Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes w124 2,3 benz - Pali bezpiecznik i przekaźnik na którym jest grzałka

ToLo84 25 Oct 2011 23:00 2279 1
  • #1
    ToLo84
    Level 16  
    Mercedes w124 2,3 benzyna posiada grzałke w kolektorze ssącym która podgrzewa powietrze. Dowiedziałem się o tym gdy szukałem przyczyny przepalania bezpiecznika 8 amperowego. Po przewodach doszedłem do przekaźnika 40A. Wymieniłem go i przez jakiś dłuższy czas bezpiecznik nie strzelał.

    Problem wrócił, zacząłem szukać dalej i od przekaźnika doszedłem po kablu do grzałki której wtyczka była cała w oleju (lecial z pokrywy zaworów, już nie leci) a przy samej wtyczce brakowało 0,5 cm izolacji (pewnie się skurczyła od gorącego oleju) W dodatku przez to że przekaźnik się długo i powolo przepalał również jego gniazdo się nadpaliło i było słabe przejście.

    Mam już kolejny przekaźnik no i nowe gniazdko (oryg. Mercedes:) i zanim to założe chciałem sie dowiedzieć czy 2 powyższe rzeczy tj. brak izolacji i wtyczka zaolejona + słabe przejście w gniazdku mogły ten bałagan robić czy szukać problemu w grzałce.

    Pomiary grzałki:



    oporność zimnej 1,1 oma
    oporność ciepłej 0,7 - 0,8

    pobór prądu grzałki zimnej od około 6A wzrasta do max 19,5A pomiar kiludziesięciosekundowy.

    Ma prawo być taki pobór na 8A bezpieczniku?

    przewód od grzałki sprawdzony - pomiar jego oporność z masą nie wykazał nic.

    Chętnie też wysłucham jakiejś porady jak stwierdzić czy ta grzałka jest ok i czy wyłącza się wtedy gdy powinna.
  • #2
    ToLo84
    Level 16  
    Kupiłem w ASO przekaźnik o innym numerze części niż ten który siedział u mnie w aucie. Powiedzieli mi że te przekaźniki są zamienne i ten który miałem i sie spalił został wycofany z produkcji. Zamontowałem nowy i od kilku miesięcy jest ok.

    Wcześniej kupiłem taki sam przekaźnik ale używany jaki siedział pierwotnie - również się grzał i padł po jakimś czasie. Dopiero nowy zamienny z ASO działa poprawnie - koszt 113zł.