Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 D3 4.2 Pb 2008 ustawienie rozrządu.

Don de Leon 27 Paź 2011 20:03 8423 6
  • #1 27 Paź 2011 20:03
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Witam

    Czy tylko przyrząd do blokowania kół wałków rozrządu potrzebny do prawidłowej wymiany? Zdjęcie pochodzi z Pheaton'a. Audi A8 D3 4.2 Pb 2008 ustawienie rozrządu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Proszę o przeniesienie do działu mechanika.

    Przepraszam

    1 6
  • Pomocny post
    #2 28 Paź 2011 08:21
    pioart
    Poziom 37  

    Jeszcze
    Narzędzie blokujące wał korbowy,
    Ściągacz,
    Klucz do krążków napinających.

    0
  • #3 28 Paź 2011 10:00
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Masz może jakieś namiary na takie narzędzia bo ja znalazłem tylko to do wałków.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Co do tych krążków to napinacz składa się z rolki z korpusem do napinacza hydraulicznego i do tego rolka zwrotna x2 i pompa wody.

    Dodano po 43 [minuty]:

    Audi A8 D3 4.2 Pb 2008 ustawienie rozrządu.

    Czy to ten trzpień do wału, ewentualnie czy ktoś posiada schemat do tego rozrządu ( głównie miejsce blokady wału ).

    0
  • #5 05 Lis 2011 15:53
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Wszystko jasne. Problem był tego typu, że po zgaszeniu silnika pasek po stronie nienapinanej był tak luźny, że można go było zdejmować palcami z kół zębatych wałków. Po odpaleniu i ponownym zgaszeniu wracał do normy. Spotkał się ktoś z czymś podobnym. Rozrząd zmieniony był w komplecie ok. roku i 30k km temu tyle, że bez blokad i podejrzewam to jako przyczynę.

    0
  • Pomocny post
    #6 10 Lis 2011 13:10
    Marcin_1981
    Poziom 9  

    Witam
    Objaw poluzowanego paska rozrządu może być spowodowany nie zablokowaniem jego przy wymianie rozrządu jak napisałeś oraz (jeśli występuje) tym że ktoś nie cofnął i nie zablokował napinacza hydraulicznego. Spotkałem się z czymś takim w Chrysler Stratus. Należy wcisnąć trzpień napinacza hydraulicznego, zablokować go później w miarę napiąć i dociągnąć rolkę napinającą. Po tej operacji odblokowujemy napinacz hydrauliczny. Czytałem też ciekawy post na temat wymiany rozrządu - co prawda trochę poglądowy - ale może komuś pomoże : http://mechanika-nacodzien.blogspot.com/..
    Mam nadzieję że pomogłem choć trochę :)

    Pozdrawiam

    0
  • #7 11 Lis 2011 08:59
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Napinacz hydrauliczny jak i rolki zostały z tego co wiem wymienione, ale na pewno bez blokad i tutaj raczej szukałbym przyczyny. Co prawda istnieje możliwość, że nie wiemy wszystkiego tj. napinacz wylądował u kogoś w szafce lub klient nie mówi wszystkiego. Za aluminiowym deklem od układu chłodzenia jest soczysty wyciek, czyli cały rozrząd do zdjęcia a co za tym idzie wymienię go na nowy i powinno grać.

    0