Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

JBL GT4. Pojemność skrzyni, BR, wygłuszenie, wzmacniacz. Jak grają głośniki?

Markott 04 Gru 2004 20:00 2211 25
  • #1 04 Gru 2004 20:00
    Markott
    Poziom 10  

    Witam jestem tu nowy i nie znam się zadobrze na sprzecie. Oto moje pytania:
    Kupilem taki glśnik http://allegro.pl/show_item.php?item=35806257 chcialbym zrobić do niego skrzynie

    1) jaka pojemność skrzyni
    2) jaki bas reflex
    3) czym wygluszyc w srodku skrzynie
    4) jak grają takie glośniki (zalezy mi na mocnym basie)
    5) jaki wzmacniacz do tego glosnika powinienem kupić

    Sorki za te pytania ale nie znam się zbytnio

    0 25
  • #2 04 Gru 2004 20:41
    ar2rek.w
    Poziom 18  

    ze wzgledu na niski wspolczynnik EBP proponuje zamknieta skrzynke 65litrow. glosnik ma duze SPL, wzmacniacz 200W powinien zrobic duze natezenie kontrolowanego basu.

    Vas : 100.45 liter
    Qts : 0.43
    Fs : 24.75Hz
    Qes : 0.46
    Qms : 6.46 - takie parametry znalazlem.

    0
  • #3 04 Gru 2004 20:48
    Grzelaspace
    Poziom 15  

    Wypisz jego parametry to wszystko sie policzy,albo jak ktoś ma parametry tego głośnika to niech zamieśći.
    ad 3)gąbką garbowaną albo wełną szerokowuknistą
    ad 5) wszystko zalezy od obudowy oraz parametrów i czy te 250 wat to prawdziwa moc, prawde mowiac to o głośnikach tej firmy wiem niewiele
    pozdrawiam

    jak to pisalem poprzednika nie bylo

    ------------
    Wg WinISD to obudowa powinna byc zamknieta i o pojemność 126 litrow, ale ja proponuje obniżyc do 70-80litrów i dobrze wypełnić materiałem tłumiącym.
    ____
    Uzywaj ZMIEN!
    tom

    0
  • #4 04 Gru 2004 21:18
    Markott
    Poziom 10  

    oki spoko a czy ten wzmacniacz wystarczy czy jest zaslaby do tego glośnika ? A moze innej firmy ? oraz jakiej srednicy bas reflex glosnik ma srednice 30cm
    -----
    zapomnialem dac linka czy ten wzmacniacz bedzie dobry do tego glosnika

    http://allegro.pl/show_item.php?item=36396745
    ____
    Jakby tak nacisnac ZMIEN?
    tom

    0
  • #5 04 Gru 2004 22:27
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    No właśnie apropotego pytania to kolega Grzelaspace
    ci odpowiedział że masz dać obudowę zamkniętą czyli bez wylotu bass reflex...

    0
  • #6 05 Gru 2004 13:58
    ar2rek.w
    Poziom 18  

    firma soling nie jest zbyt popularna, trudno powiedziec ile naprawde ma mocy te wzmacniacz. przy 150W bedzie ci sie rozpadac blacha w samochodzie.
    musisz miec duze auto skoro lubisz duze glosniki i duze skrzynie:)

    0
  • #7 05 Gru 2004 15:15
    nfsking
    Poziom 24  

    Markott, po co kupujesz markowy głosnik za 400zł skoro nie masz zamiaru napędzic go konkretnym wzmacniaczem? Ten ktory dałes w linku to jeden z wielu szajsow z chin. Rozejrzyj sie za czymś firmowym co bedzie potrafiło ruszyc tym JBL'em. Nie kupuje sie samochodu z 5 litrowym silnikiem jesli nie stać na paliwo...

    0
  • #8 05 Gru 2004 16:14
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wcale nie taki szajs. Rozkrecalem identyczny wzmak tylko ze mial napisz Alphard:)) W srodku porzadna przetwornica o bycze tranzystory bdw64 i 65.

    0
  • #9 05 Gru 2004 19:14
    Markott
    Poziom 10  

    mam opla tigre mysle ze nie rozniesie mi tego samochodu a co myslicie o firmie magnat ? moze wzmacniacz z magnata byl by lepszy (jesli chodzi o firm) a jak nie to jakie firmy polecicie i czy jest jakis programik do oblicznia pojemnosci skrzyni ?.

    0
  • #10 05 Gru 2004 19:39
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    robiłem subwoofer na gt4-12 eh... cudo .. tylko mankamet jeden . trzeba go pozadnie zasilic .. co do obudowy ja dałem 60 litrów.. nie stroiłem zbyt nisko i tobie tez tego odradzam i tak nie uslyszysz tak niskiego zejscia kupuj ten glosniczek.. ja dałem za niego ok. 500 pln

    0
  • #11 05 Gru 2004 19:55
    Markott
    Poziom 10  

    Mam jeszcze takie pytanko czy jak zrobie obódowe w kształcie trojkonta (patrząc z bokubryly) to czy to negatywnie wplynie na jakość dzwieku ? (ale litraz zachowam dobry) Ten glosnik jbla ma 250 watt w rms to wzmacniacz powinien miec w rmsie ile ? 125 to pewno za slaby

    0
  • #12 05 Gru 2004 23:03
    djbolo
    Poziom 31  

    ar2rek.w napisał:
    ze wzgledu na niski wspolczynnik EBP proponuje zamknieta skrzynke 65litrow. glosnik ma duze SPL, wzmacniacz 200W powinien zrobic duze natezenie kontrolowanego basu.

    Vas : 100.45 liter
    Qts : 0.43
    Fs : 24.75Hz
    Qes : 0.46
    Qms : 6.46 - takie parametry znalazlem.

    Z tych danych mi wyszlo SPL na poziomie 87dB, czyli wcale nie duzo - normalne dla tego typu glosnikow...

    0
  • #14 06 Gru 2004 17:36
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    Markott napisał:
    Mam jeszcze takie pytanko czy jak zrobie obódowe w kształcie trojkonta (patrząc z bokubryly) to czy to negatywnie wplynie na jakość dzwieku ? (ale litraz zachowam dobry) Ten glosnik jbla ma 250 watt w rms to wzmacniacz powinien miec w rmsie ile ? 125 to pewno za slaby


    nawet lepiej jak jest twojkat unikniesz tworzenia sie fali stojecej chodz obudowa w tym kształcie jest pozornie trudna do wykonania. chyba ze masz odpowiedznie narzeczia...zamiast trojkata polecał bym by bok był trapezem prostokatnym :)
    najlepiej jak zasilisz wzmacniaczem o mocy 200 W RMS

    0
  • #15 06 Gru 2004 19:26
    djbolo
    Poziom 31  

    .Wiśnia napisał:
    nawet lepiej jak jest twojkat unikniesz tworzenia się fali stojecej...

    :sm38: Przeciez to bedzie gralo do max 150Hz! Chyba ze w planach jest subwoofer wielkosci samochodu to wtedy rozumiem :sm38:

    Spokojnie moze byc prostopadloscian :)

    Pozdrawiam :)

    0
  • #16 06 Gru 2004 19:40
    Markott
    Poziom 10  

    oki kupilem wzmacniacz moze firma nieciekawa ale podobno jakością dorownuje wzmacniaczą ktore kosztują kolo 1000zł http://allegro.pl/show_item.php?item=35879086

    zobaczymy co z tego wyjdzie a skrzynke moge robic o dowolnych rozmiarach mam bagaznik ponad 200l i nic w nim nie woze

    ze strony jbla wyczytalem ze skrzynia do tego glosnika przy bas reflexie musi miec 60l Byly przedstawione wykresy jak jest z obodową zamknietą i przy bas reflexie z wykresu wynika ze lepiej gra przy bas reflexie a napewno glosniej, nie wiem moze sie nie znam dokonca

    0
  • #17 06 Gru 2004 19:50
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    djbolo napisał:
    .Wiśnia napisał:
    nawet lepiej jak jest twojkat unikniesz tworzenia się fali stojecej...

    :sm38: Przeciez to bedzie gralo do max 150Hz! Chyba ze w planach jest subwoofer wielkosci samochodu to wtedy rozumiem :sm38:

    Spokojnie moze byc prostopadloscian :)

    Pozdrawiam :)
    sorry ale jakos wczesniej nie widziałem na jaka gorna f jest ograniczenie..

    0
  • #18 22 Mar 2005 15:19
    Misiek_19
    Poziom 13  

    Witam. Chcę złożyć suba do domu na tym właśnie głośniku, czyli JBL Gt4 12’. Jeśli chodzi o EBP to ktoś na forum wypowiedział się że jeśli jest większe od 50 to obudowa BR, a jeśli mniejsze od 50 to zamknięta. W tym wypadku wychodzi ok. 53:) czyli zaznaczyłem BR. W WIN ISD wyszło mi cos takiego co widać w załącznikach. 1.Co o tym sądzicie? 2.Czy można kupić lepszy głośnik w cenie ok. 500, 600 no może 700zł.? 3.Co to jest „tuning freq” w WIN ISD? Aha od razu uprzedzę gdyby moje pytania się powtarzały: forum przeglądałem w miarę swoich możliwości i nic interesującego nie znalazłem. Miałem kiedyś ARN 312, Alfreda :) SW1203Z i obecnie zastanawiam się na tym JBL. Niedługo sprawdzę jeszcze Tonsila 30/80 (czy 60). Proszę o odp. Pozdrawiam

    0
  • #19 22 Mar 2005 15:33
    djbolo
    Poziom 31  

    Lepiej wymysl cos innego, bo w takiej kombinacji na pewno nie poradzisz sobie z otworem BR. Wybierz glosnik bardziej z segmentu home niz car-audio.

    0
  • #20 22 Mar 2005 22:06
    Misiek_19
    Poziom 13  

    dzieki za odp. Możesz powiedzieć co masz na myśli mówiąc "nie poradzisz sobie z otworem br"? a co do głosnika co co polecasz?

    0
  • #21 22 Mar 2005 22:29
    djbolo
    Poziom 31  

    Chodzilo mi o to, ze przy srednicy rurki 10cm (a taka by musiala tutaj byc), mialbys dosyc spore problemy z umieszczeniem takiej o dlugosci rzędu 60cm... Z tym glosnikiem (w kwestii rurki) byloby podobnie jak z moim. Ale skoro glosnik juz masz to trzeba teraz cos wymyslic. Nie bardzo moge znalesc do niego parametry. Czy to jest ten?

    0
  • #22 23 Mar 2005 07:35
    Misiek_19
    Poziom 13  

    Jeśli chodzi o parametry to są wyżej. zamieścił je ar2rek.w. Odnośnie BR to program pokazuje ze przy śr. np. 68mm dł. powinna wynosić 25cm. A co do głośnika to tak jak już pisałem jeszcze go nie kupiłem. Od dawna się zastanawiam co kupić: miałem ARN 312, Alfreda 1203Z i coś jeszcze. Dostałem obecnie tonsila do zregenerowania 30cm. (i ciekaw jestem czy może z niego cos by się wydusiło). chciałbym aby sub zszedł nisko i nie robił samego buuu tylko grał (wiem duże wymagania:) ale zawsze warto pokombinować) Dziękuje za zainteresowanie „djbolo”.

    0
  • #23 23 Mar 2005 12:26
    _eddie_
    Poziom 32  

    Co by sie tyczylo tego solinga to zbudowalem juz dwia zabudowy na monobloku tejze firmy i jedna na zwyklym stereo.Za ta kase nieznajdziecie nic leprzego a do mocy to ta podana w instrukcji producenta jest prawdziwa.Nawet klasa wykonania urzadzenia jest bardzo wysoka i niema co porownywac z jakimis firstami czy innym szajsem z tajwanu.Do basu spokojnie wystaczy monoblok basowy solinga.Odsluchalem taki zestaw (Soling+"tuba"-przepraszam za slowo tuba ;) jbl ctx3000) w samochodzie golf2 , 3 , ford escort i naprawde lepiej miec dobrze polorzone powloki lakienicze ;) .No i cena (do 200zł) tego wzm. jest genialna.

    0
  • #24 23 Mar 2005 13:07
    djbolo
    Poziom 31  

    _eddie_ napisał:
    +"tuba"-przepraszam za slowo tuba ;) jbl ctx3000)

    No wlasnie :) Przeprosiny przyjete :wink:

    :arrow: Misiek_19 - osiagniecie niskich czestotliwosci przez glosniki car-audio, nie jest trudny, jednak lubia one przeciagac. Najczesciej jest jeszcze do tego jeden trudny warunek, o ktorym wspomnialem - rurka powinna miec srednice 10cm, co przy niskich strojeniach daje wielkie dlugosci, nawet do 70cm... Jak wiadomo jest to (prawie) niemozliwe. Jesli byloby to do samochodu to nawet i rurka 7cm by przeszla, tam turbulencje nie sa tak slyszalne. W domu lepiej nie mowic, jak odbilaby sie obecnosc otworu 7cm przy takim glosniku... Poszukaj glosnikow z EBP w okolicach 80-100, te powoduja z reguly najmniej problemow w BR.

    Ps. jesli ktos jest zainteresowany seria car audio JBL na 2005 rok, to prosze ponizej, wiem ze sporo to zajmuje, ale to niestety jest skanowane...

    Pozdrawiam

    0
    Załączniki:
  • #25 24 Mar 2005 15:36
    Misiek_19
    Poziom 13  

    Dzieki djbolo. Może coś wymyśle. Może ty masz jakiśe ciekawe plany na suba do domu?

    0
  • #26 24 Mar 2005 15:45
    djbolo
    Poziom 31  

    Jesli chodzi o suba do domu, nie bawilbym sie w glosniki car-audio. Jest jednak jeden kompromis - albo SPL albo niskie zejscie...

    0
  Szukaj w 5mln produktów