Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford transit 1994r Zerwany pasek rozrządu

29 Paź 2011 10:15 11203 4
  • Poziom 2  
    Witam.
    Poszukuję jakiegoś schematu ustawiania rozrządu w Frodzie Transicie 2.5d. 1994r. Kilka dni temu podczas jazdy zerwał mi się pasek rozrządu. Po zdjęciu kapy okazało się ze są pogięte trzy popychacze. Możliwe, że na tym się skończyło, czy mogło stać się coś jeszcze?
    Zasięgałem rad mechaników, ale mieli bardzo podzielone zdanie. Od niektórych słyszałem, że nic się nie mogło stać, a od innych, że trzeba rozbierać połowę silnika. Ogólny koszt jaki zawsze słyszałem to 700/800 zł a to prawie równowartość cenowa tego samochodu:D
    Ja jestem w stanie sam to zrobić, ale potrzebuję tylko schematu ustawienia rozrządu bo bez tego nie ruszę. W razie potrzeby mogę udostępnić zdjęcia silnika, i wszelkie informacje dotyczące samochodu jakie posiadam. Jeżeli ktoś może mi pomóc to z góry dziękuję.
  • Poziom 2  
    Tak nawet bardzo mi to pomoże. Znalazłem nawet człowieka, który podejmie się ustawienia rozrządu. :) ale zostaje mi jedno pytanie czy muszę ściągać głowice jeżeli trzy popychacze " laski " są pogięte ?
  • Poziom 28  
    Ja na twoim miejscu bym ją zdjął głowicę i dał do szlifierza. Uszczelkę spod głowicy też bym przy okazji wymienił.Tanio może nie będzie ale jak na pasku się oszczędzało...
  • Poziom 27  
    J.D.08 napisał:
    Witam.
    Poszukuję jakiegoś schematu ustawiania rozrządu w Frodzie Transicie 2.5d. 1994r.
    Dokładny opis wraz z ustawieniem statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku masz tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144 post #8.
    Opis jest dla pompy Lucas Epic (czyli silnik turbo), ale przy Boschu (czyli silnik wolnossący) ustawiasz identycznie.
    Są trzy różne paski, kup dla twojego rocznika. Kołki albo kup, albo dopasuj z wierteł. Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć wiertło 13mm, jako blokadę wałka rozrządu wiertło 8mm. W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 9mm, otwór w korpusie ma 5mm (oryginalny kołek jest dwuśrednicowy).
    W tych silnikach może się zdarzyć, że po takiej awarii zostały wybite prowadnice zaworów. Po uruchomieniu jest... sieczkarnia i kolosalne branie oleju. Trzeba ściągać głowicę i robić prowadnice... Zdarzają się pęknięcia dźwigienek zaworowych lub podpór wałka klawiatury.
    Można zaryzykować i zrobić tylko pasek i laski - jeżeli po odpaleniu nie będzie hałasował, to ok...
    Powstaje też pytanie, dlaczego padł pasek. Wytrzymuje w praktyce nawet 200.000km (znam takie przypadki), lecz powinno zmieniać się go co 80.000km. Ale najczęściej pada wcześniej, gdy zalewany jest płynem chłodniczym (albo z pompy, albo spod obudowy termostatu na głowicy, albo olejem z przedniego simeringu).