Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Predator PRO - alarm nie działa. Co sprawdzić oprócz pilota?

pafni 26 Oct 2011 12:19 1943 10
  • #1
    pafni
    Level 10  
    Witam,
    Od jakiegoś czasu zacząłem mieć problemy z owym alarmem, otóż zwyczajnie po naciśnięciu przycisku na pilocie mimo świecącej diody nie załączał się, latem nasmarowałem dojście przewodu syrenki do masy i znów zaczął działać. Po miesiącu znów przestał, nasmarowałem i działał. Teraz nie daje już nic smarowanie, odkręciłem przeczyściłem i nie wiem co jest. I pytanie co najpierw sprawdzić prócz pilota, bo bateria jest nowa. Czy ta dioda w centralce powinna się świecić? Jeśli tak to kiedy?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • Multimetr Fluke
  • #3
    pafni
    Level 10  
    CameR wrote:
    Wymienić przewody zasilające (masa i +12V) na nowe .
    Sprawdzić masę syreny i +12 V po stacyjce.

    Dobra pierw muszę dojść które to są , chyba czerwone to plusowe będą, czarne minusy. Czyli jak rozumiem czerwony od centralki?
    Nie wiem co znaczy "+12V po stacyjce"?
    :? :? I jak to ugryźć, miernik mam.
  • #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    pafni wrote:
    Nie wiem co znaczy "+12V po stacyjce"?

    +15 (napięcie +12V pojawiające się po przekręceniu stacyjki w położenie "zapłon")

    Czytając Twoje wypowiedzi, proponuję zawieźć auto do fachowca.
    pafni wrote:
    miernik mam

    To nie wszystko!
  • #5
    pafni
    Level 10  
    Byłem u fachowca, zaproponował nowy auto-alarm bo mu się nie chce naprawiać.
    Ale i tak mi dużo już pomogłeś, za co dziękuję. Zrobię tyle ile będę umiał.
  • #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Zazwyczaj montaż nowego alarmu, to tańsza opcja.
    Jedna roboczogodzina pracy doświadczonego elektronika kosztuje przynajmniej 50 zł.
    Policz ile czasu fachowiec spędzi przy Twoim samochodzie?

    Zyskujesz nowy alarm z nowymi pilotami z roczną gwarancją.
  • #7
    pafni
    Level 10  
    Znalazłem na forum schemat, ale czy jest też gdzieś schemat "bebechów" centralki?
    Wchodzi mi 12V do centralki ale na syrenę wychodzi 0V . Myślę, że skoro jest z akumulatorkiem syrena to cały czas powinno napięcie być podawane, chyba,że się mylę.?
  • #8
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Mylisz się.
    Syrena z własnym zasilaniem wymaga trzech przewodów.
    1. masa
    2. stałe zasilanie +12V podłączone równolegle np. z zasilaniem centrali
    3. sygnał wyzwalający syrenę wychodzący z centralki alarmowej - tylko w czasie alarmowania.
  • #9
    pafni
    Level 10  
    Z mojej wychodzą cztery, faktycznie nie jest zasilana za pośrednictwem centralki, myliłem się. Jutro sprawdzę układ w syrence. Ale to i tak nie wina syreny bo alarm w ogóle nie daje znaków życia. Podczas zapłonu na ułamek sekundy dioda alarmowa sie zapala, co chyba znaczy,że do centralki w tym momencie trafia jakiś impuls.
  • #10
    pafni
    Level 10  
    Po sprawdzeniu widzę , że napięcia sa tam gdzie powinny być, co prawda nie mam na schemacie ich wartości, ale akumulatorek w syrenie ma zasilanie, centralka też, po przekręceniu stacyjki na centralce jest 12V. Więc chyba centralka nie odbiera sygnałów z pilota. czy jeszcze coś można sprawdzić?
  • #11
    pafni
    Level 10  
    Temat do zamknięcia, pilot nie podawał odpowiedniego sygnału, wymieniłem centralkę koszt 100zł.