Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylator łazienkowy + timer

Slasch 25 Paź 2011 10:20 6580 4
  • #1 25 Paź 2011 10:20
    Slasch
    Poziom 2  

Witam wszystkich.
    Z racji że jestem totalnym laikiem w kwestii elektryczności i nie mogę sobie poradzić z problemem, a ponad to przeszukałem starsze posty i podobnego tematu nie znalazłem.
    Zakupiłem wentylator łazienkowy D 125 WC J.Słomczymska i jest tam zamontowany włącznik czasowy i mam pytanie czy jest możliwość obejścia tego włącznika , tak aby wentylator działał cały czas.?
    Zamontowałem wtyczkę podpiąłem wkładając brązowy kabel w L niebieski kabel w N i gdy podłączam do sieci to wentylator raz działa a raz nie i na dodatek czasami się sam wyłącza i w żaden sposób nie mogę go uruchomić. Czy w takim przypadku możliwe jest podłaczenie takiego wentylatora kablem bez włącznika???

pzdr.

0 4
  • #2 26 Paź 2011 09:28
    Chris_W
    Poziom 37  

Kostka zaciskowa powinna mieć taką możliwość - raczej to nieprawdopodobne aby nie było możliwości pracy bezpośredniej.

1
  • #3 26 Paź 2011 13:34
    Slasch
    Poziom 2  

Poniżej zdjęcia rozebranego:P wentylatora.

Prawdopodobnie udało mi się rozwiązać problem , podpiąłem się bezpośrednio do silnika dzięki tym dwóm czarnym kablom.
    Czyli skorzystałem z porady powyżej i wpiąłem się w tą niebieską kostkę.

Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne ???

1
  • #4 26 Paź 2011 13:57
    Chris_W
    Poziom 37  

Jest bezpieczne.
    Czy pod tym wolnym zaciskiem opisanym jako L "coś tam" - to nie jest właśnie praca ciągła?
    edit:
    Aha - to wejście włącznika - wstaw tam zworkę do L i bedzie chodził w sposób ciągły po podaniu napięcia.

0
  • #5 06 Maj 2018 15:44
    biedrek1
    Poziom 14