Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić kalkulator w excelu

25 Paź 2011 10:21 13036 13
  • Poziom 11  
    Witam

    Mam w excelu można powiedzieć taki pseudo magazyn, po prostu, wpisuję tam zużyte materiały w pracy, żebym nie musiał podczas zamówienia kolejnych liczyć ich to zaglądam do pliku, aby sprawdzić ile mi zostało. Dotychczas robię to w taki sposób, że mam trzy pozycje,

    materiały, które mam na stanie,
    materiały które zużyłem od początku ,
    spis materiałów wszystkich które otrzymałem.

    Teraz aby wpisać zużycie materiałów to muszę każdy zużyty metr kabla dodać do liczby kabli, które mam od samego początku np. na stanie mam 100m od początku zużyłem 1111m a dzisiaj zużyłem 4m to aby zeszło mi to ze stanu to do liczby 1111 dodaje 4 i na stanie wyświetla mi się 96m, chodzi mi o to jak zrobić abym nie musiał sumować wszystkich metrów kabli zużytych, tylko w jedno okienko wpisałbym 4m i by mi to odjęło od głównego stanu i zapamiętało ten wynik po zapisaniu pliku.

    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, ponieważ wpisywanie dużych liczb jest uciążliwe, a zależy mi abym to mógł robić szybko i wygodnie.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 40  
    Najpierw poukładaj jakoś dane
    Stwórz tabelę
    Na przykład:
    w pierwszej kolumnie wprowadź nazwy asortymentów
    w drugiej stan początkowy
    Później zostaw parę kolumn pustych np 10 kolumn (tyle razy będziesz mógł "ilościowo" pobierać z danego asortymentu.
    Pierwszy wiersz to nazwy kolumn.
    w ostatniej komórce (M2) wpisz:
    =B2-suma(C2:L2)
    Enter
    Skopiuj w dół dla każdego asortymentu.

    I teraz po wpisaniu zużycia (w którąś z komórek od C do L) wartość na koniec okresu będzie aktualizowana.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź ale nie do końca o to mi chodziło, ponieważ tych komórek w które wpisuje zużyte materiały, za kilka dni będzie pełno, chodzi mi o to, że nie chcę aby tych komórek do których wpisuje zużycie materiałów było dużo tylko chciałbym aby była jedna.
  • Poziom 34  
    Rozumiem założenia kolegi i doskonale wiem o co chodzi. Niestety bez znajomości VBA (Visual Basic for Applications) się nie obejdzie. Należy w np. w nowym arkuszu stworzyć komórki do bieżącego (jednorazowego) wprowadzania zużycia bieżącego danego asortymentu, odpowiadające przyciski, np. "Aktualizuj zużycie" i przypisać do niego akcję "on-click" uruchamiające odpowiedni skrypt (makro-instrukcję). Dane wejściowe należy zadeklarować jako zmienne A i B (może być jako całkowite lub podwójnej precyzji, jeżeli potrzeba), gdzie np. "A", to zużycie całkowite, "B", to zużycie bieżące. Następnie skrypt powinien pobrać aktualne zawartości komórek (domyślnie zawartość komórki zużycie bieżące powinna być zawsze zero), ale załóżmy, że akurat wpisaliśmy tam jakąś wartość, np. 4. Skrypt powinien wykonać operację sumowania A+B (czyli: A+4) i wynik tej operacji zwrócić (zapisać->nadpisać) do komórki zawierającej poprzednią wartość zużycia całkowitego, po czym komórkę zużycia bieżącego "wyzerować" i na koniec uaktualnić cały skoroszyt (wszystkie arkusze jeżeli takie są). Oczywiście należałoby też zaimplementować procedurę sprawdzania (weryfikacji) poprawności zapisu przed dokonaniem uaktualnienia arkusza/skoroszytu - w końcu to operacja na "żywych" danych bez późniejszej możliwości sprawdzenia historii wprowadzeń, w tym np. wprowadzenia danych omyłkowych i ich późniejszej korekcji.
  • Moderator Programowanie
    Mariopi napisał:
    w końcu to operacja na "żywych" danych bez późniejszej możliwości sprawdzenia historii wprowadzeń, w tym np. wprowadzenia danych omyłkowych i ich korekcji
    I dlatego rozważyłbym jednak rejestrowanie ruchów magazynowych. Oczywiście wszystko można oprawić w stosowny formularz, etc dla wygody, czy zminimalizowania możliwości popełnienia pomyłki. Ale wg mnie dobrze byłoby wiedzieć co działo się w zeszłym tygodniu, kwartale itd. z możliwością korekty pojedynczej operacji wykonanej w przeszłości.

    Excel ma potencjał:
    Jak zrobić kalkulator w excelu
  • Poziom 11  
    Ale żadnej historii wprowadzania danych nie potrzebuję, ponieważ to samo mam w wersji papierowe, jak na razie to mam coś takiego

    Jak zrobić kalkulator w excelu

    ale zależy mi na tym abym nie musiał dodawać w nieskończoność zużytych kabli do już dużej puli tylko w jednym polu wpisałbym ile dzisiaj mi poszło materiałów, ponieważ to nie jest typowy magazyn tylko taka ściąga dla mnie abym wiedział kiedy mam robić zamówienie.
  • Poziom 34  
    Z całym szacunkiem, ale OpenOffice, to nie MS Office i vice versa. Na przyszłość nie używaj zastrzeżonej dla M$ nazwy Excel.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    To co chcesz osiągnąć (tym bardziej bez historii wprowadzania) bez makra się nie da.
    W załączeniu prościutki magazyn ale z makrem pod excelem (nie wiem czy ruszy na openie)
    Powinno ci wystarczyć. Czy może jeszcze za bardzo skomplikowane?
  • Poziom 11  
    Dziękuję właśnie o coś takiego mi chodziło, tylko nie działa mi przycisk do wprowadzania dokumentów, nie wiem czy to jest wina, że dokument był sprawdzany na openoffice, niestety nie mam możliwości sprawdzenia go na excelu, czy może jakiś inny problem, jak ręcznie wprowadzam dane to wszystko działa.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Jak znajdę czas to może jutro się tym pobawię w OO bo tamten basic jest całkiem inny. (Przyznam że nigdy go nie używałem) A dziś zanim tylko uruchomiłem okienko dialogowe zajęło mi to z godzinę (kombinacje na domysł i podobieństwo do VBA) a i tak na końcu musiałem zapytać google.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Kurczę .. dopiero teraz przez to przebrnąłem a i tak nie jestem zadowolony do końca z efektu.
    Dwa dni nad prostym makrem - łał.

    Niby basic ale za małą mam wiedzę.

    Poniżej przykład w OpenOffice
    Działa podobnie jak w excelu

    Nie moge wyrównać do prawej okienka ilości.
    Pomimo zaznaczania do prawej w edytorze po zapisie i ponownym otworzeniu znów jest do lewej
    A nie mogłem znaleźć jakoś kodu poprzez makro.

    Oczywiście aby makro działało musisz je włączyć czyli zmienić poziom zabezpieczeń (menu Narzędzia-opcje-bezpieczeństwo-bezpieczeństwo makr i ustawić "średni") Wtedy będzie przy otwarciu pliku wybór czy włączać makro czy nie włączać
  • Poziom 11  
    Witam
    jak na razie wszystko fajnie działa o coś takiego mi właśnie chodziło, no w sumie prawie wszystko, włączyłem makra tak jak pisałeś, ale nie wyświetla mi wyniku stanu.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nie mogłem edytować poprzedniej wiadomości, stąd nowa, w komórce w której ma być stan wyświetla mi się komunikat #NAZWA?
  • Pomocny post
    Moderator Programowanie
    Spróbuj zmniejszyć rozmiar tablic do 65536 wierszy. Np
    Code:
    =SUMA.JEŻELI($DokumentyPZ.A$1:A$65536;A2;$DokumentyPZ.B$1:B$65536)
  • Poziom 11  
    Dobra, wszystko działa jak należy, dziękuję bardzo wszystkim za pomoc a zwłaszcza markowi003. pozdrawiam i dziękuję