Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F gaśnie. Silnik X16SZ2. Zakopcone świece.

gregory41 04 Gru 2004 20:31 5595 22
  • #1 04 Gru 2004 20:31
    gregory41
    Poziom 15  

    Nie mogę już sobie poradzić z moją astrą caravan 1.6i 93 rok. Po zakupie zaczęła gasnąć tzn. zapalała ok ale za chwilę zaczynała się dusić i trzeba było ją gazować żeby nie zgasła przy tym warcząc okrutnie po chwili gdy silnik się zagrzał problem znikał, pojechałem do mechanika zbadał wszystko i stwierdził kable zapłonowe lub czujnik temp. silnika lub cewka więc ja wymieniłem świece , kable + wszystkie filtry olej i rozrząd , czujnik sprawdzałem omomierzem i wydawał sie ok wartości były zblizone do tych z wykresu, po wymianie kabli problem znikną na tydzień wczoraj po pracy znów mi zgasła i to samo , kupiłem i wymieniłem czujnik temperatury(EPS 1.830.128) . Nie wiem czy będzie poprawa bo po wymianie zapaliłem i wygląda na to samo : zapalam ok..dodaje gazu ( delikatnie ) ok.. dodaje gazu mocniej i gaśnie trudno zapalić nawet szczeliła ( w filter powietrza) odkręcałem klemę od aku.. myślałem że może komp. powinien się zresetować ale to samo .
    Sprawdziłem świece (bosch super plus ,+3,WR 8 D+) , wymieniłem je 2 tygodnie temu 2,3,4 były stasznie zakopcone i był nagar a 1 była najlepsza , chyba po 2 tygodniach użytkowania nie powinny tak wyglądać?? Chyba że misie w sklepie dali mi jakieś badziewie nie do mojego silnika , po prostu ręce mi opadają . silnik ma oznaczenie X16SZ2 doradżcie coś proszę .

    0 22
  • Pomocny post
    #2 04 Gru 2004 21:04
    Digital123
    Poziom 13  

    Witam

    Moze to byc spowodowane uszkodzeniem silnika krokowego

    0
  • #3 04 Gru 2004 21:21
    gregory41
    Poziom 15  

    Czyściłem silniczek , a czy jak by był uszkodzony to wyświetlałby kod w komp. ? bo żadnych błędów nie ma??

    0
  • Pomocny post
    #4 04 Gru 2004 22:05
    TOM_G
    Poziom 12  

    Sprawdz sonde Lambda.
    To najbardziej prawdopodoby objaw, jeżeli usrterka pojawia sie po ok.10 sek. od rozruchu. Wtedy ECU pobiera właśnie z niej dane o składzie mieszanki.

    0
  • #5 04 Gru 2004 22:13
    gregory41
    Poziom 15  

    a jak ją sprawdzić w warunkach domowych ? czy to możliwe??

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Gru 2004 22:40
    TOM_G
    Poziom 12  

    gregory41 napisał:
    a jak ją sprawdzić w warunkach domowych ? czy to możliwe??


    Spokojnie można jak masz miernik.
    http://www.zss.pl/kmmm/www_publikacje/publikacje01.htm
    Zobacz generalnie, czy zaraz po zapłonie(stacyjce) nie pojawia sie napięcie - czyli czy nie ma przebica z grzalki sondy. (grzałka - biały i szary- chyba ;) )
    Ewentualnie czy grzałka w ogóle działa. ( 3-4 Ohm)
    [/url]

    0
  • #7 04 Gru 2004 22:45
    gregory41
    Poziom 15  

    ok będę sprawdzał po niedzieli dzięki.

    0
  • #8 06 Gru 2004 20:00
    gregory41
    Poziom 15  

    sprawdzałem mierniczkiem i tak :
    1 - rozpiołem sądę i zmierzyłem napięcie bez włączania stacyjki ( pomiędzy sądą a masą 60mV po załączeniu stacyjki lekko spadło 56mv
    2 - zapaliłem autko i ( obydwa pomiary robiłem na ciepłym silniku ) i rozpiłem sądę i zmierzyłem napięcie co chwilkę skakało od 99mv do 900mv
    czy to coś oznacza ??
    ( u mnie z sądy lambda wychodzi jeden kabelek)

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Gru 2004 20:57
    TOM_G
    Poziom 12  

    gregory41 napisał:

    czy to coś oznacza ??


    To oznacza, ze sonda działa prawidłowo, czyli walczymy dalej ;)
    Co myśle :

    1. Posprawdzać wszystkie masy na silniku, najlepiej oczyscic i na nowo poprzykręcac
    2. Sprawdzić co się dzieje z napięciem na pompie paliwa,zmieżyć cisnienie paliwa, drożność dopływu, powrotu - filtry.

    0
  • #10 06 Gru 2004 21:37
    gregory41
    Poziom 15  

    ciśnienie pompki paliwa sprawdzał mi mechanik i mówił że jest ok.
    jutro tak jak mówisz psprawdzam masy a dzisiaj jak postał na polu 8 godzin to go zapaliłem zgasł i całe szczęscie że mam dobry akumlator bo go nie mogłem uruchomić przez 10 min ( strzelał w filter powietrza )
    dzięki za pomoc.

    0
  • Pomocny post
    #11 06 Gru 2004 22:03
    TOM_G
    Poziom 12  

    Tak własnie czytam to jeszcze raz - co z tą cewką zapłonową- zmieniałeś?
    I może zobacz jeszcze Czujnik Halla - może się przestawił, zabrudził.
    Zmierz oporność, ale nie wiem ile być powinno - pewnie ok. 1,2 k
    Aaa, sprawdzałeś zawory ? nie za ciasne ?

    0
  • #12 06 Gru 2004 22:16
    gregory41
    Poziom 15  

    wymieniając olej sprawdzał mi teść i mówił ż sa ok. a cewkę tylko czyściłem jest jeszcze jedno wpadł mi plastyk od wlewu i zakorkował dopływ ściągali mi cały bak paliwa ( nie wiem czy to ważne) i jeszcze wystarczy że silnik się zagrzeje problemy mijają??

    0
  • #13 07 Gru 2004 19:23
    gregory41
    Poziom 15  

    wszystko wygląda ok. nie wiem co robić , zaóważyłem że jak ją zapalę to popali ok, i nawet ruszę lekko dodając gazu , ale gdy mocniej dodam gazu gaśnie ,jak rozpędzę na prostej to pokrztusi się i dalej jedzie super.
    a czy może być taki objaw przy zatkanym wydechu , u mnie są 2 rury + katalizator pierwsza jest nowa a druga już nie pierwszej młodości i jak ją poruszać to w środku słychać jakieś odpadki.
    proszę o jakąś podpowiedz .

    0
  • Pomocny post
    #14 07 Gru 2004 19:41
    manta
    Poziom 39  

    Strzały w dolot to za uboga mieszanka czyli z reguły za mało paliwa ew. przestawiający się zapłon co na razie w wypadku twojego układu zap. pominiemy.Opel stosuje regulacje krańcową szyny zasilania ,problem może być nie w ciśnieniu a w wydajności pompy paliwa.Sprawdz ciśnienie paliwa podczas pracy silnika.

    0
  • #15 07 Gru 2004 19:52
    gregory41
    Poziom 15  

    byłem u mechanika i pdpinał taki manometr zapalałem auto i mówił że jest ok a jak pompka by niewydalała to czy na ciepłym nie powinno być też problemów?

    0
  • Pomocny post
    #16 07 Gru 2004 20:01
    manta
    Poziom 39  

    Także,ponieważ cpu nie otrzymuje informacji o ciśnieniu paliwa.

    0
  • #17 07 Gru 2004 20:37
    gregory41
    Poziom 15  

    czyli motyw pompki odpada bo po któtkiej jeżdzie problem znika.

    0
  • #18 07 Gru 2004 20:38
    tekcop
    Poziom 11  

    Sory że sie wtracam ale może jeszcze zacząć by trzeba od poczatku czyli od kopułki i palca rozdzielacza -tu bardzo często traci sie moc(iskre)a takie szarpniecia przypominają mi pęknięte wegliki w przewodach wysokiego napięcia -zobacz aparat zapłonowy

    0
  • #19 07 Gru 2004 20:41
    gregory41
    Poziom 15  

    sęk w tym że w tym modelu silnika takowej nie ma jest tylko modół , a reszta to czujniki i ecu.

    0
  • #20 23 Gru 2004 10:35
    gregory41
    Poziom 15  

    Problem dalej tkiwi , zauważyłem że jak zimniej to gorzej go utrzymać na obrotach , i po chwili gaśnie chodząc jak " traktor" a gdy się zagrzeje to problem znika , ostatnio podmieniałem cały modół zapłonowy bo mechanik mówił że może mieć przebicie, ale było to samo. Poradżcie coś bo już nie mam nerwów ani koncepcji!!
    A tak na marginesie wszystkim wesołych świąt !!
    :D

    0
  • #21 23 Gru 2004 21:37
    Rav16v
    Poziom 11  

    Czy sprawdzales moze ustawienia paska rozrzadu, czy czasem nie przeskoczylo o 1-2 zeby??
    Mialem ostatnio taki przypadek. Pasek rpzeskoczyl o 2 zeby....auto nie chcialo jechac wogole....

    Rav

    0
  • Pomocny post
    #22 23 Gru 2004 23:28
    janto
    Poziom 23  

    A czy jest w tym aucie przepływomierz powietrza? Jeżeli jest, to może jest uszkodzony albo są nieszczelności pomiędzy nim a silnikiem.

    1
  • #23 24 Gru 2004 07:39
    gregory41
    Poziom 15  

    a gdzie on się znajduje? pomiędzy wtryskiwaczem a filtrem powietrza jest tylko guma.

    0