Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena CB. Przerobione mocowanie. Czy trzeba ją dostroić?

04 Gru 2004 22:10 1779 7
  • Poziom 10  
    Przerobiłem mocowanie anteny do dachu samochodu,imam wrażenie że coś nie tak z parametrami.Czy trzeba ją dostroić?

    Krzysztof
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 19  
    Może niekonieczne będzie ponowne dostrajanie , ale na pewno po takiej robótce należałoby ją sprawdzić miernikiem SWR i ewentualnie dostroić jeśli będzie źle.
    Albo wrócić do starego sposobu zamocowania...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 37  
    Z doświadczenia wiem, że niektóre anteny zdecydowanie "nie lubią" aby zmieniać ich zamocowanie. Na wielkość SWR-a ma zdecydowany wpływ otoczenia (drzewa w odległości do 10m od samochodu lub osoby w odległości do 2m, linia energetyczna przy drodze). Strojenie anteny powinno się więc odbywać na otwartej przestrzeni z pozamykanymi drzwiami samochodu i bez osób w pobliżu. Przy zmianie zamocowania anteny, wydaje mi się niezbędne jej zestrojenie!
  • Poziom 28  
    Preskaler! chcesz powiedzieć, że SWR zmieni się np. z 1.1 na 1.2 gdy bokiem przechodzi jakaś osoba? Czy może masz aż tak czułą SWR miarkę, że widzisz niewielkie różnice w dostrojeniu? Stroiłem już kilka antenek, ale wydawało mi się, że przechodzące osoby mają wpływ tylko teoretycznie. Nie raz stroiłem antenę w aucie, gdy wokół przemieszczały się stada ludzi, a SWR ani drgnął! Może takie tępe anteny?
  • Poziom 37  
    Dokładnie to skakał mi SWR z 1,5 do ponad 3! Przy strojeniu anteny "LEMM" 1200! Tak się działo przy otwieraniu drzwi, jak i przy osobie stojącej przy samochodzie. Musiałem więc wuchodzić z samochodu, stroić antenę, wsiadać z powrotem, zamykać dzrzwi i dopiero sprawdzać SWR. Po osiągnięciu 1,2 - zakończyłem strojenie i byłem bardzo zadowolony z jego wyników! Sprawdzałem jeszcze póżniej kilkakrotnie w pobliżu lini energetycznej i wzrastał do prawie 3!
  • Spec od GSM
    Jakiś trefny egzemplarz, albo masy nie było. zestroiłem setki lemek 1200 i NIGDY nie miałem takich objawów, jak ty. Z tymi osobami i liniami energetycznymi itp. to jedna wielka lipa, tak samo jak to, ze długosć przewodu gra jakąś rolę.
  • Poziom 11  
    Witam!
    Jak zrobić antene 5/8 do CB
    Ile przeciwag,jakie długości,jakie cewki,gdzie odczepy poprostu wszystko.Dzieki pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    witaj antena którą ci zaproponuje to 5/8 fali którą stanowi promienik o długości 6,9M oraz cewka wydłużająca u podstawy poniżej podstawy należy zamontować 6 przeciwag o długości 1M i kącie padania 90 stopni . Promienik powinien być wykonany ze zmniejszających się ku górze średnic rur aluminiowych zaczynając od 30mm . Cewke należy wykonać z pręta aluminiowego ( może być miedziany) o średnicy 6mm zwiniętego na karkasie o średnicy 75mm ilość zwojów to 11 .Karkas cewki jest oczywiście izolatorem podstawy w którym osadzono promienik anteny przeciwagi należy połączyć z uziemionym masztem oraz oplotem kabla zasilającego RG 213 lub RG 58 żyła gorąca kabla jest połączona z cewką na czwartym zwoju od strony promienika .Musisz zwrócić uwage na połączenia końca cewki z promienikiem żyły gorącej kabla z cewką oraz początku cewki z masztem aby miało pewny kontakt . Zysk takiej anteny wynosi 3,5 dBd(5,64dBi) kąt promieniowania takiej anteny w płaszczyźnie pionowej to 15 stopni .Strojenie anteny polega na przesuwaniu żyły gorącej po cewce tak aby WFS był jak naj mniejszy powodzenia

    --------------------------------------------------------------------------------
    mocowanie niema żadnego znaczenia ważne jest to aby antena miała dobrą mase z karoserią to tyle pozdrawiam

    -------------------------------------------------------------------------------
    2 posty scalono
    j.