Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia 1,3MPI reset ECU (adaptacja przepustnicy): błąd SIMOS Manager

26 Paź 2011 12:04 9317 12
  • Poziom 16  
    Skoda felicia 1.3 MPI + Motordiag Autocomsoft SIMOS - problem z komunikacją

    Witam!
    Podobnie jak Kolega w tym temacie który niestety umarł bez rozwiązania, mam następujący problem:
    SIMOS Manager nie potrafi dokończyć resetu EEPROMa, przy różnym stopniu zaawansowania kończy z błędem "przekroczony timeout" albo "zły koniec bloku przy zapisie EEPROM".
    Nie znalazłem nic na temat błędów w komunikacji SIMOS Managera z ECU Felicii .

    Więc tak:
    -Interface FAST-KKL USB (tanie FTDI)
    -Windows XP Pro SP3,
    -NetFramework od 2.0 do 3.5 z aktualizacjami
    -Acer TM4060 (Intel Centrino)
    -Skonfigurowany na COM1
    -Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager ver. 1.03 i 1.51
    -Program sypie losowymi błędami (jak wyżej, włącznie z "aplikacja zostnaie zakończona" ) w praktycznie losowych momentach, zarówno przy resetowaniu, jak i przy zgrywaniu eproma... W okienku programu często przed błędem pojawiają się różne losowe znaki ASCII zamiast liter (jakby zakłócenia komunikacji?).
    -VAG-COM i Polski-VAG działają bez ŻADNYCH zastrzeżeń.

    O CO KAMAN :?: :?: :?:

    Czy ktoś z Użytkowników forum miał/poradził sobie z tym problemem i zna "ostateczne rozwiązanie"? :?:

    Oczywiście reset VAGiem (zapisanie wartości 0 na kanale 000) działa, ale wydaje mi się, że SIMOS Manager robi to "trochę dokładniej" (bardziej szczegółowo)
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 13  
    W Feliciach jest to częsta przypadłość i jest to normalne. Praktycznie w każdej się z tym spotkałem, nawet przy adapacji przepustnicy.
    Najlepiej pracuje mi się z tym samochodem na polskim vagu.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 21  
    W felach masz dwa rodzaje sterownika simos 2p i 3p w starszych nie działa SIMOS Manager
  • Poziom 13  
    W Fabiach z tymi silnikami jest simos 3 PB lub simos 3 PA w zależności, którą normę emisji spełniają silniki.
  • Poziom 16  
    O, dziękuję serdecznie Kolegom za rzucenie nieco światła na sprawę!
    Czyli krótko: program nie będzie działał z Simosem 2P :?:
    Moja Fela jest z 97 (jeszcze stara, rozrząd był starego typu). Rozumiem, że w nowszych jest już nowsza wersja komputera z którą już Simos Manager będzie gadał (w końcu są zadowoleni użytkownicy, nie?)?

    Więc adaptacja przepustnicy tylko via VAG :cry:
  • Poziom 21  
    tak dokładnie w starszych tylko vag a jak masz problemy i coś jest nie tak to trzeba recznej rozebrać i do eepromu wrzucić

    Ja ten program używam na nowszych felach i hula

    Dodano po 2 [minuty]:

    rationis napisał:
    W Fabiach z tymi silnikami jest simos 3 PB lub simos 3 PA w zależności, którą normę emisji spełniają silniki.


    przeczytaj temat a w Fabiach jest 1,4 MPI jest to rozbudowany silnik rodem z formana
  • Poziom 13  
    stefano11 napisał:
    przeczytaj temat a w Fabiach jest 1,4 MPI jest to rozbudowany silnik rodem z formana

    Podałem informację o Fabiach, ponieważ niektórzy wiążą ze sobą te silniki i słusznie bo są bardzo podobne. Serwisuję na codzień Skody.
    Kolego mylisz się ten silnik pochodzi jeszcze ze Skody 100. W następnych modelach przechodził modernizację, aż do Fabi włącznie. Mimo iż tym modelu osiągnął już szczyt możliwości, jest udany.
  • Poziom 23  
    stefano11 napisał:
    W felach masz dwa rodzaje sterownika simos 2p i 3p w starszych nie działa SIMOS Manager

    Raczej jest ten sam 2P - robilem Managerem adaptacje Felek z 96 , 98 , 00 i wsio ladnie dzialalo.
  • Poziom 16  
    :arrow:
    Cytat:
    osiągnął już szczyt możliwości

    A ja jestem zdania, że szczyt te silniki (135x/136x) osiągnęły właśnie w Felicii, bo jeśli pojemność zwiększyli (w Fabii) o 0,1L a moc max pozostała BEZ ZMIAN (tu i tu 68KM) to ja tu nie widzę już za wiele "rozwoju"... (tak, tak, wiem wymusiły to zaostrzone normy emisii spalin i postępująca unifikacja części z VW).
    Ale nie odbiegajmy od tematu.

    Widzę też, że zdania na temat powodu złego działania programu są podzielone.
    W związku z tym - skoro niektórym programik działa poprawnie w Felicjach z '96 itd. to co może powodować problemy z komunikacją u mnie (sytuacja nakreślona w 1 poście chyb dość szczegółowo)? Co powinienem jeszcze sprawdzić? Czy taka sytuacja może świadczyć o jakimś uszkodzeniu komputera?

    Dodam, że miałem problemy z pękającymi wężami od wody i 1 czy 2 nieźle chlapało po całym silniku, ale komputer raczej powinien być hermetyczny...
  • Poziom 13  
    Mr.Macki napisał:
    A ja jestem zdania, że szczyt te silniki (135x/136x) osiągnęły właśnie w Felicii

    Mylisz się kolego. Wał korbowy posiada w Fabi dwa razy więcej przeciwciężarów, ramę usztywniającą wał, dodatkowe użebrowanie kadłuba, lżejsze tłoki, samoregulację luzu zaworowego. Pojemność zwiększyła się ze względu na większy skok tłoka. Silnik jest dużo cichszy i ma mniej wibracji. Osprzęt jest już kompletnie inny. Wspomnę tylko o elektronicznym pedale przyśpieszenia(bez linki), czy sprzęgle sterowanym hydraulicznie. Mechanizm zmiany biegów w skrzyni pracuje za pomocą cięgien Bodwena, układ przełożeń dostosowany do VW.

    Jeżeli masz problemy z wężami, to może była zagrzana uszczelka pod głowicą i narasta ciśnienie. W tych silnikach to częsta przypadłość.
    Odnośnie problemów z komunikacją w tym programie, to niektóre Felicje poprostu tak mają. Serwisuję Skody więc wiem co piszę.
  • Poziom 16  
    Dziękuję zatem za wyprowadzenie z błędu, faktycznie to sporo zmian na "gołe oko" w tabelce parametrów nie widocznych. Czyli trochę jak miedzy którymś Polonezem 1,6 na gaźniku - 87KM, a Plusem GSI na pełnym wtrysku - 86KM... *Niby* "to samo" :D :D :D
    Cytat:
    Jeżeli masz problemy z wężami, to może była zagrzana uszczelka pod głowicą i narasta ciśnienie. W tych silnikach to częsta przypadłość.

    Dokładnie tak, uszczelkę wymieniałem w lato :D Węże wody do parownika wręcz pękały (wymieniłem na Semperity). Przy okazji dokładnie wszystko wyczyściłem m.in. cały dolot, w tym przepustnicę no i siłą rzeczy zaczęła się zabawa z jej adaptacją... :D
    Ale znów robimy offtop :P

    Czyli suma-sumarum - jeśli program nie działa to trudno i trzeba z tym żyć?!?

    Kurcze, jednak nie daje mi takie rozwiązanie spokoju a tym bardziej satysfakcji... Póki co więc tematu jednak nie bedę zamykać. Powęszę jeszcze sam i czekam na jakieś błyskotliwe sugestie.
  • Poziom 23  
    A co z programem antywirusowym?Ja musze wylaczyc zeby zrobic adaptacje i wogole polaczyc sie samym Vagiem.Dodam ze uzywam Managera w wersji 1.03 .Z tego co pamietam to kilka razy zdarzylo sie, ze nie chcial dokonczyc adaptacji, ale probowalem jeszcze raz i konczyl.
  • Poziom 16  
    A czy kolega może podać konfigurację komputera (typ, ustawienia COM, interfejs, system, sterownik interfejsu, ...)
    Antywirusa aktualnie brak. Jak pisałem na początku - VAG i inne komunikują się bez problemów. Simos Manger też "niby" chce gadać (rozpoznaje typ sterownika, rozpoczyna adaptację) ale zawsze coś prędzej czy później wyskakuje, z błędami i zamknięciem aplikacji WŁACZNIE.
    Spróbuje jeszcze na czystej instalacji Windowsa, bo mój ma już ponad 3lata (sie dba to sie ma :D ) wiec może tam mu coś dolega.
    Ale coś czuje ze wina będzie po stronie albo auta albo samego programu.