Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grzejnik nie grzeje. Głowica Schlosser, zawór termostatyczny.

grzesioi 29 Oct 2011 21:06 13177 6
    grzesioi
    Level 9  
    zamontowałem ostatnio Głowicę SCHLOSSER + zawór termostatyczny bo stary zwykły zawór przeciekał i mam teraz problem bo grzejnik nie nagrzewa się. ustawiłem pokrętło na maxa a on nawet nie jest ciepły, odkręciłem też głowicę i też nic. może mi ktoś pomóc?
    prezes5000
    Level 20  
    W zaworach termostatycznych jest ustawienie wstępne przepływu.
    Zdejmij głowicę i ustaw kryzowanie zaworu zgodnie z dtr-ką do wielkości grzejnika.
    grzesioi
    Level 9  
    jestem amatorem możesz to tak po chłopsku wyjaśnić co mam zrobić :) ? zauważyłem ze jak jest zdjęta głowica to na zaworze są cyferki i chyba można to kręcić kluczem, to o to chodzi? grzejnik jest aluminiowy starego typu około 60cm dł. ile mam ustawić ?
    mirrzo

Moderator on vacation ...
    Poruszaj tym "drucikiem" wystającym z głowicy. Zapewne jest przytarty i dlatego nie cofa. Musisz go złapać szczypcami i kilka razy przesunąć: przód-tył
    grzesioi
    Level 9  
    mirrzo wrote:
    Poruszaj tym "drucikiem" wystającym z głowicy. Zapewne jest przytarty i dlatego nie cofa. Musisz go złapać szczypcami i kilka razy przesunąć: przód-tył

ten drucik wciskałem i nic nie dało mam go pociągnąć do siebie bo on sam odbijał
    Zbigniew Rusek
    Level 37  
    Nastawę trzeba zwiększać STOPNIOWO. Na początek zwiększyć do następnej liczby (czyli, gdy np. było nastawione na 2, dać 3) i zaobserwować, czy grzejnik ruszył. Jak nie ruszył - jeszcze o jeden więcej. Nie dawać od razu na max. jeśli nie jest to ostatnie piętro, ale na chwilę dobrze jest nawet dać na "N", by duży przepływ przepłukał zawór (a potem zredukować do odpowiedniej wartości).
    mirrzo

Moderator on vacation ...
    grzesioi wrote: