Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia Spot nie łączy z internetem (kabel TPSA)

tomsie 17 Lis 2011 15:57 33010 54
  • #31 17 Lis 2011 15:57
    terrade
    Poziom 36  

    Austin64 napisał:
    tylko zmieniłem router i usługodawcę więc skąd ten problem?
    Żeby wykluczyć problem z routerem przetestuj stary.
    A usługodawcy może nie zmieniłeś. Może po prostu dodałeś kolejnego, może teraz masz Neostradę sprzedaną przez Netię. Ja miałem przerwę w posiadaniu Neostrady (2 tygodnie) i były pewne problemy. Ogólnie zmiana wygląda tak:
    1.Rozkrosowują linię i krosują ją na nowo (coś przy okazji może pójść nie tak)
    2.Odłączają Cię od portu na centrali, a potem podłączają zwykle do innego (może być uszkodzony)
    3.W międzyczasie twoja para jest "wolna", więc można ją dać komuś innemu kto zgłaszał reklamację.
    Zapewne w ten sposób moja druga Neostrada 1 Mb/s była gorsza niż pierwsza 1 Mb/s.
    BTW. Masz bardzo podejrzaną synchronizację, więc może masz LLU, a nie BSA.
    Austin64 napisał:
    W telefonie ciągle trzaski i szumy
    To dobrze, dużo gorzej jak u mnie gdy są czasami. Jeśli są cały czas to łatwiej to naprawić, a nie tak jak u mnie, że przyjeżdżali gdy ich nie było.

    tomsie napisał:
    W tzw. 'międzyczasie" technicy TPSA stwierdzili, że z linią jest ok
    U mnie to stwierdzali wiele razy. Wyjątek był raz gdy trafili na szumy i trzaski. Teraz znowu miewam szumy i trzaski (nie słychać ich bo mam Netię i VoIP, ale u sąsiadów z Neostradą słychać), rwie synchronizację, szlag mnie trafia, trzeba by zgłosić reklamację, ale z poprzednich ok.40-tu wiem, że nic nie naprawią.

    leon123 napisał:
    bo jak ktoś tu podał że 6dB ma być min jest nieprawdą (w praktyce to min 9 dB )
    Wszyscy ze sprawnymi liniami i maksymalną prędkością mają 6 dB i to żaden problem, nigdy mi nie zerwało z tego powodu. Problem jest wtedy gdy Margin skacze (lub tłumienie) - wtedy rwie synchronizację. Wyższy Margin przydaje się na małe ruchy (u mnie skoki o 15 dB i więcej to nie rzadkość, a wtedy 31 dB też nic nie pomaga, sąsiedzi mają 28 dB i rwie) oraz na sypanie błędami.

  • #32 17 Lis 2011 21:01
    Austin64
    Poziom 9  

    dzisiaj przyjechał ten sam technik z tpsa i stwierdził to samo... jutro mają przyjechać jacyś inni bo sygnał jest taki że i sąsiadom robi zakłócenia na linii.

  • #33 18 Lis 2011 12:35
    Austin64
    Poziom 9  

    OK dziś inny technik naprawił problem, poinformował że była jakaś usterka na linii nic konkretnego nie powiedział mimo że dopytywałem. Połączenie telefoniczne testowe wykonane przez niego wskazywało że musiał być w centrali. Teraz internetu już nie rwie i nie ma już szumów w słuchawce :)

    Rada - zgłaszać awarie do skutku.

    BTW. dziękuję wszystkim za rady :)

  • #34 18 Lis 2011 12:47
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    Zgłaszać i powiedzieć na infolinii , że wymiana modemu jest ostatecznością.....
    Wymiana trwa parę dni i tylko odwleka rzeczywiste rozwiązanie problemu

  • #35 05 Gru 2011 22:20
    tomsie
    Poziom 7  

    Witam, zgłasza się autor wątku :)

    W czasie jak się nie odzywałem przeprowadzałem kolejne testy, ale sugerowałem się też odpowiedziami na tym forum - najbardziej tym, żeby zgłaszać do skutkuawarię internetu, aż zjawi się technik. No i zjawił się dwa dni temu.

    Okazało się, że mam ponad 3km linii - sprawnej - ale na takiej odległości internet "6mbit" nie ma prawa dobrze działać. Pan podłączył swój modem i wyświetlił parametry, a przede wszystkim liczbę błędów. Zaczęły się pojawiać. Stwierdził, że to normalne przy takiej linii (na pewno teraz mam problemy i mi "rwie" internet - ale co zrobić jak nie rwie?). Ale "2mbit" będzie dobrze działało. Zadzwonił do "pani Grażynki", ta przełączyła moją linię na 2mbit i netia spot się połączył. Potem przełączyli mi znowu na poprzednie ustawienia.

    Dzwoniłem dzisiaj na infolinię Netii i też to potwierdzili - że jak chcę, to mogą mi przełączyć na 2mbit (od następnego okresu, czy jakoś tak...!?) albo mogę sobie sam przełączyć modulację na gmt. Na 100% się da - przekonywał. Już to ktoś w tym wątku sugerował, tyle tylko, że nie widzę takiej opcji. Pytałem googla, on tez nie wie.

    Dlatego mam już chyba tylko jedno pytanie: czy wie ktoś jak przełączyć samodzielnie netia spota n modulację "gmt" czyli na "2mbit"?

    (pytania, czy w dzisiejszych czasach ma sens takie łącze i czy nie lepiej przejść na LTE albo chociaż 2mbity w neo, bo taniej - zostawiam dla siebie...)

  • #36 05 Gru 2011 22:25
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    W Netia Spot nie da się zmienić modulacji.
    Zmiana przepustowości trwa do 5 dni roboczych w twoim przypadku

  • #37 05 Gru 2011 22:49
    tomsie
    Poziom 7  

    RikasMalinka napisał:
    W Netia Spot nie da się zmienić modulacji.
    dzięki za potwierdzenie. czyli panu z infolinii coś się pomyliło.
    A poza tym ta modulacja to nie "gmt" tylko g.dmt - pokręciłem nazwy. Dlatego niewiele mogłem wygooglać.
    RikasMalinka napisał:
    Zmiana przepustowości trwa do 5 dni roboczych w twoim przypadku
    Rozumiem, czyli pewnie tyle trwa komunikacja netia->tpsa. I jak zmienią to będę miał ADSL2 zamiast ADSL2+, tak? Ale z tego co czytam to nie to samo co modulacja g.dmt... ech, muszę się jeszcze dokształcić.

  • #38 03 Mar 2012 21:40
    SATAn_
    Poziom 14  

    Witam.

    Wczoraj otrzymalem urzadzenie Netia Spot. Dzis podlaczylem no i zaczely sie problemy. Sprzet zrywa polaczenie co 5-10 minut. Czytalem o podpinaniach splitterow itp, nic to nie daje. W domu mam 2 gniazdka i na kazdym sa problemy.

    moje dane: Technologia: DSL
    Protokół: PPPoA (zmienilem na PPPoE)
    Nazwa użytkownika: bungabunga@webnet24.pl
    Szybkość połączenia: 22.50 Mbps Downstream / 1.28 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia: 0 godziny, 13 minuty
    Maksymalna szybkość linii: 22.48 Mbps Downstream / 1.29 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 6.00 dB Downstream / 7.40 dB Upstream
    Tłumienie linii: 20.00 dB Downstream / 9.60 dB Upstream
    Modulacja linii: G.992.5 Annex A
    Wersja oprogramowania:
    5.4.8.2.45.1.8

    Wkoncu zajzalem na stary router i tam w Protokole mam PPPoE a nie jak na Spocie PPPoA. Zmienilem recznie na PPPoA. Od 20 minut pinguje www.onet.pl i odziwo necik dziala i nie zrywa. Czy przyczyna moze byc nieprawidlowe pobieranie ustawien od neti przez urzadzenie ? Czytalem ze na laczach TP protokol powinien byc PPPoE a tu pobralo PPPoA.

    Dodam, ze dioda swieci na czerwono a internet jest.

    EDIT: Niestety nic to nie dalo, dalej rozlacza.

  • #39 03 Mar 2012 21:53
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    nie ma to znaczenia czy PPPoA czy PPPoE, za to 6 dB oznacza, że jesteś na skraju wytrzymałości linii.

    Mam jeszcze prośbę, sprawdź czy na netia spot masz wpisaną prawidłową nazwę użytkownika ?
    Mogło się zdarzyć, że otrzymałeś błędne urządzenie i przez TR-069 NS otrzymał błędne dane i łączyłeś się na złych danych rozłączając innego użytkownika. Dopiero jak wpisałeś poprawne dane problem zniknął.

    Zrób reset i jak już NS się skonfiguruje sprawdź jaki tam masz login. Czy jest to Twój login ?

  • #40 04 Mar 2012 07:55
    SATAn_
    Poziom 14  

    Zrobilem resecik. Nazwa sie zgadza.

    Aktualne info z Netia spota:

    Technologia: DSL
    Protokół: PPPoA
    Nazwa użytkownika: hubabuba@webnet24.pl
    Szybkość połączenia: 22.71 Mbps Downstream / 1.28 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia: 0 godziny, 4 minuty
    Maksymalna szybkość linii: 22.68 Mbps Downstream / 1.30 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 6.00 dB Downstream / 7.60 dB Upstream
    Tłumienie linii: 20.10 dB Downstream / 9.50 dB Upstream
    Modulacja linii: G.992.5 Annex A
    Adres IP: 87.204.253.37
    Brama domyślna: 195.114.190.58
    Serwer DNS 62.233.233.233
    87.204.204.204

    Pytanie, skoro na Pentagramie P6331-42 internet dziala, nie zrywa to czemu takie cuda dzieja sie na sprzecie netii ? Bardziej wrazliwy ? Rozumiem ze telefon do konsultatnta nic nie pomoze ?

  • #41 04 Mar 2012 09:56
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    być może modem ADSL jest gorszej jakości :(

    Margines zakłóceń: 6.00 dB Downstream w zasadzie oznacza, że linia pracuje na granicy stabilności

  • #42 04 Mar 2012 10:08
    SATAn_
    Poziom 14  

    Zaryzykuje i zadzwonie do pomocy w celu wymiany sprzetu, moze jakis cud bedzie i nowy bedzie dzialal. Skoro 2 letni Pentagram nie zrywa co 5-10 min. polaczenia (zdazy sie 2-3 razy w ciagu dnia) to moze nowy modem zadziala.

    Margines zaklucen jest zalezny od miejsca, na dole w 1 gniazdku wynosi miedzy 6,8 a 7,4, zas u mnie na gorze 5,5 a 6,4 - gniazdko nr.2

    Ingo z Pentagrama:
    Downstream Upstream
    SNR Margin
    :
    6.0 6.9 db
    Line Attenuation
    :
    18.4 13.5 db
    Data Rate
    :
    19368 1095 kbps

    2 godziny bez zerwania polaczenia.

  • #43 04 Mar 2012 10:20
    RikasMalinka
    Poziom 14  

    Margines zaklucen jest zalezny od miejsca, na dole w 1 gniazdku wynosi miedzy 6,8 a 7,4, zas u mnie na gorze 5,5 a 6,4 - gniazdko nr.2

    Dokładnie, czyli warto też sprawdzić styki w gniazkach, szczególnie tam, gdzie są łączone kable . 5,5 to już źle

  • #44 04 Mar 2012 10:24
    SATAn_
    Poziom 14  

    Czyli musze zaczac od puszki w scianie na zewnatrz, raczej to ze kabelki b yly lutowane a nie skrecane nie bedzie mialo wplywu ?

    Mimo, ze na dole parametry sa duzo lepszde to takze zrywa.

    Jeszcze pytanie, Netia Spot jest az tak wrazliwym sprzetem ?

    EDIT: Telefon do infolinii, Pan poprawil niby parametry linii po wejsciu na spota ale mimo to wyslali takze nowy sprzet, okaze sie we wterek

  • #45 05 Mar 2012 22:50
    Lajer
    Poziom 11  

    Tłumienie jest trochę zbyt duże no i margines musi być minimum na 8 dB inaczej będzie niestabilnie.

  • #46 05 Mar 2012 23:00
    dipol
    Poziom 33  

    ....Okazało się, że mam ponad 3km linii - sprawnej - ale na takiej odległości internet "6mbit" nie ma prawa dobrze działać....
    Ma prawo działać i działa -POMIARY - reszta opisaną w moich postach.To jest sygnał WCZ kiedy w końcu zgłębicie tą wiedzę i wyciągniecie wnioski.
    73!

  • #47 06 Mar 2012 00:07
    Lajer
    Poziom 11  

    dipol napisał:
    ....Okazało się, że mam ponad 3km linii - sprawnej - ale na takiej odległości internet "6mbit" nie ma prawa dobrze działać....
    Ma prawo działać i działa -POMIARY - reszta opisaną w moich postach.To jest sygnał WCZ kiedy w końcu zgłębicie tą wiedzę i wyciągniecie wnioski.
    73!

    Dokładnie pewnie lecą błędy liniowe, techniką nie chcę się pomierzyć km i kr, lepiej zrobić migracje na dwójkę.
    Oczywiście miejmy nadzieje ,że wrzucili na adsl2+ a nie próbują wycisnąć szóstki ze zwykłej gdmt.

  • #48 06 Mar 2012 15:50
    SATAn_
    Poziom 14  

    Dalej czekam na spota, ale posieszajace jest to ze konsultant poprawil margines (niewiem jak) ale jest teraz 8.1-8.6 wiec lepiej niz byl.


    Downstream Upstream
    SNR Margin : 8.8 9.0 db
    Line Attenuation : 18.4 13.0 db
    Data Rate : 17857 1027 kbps

  • #49 06 Mar 2012 17:02
    Lajer
    Poziom 11  

    Może jeszcze skoczyć max o 2db, rozumiem,że masz 20mb?
    Synchra na pełne 20mb nie masz, obawiam się ,że może zrywać.

  • #50 06 Mar 2012 17:13
    SATAn_
    Poziom 14  

    Opcja MAX. Nie musi byc 20, wystarczy 16-18 :-) Dotychczas mialem 1 i jakos starczalo choc bylo dosc wolne :]

  • #51 30 Mar 2012 21:24
    tomsie
    Poziom 7  

    Lajer napisał:
    dipol napisał:
    ....Okazało się, że mam ponad 3km linii - sprawnej - ale na takiej odległości internet "6mbit" nie ma prawa dobrze działać....
    Ma prawo działać i działa -POMIARY - reszta opisaną w moich postach.To jest sygnał WCZ kiedy w końcu zgłębicie tą wiedzę i wyciągniecie wnioski.
    73!

    Dokładnie pewnie lecą błędy liniowe, techniką nie chcę się pomierzyć km i kr, lepiej zrobić migracje na dwójkę.
    Oczywiście miejmy nadzieje ,że wrzucili na adsl2+ a nie próbują wycisnąć szóstki ze zwykłej gdmt.

    Zaglądnąłem do tego wątku żeby go (jako autor) zamknąć, ale czytając tego posta mam wątpliwości, czy faktycznie wszystko sprawdziłem. Jak już pisałem technik z firmy obsługującej linię TPSA twierdził, że linię sprawdził (może nawet użył słowa "pomierzył"?) i stwierdził, że za duża odległość od centrali i że nie można w tej lokalizacji wciskać usługi internetu szybszego niż 2mbit, bo to naciąganie. A wy tu piszecie, że to nie prawda, albo nie cała prawda i coś jeszcze da się zrobić. Jakieś konkretne propozycje?

    Jak sprawdzić czy jestem na modemie ADSL czy ADSL+?

  • #52 05 Cze 2012 12:23
    rellim87
    Poziom 2  

    Witam serdecznie. Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, ale chciałbym się dołączyć.
    Do tej pory używałem routera TP-LINK TD-W8901G i wszystko pięknie śmigało i zero zerwanych połączeń. Wczoraj kurier przywiózł piękne urządzenie Netiaspot - niby fajnie, podłączy się drukarkę i dysk zewnętrzny, ale zaczęły się problemy. Po pierwsze urządzenie samo nie połączyło się i nie uzyskało danych niezbędnych do połączenia z internetem. Wszedłem do panelu kontrolnego, podałem login i hasła i niby teraz się łączy. Ale, po drugie, co 10-15 minut zrywa połączenie na parę sekund. Po przeczytaniu Waszych wpisów postanowiłem zadzwonić i poprosić o aktualizację oprogramowania. Nie chcą tego zrobić, bo oprogramowanie jest aktualne, ale mówią za to, że przyślą techników.

    Technologia : DSL
    Protokół : PPPoA
    Nazwa użytkownika : memwxhoe@webnet24.pl
    Szybkość połączenia : 19.8 Mbps Downstream / 1.2 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia : 0 godziny , 46 minuty
    Maximum Line Rate: 19.8 Mbps Downstream / 1.2 Mbps Upstream
    Noise Margin: 22.00 dB Downstream / 7.80 dB Upstream
    Line Attenuation: 20.50 dB Downstream / 11.00 dB Upstream
    Line Modulation: G.992.5 Annex A
    Adres IP : 87.205.32.97
    Brama domyślna: 195.114.190.184
    Serwer DNS 62.233.233.233
    87.204.204.204

    ID bramy: LC600199753
    Wersja oprogramowania :
    5.4.8.2.23.1.5
    Data wydania : Apr 4 2011
    Platforma : Vtech ARX168 based Board
    Tag : Ntag-5_4_8_2_23_1_5
    Flagi kompilacji: LIC=/home/bat/bat/vtech_netia_5_4_8_2_23_1/20110404_1631/conf/jpkg_mipseb_netia_arx.lic CONFIG_RG_PROD_IMG=y DIST=VTECH_ARX168_NETIA
    System działa już od: 0 godziny , 59 minuty
    Średnie obciążenie (1 / 5 / 15 min.): 1.13 / 1.15 / 1.09

  • #53 05 Cze 2012 14:25
    SATAn_
    Poziom 14  

    Data wydania :Apr 4 2011

    Ja mam najnowsze ze stycznia 2012 a nie kwiecien 2011. Tez mialem problem ze zrywaniem, pomogla wymiana urzadzenia i podkrecenie linii przez konsultatnta, ale u Ciebie sadzac po marginesie - masz lepszy niz moj teraz. :-)

  • #54 05 Cze 2012 23:43
    rellim87
    Poziom 2  

    Po tłumaczeniu czterem konsultantom, że to nie wina łącza, bo na poprzednim routerze wszystko działało prawidłowo, że wystarczy aktualizacja oprogramowania netspota udało się. Ostatni gość wpadł na błyskotliwy pomysł, by sprawdzić u siebie, czy wszystkie ustawienia są w porządku. Okazało się, że netiaspot nie miał się do czego logować, bo po ich stronie nie było to aktywowane. Facet włączył, w ciągu godziny router sam się w końcu połączył, zaktualizował oprogramowanie i teraz śmiga jak trzeba :)

  • #55 12 Mar 2013 21:33
    tomsie
    Poziom 7  

    Zamykam ten temat jako autor.

    Podsumowanie:
    - jak odległość od centrali stosunkowo duża, (taka, że tpsa twierdzi, że 2mbit tylko ma prawo chodzić) to faktycznie netia spot zadziała tylko na 2mbit.
    - łącze chodziło z prędkością ok. 4.5mbit na innym modemie - stabilnie przez kilka miesięcy, aż zaczęły się dziwne problemy. Dlatego przełączyłem wtedy na 2mbit i zacząłem używać netia spot
    - aktualizacje netia spota nie pomagały w rozwiązaniu problemu z pracą na prędkości wyższej niż 2mbit.


    Pozdrawiam,
    T.