Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kontrolka ładowania i daignostyki silnika - Opel astra II 2.0 DTI

26 Paź 2011 19:51 8251 19
  • Poziom 8  
    Witam, mam pewien problem z Astrą II 2001r 2.0 DTI .. po przejechaniu 10-15 km zapalają mi się 2 kontrolki, od ładowania i diagnostyki silnika,momentalnie spada wskaznik obrotów do zera, auto słabnie, a obroty w samochodzie wariują..gdy auto ostygnie wszystko wraca do normy.. Co może być przyczyną tej usterki?
  • Poziom 15  
    Kojarzy mi się ta usterka z czujnikiem prędkośći obrotowej wału.Zrób diagnostyke.
  • Poziom 8  
    miałem diagnostyke, to stwierdzono niby ze sterownik pompy paliwowej, czy to mozliwe?
  • Poziom 11  
    Witam.
    Czy podczas zapalenia kontrolki ładowania działa wspomaganie układu kierowniczego
  • Poziom 8  
    tak, działa, a co to oznacza?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przyczyna usterki tkwi w instalacji elektrycznej, bliżej nie podam, trzeba zobaczyć gdzie traci zasilanie. Sterownik pompy póki co wykluczam.
  • Poziom 38  
    Inginio ma rację. Najbardziej prawdopodobna usterka to uszkodzenie czujnika wału, odczytaj błędy i podaj nam tutaj. Dziwi mnie tylko kontrolka ładowania. podaj numery błędów i ew parametry szczególnie kąt wtrysku wymagany i rzeczywisty.
  • Poziom 8  
    nie znam numerów błędów, mechanik mi ich nie podał;/ aby twierdził ze auto dostaje zbyt dużą ilość prądów, co prawdopodobnie spowodowało rozwalenie sterownika pompy.. a czy w jakiś inny sposób można sprawdzić czy to ten czujnik wału?? czy jeszcze raz wybrać się na diagnostykę?
    Moderowany przez Pawel wawa:


    Jeszce raz taka pisownia i wywalam temat do kosza!

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po pierwsze popraw pisownię, po drugie, przestańcie lamerzyć o czujniku wałka i innych bzdetach. Co ma do tego kontrolka ładowania, że tak zapytam? Uszkodzenie komputera sterującego pompy póki co bym wykluczył. Trzeba zapiąć kontrolkę i zobaczyć czy nie ginie zasilanie, a raczej gdzie ginie.
  • Poziom 38  
    "Zbyt dużą ilość prądów" sprawdzisz miernikiem, jakie masz napięcie ładowania, gdy łapie błąd. Czujnik też możesz sprawdzić miernikiem, ale tylko gdy występuje błąd, czyli na gorącym silniku.
  • Poziom 11  
    Musisz przeprowadzić dokładniejszą diagnostykę poprzez sprawdzenie wartości rzeczywistych ze zwróceniem szczególnej uwagi na zawór EGR.
    Należy sprawdzić również czujnik wału korbowego, tak jak sugeruje kolega inginio.
    Czujnik wału po nagrzaniu przekłamuje wartości sygnału, które podaje do ECM.
    [/b]
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jemu chodzi o prąd idący na nastawnik dawki, Kolega widzi różnicę między prądem a napięciem? Mimo to napięcie ładowania warto sprawdzić.
  • Poziom 38  
    Różnicę widzę, ale co to za prąd miałby iść na pompę, żeby kontrolkę od ładowania zapalić. Niech poda przynajmniej kody błędów i będziemy wróżyć dalej :). Poza tym pompa nie może dostawać za dużego prądu, może tylko pobierać ;) Za wysokie napięcie może dostać. Niestety, język techniczny u wielu mechaników leży....
  • Poziom 11  
    Napisz, czy udało się zdiagnozować uszkodzenie.
    Jeżeli jesteś w punkcie wyjścia napisz jakich dokonałeś pomiarów elementów wykonawczych i ich wyniki
  • Poziom 8  
    Do mechanika jadę pod koniec tygodnia. . Ale z autem stało się coś dziwnego, ponieważ działa cały czas poprawnie a nic nie było naprawiane. . Wczoraj zrobiłem trasę ponad 100km i nawet na chwilę nie zaświeciły. . Ale jak coś będę wiedział to napisze. .
  • Poziom 2  
    witam mam dokładnie to samo, byłem dziś na diagnostyce, 4 bledy:

    P0400 układ recyrkulacji spalin- błędny przepływ, synał zbyt wysoki
    P0725 obwód wejściowy prędkości silnika- usterka
    P1335 moduł kontroli pompy- usterka
    P1635 układ kontroli świec żarowych- uszkodzenie

    zaproponowali wymiane czujnika wału, na jutro
    ale nie jest pewne czy to na pewno pomoze
    a koszt 120 czujnik i wymiana 100 netto, czyli sporo

    czy ta wymiana jest konieczna?

    Dodano po 12 [minuty]:

    acha mi sie świecą 2 kontrolki:
    kontrolka diadnostyki silnika i kontrolka modułu chłodzenia

    silnik nierowno pracuje
    obrotomierz nic nie pokazuje

    tak sie dzieje nie od razu, ale po przejechaniu paru km 3-5
  • Poziom 38  
    P0725 i P1335 raczej sugeruje czujnik położenia wału. Powinien wtedy spadać obrotomierz.
    Stówa netto za wymianę, hmmm, przypilnuj ich, żeby robili to przynajmniej godzinę. Choć powinno 10 min wystarczyć.
  • Poziom 2  
    no obrotomierz spada do zera

    po dokladniejszym przejrzeniu innych postow potwierdza sie ze to o to chodzi

    mam nadzieje ze tak bedzie i u mnie

    dzieki za odp

    rozumiem ze duzo za wymiane wolaja?

    za diagnostyke komp 70zl
    ale doliczajac vat(o czym pozniej dopiero powiedzieli) zaplacilem 86zl..

  • Poziom 27  
    A co na tym jednym warsztacie Radom sie kończy,nie ma innego?
  • Poziom 2  
    no na szczęście mam znajomego mechanika
    podjechałem do niego do warsztatu

    i mi wymienił czujnik, co prawda używany
    ale ogólnie wyszło wszystko 4 razy taniej:)

    na razie kłopoty zniknęły
    wszystko jest ok