Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 525i M20B25 instalacja II gen. bez emulatora wtrysków

25 Paź 2011 21:45 1634 1
  • Poziom 10  
    Witam,

    w weekend grzebałem w silniku (filtry, świece itd) i zauważyłem, że w tej instalacji LPG nie ma emulatora wtrysków. Jest emulator Lambdy (stag l plus), krokowiec na wężu (działający), lambda po podpięciu miernika ładnie zmienia napięcie 0,2-0,9 na Pb, 0,1-0,9 na LPG. Do wiązki elektrycznej idącej do listwy wtrysków jest wpięty przewód od zwykłego przekaźnika połączonego z przełącznikiem Pb/LPG.
    Coś czuję, że mam rozłączoną żarówkę Check na desce, o ile w tym aucie jest takowa, przy uruchamianiu silnika nie zaświeca się nic poza olejem i ładowaniem oraz komunikatami na podłużnym wyświetlaczu.
    Czy brak emulatora wtrysków w tym konkretnym modelu powoduje pracę silnika w jakimś trybie awaryjnym?

    Aha, oczywiście TPS jest nie podłączony. Podłączyć? Zrobi coś lepiej?
    Jeszcze jeden kwiatek to dwa kawałki rury plastikowej wsadzone w dolot przed filtrem powietrza, które hamują przepływ. Co artysta mógł mieć na myśli? Zrobić podciśnienie przed mikserem?
  • Poziom 10  
    Przypadkiem znalazłem taki wpis użytkownika tzok:

    "niekiedy lepiej jest założyć instalację LPG tak, żeby podczas jazdy na LPG komputer od benzyny chodził w trybie awaryjnym, głównie chodzi o to, aby widział uszkodzenie sondy lambda. Jeśli po przejściu na benzynę i podłączeniu sondy kontrolka gaśnie i komputer powraca do normalnego trybu pracy to tak jest najlepiej. Taka emulacja sondy (na masę) powoduje, że podczas jazdy na LPG komputer benzyny nie "uczy" się na błędnych wskazaniach sondy lub emulatora udającego poprawną pracę sondy. Żeby "nie denerwować" kierowcy w takim układzie zakłada się często przekaźnik odłączający kontrolkę awarii sterownika silnika podczas gdy silnik jest zasilany z LPG.
    Jeśli z jakiś względów emulator musi działać w trybie emulacji poprawnej mieszanki, to prędzej czy później "rozjadą" się adaptacje sterownika wtrysku benzyny i będą problemy z pracą silnika na tym paliwie. Wtedy stosuje się układy resetujące adaptacje sterownika w momencie przejścia na zasilanie benzyną"

    Może taki zamysł miał gazownik montując instalację w taki sposób jak opisałem wcześniej?
    Tylko nie wiem czy mój silnik rzeczywiście podczas pracy na LPG jest w trybie awaryjnym? Sprawdzałem co emulator lambdy puszcza do ECU i wyszło mi, że falę (sprawdzałem miernikiem).