Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mazda 323f bj 2.0 TD ciezko pali

Mariusz_Saperek 24 Oct 2011 20:26 25481 32
  • #1
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    Witam jestem poczatkujacy.posiadam Mazda 323f 2.0TD z 90 konnym silnikiem.mam Problem z odpalaniem.gdy jest zimny,Pali bez zarzutu,gdy dostanie swojej temperatury.musze krecic i krecic az zalapie,Co moze byc tego przyczyna prosze o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    wiesiek3d
    Level 29  
    Spróbuj jak silnik jest ciepły odpiąć czujnik temp. płynu chłodzącego, o ile mnie pamięć nie myli jest z przodu silnika wkręcony w blok.
    Jeżeli po tym zabiegu silnik zapali bez problemu to znaczy że masz problem z pompą, lub zawór SPV, ale raczej pompa.
  • #3
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    Nic z tego.dalej to samo do
  • #4
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    Sprawdzilem swiec(grzeja dobrze)odpinalem czujnik temperatury i zadna z tych rzeczy nie zadzialala.jest cos takiego jakby na swiece szlo za malo prad,albo nie dostaje swojej dawki paliwa.zimny Pali za pierwszym razem.a cieply za 5 a nawet i za 10.poprostu szkoda akumlatora i rozrusznika bo dostaje w dupe Po takim kreceniu.prosze o pomoc?
  • #5
    wiesiek3d
    Level 29  
    Właściwie to trzeba by jeszcze zmierzyć sprężanie, jak będzie dobre to zostaje tylko pompa.
    Odczytywałeś błędy z ECU ?
  • #6
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    Obecnie Jak cieply nie chce wcale zapalic.
  • #7
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    A Co to jest te ECU

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wogle nie odpala.jak by gdzies powietrze zasysal.
  • #8
    wiesiek3d
    Level 29  
    ECU to komputer sterujący silnikiem.
    Próbowałeś przed odpaleniem podpompować paliwo ręczną pompą na filtrze ?

    W silnikiach diesla (w większości - nie tylko w DiTD) jest podstawowym sposobem informacji użytkownika o nieprawidłowej pracy silnika (uszkodzeniach elementów itp.). Spełnia ona - prócz swojej podstawowej roli wskaźnika załączenia świec żarowych - funkcję kontrolkę, która w benzyniakach nosi miano "check engine".
    Silnik DiTD jest sterowany elektronicznie, komputer więc przy starcie (i także w trakcie pracy) otrzymuje i wysyła wiele sygnałów. Jeśli przychodzące sygnały nie mieszczą się w granicach założonych norm (lub w ogóle brakuje ich) wtedy zaczyna mrugać "sławna kontrolka". Może to być bezpiecznik świec żarowych a może być to uszkodzenie pompy wtryskowej.

    Pierwsze co należy uczynić (w DiTD) to podnieść maskę, odnaleźć złącze diagnostyczne i kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN (GrouND oraz TestENgine) przy wyłączonym zapłonie a później przekręcić kluczyk i odczytywać błędy.
    mazda 323f bj 2.0 TD ciezko pali
    Złącze to znajduje się POD MASKĄ a nie pod kolumną kierownicy! Trzeba być jednak czujnym, gdyż np. w Premacy jest odwrócone "do góry nogami". Nawet w starych 626/323 z lat '97-'99 złącze to oferuje wszystkie niezbędne dane - z możliwością odczytu i kasowania błędów (w przeciwieństwie do okrojonego złącza pod kierownicą).

    Kazda cyfra nadawana jest za pomocą krótkich (K) mrugnięć - ilość mrugnięć oznacza konkretną cyfrę.
    Nadawanie każdej cyfry rozpoczyna jedno długie (D) mrugnięcie (ok. 2 sekund).
    Nadawanie cyfry konczy sie 2 sekundową przerwą (p).
    Przykładowo, cyfra 4 nadana będzie jako: D-KKKK-p.

    Sytuacja szczególna nastąpi przy nadawaniu cyfry 0 (zero) bo wtedy nie będzie krótkich mrugnięć - jest tylko długie mrugnięcie i przerwa (D-p) i potem znowu długi sygnał, który oznacza początek kolejnej cyfry. Przyklad: kod 0150 bedzie nadany jako (D-p)-(D-K-p)-(D-KKKKK-p)-(D-p). Sygnały nadawane są jeden po drugim i w kółko. Jeśli jest tylko jeden błąd - będzie on pojawiał się w pętli - jeśli 3 błędy - również w pętli.
    Kasowanie błędów odbywa się przez zdjęcie klemy z akumulatora i wciśnięcie pedału hamulca na 20 sek.
    Spis kodów błędów znajdziemy na http://www.obd-codes.com/trouble_codes/mazda

    Kody dzielą się na grupy: Pxxxx - Powertrain codes - czyli kody silnika; Bxxx - Body codes oraz Cxxxx- chassis codes. Nas interesują tylko te pierwsze.
  • #9
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    Byłm z mazda na komputerze w serwisie ,nic nie wykazało,kazali zmienic mi baterie, wstawiłem właściwą, lecz dalej jest jakis błąd,zimny z rana pali odrazu,po nagrzaniu sie silnika,zgaszeniu samochodu, nie ma szans na odpalenie(pare razy zakreci i bateria pada-czy mozliwe zo to jakis problem z ładowaniem akumlatora)wtedy pali tylko na pycha(meter-moze dwa pchniesz i odrazu zachechła,z kluczyka niema mowy(do wymiany mam takze poduszke przednia pod silnikiem-czy to ma cos do tego?)POMOCY!!!
  • #10
    archaniol40
    Level 21  
    Sprawdzić skrzynkę z przekaźnikami i przekaźnik od sterowania modułu EDU zaworka SPV. Lubi to miejsce skorodować, jak i sam przekaźnik też się zużywa. Czy z dolnego zaworku TCV nie leje się ropa. Jest sucha pompa? Druga sprawa czy nie cofa się paliwo. Pompka jest sztywna? Przed odpaleniem na ciepłym pod pompować, jak odpali to szukałbym nieszczelności. Na jakiej stacji zalane paliwo? I jaki jest przebieg?
  • #11
    wiesiek3d
    Level 29  
    Jak by się zapowietrzał to na zimnym też by nie odpalał.
    Tak jak pisałem pompa lub SPV, zaczął bym od zaworu SPV, wyciągnąć i wyczyścić.
  • #12
    archaniol40
    Level 21  
    Można gdybać jak zainteresoowanie samego autora tematy jest znikome.
  • #13
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    co to jest zawór SPV i gdzie sie znajduje
    (rozmawiałem z mechanikiem(proponował mi regeneracje pompy wtryskowej,czy ktos sie orientuje w cenach?)wstwiłem wiekszy akumlator(taki jak powinien byc)
    zimny pali odrazu, ciepły tylko klekocze i nic wiecej-szarpniesz lub pchniesz 2 metry i robi swoje chodzi jak w zegarku, strach wybierac sie samemu w dłuzsze trasy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    przebieg tej mazdy to 170 tys km
  • #14
    archaniol40
    Level 21  
    SPV znajduje się na pompie wtryskowej duży na górze, TCV na dole. Napisz konkretnie co się dzieje, czy rozrusznik kręci mocno i szybko, czy powoli. Jak auto odpali to czy bardzo klekocze tak jak bardzo stary diesel, bo jeżeli tak jest to pewnie połączenie elektryczne z TCV lub sam TCV padł. Czy pompa od spodu się nie poci, nie leje się olej, jest mokro. Więcej konkretów! Jak było lane lipne paliwo to można dać do regeneracji, koszt 2500 w górę. Tak i jeszcze można sobie dodać 1 lub 2 na początku tego przebiegu, tak na marginesie.
  • #15
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    rozrusznik kreci tak samo jak i wczesniej,zadnej zmiany.po paru razach pada akumlator,
    kekot tez bez zmian,
    pompa sucha ,brak wycieków,
    a paliwo tankuje w niemczech, wiec raczej kichy tu nie sprzedaja
    z przebiegiem tez mam udokumentowane,jakie naprawy były robione, wszystkie papiery z warsztatów,co i jak
  • #16
    archaniol40
    Level 21  
    Sprawdził bym skrzynkę z przekaźnikami w komorze silnika, czy nie ma korozji na złączach. Filtr paliwa i filterek w pompie wymienione? Może cofa się paliwo. Nie wydaje mi się by padła pompa. Jak są problemy na ciepłym obstawiał bym zawór TCV.
  • #17
    ravelation
    Level 21  
    A nie jest to coś ze strony rozrusznika?Może robi się jakiś spadek napiecia na ciepło?
  • #18
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    ktory to tcv,
    filtr paliwa zmieiony, a który to filterek w pompie(gdzie sie znajduje,proszę o szczegóły,na poczatku jak był ciepły palił za ktoryms razem pozniej cora gorzej i teraz tylko zimny.
    raczej rozrusznik nie bendzie problemów, nowe szczotki wstawiłem 10tys. km temu
  • #19
    ravelation
    Level 21  
    skoro na pych pali to musi byc cos w ukladzie elektrycznym, moze stacyjka nie łaczy?
  • #20
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    jezeli stacjka by nie łaczyła to i zimny by nie zagadał, Ajest odwrotnie
  • #21
    ravelation
    Level 21  
    to czym się różni palenie na pych od palenia z rozrusznika?
  • #22
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    albo nie rozumiesz teo co tam pisze albo nie chcesz rozumiec!!!
    zimny pali Z kluczyka ciepły tylko na pycha!
  • #23
    ravelation
    Level 21  
    skup sie na ciepłym.
    czym się różni palenie na pych od palenia z rozrusznika
  • #24
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    tym sie ruzni ze nawet na krótko na kable nie odpali jak jest ciepły, mozesz krecic do bulu i nic!!!
  • #25
    archaniol40
    Level 21  
    Z popychu na ciepłym pali, a z rozrusznika nie chce odpalić? Denso V5 pompa, sorry ale jak nie chce Ci się poszukać w google "zawór TCV" to co ja mam powiedzieć. Jak dla mnie to coś z rozrusznikiem chyba nie tak. Zwory i trzpień był oglądany w rozruszniku? Wyczyszczone oczka? Nie pali się immo? Może jakieś kody były sczytywane? Na forum mazdaspeed zajrzałeś. Nie tylko elektroda jest, jest dużo tematów jeśli chodzi o tą mazdę, kody błyskowe odczytać. Jak to zrobić jest na forum mazdy. O problemach z paleniem też, poczytać, poszukać. A jak nic nie da to zostaje porządny mechanik albo service.
  • #27
    grzes870
    Level 9  
    moim zdaniem jeżeli na zimny pali a na ciepłym nie jest to wina pompy.na rozgrzanej pompie sekcje tłoczące dostają zbyt dużego luzu i podczas próby uruchomienia silnika część paliwa przelewa się miedzy sekcjami pompy i nie stwarza wystarczającego ciśnienia potrzebnego do wtrysku.
  • #28
    Mariusz_Saperek
    Level 9  
    byłem juz na komputerze nawet w mazdzie i nic, zadnego błędu
    dzieje sie to tylko gdy dostaje normalnej temperatury,gdy przejade krutki odcinek,nie zdazy sie rozgrzac ,wtedy odpali normalnie.
  • #29
    grzes870
    Level 9  
    stawiałbym jednak na pompę. ale nie wiem jaki przebieg ma to autko? kolega miał podobny problem i wina była pompy
  • #30
    ravelation
    Level 21  
    grzes870 wrote:
    stawiałbym jednak na pompę.

    ale dlaczego na pych zapali?
    jedynie można by to wytłumaczyć działaniem zaworka SPV w czasie odpalania z rozrusznika.może spróbuj go odpiąć?