Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy

19Wojtus87 26 Paź 2011 21:28 6163 10
  • #1 26 Paź 2011 21:28
    19Wojtus87
    Poziom 8  

    Witam

    Mam pytanie odnośnie nagrzenicy antares 25, jest to nagrzewnica z odprowadzanie spalin itp. problem polega na tym ze po jej uruchomieniu i odpaleniu po chwili gasnie tak jak by ja zalewalo... po chwili mozna znowu ja odpalic ale znowu ie wylaczy i tak w kolko... jest ona na rope. posiada normalnie swiece, dysze itp... mysle ze problem bedzie z wyregulowaniem tej dyszy... tylko jak to zrobic lub gdzie szukac pomocy, serwisu...

    Pozdrawiam

    0 10
  • #2 26 Paź 2011 22:09
    Roman61
    Poziom 16  

    Tej dyszy się nie reguluje jedynie sprawdzić można dyszę po wykręceniu czy na jej filtrze nie ma zbyt wiele zanieczyszczeń i nie blokują przepływu paliwa. Jeżeli zapala się pełnym płomieniem i po chwili gaśnie uszkodzenia szukał bym w układzie kontroli płomienia (fotokomórka i płytka elektroniczna). Uwaga w nagrzewnicy występuje wysokie napięcie podczas pracy. Serwis poszukaj w wyszukiwarce pod hasłem naprawa nagrzewnic z reguły naprawiają wszystkie typy.

    0
  • #3 27 Paź 2011 09:42
    19Wojtus87
    Poziom 8  

    Hmm... powiem szczerze ze wiele i tak nie wiem :/ moze zrobie zdjeice i zobaczycie jak to wyglada... jest tam kilka śrubek do regulacji...

    0
  • #4 27 Paź 2011 17:47
    Roman61
    Poziom 16  

    Czekam na zdjęcia czym więcej tym lepiej i na razie lepiej nie kręcić niczym bo można rozregulować całkowicie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 30 Paź 2011 20:01
    Jarek.b1
    Poziom 19  

    Moim zdaniem, tak jak przedmówca wspomniał uszkodzenie jest w układzie kontroli płomienia - fotokomórka na 100% z opisu twojej usterki.

    0
  • #6 09 Lis 2011 11:35
    19Wojtus87
    Poziom 8  

    Znalazlem troszke czasu zeby zrobic zdjecia i wkleic.

    Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy

    Dodano po 11 [minuty]:

    Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy

    Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy

    Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy

    Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy

    Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy

    Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy

    Dodano po 6 [minuty]:

    co moge napisac...

    jesli odkrece srubke (zaznaczone na czerwono ) popuszcze caly ten kolnierz czy jak to nazwac ( zaznaczone na zielono ) jesli przesune w jedna strone nagrzewnica w ogole sie nie zapali jesli w druga jest szansa ze sie zapali ale tylko na chwile... i duzo razy mozna ja przestawiac ale jak sie czlwoiek nie zna wiele nie zrobi... nie wiem jak to ustawic i czy problem tkwi tylko w tym...

    Nagrzewnica Antares 25, gaśnie po chwili pracy


    z gory dzieki za pomoc

    1
  • #7 09 Lis 2011 13:41
    Jarek.b1
    Poziom 19  

    Z tego co widać na zdjęciu to że przekręcasz to śrubka i przesuwasz kierownicę powietrza ma związek z podawaniem iskry. Jak zauważyłeś do kołnierza masz przyczepioną elektrodą zapłonową jeden koniec a drugi jest wolny przed palnikiem. Iskra więc przeskakuje pomiędzy kierownica a jedną z elektrod, i jak ją wsuniesz za głęboko to iskra przeskakuje nie tuż przy wylocie lecz za palnikiem.
    W normalnych nagrzewnicach jest tak, że elektrody są umieszczone na stałe tuż przed palnikiem i nie zależą od kierownic ikra przeskakuje pomiędzy elektrodami, a nie jak w twoim przypadku pomiędzy elektrodą a kierownicą powietrza. Po drugie elektroda druga jest źle ustawiona
    Rozwiązanie jest takie:
    odczepiasz od kierownic jedną z elektrod i umieszczasz je przed palnikiem nad nie w strudzę paliwa lecz ponad, oczywiście elektrody są oddalone względem siebie w jakieś odległości ok 0,5 cm do 1 cm max żeby pomiędzy nimi przeskakiwała iskra. Kierownice powietrza umieszczasz tak jak producent przewidział jest zawsze ślad po wkręcie na palniku lub też nie do końca nasuniętą.
    Powinno działać.
    Drugorzędną sprawą jest utrzymanie płomienia, tutaj w chodzi pod uwagę fotokomórka. To ten czarny przewód obok palnika jak go wyjmiesz tam znajduję się fotorezystor musi być czysty.

    0
  • #8 09 Lis 2011 18:26
    19Wojtus87
    Poziom 8  

    czyli jedna elektroda ma sie stykać z ta kierownica a druga nie i maja byc w odległości od siebie do 1 cm?? czy zadna ma sie nie stykać?? jesli chodzi o takie rzeczy to jestem zielony na ten temat:/

    0
  • #9 09 Lis 2011 18:39
    Roman61
    Poziom 16  

    Witam
    Na zdjęciu nr 6 widać że ta elektroda ta poniżej jest skrzywiona postaraj się ją wyprostować do pozycji podobnej jak ta górna. Uważaj aby przy prostowaniu nie pękła porcelanowa tulejka w której jest osadzony ten metalowy pręt. Odległość między czubkami elektrod powinna wynosić 3 do 5 milimetrów. Żadna z tych elektrod nie może dotykać ani być zbyt blisko innych metalowych części palnika bo iskra będzie przeskakiwała do obudowy a nie między elektrodami. Na elektrodach występuje napięcie kilkanaście tysięcy wolt.

    0
  • #10 14 Lis 2011 16:10
    19Wojtus87
    Poziom 8  

    Witam ponownie, znalazlem chwile zeby cos zrobic z ta nagrzewnica i wiec tak... odpala... chodzi... ale...
    chodzi tylko wtedy jak cala gorna obudowa jest sciagnieta (wtedy strasznie kopci na czarno) lub jesli obudowe podniose tak z 5cm do gory niz powinna byc normalnie przykrecona... wychodzi na to ze cos z regulacja powietrza... teraz pytanie jak i gdzie to sie ustawia.

    Pozdrawiam

    0
  • #11 14 Lis 2011 19:15
    Roman61
    Poziom 16  

    Niestety nie widzę w tej nagrzewnicy żadnej przesuwnej kurtyny która umożliwiała by regulację dopływu powietrza. Zapewne jest to obliczone przez producenta i ustawione na stałe ( są to otwory w płytce na której zamontowana jest dysza i świece ). Problemem może być zużyta dysza która źle rozpyla paliwo, widać na niej jest nawet wypalenie przez łuk elektryczny który przeskakiwał między elektrodą a dyszą. Dyszę trzeba wymieniać przy częstej eksploatacji nagrzewnicy przynajmniej raz w roku albo w przypadku zauważenia złego spalania ropy.

    0