Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z uruchomieniem nissana primery 2.0 slx

05 Gru 2004 19:29 3469 29
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich. Mam nissana primerę 2.0 slx z gazem, wtrysk jednopunktowy. Od niedawna pojawił się problem z rozruchem zimnego silnika, tzn. zapala, ale po dłuższym kręceniu. Do tej pory palił wręcz na dotyk, poprzedniej zimy też. Wymieniłem już świece, palec oraz kopułkę aparatu zapłonowego, a także przewody wysokiego napięcia i... nic. Silnik nadal zapala dobrze dopiero przy drugim uruchomieniu nawet jeśli nadal jest zimny. Póki co nie jest to większym problemem, ale jeśli przyjdą mrozy rzędu 20 stopni to może nie starczyć akumulatora na tak długi rozruch po nocy (samochód stoi w zimnym blaszaku). Może ktoś miał podobny problem, czekam na podpowiedzi, pomóżcie.
  • Osprzęt kablowy
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 11  
    jesli niepali na benzynie odrazu to musial bys sprawdzic czy w ukladzie trzyma benzyne czy scieka ona do zbiornika i musi ja pompowac odnowa, a jezeli chodzi o gaz to zobacz czy zawor sie nie zacina, czy filtr gazu niejest zapchany, trudno powiedziec jak sie niewidzi przed nosem jak to wyglada
  • Poziom 14  
    Dziękuję za szybkie odpowiedzi.

    Paliwa dopiero co dolewałem, ponieważ samochód za każdym razem odpala z benzyny a ja jeżdżę dość dużo tankuję średnio raz w miesiącu za 50 zł. Tankowałem już nawet na różnych stacjach. Taka jest instalacja gazowa, nie można uruchomić go z gazu. A z tym zciekaniem paliwa to przyznam, że sam też wpadłem na taki pomysł. Rano uruchamiając przekręciłem kluczyk na zapłon - włącza się pompa paliwa w zbiorniku (słychać ją) po chwili się wyłącza, cofam kluczyk po czym ponownie przekręcam na zapłon - pompa znów startuje wtedy przekręcam na rozrusznik. Efekt jak wyżej bez zmian - łapie po dłuższym kręceniu. Przy drugim zakręceniu rozrusznikiem silnik łapie na dotyk.
  • Spec od samochodów
    Wtryskiwacze do wymiany,niestety.
  • Poziom 12  
    Dolej do paliwa jakiegoś preparatu do czyszczenia układu wtryskowego i przejedż tylko na benzynie jakies 400-500 kilometrów.Mogą być przypchane wtryskiwacze paliwa,jeśli mało jezdziłeś na benzynie.Szczególnie objawia się to przy niskiej temperaturze otoczenia,gdyz wtryskiwacz ma wtedy mniejszą wydajność i silnik ciężej odpala.Z wymianą wtryskiwaczy bym sie wstrzymał.Jeśli silnik odpala na nich za drugim razem to dłuższa jazda na benzynie z jakimś preparatem powinna pomóc.
  • Poziom 14  
    Panowie!
    Być może macie rację, ale u mnie jest wtrysk jednopunktowy więc nie wiem czy to czyszczenie jego też dotyczy. Poza tym czego użyć do tego zabiegu, jak nazywają się te preparaty, powiedzcie konkretnie gdyż nigdy takiej operacji nie przeprowadzałem.
    Dziękuję
  • Poziom 12  
    Słuchaj dokładnie nie pamiętam nazw.Ale w każdym sklepie z akcesoriami do samochodów mają takie preparaty.Poprostu poproś o coś do czyszczenia układu wtryskowego dolewane do paliwa.Może pomoże a napewno nie zaszkodzi.
  • Poziom 14  
    dziasiaj już nie zdążę kupić, więc spróbuję jutro. Po dolaniu tego preparatu jak długo trzeba czekać na ewentualny efekt?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A kiedy wymieniałeś olej?
    Te wynalazki do czyszczenia wtryskiwacza nie zawsze działają / tylko w przypadku małych zanieczyszczeń/.
  • Poziom 14  
    Olej wymieniam średnio dwa razy w roku, a w każdym razie po przejechaniu każdych 10 000 km. Ostatnia wymiana odbyła się miesiąc temu.
  • Poziom 14  
    sprubuj odpalac tymchasowo na WD-40
    powodzenia
  • Poziom 17  
    A kiedy były ostatnio wymieniane świece, przewody WN, filtry? Sprawdź czy masy są dobrze przykręcone.
  • Poziom 39  
    mono niestety ma to do siebie że nieużywane szybko pada jeśli nie zmieniło się zużycie paliwa ani dynamika auta problem istnieje w zespole wtryskowym, może pomóc jazda na benzynie i środek czyszczący ale tylko znanej firmy np. Valvolain .Swoją drogą zalecam przejechanie min. 300 km. na paliwie miesięcznie i to ze znacznym obciążeniem
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich.
    Nie pisałem kilka dni ponieważ jestem w trakcie sprawdzania preparatu do czyszczenia wtrysków.
    Kupiłem w/w środek firmy STP nazywa się "Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy silników benzynowych". Butelka 250 ml za 19 zł, podobno wg producenta "skutecznie czyści zapchane wtryskiwacze już po jednorazowym zastosowaniu" - zobaczymy. Mam go już w zbiorniku od dwóch dni, a przejechałem narazie na benzynie ok 50 km. Wcześniej wlałem dwie setki denaturatu na wypadek wody w zbiorniku. Może to wszystko razem przyniesie porządany skutek.
    Pozdrawiam Wszystkich
  • Poziom 21  
    A czy sprawdzałęś ciśnienie na pompie. Jeżeli tankujesz za 50 zł to nie ma zbyt tego wiele i pompa dostaje w d.....e.
  • Poziom 14  
    o ile mi wiadomo to ciśnienie jakie podaje pompa nie zależy od poziomu w zbiorniku, no chyba że jest pusty ;-) . U mnie w najgorszym przypadku zawsze jest przynajmniej 10 litrów (silnik odpala z benzyny), gdy zapala się kontrolka rezerwy jadę zatankować.
    A ha, przepraszam nie napisałem jeszcze jak do tej pory, że samochód równie dobrze jedzie na benzynie jak i gazie, nie ma żadnych dziur w gazie, zaduszeń, zadławień itp.
    Czekam na ewentualne inne sugestie, za które z góry dziękuję
  • Poziom 39  
    Pozostają ci ewentualne nieszczelności w układzie dolotowym.
  • Poziom 11  
    Miałem taką samą przygode z zapalaniem na zimno jak ty .Wymieniłem czujnik temperatury silnika i chodzi teraz autko jak malowane !!!!
  • Poziom 14  
    tekcop napisał:
    Miałem taką samą przygode z zapalaniem na zimno jak ty .Wymieniłem czujnik temperatury silnika i chodzi teraz autko jak malowane !!!!


    To powiedz mi jeszcze gdzie ten czujnik jest i czy jest to ten sam, który odpowiada za temperaturę pokazywaną na wskaźniku w kokpicie. Sprawdzałem komputer u znajomego i w tym trybie samotestowania czy jak się to nazywa wyświetla kod 55, czyli wszystko sprawne (wg książki). Kiedy odłączyliśmy wtyczkę przepływomierza komputer zasygnalizował tę usterkę. Ciekawe czy nie powinien sygnalizować braku odczytu z czujnika temperatury?
  • Poziom 14  
    czwarty czy piąty dzień jeżdżę już na tym szuwaksie i jak narazie nic się nie zmieniło
  • Poziom 11  
    to sprawdz jeszcze luz zaworów możliwe ze sie wyklepaly i nie ma komprechy wystarczającej u mie we fiacie tak bylo tez powymienialem kable wn swiece pompe i nic a tu głupi luz a wlaściwie jego brak a ze sie tak wyraże w ostatnm czasie nie butowaleś autkem czasami bo mi właśnie po takiej akcji zaworki sie podklepaly (gniazda) pozdruffki
  • Poziom 25  
    Witam.
    Pozwólcie że wtrącę swoje trzy ......, moim zdaniem łatwo sprawdzić czy problem tkwi w podawaniu paliwa czy w błędnych informacjach z jakiegoś czujnika, wystarczy spróbować odpalić autko bezpośrednio na gazie, fakt że w niektórych konstrukcjach jest to utrudnione ale we wszystkich możliwe (jeżeli nie ma innego wyjścia , to przewodem + na elektrozawór i musi zagadać), potem spróbować sformuować wnioski i może coś się wyjaśni, niedawno walczyłem ze skodą która w momencie rozruchu dostawała "dwa paliwa" i też na benzynie nie chciała "gadać" a na samym gazie "łapała" na dotyk, a problem tkwił w zbyt mocno "odkręconym" parowniku.
  • Poziom 14  
    O ile mi wiadomo na zaworach hydraulicznych nie reguluje się luzu, a może się mylę.
  • Poziom 11  
    U mnie za wskazanie temp.odpowiada inny czujnik (pojedynczy przewód),a za tem .płynu co podaje informacje do kompa czujnik pod aparatem zapłonowym (ma dwa przewody ) komp. też nie wskazał mi usterki tego czujnika .
  • Poziom 14  
    Dzięki, jutro spróbuję sie do niego dostać i sprawdzić go

    Dodano po 4 [minuty]:

    autoel napisał:
    Witam.
    Pozwólcie że wtrącę swoje trzy ......, moim zdaniem łatwo sprawdzić czy problem tkwi w podawaniu paliwa czy w błędnych informacjach z jakiegoś czujnika, wystarczy spróbować odpalić autko bezpośrednio na gazie, fakt że w niektórych konstrukcjach jest to utrudnione ale we wszystkich możliwe (jeżeli nie ma innego wyjścia , to przewodem + na elektrozawór i musi zagadać), potem spróbować sformuować wnioski i może coś się wyjaśni, niedawno walczyłem ze skodą która w momencie rozruchu dostawała "dwa paliwa" i też na benzynie nie chciała "gadać" a na samym gazie "łapała" na dotyk, a problem tkwił w zbyt mocno "odkręconym" parowniku.


    U mnie ten problem pojawia się tylko raz w ciągu całego dnia - rano. Później auto pali na dotyk. Sprawdzałem też na odłączonym od parownika wężu gazowym (czyli tylko benzyna) - tak samo.
  • Poziom 27  
    To moze byc czujnik plynu chlodzacego obslugujacy sterownik, Ma przeklamania i np jest na dworze 0 stopni a on pokazuje sterownikowi np i nie wykrywa jako blad bo niby skad ma wiedziec ile jest na polku. poprostu sterownik nie wlacza ssania i nie odpala za pierwszym razem a jak jest chlodniej to np dopiero za 4. Najlepeij sprawdzic na poczatek pamiec sterownika czy nie jest zapisany blad.
  • Poziom 14  
    Nie sprawdziłem jeszcze czujnika temperatury gdyż to wymaga więcej czasu, którego narazie nie miałem, ale sprawdziłem komputer, który po wejściu w tryb serwisowy cały czas namiętnie wymruguje kod 5 5, czyli system sprawny. Zgłupiał tak jak ja?
  • Poziom 25  
    "Komputer" niestety nie potrafi wszystkiego (a szkoda) np. nic nie "powie" o kondycji pompy , o "przypieczonym" wtrysku i jeszcze pewnie o paru innych "drobiazgach", moim skromnym zdaniem należy zawęzić pole poszukiwań , prawdopodobnie problem tkwi w podawaniu paliwa, tylko trzeba określić czy za dużo czy za mało, czy np.ciśnienie zbyt niskie....
  • Poziom 14  
    hurrrra!!! Dzisiaj dobrałem się do czujnika temperatury. Nie było to takie proste. Ktoś powiedział, że czujnik temperatury jest pod aparatem zapłonowym - nieprawda, jest w kolektorze ssącym obok czujnika wskazującego na tablicy temperaturę płynu chłodzącego (swoją drogą zastanawiam się gdzie jest czujnik włączający wentylator chłodnicy), ale znalazłem. Zajęło mi to trochę czasu wskutek czego silnik już trochę wystygł. Zmierzona wówczas rezystancja czujnika wynosiła 467 ohm, po niespełna pół godzinie rezystancja wzrosła do 880 ohm. Co wy na to?
    Czy ten czujnik jest dobry czy nie? Nie znam wartości jakie powinny występować, ale skoro rezystancja się z mienia to nie jest z nim tak do końca źle. W takim razie co dalej, gdzie szukać usterki????????? Pomóżcie!!!


    Dzisiaj rano zmierzyłem rezystancję na zimno (temp silnika ok 0 ) wynosiła ona 5,08 kohm - to chyba dobrze?