Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 92r brak zasilania centralnego zamka

sergik 26 Paź 2011 09:39 2906 6
  • #1 26 Paź 2011 09:39
    sergik
    Poziom 2  

    Witam wszystkich.

    Mianowicie mam problem z centralnym zamkiem :( przestał całkowicie reagować. Jakiś czas temu ktoś próbował wejść do auta za pomocą śrubokrętu i zniszczył obie wkładki. Więc korzystałem z pilota i wszystko działało. Pół roku temu byłem zmuszony postawić auto z przyczyn technicznych na parkingu. I dwa tygodnie temu chciałem uruchomić ponownie samochód ale zauważyłem ze dioda która mrugała po zamknięciu zamka nie działa. Wiec sprawa była jasna że padł akumulator ale po wymianie dalej zamek nie odpowiada. Nie da się go uruchomić pilotem ani po wciśnięciu "cypla" w drzwiach kierowcy. Sprawdziłem bezpiecznik i jest ok bo jest na nim prąd, rozebrałem centralke ( KIEKERT 5162 ) i nie widać żeby coś było popalone lub gdzieś były zimne luty. Próbowałem dać dodatkowy "+" i "-" co nic nie dało. :( I to samo tyczy się odbiornika radiowego też nić nie widać.
    Jeśli ma ktoś pomysł jak i co mam sprawdzić to prosze o pomoc bo do auta wchodze tylną klapą :D

    Dzięki i pozdrawiam

    0 6
  • #2 09 Lis 2011 21:14
    Seweryn82
    Poziom 19  

    Na wysokości nóg pasażera w przednim słupku pod komputerem masz sterownik centralnego ( znajduje się równo z blachą musisz go wysunąć) . Możliwe że dostała się tam wilgoć i skorodowały kable. Sprawdź więc najpierw zasilanie układu centralnego zamka. A potem w razie czego "po nitce do kłębka" nic skomplikowanego

    0
  • #3 09 Lis 2011 21:30
    ociz
    Moderator Samochody

    Jeśli faktycznie brak zasilania oryginalnej centralki to przewody na podłodze pewnie zgniłe.

    0
  • #4 10 Lis 2011 13:24
    Seweryn82
    Poziom 19  

    No są dwie opcje. Albo przewody skorodowały na podłodze, albo jest dziura w progu i leje się na centralkę - wtedy przewody korodują na wtyczce centralki. Poczekajmy jednak na odpowiedź autora, bo na razie to tylko gdybanie.

    0
  • #5 16 Lis 2011 02:52
    sergik
    Poziom 2  

    Witam.

    Sprawa wygląda następująco. Prawdopodobnie szlak trafił centralkę bo po wypięciu samej centralki i podania odpowiednio "+" i "-" na sama kostkę to zamek normalnie reaguje. Wiec chyba kable nie będą zgniłe bo wszystkie siłowniki działają. Tylko czy spadek napięcia na akumulatorze mógł spowodować jej uszkodzenie??

    0
  • #6 16 Lis 2011 06:19
    Seweryn82
    Poziom 19  

    Witam. Skąd bierzesz to + i -? Pewnie z akumulatora. A pytanie brzmiało czy centralka otrzymuje to + i -. Znajdź miejsce zasilania centralki i podłącz tam dodatkowe zasilanie. Będziesz miał pewność co do centralki. Centralka musi mieć pewne połączenie z biegunami samochodu. Jeśli są gdzieś zgniłe przewody to napięcie może być zaniżone. Na centralce MUSI być cały czas napięcie. a na siłowniki do już daje centralka.

    0
  • #7 16 Lis 2011 23:31
    sergik
    Poziom 2  

    Tak dodatkowy + dodałem z akumulatora a mase bezpośrednio z karoserii. OK dzięki za podpowiedź sprawdzę to jutro i dam znać.

    0