Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana przyłącza oraz przeniesienie licznika

uvveone 25 Paź 2011 15:18 12440 22
  • #1 25 Paź 2011 15:18
    uvveone
    Poziom 9  

Witam,

Jestem początkującym elektrykiem bez uprawnień i zdecydowałem się na ten "zabieg" aby zaoszczędzić na kosztach...

Jestem w trakcie remontu-ocieplenia 25-cio letniego domu i postanowiłem zlikwidować stojak, wymienić przyłącze, wymienić przewód od przyłącza do pionu oraz przenieść licznik z przedpokoju na zewnątrz budynku. Aktualnie zamontowałem nowy hak, zamontowałem na elewacji budynku nowy przewód od przyłącza do pionu (4x10mm2), w piwniczce wymieniłem przewód uziemiający na 1x10mm2 oraz wbiłem na głębokość 1,5m pręt z nierdzewki do którego zostanie przymocowany owy przewód (wcześniejsza wersja uziemienia wyglądała następująco: 1x2,5mm2 zamocowany przed wodomierzem) te 5 przwodów wprowadzę do termoutwardzalnej skrzynki którą dostarcza w środę a z niej spowrotem do przedpokoju gdzie będzie nowa skrzynka z bespiecznikami.

Do skrzynki w której znajdować siębędzie pion oraz licznik (obie rzeczy zaplombowane) chciał bym zamontować dodatkowo dwa gniazda 1 fazowe oraz jedno gniazdo 3 fazowe wraz z odpowiednimi bespiecznikami, miało by to wyglądać mniej więcej tak:

Czy nie będzie żadnego problemu jeżeli będę mieć dostęp do tej skrzynki i umieszczę w niej inne komponenty?

0 22
  • #2 25 Paź 2011 15:23
    prezes5000
    Poziom 20  

A co na to Zakład Energetyczny? Czy wystąpiłeś do Niego o nowe warunki przyłączenia?

0
  • #3 25 Paź 2011 15:46
    saper190
    Poziom 15  

Kolego żadnym prawem nie możesz sobie przenosić sam licznika, czy wymieniać przewodu do pionu.

0
  • #4 25 Paź 2011 16:58
    jarecki 86
    Specjalista elektryk

Procedura w takich przypadkach jest najczęściej następująca: