Mercedes w124 2,3 benzyna posiada grzałke w kolektorze ssącym która podgrzewa powietrze. Dowiedziałem się o tym gdy szukałem przyczyny przepalania bezpiecznika 8 amperowego. Po przewodach doszedłem do przekaźnika 40A. Wymieniłem go i przez jakiś dłuższy czas bezpiecznik nie strzelał.
Problem wrócił, zacząłem szukać dalej i od przekaźnika doszedłem po kablu do grzałki której wtyczka była cała w oleju (lecial z pokrywy zaworów, już nie leci) a przy samej wtyczce brakowało 0,5 cm izolacji (pewnie się skurczyła od gorącego oleju) W dodatku przez to że przekaźnik się długo i powolo przepalał również jego gniazdo się nadpaliło i było słabe przejście.
Mam już kolejny przekaźnik no i nowe gniazdko (oryg. Mercedes:) i zanim to założe chciałem sie dowiedzieć czy 2 powyższe rzeczy tj. brak izolacji i wtyczka zaolejona + słabe przejście w gniazdku mogły ten bałagan robić czy szukać problemu w grzałce.
Pomiary grzałki:
oporność zimnej 1,1 oma
oporność ciepłej 0,7 - 0,8
pobór prądu grzałki zimnej od około 6A wzrasta do max 19,5A pomiar kiludziesięciosekundowy.
Ma prawo być taki pobór na 8A bezpieczniku?
przewód od grzałki sprawdzony - pomiar jego oporność z masą nie wykazał nic.
Chętnie też wysłucham jakiejś porady jak stwierdzić czy ta grzałka jest ok i czy wyłącza się wtedy gdy powinna.
Problem wrócił, zacząłem szukać dalej i od przekaźnika doszedłem po kablu do grzałki której wtyczka była cała w oleju (lecial z pokrywy zaworów, już nie leci) a przy samej wtyczce brakowało 0,5 cm izolacji (pewnie się skurczyła od gorącego oleju) W dodatku przez to że przekaźnik się długo i powolo przepalał również jego gniazdo się nadpaliło i było słabe przejście.
Mam już kolejny przekaźnik no i nowe gniazdko (oryg. Mercedes:) i zanim to założe chciałem sie dowiedzieć czy 2 powyższe rzeczy tj. brak izolacji i wtyczka zaolejona + słabe przejście w gniazdku mogły ten bałagan robić czy szukać problemu w grzałce.
Pomiary grzałki:
oporność zimnej 1,1 oma
oporność ciepłej 0,7 - 0,8
pobór prądu grzałki zimnej od około 6A wzrasta do max 19,5A pomiar kiludziesięciosekundowy.
Ma prawo być taki pobór na 8A bezpieczniku?
przewód od grzałki sprawdzony - pomiar jego oporność z masą nie wykazał nic.
Chętnie też wysłucham jakiejś porady jak stwierdzić czy ta grzałka jest ok i czy wyłącza się wtedy gdy powinna.