Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel vectra 2.0 dti pompa wtryskowa

keicam81 24 Oct 2011 20:43 16614 27
  • #1
    keicam81
    Level 9  
    witam ! mam problem z pompą wtryskową ponieważ okazało się ze jest zepsuta, regenerowana była 3 miesiące temu zapłaciłem 2400 zł mój mechanik ją zdemontował i jutro jedzie do pompiarza bo przecież jest gwarancja. kontaktowałem się z nim telefonicznie i powiedział że jeżeli usterka jest z mojej winy to jej nie zregeneruje. chodzi mi oto co ja tak naprawdę mogłem popsuć nic nie robiąc tylko tankowałem oczywiście na markowych stacjach i jeździłem.
  • #2
    ladamaniac
    Level 39  
    Generalnie, jeśli nie znajdzie w pompie żadnego syfu z paliwa lub jakichś opiłek, to żadnej winy nie jest w stanie udowodnić. Myślę, że jest to próba "zastraszenia" celem wymigania się od naprawy gwarancyjnej.
  • #4
    keicam81
    Level 9  
    stało się tak ze jadąc do kolegi auto po prostu zgasło . jak postał ok. godziny to zapalił i tak przez dwa tygodnie w końcu przyjechał diagnosta z komputerem powiedział ze pompa do reklamacji skasował stówę i pojechał dodam ze wymieniłem czujnik położenia wału i dalej było to samo czyli pompa . jutro pompa jedzie do gościa i jak będę wiedział co jest grane to napisze.
  • #5
    ufoland
    Level 14  
    Może był lany jakiś syf do zbiornika?
  • #6
    keicam81
    Level 9  
    Nic nie wlewałem poza ropa ze stacji, co masz na myśli pisząc "syf"
  • #8
    keicam81
    Level 9  
    no właśnie nie wiem jaki błąd wyskoczył ponieważ gdy zapytałem o numer błędu to przeczytał mi jakieś fachowe stwierdzenia i powiedział ze mam przekazać mechanikowi że padła pompa i tyle ma to mnie interesować resztą ma się zająć mechanik
  • #9
    ftp.kowal
    Level 35  
    Po czesci miał racje, ale czy chociaż widział się z mechanikiem. Tak samochodu nie da rady naprawić że podjeżdża Ci ktoś mówi usterka jest w tym i to masz wymienić. Tyle to i bez podłączenia komputera może ktoś powiedzieć. A czy będzie chodzić nie wiadomo. Żebyś chociaż znał nr błędu. Przewody dochodzące do pompy sprawdzone nie ma żadnych przetarć ani przełamań?
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak pompa się zapowietrzała to też nie będzie reklamacji. Jak była źle odpowietrzana przy pierwszym odpalaniu to też d..pa. Wtedy za błędy płaci wkładający a nie ten co regenerował :) Podejrzewam jednak lipne paliwo, które załatwiło jedną i drugą pompę.
  • #11
    keicam81
    Level 9  
    wszystkie przewody miałem sprawdzane. również wymienione zostały wężyki przelewowe oraz obudowa filtra paliwa a do tego jeszcze rok wcześniej wymienione zostały uszczelniacze na wtryskach. wiem na pewno że '' OPLA'' to ja już NIE KUPIE. miałem fiata seicento przez 3 lata nie dołożyłem ani grosza a też nie był taki nowiutki.
  • #12
    kacpermiki
    Level 17  
    A może pompiarz do du... miałem sytuację że naprawił pompę klientowi za 1500 zł. Co on wtedy nie na wymieniał rzeczy które zrobił..... a pompa po 4 miesiącach padła.Błędy techa wskazywały tylko i wyłącznie na pompę a dokładnie na sterownik. Pompiarz zrobił tak naprawdę sterownik od pompy - dolutował tzw mocniejszy tranzystor- z allegro zapewne. Pompiarze jedni trafiają się solidni a inni .....????
  • #13
    keicam81
    Level 9  
    ja się tylko modle żeby reklamacja została uznana bo nie uśmiecha mi się ponownie płacić 2400zł mam vectrę od półtora roku i włożyłem już 3700zł.
  • #14
    keicam81
    Level 9  
    dziś dowiedziałem się tyle ze wysiadł czujnik kąta nachylenia w pompie . za bardzo nie wiem o co chodzi ale te słowa wyskoczyły mechanikowi na laptopie .
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Albo sama taśma. Coś mi nie podoba się ta diagnoza....
  • #17
    keicam81
    Level 9  
    witam ponownie troszkę trwała ta reklamacja ale pompa naprawiona okazało się że oprócz czujnika padł sterownik który był wymieniony na nowy przy regeneracji pompy. ale pojawił się inny problem a mianowicie gdy rano odpalę vectrę to po paru sekundach zdławi się i po przerywa ale tylko przez moment potem jest ok . dzwoniłem do mechanika on powiedział że padła któraś świeca żarowa . Czy jest taka możliwość ???
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak.
  • #20
    keicam81
    Level 9  
    na ciepłym jest ok" tylko jak dłużej postoi. ''check" po odpaleniu nie zapala się.
  • #21
    ladamaniac
    Level 39  
    Czytaj ze zrozumieniem. Kolega adam7009 napisał, że jak jest padnięta świeca, to po uruchomieniu auta na zimnym silniku świeci się kontrolka check. Jak zagrzejesz silnik i zapalasz na gorącym silniku wtedy kontrolka normalnie gaśnie po uruchomieniu silnika. Masz tak?
  • #22
    Coodo
    Level 1  
    No nie wiem czy to tak do końca wina świecy
    podejrzewam lekką nieszczelność w układzie zasilania i stąd te zadławienia po dłuższym postoju
  • #23
    keicam81
    Level 9  
    w internecie znalazłem też taką podpowiedz żebym odczepił przewód od egr i pomogło zadławienia nie było . teraz nie wiem czy mam wymienić zawór czy coś innego dodam ze kolektor ssący był czyszczony .
  • #25
    tzok
    Moderator of Cars
    ladamaniac wrote:
    to po uruchomieniu auta na zimnym silniku świeci się kontrolka check
    Ojciec w Astrze II miał przepalone 2 świece i check się nie zaświecał (16V DI, czyli X20DTL).
  • #26
    User removed account
    User removed account