczce wyprowadzony przewód diagnozy /niebiesko-biały/ robiłem wczoraj diagnozę w roczniku 2008,a chodzące po kanie tylko komputer
  • #18
    l3l0
    Level 17  
    zalezy czy ogrzewanie wychodzilo z podwojna diagnoza czy nie .... wszystko chodzi o kase i umowy :) sa ogrzewania fabryczne gdzie mozecie trafic na 2 diagnozy czyli ebera i np scanii a sa takie gdzie tylko scanii ... nie ma reguly trzeba probowac... z reguly np daf kabel niebiesko-bialy odpowiada za diagnoze ( to prawda bo fabryczna diagnoza) ale podepnijcie sie pod niebiesko-zółty i jest diagnoza ebera :) i tutaj jest bez zasad bez regul .... trzeba probowac . Apropo scanii toprzeciez jest zegar ktory pokazuje blad tylko inaczej kody sa opisane wiec w czym problem ? no chyba ze na stol wam poloza ogrzewanie....
  • #19
    jannaszek
    Level 39  
    Nie mniej wszystko można zrobić i sprawdzić, mając dane napięć, prądów, rezystancji- ileż tam w końcu tego jest? Ten kto robi z tym, potrzebuje 15 min.
    pomijam sterownik (który się praktycznie nie uszkadza) i blokadę.
  • #20
    l3l0
    Level 17  
    Zgadza sie mozna wszystko sprawdzic na krotko. Natomiast blokade ciezko usunac. Czasami sie da poprzez KD2000 lub niestety pozostaje EDith lub jezeli fabryka to komputer konkretnej marki .
  • #21
    immocar
    Level 12  
    Witam.
    Temat trochę stary ale znany to się przyłączę ponieważ mam problem z podłączeniem właśnie takiego ogrzewania.
    Posiadam ogrzewanie takie jak pokazuje to jannaszek na zdjęciu.
    A podłączam do scanii gdzie do wtyczki dochodzi can ( biały i zielony przewód )
    Ogrzewanie odpaliło ale nie wiem jak podłączyć przewody aby była regulacja temperatury i diagnoza przez komputer.
    Scania ma sterownik " słuchawkę który steruje dodatkowo radiem.
    Czy ktoś mógłby mi podać jakiś schemat podłączenia ?
    Pozd....