Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1,3MPI reset ECU (adaptacja przepustnicy): błąd SIMOS Manager

Mr.Macki 26 Oct 2011 12:04 10199 12
Texa Poland
  • #1
    Mr.Macki
    Level 17  
    Skoda felicia 1.3 MPI + Motordiag Autocomsoft SIMOS - problem z komunikacją

    Witam!
    Podobnie jak Kolega w tym temacie który niestety umarł bez rozwiązania, mam następujący problem:
    SIMOS Manager nie potrafi dokończyć resetu EEPROMa, przy różnym stopniu zaawansowania kończy z błędem "przekroczony timeout" albo "zły koniec bloku przy zapisie EEPROM".
    Nie znalazłem nic na temat błędów w komunikacji SIMOS Managera z ECU Felicii .

    Więc tak:
    -Interface FAST-KKL USB (tanie FTDI)
    -Windows XP Pro SP3,
    -NetFramework od 2.0 do 3.5 z aktualizacjami
    -Acer TM4060 (Intel Centrino)
    -Skonfigurowany na COM1
    -Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager ver. 1.03 i 1.51
    -Program sypie losowymi błędami (jak wyżej, włącznie z "aplikacja zostnaie zakończona" ) w praktycznie losowych momentach, zarówno przy resetowaniu, jak i przy zgrywaniu eproma... W okienku programu często przed błędem pojawiają się różne losowe znaki ASCII zamiast liter (jakby zakłócenia komunikacji?).
    -VAG-COM i Polski-VAG działają bez ŻADNYCH zastrzeżeń.

    O CO KAMAN :?: :?: :?:

    Czy ktoś z Użytkowników forum miał/poradził sobie z tym problemem i zna "ostateczne rozwiązanie"? :?:

    Oczywiście reset VAGiem (zapisanie wartości 0 na kanale 000) działa, ale wydaje mi się, że SIMOS Manager robi to "trochę dokładniej" (bardziej szczegółowo)
  • Texa Poland
  • #2
    rationis
    Level 13  
    W Feliciach jest to częsta przypadłość i jest to normalne. Praktycznie w każdej się z tym spotkałem, nawet przy adapacji przepustnicy.
    Najlepiej pracuje mi się z tym samochodem na polskim vagu.
  • #3
    stefano11
    Level 21  
    W felach masz dwa rodzaje sterownika simos 2p i 3p w starszych nie działa SIMOS Manager
  • Texa Poland
  • #4
    rationis
    Level 13  
    W Fabiach z tymi silnikami jest simos 3 PB lub simos 3 PA w zależności, którą normę emisji spełniają silniki.
  • #5
    Mr.Macki
    Level 17  
    O, dziękuję serdecznie Kolegom za rzucenie nieco światła na sprawę!
    Czyli krótko: program nie będzie działał z Simosem 2P :?:
    Moja Fela jest z 97 (jeszcze stara, rozrząd był starego typu). Rozumiem, że w nowszych jest już nowsza wersja komputera z którą już Simos Manager będzie gadał (w końcu są zadowoleni użytkownicy, nie?)?

    Więc adaptacja przepustnicy tylko via VAG :cry:
  • #6
    stefano11
    Level 21  
    tak dokładnie w starszych tylko vag a jak masz problemy i coś jest nie tak to trzeba recznej rozebrać i do eepromu wrzucić

    Ja ten program używam na nowszych felach i hula

    Dodano po 2 [minuty]:

    rationis wrote:
    W Fabiach z tymi silnikami jest simos 3 PB lub simos 3 PA w zależności, którą normę emisji spełniają silniki.


    przeczytaj temat a w Fabiach jest 1,4 MPI jest to rozbudowany silnik rodem z formana
  • #7
    rationis
    Level 13  
    stefano11 wrote:
    przeczytaj temat a w Fabiach jest 1,4 MPI jest to rozbudowany silnik rodem z formana

    Podałem informację o Fabiach, ponieważ niektórzy wiążą ze sobą te silniki i słusznie bo są bardzo podobne. Serwisuję na codzień Skody.
    Kolego mylisz się ten silnik pochodzi jeszcze ze Skody 100. W następnych modelach przechodził modernizację, aż do Fabi włącznie. Mimo iż tym modelu osiągnął już szczyt możliwości, jest udany.
  • #8
    maszan
    Level 25  
    stefano11 wrote:
    W felach masz dwa rodzaje sterownika simos 2p i 3p w starszych nie działa SIMOS Manager

    Raczej jest ten sam 2P - robilem Managerem adaptacje Felek z 96 , 98 , 00 i wsio ladnie dzialalo.
  • #9
    Mr.Macki
    Level 17  
    :arrow:
    Quote:
    osiągnął już szczyt możliwości

    A ja jestem zdania, że szczyt te silniki (135x/136x) osiągnęły właśnie w Felicii, bo jeśli pojemność zwiększyli (w Fabii) o 0,1L a moc max pozostała BEZ ZMIAN (tu i tu 68KM) to ja tu nie widzę już za wiele "rozwoju"... (tak, tak, wiem wymusiły to zaostrzone normy emisii spalin i postępująca unifikacja części z VW).
    Ale nie odbiegajmy od tematu.

    Widzę też, że zdania na temat powodu złego działania programu są podzielone.
    W związku z tym - skoro niektórym programik działa poprawnie w Felicjach z '96 itd. to co może powodować problemy z komunikacją u mnie (sytuacja nakreślona w 1 poście chyb dość szczegółowo)? Co powinienem jeszcze sprawdzić? Czy taka sytuacja może świadczyć o jakimś uszkodzeniu komputera?

    Dodam, że miałem problemy z pękającymi wężami od wody i 1 czy 2 nieźle chlapało po całym silniku, ale komputer raczej powinien być hermetyczny...
  • #10
    rationis
    Level 13  
    Mr.Macki wrote:
    A ja jestem zdania, że szczyt te silniki (135x/136x) osiągnęły właśnie w Felicii

    Mylisz się kolego. Wał korbowy posiada w Fabi dwa razy więcej przeciwciężarów, ramę usztywniającą wał, dodatkowe użebrowanie kadłuba, lżejsze tłoki, samoregulację luzu zaworowego. Pojemność zwiększyła się ze względu na większy skok tłoka. Silnik jest dużo cichszy i ma mniej wibracji. Osprzęt jest już kompletnie inny. Wspomnę tylko o elektronicznym pedale przyśpieszenia(bez linki), czy sprzęgle sterowanym hydraulicznie. Mechanizm zmiany biegów w skrzyni pracuje za pomocą cięgien Bodwena, układ przełożeń dostosowany do VW.

    Jeżeli masz problemy z wężami, to może była zagrzana uszczelka pod głowicą i narasta ciśnienie. W tych silnikach to częsta przypadłość.
    Odnośnie problemów z komunikacją w tym programie, to niektóre Felicje poprostu tak mają. Serwisuję Skody więc wiem co piszę.
  • #11
    Mr.Macki
    Level 17  
    Dziękuję zatem za wyprowadzenie z błędu, faktycznie to sporo zmian na "gołe oko" w tabelce parametrów nie widocznych. Czyli trochę jak miedzy którymś Polonezem 1,6 na gaźniku - 87KM, a Plusem GSI na pełnym wtrysku - 86KM... *Niby* "to samo" :D :D :D
    Quote:
    Jeżeli masz problemy z wężami, to może była zagrzana uszczelka pod głowicą i narasta ciśnienie. W tych silnikach to częsta przypadłość.

    Dokładnie tak, uszczelkę wymieniałem w lato :D Węże wody do parownika wręcz pękały (wymieniłem na Semperity). Przy okazji dokładnie wszystko wyczyściłem m.in. cały dolot, w tym przepustnicę no i siłą rzeczy zaczęła się zabawa z jej adaptacją... :D
    Ale znów robimy offtop :P

    Czyli suma-sumarum - jeśli program nie działa to trudno i trzeba z tym żyć?!?

    Kurcze, jednak nie daje mi takie rozwiązanie spokoju a tym bardziej satysfakcji... Póki co więc tematu jednak nie bedę zamykać. Powęszę jeszcze sam i czekam na jakieś błyskotliwe sugestie.
  • #12
    maszan
    Level 25  
    A co z programem antywirusowym?Ja musze wylaczyc zeby zrobic adaptacje i wogole polaczyc sie samym Vagiem.Dodam ze uzywam Managera w wersji 1.03 .Z tego co pamietam to kilka razy zdarzylo sie, ze nie chcial dokonczyc adaptacji, ale probowalem jeszcze raz i konczyl.
  • #13
    Mr.Macki
    Level 17  
    A czy kolega może podać konfigurację komputera (typ, ustawienia COM, interfejs, system, sterownik interfejsu, ...)
    Antywirusa aktualnie brak. Jak pisałem na początku - VAG i inne komunikują się bez problemów. Simos Manger też "niby" chce gadać (rozpoznaje typ sterownika, rozpoczyna adaptację) ale zawsze coś prędzej czy później wyskakuje, z błędami i zamknięciem aplikacji WŁACZNIE.
    Spróbuje jeszcze na czystej instalacji Windowsa, bo mój ma już ponad 3lata (sie dba to sie ma :D ) wiec może tam mu coś dolega.
    Ale coś czuje ze wina będzie po stronie albo auta albo samego programu.