Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia Spot nie łączy z internetem (kabel TPSA)

tomsie 17 Lis 2011 15:57 33298 54
  • #31 17 Lis 2011 15:57
    terrade
    Poziom 36  

    Austin64 napisał:
    tylko zmieniłem router i usługodawcę więc skąd ten problem?
    Żeby wykluczyć problem z routerem przetestuj stary.
    A usługodawcy może nie zmieniłeś. Może po prostu dodałeś kolejnego, może teraz masz Neostradę sprzedaną przez Netię. Ja miałem przerwę w posiadaniu Neostrady (2 tygodnie) i były pewne problemy. Ogólnie zmiana wygląda tak:
    1.Rozkrosowują linię i krosują ją na nowo (coś przy okazji może pójść nie tak)
    2.Odłączają Cię od portu na centrali, a potem podłączają zwykle do innego (może być uszkodzony)
    3.W międzyczasie twoja para jest "wolna", więc można ją dać komuś innemu kto zgłaszał reklamację.
    Zapewne w ten sposób moja druga Neostrada 1 Mb/s była gorsza niż pierwsza 1 Mb/s.
    BTW. Masz bardzo podejrzaną synchronizację, więc może masz LLU, a nie BSA.
    Austin64 napisał:
    W telefonie ciągle trzaski i szumy
    To dobrze, dużo gorzej jak u mnie gdy są czasami. Jeśli są cały czas to łatwiej to naprawić, a nie tak jak u mnie, że przyjeżdżali gdy ich nie było.

    tomsie napisał:
    W tzw. 'międzyczasie" technicy TPSA stwierdzili, że z linią jest ok
    U mnie to stwierdzali wiele razy. Wyjątek był raz gdy trafili na szumy i trzaski. Teraz znowu miewam szumy i trzaski (nie słychać ich bo mam Netię i VoIP, ale u sąsiadów z Neostradą słychać), rwie synchronizację, szlag mnie trafia, trzeba by zgłosić reklamację, ale z poprzednich ok.40-tu wiem, że nic nie naprawią.

    leon123 napisał:
    bo jak ktoś tu podał że 6dB ma być min jest nieprawdą (w praktyce to min 9 dB )
    Wszyscy ze sprawnymi liniami i maksymalną prędkością mają 6 dB i to żaden problem, nigdy mi nie zerwało z tego powodu. Problem jest wtedy gdy Margin skacze (lub tłumienie) - wtedy rwie synchronizację. Wyższy Margin przydaje się na małe ruchy (u mnie skoki o 15 dB i więcej to nie rzadkość, a wtedy 31 dB też nic nie pomaga, sąsiedzi mają 28 dB i rwie) oraz na sypanie błędami.

  • #32 17 Lis 2011 21:01
    Austin64
    Poziom 10  

    dzisiaj przyjechał ten sam technik z tpsa i stwierdził to samo... jutro mają przyjechać jacyś inni bo sygnał jest taki że i sąsiadom robi zakłócenia na linii.

  • #33 18 Lis 2011 12:35
    Austin64
    Poziom 10  

    OK dziś inny technik naprawił problem, poinformował że była jakaś usterka na linii nic konkretnego nie powiedział mimo że dopytywałem. Połączenie telefoniczne testowe wykonane przez niego wskazywało że musiał być w centrali. Teraz internetu już nie rwie i nie ma już szumów w słuchawce :)

    Rada - zgłaszać awarie do skutku.

    BTW. dziękuję wszystkim za rady :)

  • #34 18 Lis 2011 12:47
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    Zgłaszać i powiedzieć na infolinii , że wymiana modemu jest ostatecznością.....
    Wymiana trwa parę dni i tylko odwleka rzeczywiste rozwiązanie problemu

  • #35 05 Gru 2011 22:20
    tomsie
    Poziom 8  

    Witam, zgłasza się autor wątku :)

    W czasie jak się nie odzywałem przeprowadzałem kolejne testy, ale sugerowałem się też odpowiedziami na tym forum - najbardziej tym, żeby zgłaszać do skutkuawarię internetu, aż zjawi się technik. No i zjawił się dwa dni temu.

    Okazało się, że mam ponad 3km linii - sprawnej - ale na takiej odległości internet "6mbit" nie ma prawa dobrze działać. Pan podłączył swój modem i wyświetlił parametry, a przede wszystkim liczbę błędów. Zaczęły się pojawiać. Stwierdził, że to normalne przy takiej linii (na pewno teraz mam problemy i mi "rwie" internet - ale co zrobić jak nie rwie?). Ale "2mbit" będzie dobrze działało. Zadzwonił do "pani Grażynki", ta przełączyła moją linię na 2mbit i netia spot się połączył. Potem przełączyli mi znowu na poprzednie ustawienia.

    Dzwoniłem dzisiaj na infolinię Netii i też to potwierdzili - że jak chcę, to mogą mi przełączyć na 2mbit (od następnego okresu, czy jakoś tak...!?) albo mogę sobie sam przełączyć modulację na gmt. Na 100% się da - przekonywał. Już to ktoś w tym wątku sugerował, tyle tylko, że nie widzę takiej opcji. Pytałem googla, on tez nie wie.

    Dlatego mam już chyba tylko jedno pytanie: czy wie ktoś jak przełączyć samodzielnie netia spota n modulację "gmt" czyli na "2mbit"?

    (pytania, czy w dzisiejszych czasach ma sens takie łącze i czy nie lepiej przejść na LTE albo chociaż 2mbity w neo, bo taniej - zostawiam dla siebie...)

  • #36 05 Gru 2011 22:25
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    W Netia Spot nie da się zmienić modulacji.
    Zmiana przepustowości trwa do 5 dni roboczych w twoim przypadku

  • #37 05 Gru 2011 22:49
    tomsie
    Poziom 8  

    RikasMalinka napisał:
    W Netia Spot nie da się zmienić modulacji.
    dzięki za potwierdzenie. czyli panu z infolinii coś się pomyliło.
    A poza tym ta modulacja to nie "gmt" tylko g.dmt - pokręciłem nazwy. Dlatego niewiele mogłem wygooglać.
    RikasMalinka napisał:
    Zmiana przepustowości trwa do 5 dni roboczych w twoim przypadku
    Rozumiem, czyli pewnie tyle trwa komunikacja netia->tpsa. I jak zmienią to będę miał ADSL2 zamiast ADSL2+, tak? Ale z tego co czytam to nie to samo co modulacja g.dmt... ech, muszę się jeszcze dokształcić.

  • #38 03 Mar 2012 21:40
    SATAn_
    Poziom 14  

    Witam.

    Wczoraj otrzymalem urzadzenie Netia Spot. Dzis podlaczylem no i zaczely sie problemy. Sprzet zrywa polaczenie co 5-10 minut. Czytalem o podpinaniach splitterow itp, nic to nie daje. W domu mam 2 gniazdka i na kazdym sa problemy.

    moje dane: Technologia: DSL
    Protokół: PPPoA (zmienilem na PPPoE)
    Nazwa użytkownika: bungabunga@webnet24.pl
    Szybkość połączenia: 22.50 Mbps Downstream / 1.28 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia: 0 godziny, 13 minuty
    Maksymalna szybkość linii: 22.48 Mbps Downstream / 1.29 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 6.00 dB Downstream / 7.40 dB Upstream
    Tłumienie linii: 20.00 dB Downstream / 9.60 dB Upstream
    Modulacja linii: G.992.5 Annex A
    Wersja oprogramowania:
    5.4.8.2.45.1.8

    Wkoncu zajzalem na stary router i tam w Protokole mam PPPoE a nie jak na Spocie PPPoA. Zmienilem recznie na PPPoA. Od 20 minut pinguje www.onet.pl i odziwo necik dziala i nie zrywa. Czy przyczyna moze byc nieprawidlowe pobieranie ustawien od neti przez urzadzenie ? Czytalem ze na laczach TP protokol powinien byc PPPoE a tu pobralo PPPoA.

    Dodam, ze dioda swieci na czerwono a internet jest.

    EDIT: Niestety nic to nie dalo, dalej rozlacza.

  • #39 03 Mar 2012 21:53
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    nie ma to znaczenia czy PPPoA czy PPPoE, za to 6 dB oznacza, że jesteś na skraju wytrzymałości linii.

    Mam jeszcze prośbę, sprawdź czy na netia spot masz wpisaną prawidłową nazwę użytkownika ?
    Mogło się zdarzyć, że otrzymałeś błędne urządzenie i przez TR-069 NS otrzymał błędne dane i łączyłeś się na złych danych rozłączając innego użytkownika. Dopiero jak wpisałeś poprawne dane problem zniknął.

    Zrób reset i jak już NS się skonfiguruje sprawdź jaki tam masz login. Czy jest to Twój login ?

  • #40 04 Mar 2012 07:55
    SATAn_
    Poziom 14  

    Zrobilem resecik. Nazwa sie zgadza.

    Aktualne info z Netia spota:

    Technologia: DSL
    Protokół: PPPoA
    Nazwa użytkownika: hubabuba@webnet24.pl
    Szybkość połączenia: 22.71 Mbps Downstream / 1.28 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia: 0 godziny, 4 minuty
    Maksymalna szybkość linii: 22.68 Mbps Downstream / 1.30 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 6.00 dB Downstream / 7.60 dB Upstream
    Tłumienie linii: 20.10 dB Downstream / 9.50 dB Upstream
    Modulacja linii: G.992.5 Annex A
    Adres IP: 87.204.253.37
    Brama domyślna: 195.114.190.58
    Serwer DNS 62.233.233.233
    87.204.204.204

    Pytanie, skoro na Pentagramie P6331-42 internet dziala, nie zrywa to czemu takie cuda dzieja sie na sprzecie netii ? Bardziej wrazliwy ? Rozumiem ze telefon do konsultatnta nic nie pomoze ?

  • #41 04 Mar 2012 09:56
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    być może modem ADSL jest gorszej jakości :(

    Margines zakłóceń: 6.00 dB Downstream w zasadzie oznacza, że linia pracuje na granicy stabilności

  • #42 04 Mar 2012 10:08
    SATAn_
    Poziom 14  

    Zaryzykuje i zadzwonie do pomocy w celu wymiany sprzetu, moze jakis cud bedzie i nowy bedzie dzialal. Skoro 2 letni Pentagram nie zrywa co 5-10 min. polaczenia (zdazy sie 2-3 razy w ciagu dnia) to moze nowy modem zadziala.

    Margines zaklucen jest zalezny od miejsca, na dole w 1 gniazdku wynosi miedzy 6,8 a 7,4, zas u mnie na gorze 5,5 a 6,4 - gniazdko nr.2

    Ingo z Pentagrama:
    Downstream Upstream
    SNR Margin
    :
    6.0 6.9 db
    Line Attenuation
    :
    18.4 13.5 db
    Data Rate
    :
    19368 1095 kbps

    2 godziny bez zerwania polaczenia.

  • #43 04 Mar 2012 10:20
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    Margines zaklucen jest zalezny od miejsca, na dole w 1 gniazdku wynosi miedzy 6,8 a 7,4, zas u mnie na gorze 5,5 a 6,4 - gniazdko nr.2

    Dokładnie, czyli warto też sprawdzić styki w gniazkach, szczególnie tam, gdzie są łączone kable . 5,5 to już źle

  • #44 04 Mar 2012 10:24
    SATAn_
    Poziom 14  

    Czyli musze zaczac od puszki w scianie na zewnatrz, raczej to ze kabelki b yly lutowane a nie skrecane nie bedzie mialo wplywu ?

    Mimo, ze na dole parametry sa duzo lepszde to takze zrywa.

    Jeszcze pytanie, Netia Spot jest az tak wrazliwym sprzetem ?

    EDIT: Telefon do infolinii, Pan poprawil niby parametry linii po wejsciu na spota ale mimo to wyslali takze nowy sprzet, okaze sie we wterek

  • #45 05 Mar 2012 22:50
    Lajer
    Poziom 11  

    Tłumienie jest trochę zbyt duże no i margines musi być minimum na 8 dB inaczej będzie niestabilnie.

  • #46 05 Mar 2012 23:00
    dipol
    Poziom 33  

    ....Okazało się, że mam ponad 3km linii - sprawnej - ale na takiej odległości internet "6mbit" nie ma prawa dobrze działać....
    Ma prawo działać i działa -POMIARY - reszta opisaną w moich postach.To jest sygnał WCZ kiedy w końcu zgłębicie tą wiedzę i wyciągniecie wnioski.
    73!

  • #47 06 Mar 2012 00:07
    Lajer
    Poziom 11  

    dipol napisał:
    ....Okazało się, że mam ponad 3km linii - sprawnej - ale na takiej odległości internet "6mbit" nie ma prawa dobrze działać....
    Ma prawo działać i działa -POMIARY - reszta opisaną w moich postach.To jest sygnał WCZ kiedy w końcu zgłębicie tą wiedzę i wyciągniecie wnioski.
    73!

    Dokładnie pewnie lecą błędy liniowe, techniką nie chcę się pomierzyć km i kr, lepiej zrobić migracje na dwójkę.
    Oczywiście miejmy nadzieje ,że wrzucili na adsl2+ a nie próbują wycisnąć szóstki ze zwykłej gdmt.

  • #48 06 Mar 2012 15:50
    SATAn_
    Poziom 14  

    Dalej czekam na spota, ale posieszajace jest to ze konsultant poprawil margines (niewiem jak) ale jest teraz 8.1-8.6 wiec lepiej niz byl.


    Downstream Upstream
    SNR Margin : 8.8 9.0 db
    Line Attenuation : 18.4 13.0 db
    Data Rate : 17857 1027 kbps

  • #49 06 Mar 2012 17:02
    Lajer
    Poziom 11  

    Może jeszcze skoczyć max o 2db, rozumiem,że masz 20mb?
    Synchra na pełne 20mb nie masz, obawiam się ,że może zrywać.

  • #50 06 Mar 2012 17:13
    SATAn_
    Poziom 14  

    Opcja MAX. Nie musi byc 20, wystarczy 16-18 :-) Dotychczas mialem 1 i jakos starczalo choc bylo dosc wolne :]

  • #51 30 Mar 2012 21:24
    tomsie
    Poziom 8  

    Lajer napisał:
    dipol napisał:
    ....Okazało się, że mam ponad 3km linii - sprawnej - ale na takiej odległości internet "6mbit" nie ma prawa dobrze działać....
    Ma prawo działać i działa -POMIARY - reszta opisaną w moich postach.To jest sygnał WCZ kiedy w końcu zgłębicie tą wiedzę i wyciągniecie wnioski.
    73!

    Dokładnie pewnie lecą błędy liniowe, techniką nie chcę się pomierzyć km i kr, lepiej zrobić migracje na dwójkę.
    Oczywiście miejmy nadzieje ,że wrzucili na adsl2+ a nie próbują wycisnąć szóstki ze zwykłej gdmt.

    Zaglądnąłem do tego wątku żeby go (jako autor) zamknąć, ale czytając tego posta mam wątpliwości, czy faktycznie wszystko sprawdziłem. Jak już pisałem technik z firmy obsługującej linię TPSA twierdził, że linię sprawdził (może nawet użył słowa "pomierzył"?) i stwierdził, że za duża odległość od centrali i że nie można w tej lokalizacji wciskać usługi internetu szybszego niż 2mbit, bo to naciąganie. A wy tu piszecie, że to nie prawda, albo nie cała prawda i coś jeszcze da się zrobić. Jakieś konkretne propozycje?

    Jak sprawdzić czy jestem na modemie ADSL czy ADSL+?

  • #52 05 Cze 2012 12:23
    rellim87
    Poziom 2  

    Witam serdecznie. Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, ale chciałbym się dołączyć.
    Do tej pory używałem routera TP-LINK TD-W8901G i wszystko pięknie śmigało i zero zerwanych połączeń. Wczoraj kurier przywiózł piękne urządzenie Netiaspot - niby fajnie, podłączy się drukarkę i dysk zewnętrzny, ale zaczęły się problemy. Po pierwsze urządzenie samo nie połączyło się i nie uzyskało danych niezbędnych do połączenia z internetem. Wszedłem do panelu kontrolnego, podałem login i hasła i niby teraz się łączy. Ale, po drugie, co 10-15 minut zrywa połączenie na parę sekund. Po przeczytaniu Waszych wpisów postanowiłem zadzwonić i poprosić o aktualizację oprogramowania. Nie chcą tego zrobić, bo oprogramowanie jest aktualne, ale mówią za to, że przyślą techników.

    Technologia : DSL
    Protokół : PPPoA
    Nazwa użytkownika : memwxhoe@webnet24.pl
    Szybkość połączenia : 19.8 Mbps Downstream / 1.2 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia : 0 godziny , 46 minuty
    Maximum Line Rate: 19.8 Mbps Downstream / 1.2 Mbps Upstream
    Noise Margin: 22.00 dB Downstream / 7.80 dB Upstream
    Line Attenuation: 20.50 dB Downstream / 11.00 dB Upstream
    Line Modulation: G.992.5 Annex A
    Adres IP : 87.205.32.97
    Brama domyślna: 195.114.190.184
    Serwer DNS 62.233.233.233
    87.204.204.204

    ID bramy: LC600199753
    Wersja oprogramowania :
    5.4.8.2.23.1.5
    Data wydania : Apr 4 2011
    Platforma : Vtech ARX168 based Board
    Tag : Ntag-5_4_8_2_23_1_5
    Flagi kompilacji: LIC=/home/bat/bat/vtech_netia_5_4_8_2_23_1/20110404_1631/conf/jpkg_mipseb_netia_arx.lic CONFIG_RG_PROD_IMG=y DIST=VTECH_ARX168_NETIA
    System działa już od: 0 godziny , 59 minuty
    Średnie obciążenie (1 / 5 / 15 min.): 1.13 / 1.15 / 1.09

  • #53 05 Cze 2012 14:25
    SATAn_
    Poziom 14  

    Data wydania :Apr 4 2011

    Ja mam najnowsze ze stycznia 2012 a nie kwiecien 2011. Tez mialem problem ze zrywaniem, pomogla wymiana urzadzenia i podkrecenie linii przez konsultatnta, ale u Ciebie sadzac po marginesie - masz lepszy niz moj teraz. :-)

  • #54 05 Cze 2012 23:43
    rellim87
    Poziom 2  

    Po tłumaczeniu czterem konsultantom, że to nie wina łącza, bo na poprzednim routerze wszystko działało prawidłowo, że wystarczy aktualizacja oprogramowania netspota udało się. Ostatni gość wpadł na błyskotliwy pomysł, by sprawdzić u siebie, czy wszystkie ustawienia są w porządku. Okazało się, że netiaspot nie miał się do czego logować, bo po ich stronie nie było to aktywowane. Facet włączył, w ciągu godziny router sam się w końcu połączył, zaktualizował oprogramowanie i teraz śmiga jak trzeba :)

  • #55 12 Mar 2013 21:33
    tomsie
    Poziom 8  

    Zamykam ten temat jako autor.

    Podsumowanie:
    - jak odległość od centrali stosunkowo duża, (taka, że tpsa twierdzi, że 2mbit tylko ma prawo chodzić) to faktycznie netia spot zadziała tylko na 2mbit.
    - łącze chodziło z prędkością ok. 4.5mbit na innym modemie - stabilnie przez kilka miesięcy, aż zaczęły się dziwne problemy. Dlatego przełączyłem wtedy na 2mbit i zacząłem używać netia spot
    - aktualizacje netia spota nie pomagały w rozwiązaniu problemu z pracą na prędkości wyższej niż 2mbit.


    Pozdrawiam,
    T.