Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

eksport plytki eagle .brd do gerbera

pablosss89 27 Oct 2011 14:22 4636 14
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    pablosss89
    Level 9  
    Witam, potrzebuję pomocy z eksportem pliku eagle do gerbera. Gdy próbuję eksportować plik do gerbera komputer wypluwa mi błąd runtime error, nie znalazłem w sieci rozwiązania problemu, prawdopodobnie pomógłby format, a zależy mi na czasie. Płytkę planuję wykonać w techno-serwisie http://zwod.technoservice.com.pl/ , plik ma być w jednym z formatów:
    Extended Gerber RS-274X, Gerber RS-274D

    Układ to moduł radiowy oparty na modemie Atmela atzb-900 z interfejsem USB.
    W załączniku plik . brd

    Będę wdzięczny za pomoc
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    Bonkot
    Level 39  
    Witam
    Najpierw sprawdź odległości pod kątem wymagań (DRC).
    http://zwod.technoservice.com.pl/nasza-oferta/oferowane-technologie/
    Masz podwójny pad jeden na drugim na złączu pomiędzy C5 a C12 (dolny ostatni).
    I musisz się zdecydować co ma znajdować się na warstwie opisu, nazwy elementów i wartości czy tylko któreś z nich, bo jak na razie to nazwy i wartości zachodzą na siebie.
    Ścieżki zasilania powinny być szersze niż sygnałowe, szczególnie masy. A przy "optymalnym" ułożeniu elementów i prowadzeniu ścieżek "dolna warstwa" mogłaby okazać się zupełnie niepotrzebna.
    Wygenerowanie plików "gerbera" to kilka minut (oczywiście, jeżeli projekt jest poprawny i nie zawiera błędów).
    Pozdrawiam.
  • #3
    pablosss89
    Level 9  
    Witam, sprawdziłem odległości narzędziem DRC, wszystko jest ok poza odległościami między pinami modemu atzb (0.2 mm), które mniejsze być nie mogą, z uwagi na wymiary urządzenia.
    Co do warstw wartości i elementów zostawię tylko nazwy, właściwie żadne z nich nie jest mi zbyt potrzebne, lutować będę według schematu na komputerze.
    Pin już poprawiłem, z optymalnym rozmieszczeniem elementów to miałem problemy i dlatego użyłem warstwy bottom, pewnie nie jest to optymalne, ale inaczej trudno to połączyć, a jest to mój pierwszy projekt z przeznaczeniem na realizację.
    Poprawiłem też masy na grubsze.

    W załączniku wersja poprawiona.

    Dzięki.
  • #4
    Bonkot
    Level 39  
    pablosss89 wrote:
    Witam, sprawdziłem odległości narzędziem DRC, wszystko jest ok poza odległościami między pinami modemu atzb (0.2 mm), które mniejsze być nie mogą, z uwagi na wymiary urządzenia.
    Co do warstw wartości i elementów zostawię tylko nazwy, właściwie żadne z nich nie jest mi zbyt potrzebne, lutować będę według schematu na komputerze.
    Pin już poprawiłem, z optymalnym rozmieszczeniem elementów to miałem problemy i dlatego użyłem warstwy bottom, pewnie nie jest to optymalne, ale inaczej trudno to połączyć, a jest to mój pierwszy projekt z przeznaczeniem na realizację.
    Poprawiłem też masy na grubsze.

    W załączniku wersja poprawiona.

    Dzięki.

    Witam
    Trochę kosmetyki:
    eksport plytki eagle .brd do gerbera
    A ścieżka masy powinna być przynajmniej taka jak w poprawionym odcinku, chyba że naprawdę brak jest miejsca na tak szeroką. Ścieżki zasilania powinny być szersze, jeżeli ten układ ma działać prawidłowo. I nie używaj tak małego rastra, w zupełności wystarczy 25milisów i alt 12,5mil. teraz w projekcie płytki możesz wszystko poprawić, bo w plikach gerbera już nie. Jesteś pewny, że tak ma pozostać.
    Pozdrawiam.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #5
    pablosss89
    Level 9  
    Witam,

    Zastosowałem się do Twoich rad co do grubości ścieżek, jednocześnie zmniejszyłem trochę rozmiar płytki, kosztem komplikacji połączeń+nazwy poukładałem poza ścieżki.
    Teraz płytka wygląda ok, czy przekombinowałem?


    Pozdrawiam
  • #6
    Bonkot
    Level 39  
    pablosss89 wrote:
    Witam,
    Zastosowałem się do Twoich rad co do grubości ścieżek, jednocześnie zmniejszyłem trochę rozmiar płytki, kosztem komplikacji połączeń+nazwy poukładałem poza ścieżki.
    Teraz płytka wygląda ok, czy przekombinowałem?
    Pozdrawiam

    Witam
    Moja wina, że tylko zwróciłem uwagę na poprawność i estetykę prowadzenia ścieżek a nie sprawdziłem jakie układy są w tym "ustrojstwie". Nie chciałbym cię zniechęcać, ale w ten sposób zaprojektowana płytka miałaby szanse na poprawność działania gdyby tam występowały częstotliwości do najwyżej kilkuset kHz a nie GHz. Nawet poprawiona przeze mnie ścieżka zasilania w takim układzie nie powinna tak przebiegać. Zobacz notę katalogową a szczególnie rysunki 3-3 i 3-5. Zastosowanie dwu anten w tej konfiguracji nie ma racji bytu i nie pomoże tu żaden układ dopasowujący (balun). Widać, że masz ogromne braki wiedzy co do działania układów bardzo wysokiej częstotliwości i na początek powinieneś sobie przyswoić przynajmniej podstawy.
    Nie myśl, że nie chcę ci przekonwertować do plików gerbera, bo te masz w załączniku a na zrzucie ekranu to co się w nich znajduje.
    eksport plytki eagle .brd do gerbera
    A do przemyślenia:
    http://www.google.pl/#hl=pl&sugexp=pfwe&cp=28...w.,cf.osb&fp=51eabe5e5ff9c87&biw=1680&bih=900
    Bo w tym stanie rzeczy, wykonanie tego projektu, to według mnie, wyrzucone pieniądze na darmo.
    Pozdrawiam.
  • #7
    pablosss89
    Level 9  
    Witam,

    Dzięki za rady kolego, masz rację - nie znam się na układach RF a ten projekt jest moim pierwszym stąd tyle problemów. Zwrócę uwagę na ten problem i skonsultuję się co mam dalej robić, zastosuję się do zaleceń z karty katalogowej. Przejrzę materiały o projektowaniu RF choć mam niewiele czasu na przyswojenie tego. Dzięki za pliki, postaram się usprawnić układ w najbliższych dniach.


    Pozdrawiam
  • #8
    pablosss89
    Level 9  
    Witam, mam jeszcze jedno pytanie - w karcie katalogowej wtyku usb jest prostokątny otwór( po jednym z brzegu wtyczki), jak taki uzyskać w Eaglu? W pliku brd wstawiłem te punktu w warstwie 'holes', ale z tego co widzę nie ma ich w plikach gerbera. Notę kat dołączam do postu, można te punkty zastąpić okrągłymi dziurami?

    Pozdrawiam
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Bonkot
    Level 39  
    Witam
    Nie wiem jakim narzędziem umieściłeś te "jak piszesz otwory" (nawet nie można ich przesunąć) ale one nie spełniają warunków programu. W programie są wyraźnie zaznaczone, co widać na zrzucie ekranu i gdyby spełniały warunki dla programu realizującego tą konwersję, to na pewno zostałyby umieszczone w pliku wynikowym.
    eksport plytki eagle .brd do gerbera
    (w obwódce zaznaczony jest twój plik pod jaką nazwą go konwertowałem).
    Pozdrawiam.
  • #11
    pablosss89
    Level 9  
    Witam,

    Do kolegi: Dokładnie wtyk jest z maritexu i jest to ten 'markowy', jak tylko zobaczyłem różnicę w cenie i opis markowy to długo nie zastanawiałem się nad wyborem. Dobrze wiedzieć że ten wtyk będzie trwalszy. Dzięki za info, w takim razie zrobię okrągły otwór w tym miejscu.

    Do Bonkot: Ten prostokątny otwór dodałem w bibliotece wtyku usb, dlatego nie można go przesunąć i zaznaczyć. Dodałem prostokąt w warstwie '45 Holes', nie wiem dlaczego nie znalazł się w pliku gerb, jak dodam zamaist tego hole to na pewno tam będzie.

    Dzięki za pomoc panowie.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    pablosss89
    Level 9  
    Dzięki za poradę i za plik, a powiesz mi jeszcze do czego są dwa okrągłe otwory w nocie do tego wtyku (rys. recomended PCB board layout - oddalone od siebie o 4,6 mm) ? Na rzutach wtyczki nie widać dodatkowych bolców, a widzę że w Twojej bibliotece nie umieściłeś tych otworów.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    pablosss89
    Level 9  
    Ok, byłem ciekaw co to jest. Dzięki
pcbway logo