Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kod błedu 27 - piec Immergas NIKE STAR 23kW

25 Paź 2011 11:14 17785 19
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich,

    mam problem z piecem IMMERGAS Nike Star 23 kW. Piec funkcjonuje już od kilku lat i nie było wcześniej z nim problemów.
    Rozpoczynając obecny sezon grzewczy napełniłem instalację wodą do wskazania na manometrze pieca 1,5 bar. Odkręciłem dopływ gazu i podłączyłem zasilanie. Ustawiłem temperaturę na 60 stopni. Piec startuje, zapala się świeczka na wyświetlaczu i wtedy słychać tak jakby bulgotanie wody w rurkach w piecu. Temperatura na wyświetlaczu szybko rośnie i przy około 76 stopniach rozłącza wszystko, wyświetlacz świeci na pomarańczowo i pojawia się kod błędu 27.
    Po zapoznaniu się z opisem tego błędu wydaje mi się, że obieg w piecu jest zapowietrzony. Pytanie tylko czy dobrze to rozpoznałem i jak z takiej sytuacji wybrnąć. A i jeszcze jedno pytanie na spodzie pieca jest czarny zawór napełniania instalacji. W tym momencie jak już mam odpowiednie ciśnienie na manometrze to powinien być on zamknięty czy otwarty ? Na tym zaworze jest strzałka w prawo - czy wskazuje kierunek otwarcia zaworu czy zamknięcia ?

    Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki i pomoc. Pozdrawiam Artur
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    Sprawdż filtr pod kotłem pewnie jest zabrudzony
  • Poziom 10  
    Filtr pod kotłem? mogę prosić o więcej informacji. Na zewnątrz pieca nie ma dodatkowych filtrów, czy szukać go wewnątrz pieca ?
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Zrób zdjęcie wstaw na forum i zadawaj pytania nie wiemy co "tam" masz zainstalowane.
    Spuszczanie wody z kotła i instalacji nie jest zbyt dobrym pomysłem zwłaszcza w takiej kilkuletniej.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Sprawdż czy obraca się pompa, odkręć srebrną śrubę i sprawdż czy obraca się oś wirnika.
  • Poziom 10  
    Oś wirnika się nie obracała i pompa się bardzo szybko nagrzewała. Odkręciłem srebrną śrubę i po kilku mocniejszych ruchach wkrętakiem ruszyłem wirnik. Teraz już ładnie się kręci i piec zaczął działać. Bardzo dziękuję za pomoc :)
  • Poziom 8  
    Również tak zrobilem zawiesila się pompka - odkreciłem zlota sróbke znajdującą sie na skodku pompki ruszyłem wirnik małym śrubokrętem i wystartował - 150 zł do przodu
  • Poziom 10  
    Miałem wczoraj ten sam problem. Zybie w moim przypadku miał racje.

    Podzielę się jednak też swoim doświadczeniem. Po przeczytaniu info na forum zdjąłem obudowę znalazłem srebrną śrubę pokręciłem pompą zgodnie ze strzałką na niej ale nic to nie dało. Zadzwoniłem do serwisu najpierw zdalnie próbowano mi pomóc. Poprosił mnie serwismen abym też pokręcił pompą ale w 2 strony kilka obrotów (chodziła lekko). Polecił jeszcze sprawdzić napięcie na pompie - aby to zrobić trzeba odkręcić jedną śrubę z prawej strony pompy w czarnym plastyku i podłączyć miernik, włączyć grzanie c.o. i powinno pokazać napięcie ~220V. Dziwne bo u mnie miernik nic nie pokazał więc serwisman stwierdził że pewnie padł przekaźnik i trzeba wymienić całą płytę - 720zł brutto z usługą niedzielnego przyjazdu w Łorsoł. Przyjechał więc z nową płytą ale najpierw dotknął pieca włączył grzania i ... piec zaczął działać normalnie. Odkręcił filtr o którym mówi Zybie i był cały zawalony czarną mazią. Powiedział ze pewnie jak kręciłem pompą w 2 strony to syf mógł się zruszyć i woda mogła płynąć (choć dziwi mnie że jak sprawdzałem napięcie na pompie to go nie było). Jeśli chcesz wyczyścić sam filtr pamiętaj aby pod niego podłożyć miskę na wodę która zacznie wyciekać. Można to zatrzymać zaworem pod filtrem. Generalnie zleciały ze 3 litry wody zanim serwismen zakręcił zawór. Po wyczyszczeniu włożył z powrotem filtr, dopompował trochę pompką ciśnienie na 1,9 bara (w tym zbiorniku z prawej u góry), dolał wody do instalacji na 1,2 bara i powiedział że ma hulać no i na razie hula. Za przeczyszczenie, posprawdzanie ciśnień, itp wszystko w niedzielę zainkasował 150zł więc świat i ludzie. Polecam zwłaszcza że najpierw chciał pomóc przez telefon - czyli usługa darmowa. Myślę ze nie jest to zakazane na forum - Warszawa firma nazywa się Nestor tel 0604 478 532. Jest ona na stronie Immergas jako serwis.
    Pozdrawiam mam nadzieję że moje doświadczenie komuś pomoże. Zwłaszcza jeśli będzie miał jak ja czyli wczoraj -17stC w nocy.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Firmy ,
    z których nasz DROGI KLIENT jest zadowolony, należy sławić :!: .
    Z rynku należy wykluczyć ludzi z mała :cry: wiedżą, których celem jest żdzierstwo a nie pomoc.
    pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Największym błędem użytkowników Immergas-a jest całkowite odłączenie kotła od zasilania gdy już sezon grzewczy się skończy. Wtenczas funkcja ochrony przed zastaniem pompy jest nieaktywna.
  • Poziom 10  
    Tak "by the way" żeby nie było, że tak sobie grzebałem na prośbę serwismena w piecu. Mam pewne "skile" pozwalające na to, ale należy pamiętać że każdy grzebie na własny rachunek.

    Co do pompy poza okresem grzewczym to fakt może się zastać bo jak powiedział serwisman medium które tam "smaruje" jest - woda. Co potwierdza powyższą informację aby co jakiś czas - przemielić pompę również poza okresem grzewczym. Na szczęście - choć nieświadomy tego faktu - nawet w lato zdarzało mi się włączyć grzanie choćby na jeden grzejnik w łazience aby mieć ciepły ręcznik po prysznicu :).

    Pozdrawiam.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Większość nowszych kotłów ma zaprogramowaną funkcje przeciw zastaniu się pompy. Raz na dobę ruszają ją na kilkadziesiąt sekund. Wystarczy na lato zostawić wtyczkę w kontakcie.

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Drodzy Forumowicze mam jeszcze pytanie. Zauważyłem, że z zaworu bezpieczeństwa (zaznaczony na foto) kapie mi lekko woda. Leci 1 kropla na około 15sek. no ale leci. Zdjąłem obudowę widzę że przy zaworze jest czerwone pokrętło ale jakby nie było to zawór, więc nie wiem czy można to ruszać. Jak był serwisman to spuszczał trochę wody z instalacji przez taki zaworek odkręcany za tym zaworem, więc i ciśnienie na manometrze spadło (pojawił się kod 10). Odpiął manometr i okazało się że odpięty pokazuje 0,5 bara co stanowi jego 0 bara. Dolewając więc wodę zrobił ciśnienie około 1,7 bara.

    Dziś jak chodził piec to ciśnienie wzrosło do 3barów na manometrze (czyli w praktyce powinno być 2,5bara). Teraz jak na zdjęciu mam 2 bary (spuściłem trochę wody) ale nadal kapie. Czy mogę zrobić coś z tym zaworem czy wg was jest do wymiany?
  • Poziom 10  
    Rozumiem ze chodzi o naczynie wyrównawcze z prawej strony. W niedzielę jak był serwisman to zwiększał tam ciśnienie pompką więc zakładam że tam jest wszystko OK. Czy jestem w stanie sprawdzić to jakoś empirycznie?

    Dodam że jak zmniejszyłem temp c.o. z 70 (musiałem dogrzać nieco bardziej po awarii) na 65 to kapanie jest z częstotliwością kropla na 30sek. Samego zaworu lepiej się nie tykać?

  • Moderator na urlopie...
    Możesz sprawdzić manometrem do kół, jak spuścisz wodę z kotła. Chyba serwisman spuścił wodę, jak dobijał ciśnienie?
  • Poziom 10  
    Spuścił tak z 5-6 litrów, dobił ciśnienie pompą i dolał wodę. Generalnie ciśnienie mam teraz 2 bary na manometrze i częstotliwość kapania zmniejszyła się do tego stopnia że na razie sobie daruję ingerencję własną, ale dzięki za odpowiedź. W między czasie założyłem sobie termostat tybox 117 tanie i rewelacyjne rozwiązanie. Polecam bo można sobie zrobić to samemu.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam również problem z wyświetlającym się błędem "27"
    Z tym, że w moim przypadku problem wg mnie leży po stronie elektroniki.
    Na wstępie dodam, że był serwisant, zrobił przegląd kotła, czyszczenie, regulacje itp.
    W kwestii błędu "27" się nie wypowiadał dużo. Sugerował wymianę płyty głównej lub pompy.
    Jakie są objawy.
    Kocioł jest sterowany regulatorem pokojowym Immergas DRC.
    W momencie kiedy kocioł otrzymuje sygnał z regulatora, że temperatura w pomieszczeniu jest zbyt niska i należy włączyć grzanie wody CO, to następuje dziwna sytuacja.
    Owszem kocioł się włącza ale nie w trybie grania wody CO tylko grzania wody użytkowej.
    To znaczy na wyświetlaczu kotła zapala się symbol kranu z wodą POMPA SIĘ NIE WŁĄCZA, zapala się gaz. W ciągu kilkunastu sekund temperatura wody osiąga bardzo wysoką wartość co powoduje wyłączenie gazu i wyświetlanie błędu 27. Cała operacja powtarza się co chwila. Oczywiście kiedy w trakcie tego grzania odkręcę wodę w kranie to sytuacja jest teoretycznie pod kontrolą no bo kocioł jest właśnie w trybie grzania wody użytkowej.
    Moje pytanie brzmi. Czy regulator CRD podaje różne sygnały do kotła odnośnie rodzaju grzania?
    To znaczy, czy może wysyłać do kotła sygnał grzania wody użytkowej zamiast CO?
    Wydaje mi się, że nie. Regulator CRD podłączyłem do kotła jakieś 3 lata temu i wszystko działało ok. Nie pamiętam tylko czy polaryzacja podłączonych przewodów dla tego regulatora ma znaczenie?
    Chyba nie.
    Może koledzy mają jakąś wiedzę i koncepcję odnośnie opisanego przeze mnie problemu?
    Stawiam na awarię płyty głównej, ale może się mylę.

    Edit.
    Pomierzyłem co nie co w kotle i chyba zewnętrzne sterowanie regulatorem nie ma tu żadnego znaczenia. Głównym winowajcą jest chyba fluksostat w.u.
    Być może to on z jakiegoś powodu zamyka obwód elektryczny bez względu na to czy w. u. jest "odkręcona" czy też nie?
    Czy ktoś miał taki przypadek żeby fluksostat sam z siebie zamykał obwód włączając tym sam cykl grzania wody użytkowej ?
  • Poziom 9  
    Ok.
    Minęło kilka dni.
    Kupiłem nowy fluksostat i wymieniłem go. Ten nowy różni się nieco od starego, ale najważniejsze wymiary pasują.
    Po wymianie kocioł pracuje poprawnie. Mam nadzieję, że już go naprawiłem. :)
  • Poziom 1  
    Nowe Kotły Nike i Eolo mają wymienniki bitermiczne. W lecie przy poborze cwu. po zakonczeniu jej poboru i tak na kilka sekund załaczana jest pompa w celu zrzutu ciepła do instalacji. Więc jeżeli w lecie kocioł pracuje to pompa się nie zablokuje. Chyba że ktos wyjeżdza na pół roku i kocioł wyłączy całowicie z prądu to tak. Po zaty jest funkcja antyblokady pompy.