Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Accord 2.2iCTDI. Kontrolka VSA i wykrzyknik.

jarecki1989 29 Oct 2011 16:58 41467 16
  • #1
    jarecki1989
    Level 24  
    Witam, mam problem z moją hondą a dokładnie z modułem VSA. Auto zostało zakupione jako uszkodzone (po uderzeniu bocznym) jednak przez 2 lata nie było z nim żadnego problemu. Pewnego dnia zostało zgaszone po krótkiej trasie i na następny dzień przy odpaleniu wyskoczył już komunikat "Check VSA" na wyświetlaczu oraz dwie kontrolki "VSA" i wykrzyknik. System ABS działa normalnie. Na forum czytałem posty na temat wadliwych modulatorów VSA jednak chciałem się upewnić czy i tak jest w moim przypadku. Byłem na diagnostyce, i oto jej wyniki (auto skanowane przez Bosch KTS):

    25_1 Czujnik szybkości zarzucania pojazdu - błędny
    61_1 Ładowanie akumulatora - błędny
    66_1 Czujnik ciśnienia hamowania - błędny
    86_1 Sygnał CAN z ASR błędny

    po usunięciu usterek pozostała tylko jedna i jest to oczywiście

    66_1 Czujnik ciśnienia hamowania - błędny

    Moje pytania, występuje coś takiego w tym aucie jak czujnik ciśnienia hamowania czy po prostu jest to usterka tego modulatora VSA ? Czy ktoś podejmował się naprawy takiego modulatora czy to podlega tylko i wyłącznie wymianie ? Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    101pawel
    Level 27  
    jarecki1989 wrote:
    ...przy odpaleniu wyskoczył już komunikat "Check VSA" na wyświetlaczu oraz dwie kontrolki "VSA"..


    A co się dzieje z tymi kontrolkami VSA jak naciskasz przycisk VSA?
  • #3
    jarecki1989
    Level 24  
    Zero reakcji na przycisk.
  • #4
    101pawel
    Level 27  
    jarecki1989 wrote:
    Zero reakcji na przycisk.

    Miałem nieco podobną sytuację, nieperiodycznie wyłączało mi się VSA, raz udawało mi sie to włączyć ponownie przyciskiem, a innym razem przycisk nie pomagał. Jeździłem z tym parę miesięcy. W ASO zrobili to w ciągu 15 minut - gratis, podczas normalnego rocznego przeglądu, przypuszczam, że powodem był jakiś kiepski styk w instalacji.
    Pozdrawiam
  • #5
    Szagi27
    Level 12  
    KTS pokazuje głupoty jedz do serwisu nie wiele więcej zapłacisz a będziesz wiedział co to za błąd.
  • #6
    jarecki1989
    Level 24  
    Szagi27 wrote:
    KTS pokazuje głupoty jedz do serwisu nie wiele więcej zapłacisz a będziesz wiedział co to za błąd.


    Wychodzi na to, że KTS wcale nie pokazuje głupot. Byłem w serwisie na teście HDS, na marginesie cena 172zł, i wyniki testu:

    66-1 Awaria czujnika ciśnienia hamowania
    84-1 Usterka logiki czujnika

    Jest jeszcze parę innych błędów ale "Nie znaleziono kodu DTC"

    Obydwa błędy są trwałe. Serwis jednoznacznie po sprawdzeniu wszelkich innych rzeczy stwierdził, że konieczna jest wymiana modulatora VSA.
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Rozmontowanie tego modulatora to masakra, większość podzespołów jest wprasowywana w aluminiowy kadłub-praktycznie nie do rozebrania aby ponownie złożyć
  • #8
    jarecki1989
    Level 24  
    Z tego co wiem to jest ktoś kto zajmuje się naprawą tych modulatorów. Ja osobiście mam zamiar kupić używany sprawny według numeru, który dostałem w serwisie. Cena nowego to 5300 netto. W hondzie powiedzieli 200 zł za wymianę jeżeli przyniosę swój sterownik. Ponoć to ok 2 godzin pracy. Jeżeli już będę miał wymieniony to wezmę się za rozbiórkę uszkodzonego.
  • #9
    pawelb_81
    Level 2  
    witam mam ten sam problem czujnik cisnienia hamowania i blad logiki ,czy udalo sie panu to naprawic .z gory dzieki
  • #10
    jarecki1989
    Level 24  
    Nie udało mi się jeszcze bo cały czas szukam takiego samego sterownika. Póki co jeżdżę na razie z tymi błędami ale te trzy żółte kontrolki powoli już mnie denerwują. Tylko i wyłącznie wymiana modulatora i po problemie.
  • #11
    pawelb_81
    Level 2  
    mnie wlasnie tez w hondzie 5200 chca a jaki masz numer tego modulatora i jakies problemy pozatym z autkiem sa? dzieki za odp.
  • #12
    jarecki1989
    Level 24  
    Nie pamiętam jakie były numery a nie mam teraz dostępu do dokumentów, problemów nie ma żadnych poza tym że nie działają żadne systemy związane z VSA. Na szczęście do abs`u jest osobne sterowanie i ten działa poprawnie.
  • #14
    zdzislaw-m
    Level 10  
    Witam. Mam takie autko już kilka lat i ten temat u mnie występował już kilka razy, tyle że w moim przypadku sprawa miała się następująco, jechałem i w pewnym momencie zaświeciła się kontrolka VSA i wykrzyknik, nie wiedziałem czy jechać dalej, chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do serwisu Hondy i co? Serwisant z którym rozmawiałem powiedział żeby się tak bardzo nie przejmować tylko podjechać na stację paliw dokupić płyn DOT4 dolać do hamulców i przyjechać do nich na wymianę klocków. I tak się stało. Dodam jeszcze że po wyłączeniu samochodu kontrolki gasły żeby znów zaświecić się za jakiś czas np. przy ostrzejszym hamowaniu. Od tamtej pory jak mi się zaświecą te kontorolki to dolewam DOT4 i w wolnej chwili wymieniam klocki. Tydzień temu zaświeciło mi się ponownie lecz klocki wymieniałem nie tak dawno i to mnie zdziwiło, sprawdziłem i okazało się że to się kończą już tylne klocki. Sprawdźcie czy to nie jest podobny problem z zaniskim poziomen płynu hamulcowego.
  • #15
    Przy694
    Level 2  
    Witam
    Honda Jazz 2009 r.
    Dzisiaj po wprowadzeniu kluczyka do stacyjki przekręceniu zaświeciło się VSA i Wykrzyknik - samochodu nie udało się uruchomić.
    Kilka dni wcześniej wyskoczyła informacja jedz do serwisu ( kod jeśli pamiętam 7 - hamulce ).
    Czy istnieje inna możliwość uruchomienia Jazza i dojechanie do warsztatu niż laweta ?
  • #16
    milejow
    Level 43  
    Przy694 wrote:
    samochodu nie udało się uruchomić.

    To znaczy co, kręci a nie odpala czy nie kręci wcale???
    Przy694 wrote:
    Czy istnieje inna możliwość uruchomienia Jazza i dojechanie do warsztatu niż laweta ?

    Pewnie tak-usunąć przyczynę nieodpalania bo VSA raczej nie ma z tym wiele wspólnego.
  • #17
    Przy694
    Level 2  
    Brak kręcenia ....
    jutro wywalę akumulator na ładowanie i zobaczę czy ponowne podanie prądu coś da.
    jakoś go naprawie , tylko będzie Honda stała pod FAJERWERKAMI :((