Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo First 2008r brak swiateł pozycyjnych.

KW 26 Paź 2011 02:54 4665 1
  • #1 26 Paź 2011 02:54
    KW
    Poziom 21  

    W moim samochodzie Citroen Berlingo First z roku 2008, o pojemności silnika 1300cm brak świateł pozycyjnych z lewej strony. Nie świeci żarówka z tyłu i z przodu samochodu oraz brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Ta usterka pojawiła mi się w czasie gdy podłączałem przyczepę do samochodu. Nie był to jednak moment samego podłączenia i wkładanie wtyku nie uszkodziło pojazdu. Zauważyłem, że nie było tych świateł jakiś czas, a gdy chciałem sprawdzić co jest tego przyczyną one same się pojawiły. Wewnątrz pojazdu brak także podświetlenia pokręteł do ogrzewania i wentylacji pojazdu, umieszczonych poniżej deski rozdzielczej. To podświetlenie także okresowo pojawiało się i ginęło, zanim jeszcze podłączałem przyczepę do samochodu. Przyczepa jest sprawna i gdy była podłączana i używana z maluchem, nie spowodowała żadnych uszkodzeń jego instalacji ani bezpieczników.
    Sprawdziłem żarówki i wszystkie bezpieczniki w samochodzie oraz kabel i złącze do haka pojazdu. Ten kabel i złącze są produkcji fabrycznej.
    Mam w związku z tym pytanie do znawców tematu co może być przyczyną tego uszkodzenia, czy to jest BSI i czy to jest ten moduł pod kierownicą z jej lewej strony? Jeżeli tak to jakie elementy w nim się uszkadzają?
    BSI moim zdaniem był od początku felerny, bo od czasu do czasu gdy nagrzała się deska w samochodzie, przestawały działać przyciski do centralnego zamka, świeteł awaryjnych i klimatyzacji. Gdy w okresie gwarancyjnym zgłaszałem ten problem w ASO, to powiedziano mi, że akurat przy nich wszystko działa i odmówiono jakiejkolwiek naprawy.
    Prosił bym także o schemat instalacji do tego pojazdu, jeżeli ktoś go posiada.

    0 1
  • Relpol
  • #2 19 Sty 2012 22:32
    KW
    Poziom 21  

    Temat już stary ale powraca. Jakiś czas jeździłem z obejściem tego problemu przy pomocy dodatkowego przewodu i przekaźnika, po odłączeniu zasilania świateł pozycyjnych od BSI. Analizując instalację doszedłem do wniosku, że przewody od żarówek z tyłu i z przodu idą do BSI. Wchodziły one poprzez dwie różne kostki. Jedna kostka była z wiązką zawierającą przewody od tylnej lampy i tablicy rejestracyjnej, a druga wiązka zawierała przewody od przedniego reflektora. Wewnątrz modułu BSI łączą się te dwa przewody od lewych świateł pozycyjnych i dochodzą do półprzewodnikowego przekaźnika typu: VNQ660SP. Sądziłem, że to on jest uszkodzony. Wymieniłem go na nowy i niestety dalej jest to samo. Jeżeli dołączałem zasilanie do przewodów zasilających żarówki w lampie tylnej i reflektorze, to żarówki świecą. Same żarówki nie są zabezpieczane żadnym bezpiecznikiem w BSI za przekaźnikiem elektronicznym. Nie sprawdzałem, czy jest bezpiecznik przed scalaczkiem, ale sprawdziłem, że wszystkie bezpieczniki wraz z ich gniazdami w BSI są sprawne. Nasuwa mi się przypuszczenie, że na skutek przeciążenia komputer wyłączył zasilanie świateł pozycyjnych. Przeciążenie mogło być spowodowane oświetleniem przyczepy. Jednak początkowo po tym jak zauważyłem, że świateł nie ma i chciałem je naprawić, światła ponownie się pojawiły. Jakiekolwiek niekontakty i zimne luty wykluczam. Dlatego jeszcze raz zwracam się do fachowców z pytaniem o przyczynę uszkodzenia. Czy moje przypuszczenia mogą być słuszne? Na koniec jeszcze informacja dla tych, którzy będą próbowali rozbierać te BSI. Zawiera on dwie płyty, połączone ze sobą przy pomocy kołków. Do jednej z płyt są one lutowane, a w drugiej jest specjalna metalizacja otworów, tworząca wytrzymałe rurki. Te rurki tworzą gniazdo. W to gniazdo jest na siłę wciskane złącze. Obydwie płytki muszą się rozłączyć i nie są na stałe lutowane ze sobą. Przy pierwszym razie trzeba użyć dużo siły, bo całość jest jeszcze polakierowana.

    0